PS3 - XBox 360 - Wii
161 svar till detta ämne
Postad 11 December 2008 - 18:30
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Hej! Först och främst måste jag meddela Er alla att jag är nykomling i denna forum. Äntligen har jag hittat ett forum där det finns människor som är intresserad av tv-spel och kan vara mig till hjälp. Jag har väldigt svårt att bestämma mig för vilken konsol (varav rubriken) jag skall inhandla. Eftersom att jag har det problemet så kommer jag klargöra lite vad jag är intresserad av. Därefter kan ni säkert hjälpa mig att göra det bästa möjliga valet. Wii+ Jag har alltid haft stort intresse för Nintendo. + Mario, Metroid, Zelda, Smash Bros. och de klassiska spelen håller sig alltid. + Bra som sällskapskonsol. + Smidig, liten, snygg design. - Konstiga kontroller (enligt mitt tycke). De fungerar efter rörelse? Jag föredrar vanlig hederlig kontroll. - Inte den bästa grafiken. - Lite för mycket barnspel. PS3+ Snygg design. + Bra kontroller. + Snyggaste grafiken (enligt mitt tycke). + Blu-Ray (Vilket jag inte har något nytta av för övrigt). - Stor. - Dyr som sjutton. XBox 360+ Bästa kontroller. + Massor av spelutbud. + Bra spel. + Hyffsad grafik. + Billigast av alla. - RROD (Red Ring of Death). Palla få sådant och behöva lämna in på reparation ständigt. Där har ni lite info utifrån vad jag tycker och anser. Ni kanske kan hjälpa mig och rek. vilken av dessa jag bör införskaffa mig? Samtidigt ska ni inte glömma att jag har vanlig 28" TV. Måste man ha en HDTv för att det skall fungera att spela? Tacksam för svar och hjälp!
Postad 11 December 2008 - 18:43
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Ta bort RRoD, speciellt med Jasper nu ute i det vilda. Dock så ska du ha en 360 så vänta tills efter nyår.
Lägg också till att Online är gratis på PS3, inte på 360. Om du nu har för avsikt att lira online.
Mest spelmaskin för pengarna -> Xbox 360 vilket då ska vara Pro 60gb för 2300
Mest funktioner för pengarna -> PlayStation 3 vilket bör vara den billigaste 80gb versionen för 4000
Har tyvärr ingen åsikt om Nintendo då jag tycker den är svårt att jämföra med då deras har en helt annan inriktning. PS3 o 360 slåss iaf på samma spelplan.
Men gillar du Nintendos egna spel så lär du knappast bli besviken på Wii, alla deras får ju toppbetyg av en anledning.
Redigerat av PalmiNio, 11 December 2008 - 20:51.
Postad 11 December 2008 - 18:54
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Hej och välkommen till forumet Minuset på Xbox 360 behöver du inte bekymra dig för då det är åtgärdat. Inga mer RROD alltså, den är inte mer benägen att gå sönder än övriga konsoler idag. Konstiga kontroller (enligt mitt tycke). De fungerar efter rörelse? Jag föredrar vanlig hederlig kontroll.
Har du provat dem? Du kan annars spela många spel med vanliga kontroller. Samtidigt ska ni inte glömma att jag har vanlig 28" TV. Måste man ha en HDTv för att det skall fungera att spela?
Nä. Det blir bara snyggare så.
Postad 11 December 2008 - 19:11
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Tack grabbar! PalmiNio:Ledsen att jag är lite okunnig och efter - men vad är Jasper? Det där med XBox 360 Pro och de andra alternativen som finns. Vad är det för skillnad? Tack för din hjälp! Det gör saker och ting mer tydligare Zoiler:Tack Zoiler!  Ärligt talat! Är RROD borta nu? Pjuh! Vilken tur då. XBox 360 har jag haft i tanke att köpa rätt länge, speciellt med tanke på priset. Men det stora problemet var att jag hörde från de flesta av mina vänner att de fått RROD och då var jag tveksam. Så det är åtgärdat med andra ord? Nej, jag har faktiskt inte testat dem. Men med tanke på att man måste hålla både en remote och en nunchuck och samtidigt göra sånadär rörelser gör det lite för mycket för mig. Visst verkar det jätte kul, men i slutändan tror jag att jag vill ha vanliga kontroller  Jasså! Då behåller jag min 28". Men spelar det roll om den bara är 50hz? Tack för din hjälp!
Postad 11 December 2008 - 19:21
Se_BBB_e
-
Se_BBB_e
-
Beroende
-
-
1417 inlägg
+ Hyffsad grafik.
Vill bara peka ut att grafiken är i princip omöjlig att skilja från PS3 på ett spel som är bra gjort åt båda konsolerna. Tekniskt sätt går det inte ens entydigt att säga att PS3 är mer kraftfull eftersom båda konsolerna är olika bra på olika saker. Därför brukar jag säga att dem är ungefär lika kraftfulla. För mig så vinner X360 stort iom sin kontroll, xbox live och spelutbudet. I övrigt så är jag väldigt besviken på Nintendo och deras inriktning (var stort fan förut och köpte Wii på releasen, men sen gick det downhill). Deras kontroll är inte så bra, och de allra flesta spelen är under all kritik. Riktigt nitlott om man är någorlunda seriös i sitt spelande.
Redigerat av Se_BBB_e, 11 December 2008 - 19:23.
Postad 11 December 2008 - 19:57
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ledsen att jag är lite okunnig och efter - men vad är Jasper?
Imponerande att du ändå lyckades stava det bättre än PalmiNio, haha  . Jasper är en ny hårdvaruversion av Xbox 360 som är lite stabilare och lite tystare. Läs merFast jag vet inte om jag hade väntat på den med tanke på hur stabila nuvarande versioner är. Man vill väl ha den till jul och allt. Så det är åtgärdat med andra ord?
Yes, det är väldigt åtgärdat. Det låter på dig som att en Xbox 360 är vad du verkar vilja ha. Och då kan jag inflika för att göra valet lättare att precis som ovanstående talare säger så tycker jag grafiken är likvärdig på 360 och PS3, åtminstone till den grad att det är en smakskillnad i mina ögon. Så hyfsad gentemot PS3 skulle jag inte säga, men det är ändå hur du upplever det som är viktigast. Nej, jag har faktiskt inte testat dem. Men med tanke på att man måste hålla både en remote och en nunchuck och samtidigt göra sånadär rörelser gör det lite för mycket för mig. Visst verkar det jätte kul, men i slutändan tror jag att jag vill ha vanliga kontroller 
En del spel behöver man inte ens nunchuken till så då är det väldigt intuitivt. Jag tror du kommer vänja dig som med allt annat om du provar och i och med att du gillar Nintendospelen så rekommenderar jag dig att köpa en sån för att spela åtminstone dem när den gått ned i pris om några år (förhoppningsvis, den säljer som smör)
Postad 11 December 2008 - 20:15
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Imponerande att du ändå lyckades stava det bättre än PalmiNio, haha . Jasper är en ny hårdvaruversion av Xbox
Hehe! Nu fick du mig faktiskt att skratta rejält!  Jag skrev jasper av misstag eftersom att japser lät så himla konstigt. Nej då - Skämt å sido. Jag har sett folk skriva om det men aldrig förstått vad det innebar, så är det 360 som är lite stabilare och lite tystare.
Läs mer
Fast jag vet inte om jag hade väntat på den med tanke på hur stabila nuvarande versioner är. Man vill väl ha den till jul och allt.
Okej! När är den nyare, stabilare och tystare vers av 360 framme i butikerna? Ja, faktiskt så vill jag ha den så fort som möjligt.  Yes, det är väldigt åtgärdat.
Dagen räddad!  Det låter på dig som att en Xbox 360 är vad du verkar vilja ha. Och då kan jag inflika för att göra valet lättare att precis som ovanstående talare säger så tycker jag grafiken är likvärdig på 360 och PS3, åtminstone till den grad att det är en smakskillnad i mina ögon. Så hyfsad gentemot PS3 skulle jag inte säga, men det är ändå hur du upplever det som är viktigast.
Jag tycker att grafiken på både PS3 och 360 är så snygg att jag knappt har tid att urskilja konsolerna. Provat att spela lite på SIBA's varuhus, hehe. En del spel behöver man inte ens nunchuken till så då är det väldigt intuitivt. Jag tror du kommer vänja dig som med allt annat om du provar och i och med att du gillar Nintendospelen så rekommenderar jag dig att köpa en sån för att spela åtminstone dem när den gått ned i pris om några år (förhoppningsvis, den säljer som smör) 
Skall jag vara ärlig så står det mellan 360 och Wii, fast mer lutande åt boxen. PS3 är grym men det höga priset som säkerligen är pga blu-ray? Nja. Vill inte ha en mediamaskin, utan en spelmaskin som är rolig och om man kan få den för nån tusenlapp billigare än PS3 så varför inte  Ja, du. Jag vet faktiskt inte hur jag ska klara mig utan Mario och Zelda om jag köper boxen. Det blir tufft! Vill helst ha bägge - men den ekonomiska delen begränsar det hela
Postad 11 December 2008 - 20:26
Unregistered55d29377
-
Unregistered55d29377
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Är snack om att det ska fixas iom att det ska gå att ladda ner spel till 360 i framtiden men är de nya versionerna fortfarande lika högljudda? är så fallet så är det ett litet minus iaf. Äger en wii och det är väldigt sällan jag spelar på den tyvärr. Dock har jag svårt att vara utan spelserier som Zelda, Mario och Mario Kart. De har även Metroid Prime som brukar hålla hög kvalite. Därefter är det mest partyspel med varierande kvalite. Mario & Sonic at the olympics, Wii Sport, Raving Rabbidsspelen mfl är rätt roliga partyspel ihop med polare. De är roliga korta stunder men inget man sträckspelar och är man inte flera så blir de ännu tråkigare att spela. Har även en PS3 som används mest här hemma. Den har inte funnits lika länge på marknaden som 360 så har lite färre spel ute. När det kommer till exklusiva titlar så har de blivit av med många som har börjat gå multi men har samtidigt skapat många nya exklusiva serier. IGN gjorde nyligen en jämnförelse mellan 2008 års exklusiva spel till ps3, 360 och wii där ps3 vann ( http://ps3.ign.com/a...7/937162p4.html diskutabelt som alla andra listor iofs). De flesta exklusiva spelen till 360 är bara konsolexklusiva så några av dom kan jag ändå spela på pc. Annars får du börja jämnföra spelutbud och se vilket som lockar dig mest. Några speciella spelserier eller genrer du är ute efter? Har du planerat att skaffa en blu-ray eller du kanske redan har en? Har du ingen och vill ha så kanske det är värt att lägga lite extra på en ps3. Vill du inte ha någon så kan du ju få ett par extra spel för mellanskillnaden mellan en ps3 och 360.
Redigerat av Unregistered55d29377, 11 December 2008 - 20:49.
Postad 11 December 2008 - 20:42
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
PS3 eller 360 är en smaksak, men för guds skull, köp inte en Wii. Min Wii ser jag som ett riktigt felköp då spelen i allmänhet inte är nåt vidare bra och ofta har för låg svårighetsgrad för en van spelare.
I min mening finns det ett superbt spel till Wii och det är Super Mario Galaxy och ett hyffsat, Wii sports.
Inte ens spelen som får bra betyg är något vidare i min mening, t.ex. Mario Kart. Alldeles för lite utmaning och extremt enformigt. Rayman Raving Rabids är också ett riktigt uselt spel där man klarar allt på första försöket i princip.
Zelda kanske en del tycker är bra men jag fann det mest långtråkigt. Metroid var lite halvkul, men det finns bra mycket bättre FPS:er till 360 och PS3.
Postad 11 December 2008 - 20:51
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Är snack om att det ska fixas iom att det ska gå att ladda ner spel till 360 i framtiden men är de nya versionerna fortfarande lika högljudda? är så fallet så är det ett litet minus iaf.
Visst är det ett litet minus att det låter en del. Men mig kvittar det. Märker inget ändå. Äger en wii och det är väldigt sällan jag spelar på den tyvärr. Dock har jag svårt att vara utan spelserier som Zelda, Mario och Mario Kart. De har även Metroid Prime som brukar hålla hög kvalite.
Därefter är det mest partyspel med varierande kvalite. Mario & Sonic at the olympics, Wii Sport, Raving Rabbidsspelen mfl är rätt roliga partyspel ihop med polare. De är roliga korta stunder men inget man sträckspelar och är man inte flera så blir de ännu tråkigare att spela.
Ja, det är många bra titlar till nintendo. Metroid, Mario Galaxy, Smash Bros. Brawl, Zelda, Mario Party och allt sånt. Gillade skarpt de spelen när de fanns till N64, då kan jag tänka mig att de är bra bättre och roligare nu till Wii. Har även en PS3 som används mest här hemma. Den har inte funnits lika länge på marknaden som 360 så har lite färre spel ute. När det kommer till exklusiva titlar så har de blivit av med många som har börjat gå multi men har samtidigt skapat många nya exklusiva serier. IGN gjorde nyligen en jämnförelse mellan 2008 års exklusiva spel till ps3, 360 och wii där ps3 vann ( http://ps3.ign.com/a...7/937162p4.html ).
De flesta exklusiva spelen till 360 är bara konsolexklusiva så några av dom kan jag ändå spela på pc.
Jag är dock en sånn som föredrar att sitta framför TVn med TV-Spel. Känns mer realistiskt då. Annars kan man lika gärna fixa allt till PC och sitta och köra där. Jag gillar den där konsolkänslan lite mer än PC  Annars får du börja jämnföra spelutbud och se vilket som lockar dig mest. Några speciella spelserier eller genrer du är ute efter?
Mestadels roliga spel som är färgglada och sällskapliga. Riktar sig mer åt Wii, eller hur?  Har du planerat att skaffa en blu-ray eller du kanske redan har en? Har du ingen och vill ha så kanske det är värt att lägga lite extra på en ps3. Vill du inte ha någon så kan du ju få ett par extra spel för mellanskillnaden mellan en ps3 och 360.
Jag vill för till fället inte ha någon Blu-Ray. Klarar mig bra på vanlig DVD och vanlig 28 tum TV. Köper jag PS3 med Blu-Ray då vill jag helt plötsligt ha en HDTv till också. Sånt har man inte råd med just nu
Postad 11 December 2008 - 20:58
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
PS3 eller 360 är en smaksak, men för guds skull, köp inte en Wii. Min Wii ser jag som ett riktigt felköp då spelen i allmänhet inte är nåt vidare bra och ofta har för låg svårighetsgrad för en van spelare.
I min mening finns det ett superbt spel till Wii och det är Super Mario Galaxy och ett hyffsat, Wii sports.
Inte ens spelen som får bra betyg är något vidare i min mening, t.ex. Mario Kart. Alldeles för lite utmaning och extremt enformigt. Rayman Raving Rabids är också ett riktigt uselt spel där man klarar allt på första försöket i princip.
Zelda kanske en del tycker är bra men jag fann det mest långtråkigt. Metroid var lite halvkul, men det finns bra mycket bättre FPS:er till 360 och PS3.
 Säg inte så. Nu förstörde du min "in the game"-feeling  Men Super Smash Bros. Brawl är alltid kul för det kör man flera pers. Mario Kart är kul för det kör man flera pers. Mario och Sonic at the Olympics kör man flera. Wii sports kör man flera. Alla spel är väl endå kul hur länge somhelst att hålla på med, bara man har vänner att spela med, eller? Dessutom har man sen på egen hand Metroid, Zelda och Resident Evil. Känns rätt OK!?!?
Postad 11 December 2008 - 21:03
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Har även en PS3 som används mest här hemma. Den har inte funnits lika länge på marknaden som 360 så har lite färre spel ute. När det kommer till exklusiva titlar så har de blivit av med många som har börjat gå multi men har samtidigt skapat många nya exklusiva serier. IGN gjorde nyligen en jämnförelse mellan 2008 års exklusiva spel till ps3, 360 och wii där ps3 vann ( http://ps3.ign.com/a...7/937162p4.html diskutabelt som alla andra listor iofs).
Kan man lugnt säga då US versionen av Gears 2 fick 9,5 och UK fick 9,2. Att låta Au vara det ledande är konstigt men o andra sidan är Fable II inte 9 i US. Dessutom så hoppar man över det absolut underbara spelet Left 4 Dead som också fick 9. Extra konstigt med Left 4 Dead då spelet ändå var med på den länkade sidan till deras topp rankning 2008. För övrigt kan man iaf lugnt säga att det är tight race i år på den fronten, tycker båda har spel som känns viktiga att ha om man gillar spel. Sony bhar iaf använt tyngsta kortet, MGS är den största av serierna som kommit exklusivt i år. * såg att L4D inte räknas med.
Redigerat av PalmiNio, 11 December 2008 - 21:04.
Postad 11 December 2008 - 21:07
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Säg inte så. Nu förstörde du min "in the game"-feeling 
Men Super Smash Bros. Brawl är alltid kul för det kör man flera pers. Mario Kart är kul för det kör man flera pers. Mario och Sonic at the Olympics kör man flera. Wii sports kör man flera. Alla spel är väl endå kul hur länge somhelst att hålla på med, bara man har vänner att spela med, eller?
Dessutom har man sen på egen hand Metroid, Zelda och Resident Evil. Känns rätt OK!?!?
Jag har inte testa alla de spelen, men Mario Kart t.ex körde jag i princip bara multiplayer. Det är inte ett dåligt spel, men man tröttnar på p.g.a att det krävs nästan ingen som helst "skill" man blir så bra man kan på det efter någon timme eller två och det är välidigt få banor dessutom så ganska snabbt blir det "meh, var det allt det hade att erbjuda?" Zelda skall jag inte vara allt för hård mot dock, det är säkert jättebra för de som gillar rollspelsgeneren. Wii sports är rätt bra för att de mappat kontrollen ganska bra så det känns som det krävs en del skill som man kan jobba på för att bli bättre. Tyvärr finns det en och annan design miss i t.ex. tennisen som gör att man kan lägga bollen så att motståndaren inte kan se den och därmed så vinner man alla returer på servarna.
Postad 11 December 2008 - 21:17
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Även jag köpte en Wii tidigt efter släpp och det var mitt sämsta konsol köp någonsin..
Allt känns "barn" och det där viftandet som är wii´s trumfkort suger om man är ute efter seriös gameplay.
Visst efter några öl kan det vara kul ett tag men sen går de fort utför.
Dessutom kan du köpa bowling i PSN Store till PS3 å har du viftande i lagom dos för en kväll då och då.
Valde i mitt nästa köp en PS3 och det är jag kanonnöjd med, inte ångrat mig en sekund!
Seriösa spel, dom exklusiva håller Mkt hög klass och mer väntar..
Därtill fritt online,singstar till sambon, andas kvalitet, bluray samt att den gör sig riktigt bra på tv bänken
Postad 11 December 2008 - 22:58
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Fick jag bara ha en konsol skulle det fortfarande vara en PS3 som är ett riktigt robust bygge av kvalitet
med mängder av bra spel, och nu även Playstation Home äntligen. Massor med funktionalitet och riktigt
tyst är den oxå. My 10 cents..
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 11 December 2008 - 22:59.
Postad 11 December 2008 - 23:31
Se_BBB_e
-
Se_BBB_e
-
Beroende
-
-
1417 inlägg
Det låter på dig som att en Xbox 360 är vad du verkar vilja ha. Och då kan jag inflika för att göra valet lättare att precis som ovanstående talare säger så tycker jag grafiken är likvärdig på 360 och PS3, åtminstone till den grad att det är en smakskillnad i mina ögon.
Inte för att vara nitisk, men hur kan kvaliteten på grafiken vara en smaksak? "Jag gillar sämre grafik bättre"? Isf är det väl olika grafikstilar man kan ha tycke om, och då är det ju upp till mjukvaran.. Om nu PS3 och 360 har nästan helt likvärdig grafik som vi håller med om så är det ju inte mycket till smaksak, väl? =P Förutom möjligtvis om man kollar på varje spel till båda konsolerna och gör en helhetsbedömning om vilken som har snyggast spel...
Postad 11 December 2008 - 23:53
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Inte för att vara nitisk, men hur kan kvaliteten på grafiken vara en smaksak? "Jag gillar sämre grafik bättre"? Isf är det väl olika grafikstilar man kan ha tycke om, och då är det ju upp till mjukvaran.. Om nu PS3 och 360 har nästan helt likvärdig grafik som vi håller med om så är det ju inte mycket till smaksak, väl? =P Förutom möjligtvis om man kollar på varje spel till båda konsolerna och gör en helhetsbedömning om vilken som har snyggast spel...
Det finns de, för att ta ett exempel, som tycker Gears of War 2 är snyggare än Metal Gear Solid och tvärtom. Så menar jag. Båda är så snygga att det är en smaksak vilket man tycker ser bättre ut. Svårt att säga rent tekniskt vilket som är snyggast då mycket handlar om det artistiska.
Postad 12 December 2008 - 12:46
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Igårkväll satt jag ett par timmar (efter diskussionen här) framför datorn och kollade upp de bästa spelen till Wii, PS3 och XBox 360.
Jag kom fram till att Wii är absolut den konsolen som har mina typer av spel. Färgglatt, roligt, sällskapligt och lite barnsligt. Barnasinnet ska man alltid ha kvar
Spelen jag anser (observera mitt intresse för färgspel) är ett måste är dessa:
- Super Smash Bros. Brawl
- Super Mario Galaxy
- Mario Kart Wii
- Mario Party 8
- Mario Super Sluggers
- Mario and Sonic at the Olympics
- Sonic and the Secret Rings
- Metroid Prime 3: Corruption
- Zelda: Twilight Princess
- Rayman Raving Rabbids
Det är något speciellt med Nintendo som medför glädje när man spelar.
Jag har bestämt mig för en Wii
Två frågor som säkerligen du, Zoiler, eller resten av Co. kan besvara mig.
a ) Funkar originala GC spel till Wii, utan att Wii:t är chippat?
b ) Om man exempelvis spelar Mario Kart eller Guitar Heroes - måste man då köpa en ratt och gitarr till dessa spel? eller kan man även lira de med vanlig remote och nunchuck?
Tacksam för hjälp
Redigerat av leopodus, 12 December 2008 - 12:48.
Postad 12 December 2008 - 12:51
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Igårkväll satt jag ett par timmar (efter diskussionen här) framför datorn och kollade upp de bästa spelen till Wii, PS3 och XBox 360.
Jag kom fram till att Wii är absolut den konsolen som har mina typer av spel. Färgglatt, roligt, sällskapligt och lite barnsligt. Barnasinnet ska man alltid ha kvar 
Spelen jag anser (observera mitt intresse för färgspel) är ett måste är dessa:
- Super Smash Bros. Brawl - Super Mario Galaxy - Mario Kart Wii - Mario Party 8 - Mario Super Sluggers - Mario and Sonic at the Olympics - Sonic and the Secret Rings - Metroid Prime 3: Corruption - Zelda: Twilight Princess - Rayman Raving Rabbids
Det är något speciellt med Nintendo som medför glädje när man spelar. Jag har bestämt mig för en Wii 
Två frågor som säkerligen du, Zoiler, eller resten av Co. kan besvara mig.
a ) Funkar originala GC spel till Wii, utan att Wii:t är chippat? b ) Om man exempelvis spelar Mario Kart eller Guitar Heroes - måste man då köpa en ratt och gitarr till dessa spel? eller kan man även lira de med vanlig remote och nunchuck?
Tacksam för hjälp 
1. Ja GC funkar utan något speciellt 2. Nej du behöver inte ratten. Men GT blir nog svårt utan gitarr då man saknar knapparna.
Postad 12 December 2008 - 12:52
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
a. ja. bara att ploppa in. ej regionsfritt tråkigt nog dock.
b. mario kart kan du köra på flera olika sätt. bästa är wiimote+nunchuck (du kan tacka mig sen  ), men det är kul även med ratt. guitar hero är jag hyfsat säker på att det bara funkar med gitarr.
edit: damn you palminio >.<
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 12 December 2008 - 12:52.
Postad 12 December 2008 - 13:07
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Tack grabbar! Skönt att vanliga GC spel funkar till Wii. Då kan man inhandla sånna också för billigare peng.
Okej! Det låter bra.
Kan de flesta spelen köras med Remoten och Nunchucken?
Så att man slipper köpa pistol, gitarr, ratt och sådant som jag inte vill ha?
Postad 12 December 2008 - 13:11
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
tja, du behöver inte köpa några tillbehör alls egentligen. det är väl egentligen bara wii fit och guitar hero som är i behov av egna kontroller. ska du köpa spel på vc så kan det behövas andra kontroller dock.
Postad 12 December 2008 - 13:21
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
tja, du behöver inte köpa några tillbehör alls egentligen. det är väl egentligen bara wii fit och guitar hero som är i behov av egna kontroller. ska du köpa spel på vc så kan det behövas andra kontroller dock.
vc, du kanske skulle skriva gc, hoppas jag? Okej. Men då är det väl att köpa en vanlig gc handkontroll också?
Postad 12 December 2008 - 13:27
Unregistered55d29377
-
Unregistered55d29377
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Har bla Mario Kart till wii och tyckte själv det såg lite löjligt ut med ratt men köpte endå paketet där det ingår ratt. Nu använder jag alltid ratten när jag kör Mario Kart, även om den inte är perfekt så känns det bättre att "styra" med ratten än bara den vanliga kontrollen.
Raving Rabbids 1 är lite buggigt tyvärr annars rätt kul partymoment i det spelet.
Är nog värt att köpa till en laddare till handkontrollerna om du tänkt spela mycket wii, eller använda återuppladdningsbara batteri, den äter en del batteri.
Om du gillar Nintendos gamla spel (N64 och bakåt samt en del av segas mfl konsoler) och inte har dom så har du nu tillfälle att köpa många av dom på virtual console som är nintendos nedladdningstjänst
Postad 12 December 2008 - 13:42
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
vc, du kanske skulle skriva gc, hoppas jag?
Okej. Men då är det väl att köpa en vanlig gc handkontroll också?
nej vc, virtual console =). till gc behöver du givetvis en gckontroll, kanske jag skulle ha skrivit.
Postad 12 December 2008 - 13:46
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Har bla Mario Kart till wii och tyckte själv det såg lite löjligt ut med ratt men köpte endå paketet där det ingår ratt. Nu använder jag alltid ratten när jag kör Mario Kart, även om den inte är perfekt så känns det bättre att "styra" med ratten än bara den vanliga kontrollen.
Ja, ratten är ju lite FÖR mycket. Det känns som att man samlar sig en hel del leksaker hemma pga Wii. Dvs Ifall man nu ska köra alla ratt, gitarr och pistol spel. Tur nog att man kan spela med vanliga kontrollern  Är nog värt att köpa till en laddare till handkontrollerna om du tänkt spela mycket wii, eller använda återuppladdningsbara batteri, den äter en del batteri.
Laddare till kontrollerna eller till batterierna? Drar Wii så pass mycket mer batterier än PS3:s och 360:S kontroller? Om du gillar Nintendos gamla spel (N64 och bakåt samt en del av segas mfl konsoler) och inte har dom så har du nu tillfälle att köpa många av dom på virtual console som är nintendos nedladdningstjänst
De spelen jag gillar är från N64 och GC, så tack SilverDogg : Där ser man. Vad efter jag är  Förklara lite om Virtual Console också? Om du har tid och ork
Redigerat av leopodus, 12 December 2008 - 13:45.
Postad 12 December 2008 - 13:53
Unregistered55d29377
-
Unregistered55d29377
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Laddare till kontrollerna eller till batterierna? Drar Wii så pass mycket mer batterier än PS3:s och 360:S kontroller?
De spelen jag gillar är från N64 och GC, så tack 
Där ser man. Vad efter jag är 
Förklara lite om Virtual Console också? Om du har tid och ork 
Jag tycker de drog lite mer batteri än kontrollen till ps3 iaf. Finns kontroll med "inbyggt batteri" där man sätter hela kontrollen i en laddare. Nackdelen med den lösningen är ju om du bara har en kontroll så kan du inte spela medans den laddar. Så jag rekommenderar nästan laddare till batterierna om du inte tänkt ha flera kontroller då det spelar mindre roll om en "hel kontroll" sitter på laddning. Virtual Console är en nedladdningstjänst där nintendo ger ut en massa gamla spel. Uppdateras varje fredag med nya spel om jag inte har fel. Är allt ifrån bra gamla klassiker till skit. Tyvärr har ju inte wii så mycket minne att lagra alla nedladdade spel på om man börjar ladda ner mängder med spel så då får man börja spara dom på minneskort eller radera de gamla. Som tur är så är iaf de flesta äldre nintendospelen så pass små att det går in ett antal, blir värre om man tänkt ladda ner mängder med N64spel som tar upp lite mer utrymme. Nintendos tjänster som Mii Channel, väderkanalen mfl finns även att ladda ner här. Läs mer här http://en.wikipedia....Virtual_Console
Postad 12 December 2008 - 15:02
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Jag tycker de drog lite mer batteri än kontrollen till ps3 iaf.
Finns kontroll med "inbyggt batteri" där man sätter hela kontrollen i en laddare. Nackdelen med den lösningen är ju om du bara har en kontroll så kan du inte spela medans den laddar. Så jag rekommenderar nästan laddare till batterierna om du inte tänkt ha flera kontroller då det spelar mindre roll om en "hel kontroll" sitter på laddning.
Jag tror nog jag köper en batteriladdare istället  Virtual Console är en nedladdningstjänst där nintendo ger ut en massa gamla spel. Uppdateras varje fredag med nya spel om jag inte har fel. Är allt ifrån bra gamla klassiker till skit. Tyvärr har ju inte wii så mycket minne att lagra alla nedladdade spel på om man börjar ladda ner mängder med spel så då får man börja spara dom på minneskort eller radera de gamla. Som tur är så är iaf de flesta äldre nintendospelen så pass små att det går in ett antal, blir värre om man tänkt ladda ner mängder med N64spel som tar upp lite mer utrymme.
Nintendos tjänster som Mii Channel, väderkanalen mfl finns även att ladda ner här.
Läs mer här http://en.wikipedia....Virtual_Console
Okej! Thank you very much! Kollar upp på direkten.
Postad 12 December 2008 - 15:06
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Förklara lite om Virtual Console också? Om du har tid och ork 
Av vad du har skrivit så är Wii definitivt något för dig. Jag kan verkligen relatera till vad du skriver. Men angående Virtual Console. Som sagts tidigare så är det klassiker som släpps via nerladdning. Och det är klassiker från bl a NES, SNES, Master System, MegaDrive, NeoGeo, PC-Engine, C64, N64...tror faktiskt jag lyckades få med alla.  Vissa av dessa spelen kräver en speciell kontroller som kallas Classic Controler. Den ser lite ut som en SNES kontroll med två analoga sticks. Sen finns det dessutom något som heter WiiWare. Det är nyutvecklade, mindre spel som också säljs via nedladdning. När det kommer till Gamecube spel så är Wii i princip en upphottad Gamecube. Ovanpå Wii:n (förutsätter att du har den stående) finns det en lucka. Öppnar man den finner du fyra inputs för Gamecube kontroller samt två minneskorts slots. Dvs att om du har sparfiler sen Gamecube tiden använder du helt enkelt dig av dom när du spelar. Köp en Wii och va nöjd.
Postad 12 December 2008 - 15:23
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Av vad du har skrivit så är Wii definitivt något för dig. Jag kan verkligen relatera till vad du skriver.
Men angående Virtual Console. Som sagts tidigare så är det klassiker som släpps via nerladdning. Och det är klassiker från bl a NES, SNES, Master System, MegaDrive, NeoGeo, PC-Engine, C64, N64...tror faktiskt jag lyckades få med alla. Vissa av dessa spelen kräver en speciell kontroller som kallas Classic Controler. Den ser lite ut som en SNES kontroll med två analoga sticks.
Sen finns det dessutom något som heter WiiWare. Det är nyutvecklade, mindre spel som också säljs via nedladdning.
När det kommer till Gamecube spel så är Wii i princip en upphottad Gamecube. Ovanpå Wii:n (förutsätter att du har den stående) finns det en lucka. Öppnar man den finner du fyra inputs för Gamecube kontroller samt två minneskorts slots. Dvs att om du har sparfiler sen Gamecube tiden använder du helt enkelt dig av dom när du spelar.
Köp en Wii och va nöjd. 
Så här ligger det alltså till. 1) De flesta spelen kan liras med hjälp av wiimote och nunchuck. 2) Om man vill lira vc så köper man till den klassiska kontrollen. Jag tycker den ser bra ut - sett den på SIBA  3) Om man vill lira gc så köper man till den vanliga gc kontrollen. Även den såg jag fanns i vitt för just Wii  4) Om man känner för lite mer känsla så kan man köpa pistol, gitarr och ratt, om det känns rätt. Har jag klurat ut allt? Då tycker jag Wii är perfekt på alla sätt
Postad 12 December 2008 - 15:54
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Har jag klurat ut allt?
Ja, nästan. Du missade Super Monkey Ball i din lista Och en del andra, men det lär du upptäcka senare.
Postad 12 December 2008 - 16:23
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
hmm man kan då spela gh på ps2 utan gitarr, så antar man kan det på wii också? o.O
Postad 12 December 2008 - 16:42
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Ja, nästan. Du missade Super Monkey Ball i din lista
Och en del andra, men det lär du upptäcka senare.
Hehe. Alltid lika kul att höra från dig Zoiler! Ja, det finns bra mer spel jag vill ha, men listan var top tio  Super Monkey Ball Animal Crossing Resident Evil 4 Star Wars: The Clone Wars Hous of the dead ... och mycket mer. Men saken är klar och saken är den att jag tar mig hem en Wii konsol
Postad 12 December 2008 - 17:55
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Härligt
Postad 12 December 2008 - 19:02
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
2) Om man vill lira vc så köper man till den klassiska kontrollen. Jag tycker den ser bra ut - sett den på SIBA  3) Om man vill lira gc så köper man till den vanliga gc kontrollen. Även den såg jag fanns i vitt för just Wii 
Vad jag vet så kan alla spel som behöver en "vanlig" kontroll på VC spelas med antingen en klassisk kontroll eller en GC kontroll, så du behöver inte båda.
Postad 12 December 2008 - 20:12
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Hehe. Alltid lika kul att höra från dig Zoiler!
Ja, det finns bra mer spel jag vill ha, men listan var top tio 
Super Monkey Ball Animal Crossing Resident Evil 4 Star Wars: The Clone Wars Hous of the dead
... och mycket mer.
Men saken är klar och saken är den att jag tar mig hem en Wii konsol 
Ett spel jag verkligen rekommenderar att kolla in är WiiWare spelet Lost Winds.
Postad 12 December 2008 - 20:18
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Ett spel jag verkligen rekommenderar att kolla in är WiiWare spelet Lost Winds.

Det där ser riktigt kul ut! Precis min typ av spel. Äventyr, spänning och färgglad bakgrund
Postad 12 December 2008 - 21:05
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Det där ser riktigt kul ut!
Precis min typ av spel. Äventyr, spänning och färgglad bakgrund 
Och du använder dig helt och hållet av Wiimoten. Kolla in filmer från det. Oerhört avslappnat spel dessutom.
Postad 12 December 2008 - 22:50
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Och du använder dig helt och hållet av Wiimoten. Kolla in filmer från det. Oerhört avslappnat spel dessutom.
Will do! Will do
Postad 14 December 2008 - 02:13
DawnStar
-
DawnStar
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag ska köpa en xbox 360 60GB nu när priset börjar sjunka plus Lips två mic men osäker om jag ska Flasha den vill inte bli bannad från Xbox Live.
Postad 14 December 2008 - 11:57
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Jag ska köpa en xbox 360 60GB nu när priset börjar sjunka plus Lips två mic men osäker om jag ska Flasha den vill inte bli bannad från Xbox Live.
Jag la ner tanken på xbox 360. Var inne på deras sida igår och läste hur många trådar som helst som heter ex "strul med xbox 360", "xbox 360 ur funktion" och "RROD?". Det fanns tusentals personer och alla av de har inom 6-18 månader lämnat in sin xbox minst 1-3 ggr. Det sägs att den nya Jasper (denna har vit färg på skivläsaren) skall vara bättre - sedan finns det även annat man kan kolla in på baksidan av konsolen för att säkerställa att det är en Jasper. Den ska tydligen bidra till mindre överhettning - men fortfarande icke säkert att man ej kommer få RROD. Jag orkar inte sitta och vänta på att sådant ska ske. Valde en Wii istället. Nöjd kund - än så länge. Men lycka till hur än du väljer!
Postad 14 December 2008 - 12:24
erikla2002
-
erikla2002
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Jag ahr en wii och en ps3. Är mycket nöjdare med ps3:asn. Sällan jag spelar nåt på wii:n längre. Det finns helt enkelt alldeles för få spel och grafiken är kass. Tennis är dock festligt
Postad 14 December 2008 - 12:33
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Jag ahr en wii och en ps3. Är mycket nöjdare med ps3:asn. Sällan jag spelar nåt på wii:n längre. Det finns helt enkelt alldeles för få spel och grafiken är kass. Tennis är dock festligt 
De flesta spel som finns till 360 och PS3 finns även till PC med bättre grafik om så önskas. Så valet står egentligen så här: Antingen väljer man Wii som är rolig upplevelse, speciellt med vänner, ny demension av konsol, samt titlar som aldrig kommer finnas varken till PS, XBOX eller PC. Men grafiken får man kolla bortom  Eller så väljer man 360 eller PS3 om man är kräsen vad gäller grafik och spelar samma spel som finns till PC. I sånna fall köper jag hellre en handkontroll till datorn och lirar de spelen där. PS: Det finns väl trots fler spel till Wii än vad det finns till PS3?
Redigerat av leopodus, 14 December 2008 - 12:34.
Postad 14 December 2008 - 12:59
Zebra
-
Zebra
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
PS: Det finns väl trots fler spel till Wii än vad det finns till PS3? 
Ja, det finns fler spel men betydligt färre än både ps3 och framförallt xbox 360 som fått bra betyg i recensioner enligt metacritics. http://www.metacriti...mes/wii/scores/http://www.metacriti...mes/ps3/scores/http://www.metacriti...xbox360/scores/
Redigerat av Zebra, 14 December 2008 - 13:01.
Postad 14 December 2008 - 13:08
leopodus
-
leopodus
-
Användare
-
-
163 inlägg
Ja, det finns fler spel men betydligt färre än både ps3 och framförallt xbox 360 som fått bra betyg i recensioner enligt metacritics.
http://www.metacriti...mes/wii/scores/
http://www.metacriti...mes/ps3/scores/
http://www.metacriti...xbox360/scores/
Om man kollar på XBox 360 och PS3 så har dessa två konsoler i princip samma spel. Dessutom såg det ut som att cirka 80 % av deras spel finns till PC också.
Postad 14 December 2008 - 13:16
FireTraXX
-
FireTraXX
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Jag har haft PS3 i 2 år drygt, hur nöjd som helst med spelutbudet och filmtittandet.
Men jag är lite sugen på att införskaffa en 360 också, av anledningar som inte får diskuteras i forumet.
Grafiken mellan dessa två är detsamma i stort sett.
Du lär inte bli besviken på grafiken oavsett vilken konsol du väljer.
Men rent generellt så tycker jag att PS3 är en "trevligare" konsol än 360.
Wii däremot, njae...
Gamecube i häftigt skal och flashiga kontroller.
Postad 14 December 2008 - 13:22
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Jag sålde min Wii mest för att jag inte hade så mycket tid över att spela på den, Xbox360 tar all tid när det gäller spelandet. PS3 kommer jag skaffa om kanske 1,5 år då 360 känns gammal och sliten och då man är sugen på något nytt. PS3 tycker jag släpptes lite för tidigt med tanke på priset. Jag betalar inte 4-5000 för en spelkonsol, då väntar jag hellre 1 år tills man kan få den för 2500.
Är du rädd kan du ju köpa en till Arcade för 1500kr som backup, så har jag gjort
Postad 14 December 2008 - 13:26
FireTraXX
-
FireTraXX
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Jag sålde min Wii mest för att jag inte hade så mycket tid över att spela på den, Xbox360 tar all tid när det gäller spelandet. PS3 kommer jag skaffa om kanske 1,5 år då 360 känns gammal och sliten och då man är sugen på något nytt. PS3 tycker jag släpptes lite för tidigt med tanke på priset. Jag betalar inte 4-5000 för en spelkonsol, då väntar jag hellre 1 år tills man kan få den för 2500. Är du rädd kan du ju köpa en till Arcade för 1500kr som backup, så har jag gjort 
Ett år? Jag köpte min 60Gb för 6000kr, när den pajade så blev det en 40Gb för 4500. Det dröjer nog mer än ett år TILL innan den är nere på 2500, speciellt med tanke på att PS2 inte ens kostar under en tusenlapp än.
Postad 14 December 2008 - 14:32
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jag la ner tanken på xbox 360.
Var inne på deras sida igår och läste hur många trådar som helst som heter ex "strul med xbox 360", "xbox 360 ur funktion" och "RROD?". Det fanns tusentals personer och alla av de har inom 6-18 månader lämnat in sin xbox minst 1-3 ggr.
Känns som gamla modeller eller problem som går att lösa. Vilken sida?
Postad 14 December 2008 - 15:59
Unregisteredbca7ae6e
-
Unregisteredbca7ae6e
-
Lärjunge
-
-
490 inlägg
De flesta spel som finns till 360 och PS3 finns även till PC med bättre grafik om så önskas.
Så valet står egentligen så här:
Antingen väljer man Wii som är rolig upplevelse, speciellt med vänner, ny demension av konsol, samt titlar som aldrig kommer finnas varken till PS, XBOX eller PC. Men grafiken får man kolla bortom 
Eller så väljer man 360 eller PS3 om man är kräsen vad gäller grafik och spelar samma spel som finns till PC. I sånna fall köper jag hellre en handkontroll till datorn och lirar de spelen där.
PS: Det finns väl trots fler spel till Wii än vad det finns till PS3? 
skall möta detta lite granna de flesta spel som finns till ps3/360 finns inte till pc, det är inte "med bättre grafik om så önskas" ta bara gta4 som senaste exempel eller att gow2 inte kommer släppas till pc, själv så skulle jag aldrig byta ut varken min ps3 eller min 360 för att köra på pc, speciellt inte min 360 där majoriteten av min tvspelstid läggs, anledningen är polare som har xbox 360+xbox live (detta är inte fanboism eller liknande, utan mina åsikter) har ägt 4st wii i omgångar, sålt pga av spelbrist, dvs brist på bra spel, skall man köra små sportspel och små intressanta smålir så är den helt ok på det, men det är inte för mig, jag vill spela stora snygga bra spel och då funkar inte wii för mig, alls... lånar syrrans nästa gång det kommer ett lir jag är intresserad av, för det släpps väldigt få bra spel till wii och spelmängden wii kontra ps3, när det gäller bra spel så vinner ps3 överlägset där /Daniel
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|