Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Valde jag fel tv?

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 oktober 2008 - 20:27

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0
Åkte till siba idag och var helt inställt på en Philips 32PFL5522D för ca 5000kr. Jag frågade vad de tyckte om tvn och om det fanns något bättre alternativ enligt dem och han tyckte jag skulle välja en lite dyrare tv så vi kollade på Philips 32PFL5403D istället och som han sa, bilden såg skarpare ut och svärtan var bättre så jag slog till på den för 6000kr, men när jag kommer hem o kollar prisjakt nu så ser jag att den kostar som billigast 100kr mindre än den tvn jag tänkte ta från början. Har siba lurat mig? Jag kollade ju med egna ögon och höll med om att den dyrare 32PFL5403D hade bättre bild så det är möjligt att jag fått en lika bra eller bättre tv men dom har tagit 1000kr mer än andra för den?

Länk till båda tv:

Den jag tänkte ta från början:
https://www.prisjakt...kt.php?p=161298

Den jag valde:
https://www.prisjakt...kt.php?p=304152

Postad 21 oktober 2008 - 20:34

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Dåligt av siba att inte kolla upp detta nogrannare.

Butikspriset skiljer sig bara typ 100 , 150 kr som du sa.

Dem sänkte väl priset dagen efter.

Om priset sänks på din tv , oavsett hur lite / mycket , så har du rätt att reklamera den till butiken och få pengar tillbaka .

t.ex . du betalade 6000 kr . nu sänktes den tydligen ca 1200 kr. då har du rätt inom 30 dagar till dem 1200 kronorna.

jag rekomenderar att du går till siba direkt och visar dem kvittot + berättar policyn att om dem sänker inom 30 dagar så har du rätt till den summan pengar som dem sänkt till . dvs runt 1200 kr ska du ha.

Det är jag 100% på att du SKA HA . om du FÅR eller INTE är dock inte min sak att avgöra. då sköter siba sig inte politiskt rätt. men du har RÄTT till 1200 kr tillbaka ca .

du får räkna mynten o örena :) jag e för trött ;) så gå till siba imorn . hoppas jag vart till hjälp . mvh :)

när du får pengarna har du verkligen fyndat en bra tv :(

Grattis . Mvh

Postad 21 oktober 2008 - 20:42

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Rätt TV valde du nog, årets modell. Priset kan man däremot undra över

Postad 21 oktober 2008 - 21:11

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0
tack för svaren. när jag skrev tråden hade jag precis kommit hem med tvn så de har då inte sänkt priset. Jag har inte öppnat kartongen för jag ville kolla prisjakt osv innan. Jag kan lämna tillbaka tvn o få pengarna tillbaka eller byta den om jag vill det. Frågan är bara vad jag ska göra. Ta den andra tvn för 5000kr eller finns det ett bättre alternativ?

Postad 21 oktober 2008 - 21:25

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

tack för svaren. när jag skrev tråden hade jag precis kommit hem med tvn så de har då inte sänkt priset. Jag har inte öppnat kartongen för jag ville kolla prisjakt osv innan. Jag kan lämna tillbaka tvn o få pengarna tillbaka eller byta den om jag vill det. Frågan är bara vad jag ska göra. Ta den andra tvn för 5000kr eller finns det ett bättre alternativ?

Då den du har hemma är 1 år nyare från samma tillverkare så lär den vara värd 1000 kr extra ,testa den du har väll öppet köp ändå.

Postad 21 oktober 2008 - 21:31

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0

Då den du har hemma är 1 år nyare från samma tillverkare så lär den vara värd 1000 kr extra ,testa den du har väll öppet köp ändå.

Om det är denna tv jag ska ha så kommer jag isåfall lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka o sen beställa den från nån butik, tex sibas online shop. hoppas de kan ge tillbaka 1000kr istället för att behöva lämna tillbaka till butik o beställa från nätet.

Postad 21 oktober 2008 - 21:37

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
1 år nyare betyder mycket med denna utveckling på lcd, ta aldrig den andra

Postad 22 oktober 2008 - 06:23

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Om det är denna tv jag ska ha så kommer jag isåfall lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka o sen beställa den från nån butik, tex sibas online shop. hoppas de kan ge tillbaka 1000kr istället för att behöva lämna tillbaka till butik o beställa från nätet.

Saxat från Siba.

Har SIBA lägsta prisgaranti?
Nej.

Varför skiljer sig priserna på webben med priserna i varuhusen?
Siba.se konkurrerar även med övriga Internetvaruhus. Samtidigt är omkostnaderna lägre vid Internetköp jämfört med köp i varuhus.

Har även läst och hört att Siba inte har öppet köp på LCD/Plasma. Men det kan dom ha ändrat på.

Berätta hur det gick sen.

Redigerat av Caveo, 22 oktober 2008 - 06:33.

Postad 22 oktober 2008 - 12:57

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
alltså vad pratar du om mord ?

lämna inte tillbaka teven. behåll den grymma , begär 1000 kr tillbaka , thats it ?

har du inte sett aktuellt eller SVT Granskning eller?
du har rätt till 1000 kr tillbaka + behålla teve apparaten. inget komplicerat .

sänker dem inom 30 dagar priset så har du rätt att få tillbaka pengar , lika mycke som dem sänkte ska du få i fickan. gör inget dumt beslut nu =D säg hur de gick sen.

Postad 22 oktober 2008 - 14:03

Wahlin
  • Wahlin
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag skulle påstå att du valde rätt TV, dock till fel pris.

Postad 22 oktober 2008 - 21:18

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

lämna inte tillbaka teven. behåll den grymma , begär 1000 kr tillbaka , thats it ?

har du inte sett aktuellt eller SVT Granskning eller?
du har rätt till 1000 kr tillbaka + behålla teve apparaten. inget komplicerat .

sänker dem inom 30 dagar priset så har du rätt att få tillbaka pengar , lika mycke som dem sänkte ska du få i fickan. gör inget dumt beslut nu =D säg hur de gick sen.

Jag måste ha missat något.

Varför kan han kräva tillbaka 1000Kr?

Vad jag har förstått så har han köpt en TV för 6000Kr som dom på nätet tar 5000Kr för. Att dom har olika pris i den fysiska butiken och på nätet vet vi redan (se mitt tidigare inlägg).

Och eftersom dom inte har prisgaranti så tror jag det inte går att kräva tillbaka pengar pga. att dom ev. sänkt priset. Hade han tex. köpt TV´n på Elgiganten (som har prisgaranti) så stämmer det att man får mellanskillnaden tillbaka om dom sänker priset inom 30 dagar.

Sen tycker även jag att det är otroligt att det kan skilja 1000 kr för samma TV på samma elektronikkedja. Men det är inget ovanligt då både Expert, Elgiganten mf. gör samma sak.

Postad 22 oktober 2008 - 22:02

Pioneer Freak
  • Pioneer Freak
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Nej exakt Siba har ingen prisgaranti. Men dom kanske har öppet köp å du hade inte packat upp tvn? Då ä det bara att åka tillbaka. Förövrigt har en 32PFL5522 som sovrums tv å den funkar fint ;)

Postad 22 oktober 2008 - 22:58

Unregistered214d64de
  • Unregistered214d64de
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
internet pris är ju oftast billigare, men då betalar man ju inte för service osv som man får i butik. man kan oftast heller inte kräva att butiken skall hjälpa till med service osv om den krånglar. tycker inte att det är så konstigt! kollade du inte om det var öppet-köp på tv´n innan du slog till? om det går skulle jag lämnat tillbaka den & köpt den i deras internet butik istället. då kan du packa upp den & testa den. enligt distans avtalslagen får man automatiskt 14 dgrs öppet-köp. och det gäller även i bruten förpackning då du måste kunna kontrollera din vara. mvh fredrik, jobbar i en av de större kjedjorna

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.