Jag flyttar precis in i en fastighet som får bredband från Ownit, och bredbands-tv från Fast-TV. 100Mb bredband för 249kr/mån är ok, men att behöva hyra en iptv-box från Fast-TV för 79kr/mån för att kunna se 1:an, 2:an och TV4 suger verkligen. Om man sedan ska ha något mer än grundutbudet kostar nästa paket 199kr/mån (+79kr/mån för boxen) och då motsvarar detta, kanalmässigt, kanske com hems paket med tv3, kanal5 + några till.
Min fråga är alltså om det går att skaffa en egen, enklare box för bredbands-tv för att se de okodade kanalerna?
Är inte sugen på att slänga 79kr i sjön varje månad för något man kan få in gratis om man bor någon annan stans.
Parabol är inte att tänka på. Marksänd digital-tv kanske skulle funka, men jag har inte testat hur stark signalen är i mitt område och då får man lägga en stor antenn på balkongen. Visserligen i Hammarby Sthlm så det får väl anses som tätort, men mobilsignalen t.ex. är värdelös just i min lägenhet.
Så, om någon har koll på bredbands-tv får ni gärna förklara läget och andra upplysningar om Fast-TV mottages gärna...
/Johan