Postad 22 oktober 2008 - 08:33
Redigerat av Explorer45, 22 oktober 2008 - 08:33.
Postad 22 oktober 2008 - 09:11
mvh
Postad 22 oktober 2008 - 09:27

Postad 22 oktober 2008 - 09:39
men trevlig och påkostad verkar den vara så den kan ju vara ett eventuellt köp i framtiden då

Postad 22 oktober 2008 - 16:28

Postad 22 oktober 2008 - 17:10

Postad 22 oktober 2008 - 17:56
digital-ut verkar ju vara riktigt nödvändigt =) Fast det kanske finns någon anledning till att vill ha det
För att kunna få 5.1 ljud? Men kunna använda dacen när det är 2-kanal...
Håller med er andra om att 2 digitala ingångar är lite snålt, men det är ju ett rejält plus att ha usb. Tror dock inte jag kommer lägga ut så mycket av mitt kära studentlån på den här. Men hade jag haft en inkomst värd att kallas inkomst så vore det ju inte långt borta

Postad 22 oktober 2008 - 20:35
Det blir ju en del MP3ande.
Postad 22 oktober 2008 - 23:56
och balanserade utgångare på en produkt som kostar < 2000 kr
Jämför det med Benchmark som kostar 14.000 kr och Harmony Design som kostar ca 5000 kr
och alla andra som INTE rosat marknaden sista åren.
Jag tycker det är en välkommen produkt och beställde en redan för 2 veckor sedan.
Men som ett tips till er som "vill ha mer"
Ring till Harmony Design .. de fixar det ni vill ha ... bara ni betalar för det

Maveric
Postad 06 november 2008 - 02:59
digital-ut verkar ju vara riktigt nödvändigt =) Fast det kanske finns någon anledning till att vill ha det
Digital ut vore totalt meningslöst. En DACs jobb är ju att konvertera digitala signaler till analoga. Digital to Analogue Conversion. Kör man ut ljudet digitalt så kopplar man ju förbi lådan och lämnar den helt onödig

Måste säga att jag är jävligt sugen på denna och 2k är en bra prisklass. Ser fram emot recensioner och sådant på denna!
Postad 11 mars 2009 - 12:02
Digital ut vore totalt meningslöst. En DACs jobb är ju att konvertera digitala signaler till analoga. Digital to Analogue Conversion. Kör man ut ljudet digitalt så kopplar man ju förbi lådan och lämnar den helt onödig
Måste säga att jag är jävligt sugen på denna och 2k är en bra prisklass. Ser fram emot recensioner och sådant på denna!
Helt värdelöst är det väl inte med digital out?!
Du låter dac:en koda av stereoljud och kör detta analogt från dac:en till din stereoförstärkare. Du kör "pass-trough" från din satelit-/kabeldekoder samt dvd/blueray via digital-out och vidare till hembiorecievern som kodar av ljudet och via pre-out kör frontarna till stereoförstärkaren. Då kan du ju också använda din dvd/blueray som transport även av stereoljud. Du får bästa möjliga ljud för både cd och hembio.
... eller är det jag som missat något?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar