snälla någon, hela min helg har gått till detta!!!! JAG BLIR TOKIG!!
Vilket IPnr ska jag skriva in när jag ska ansluta tvixen till nätverket?
Startad av
frederik
, Dec 14 2008 19:49
5 svar till detta ämne
TViX HD M-6500A
(Mediaspelare)
|
4
|
(168)
|
Inga priser |
49 relaterade trådar
Postad 14 December 2008 - 19:49
Vilket ipnr ska jag använda och hur får jag fram min dators/nätverks ipnr?
Postad 16 December 2008 - 01:51
beror väl på hur ditt nätverk är uppsatt ....Vilket ipnr ska jag använda och hur får jag fram min dators/nätverks ipnr?
men ipconfig från cmd-prompten i windows ger dig datorns ip.
Postad 17 December 2008 - 00:07
Ok var ska jag skriva det? hur ska jag ställa in nätverks inställningarna på tvixen? jag använder netshare! har provat allt!?! snälla någonberor väl på hur ditt nätverk är uppsatt ....
men ipconfig från cmd-prompten i windows ger dig datorns ip.
Postad 17 December 2008 - 05:57
start->kör->cmd (enter) ipconfig (enter)Ok var ska jag skriva det? hur ska jag ställa in nätverks inställningarna på tvixen? jag använder netshare! har provat allt!?! snälla någon
ger dig datorns ip .... sen måste du väl ställa in ett ip på tvix:en också, om du inte kör med DHCP.
Postad 17 December 2008 - 08:51
Jag förmodar att du använder en router. Lättast för att inte det ska bli IP konflikter är att du sätter upp ett "fast ip" för datorn och Twixen.
Detta gör att datorn och twixen alltid behåller samma ipadress så de inte försöker ta samam ipadress samtidigt för då blir det pannkaka. Ip-adressen blir olika för olika routrar tex 192.168.1.1 brukar Netgear ha och 192.168.0.1 brukar dlink ha.
1. Start> Inställningar > Nätverksanslutningar> sen högerklickar du på den nätverksanslutning du använder (sladd eller trådlöst) och väljer Egenskaper. Dubbelklicka sedan på TCP/IP som finns i spalten.
2. Klicka i rutan "Använd följande ip-adress" På översta raden skriver du in ip-adressen som du vill att datorn ska erhålla. Har du tex en dlinkrouter så skriv in 192.168.0.2 som ip-adress.
3 Nätmask fylls i automatiskt, Standard gateway brukar oftast vara 192.168.0.1
4. Nedan kryssar du sedan i "Använd följande DNS-serveradresser" Sen fyller du i ip 192.168.0.1 på översta raden.
5. Nu kan du behöva starta om datorn. Detta är förutsatt att du har windows xp/vista!!!
Hur du sen gör i twixen vet jag inte då jag aldrig lekt med en twix!
Detta är snabbt skrivet så hoppas du hajjar.
/R
Detta gör att datorn och twixen alltid behåller samma ipadress så de inte försöker ta samam ipadress samtidigt för då blir det pannkaka. Ip-adressen blir olika för olika routrar tex 192.168.1.1 brukar Netgear ha och 192.168.0.1 brukar dlink ha.
1. Start> Inställningar > Nätverksanslutningar> sen högerklickar du på den nätverksanslutning du använder (sladd eller trådlöst) och väljer Egenskaper. Dubbelklicka sedan på TCP/IP som finns i spalten.
2. Klicka i rutan "Använd följande ip-adress" På översta raden skriver du in ip-adressen som du vill att datorn ska erhålla. Har du tex en dlinkrouter så skriv in 192.168.0.2 som ip-adress.
3 Nätmask fylls i automatiskt, Standard gateway brukar oftast vara 192.168.0.1
4. Nedan kryssar du sedan i "Använd följande DNS-serveradresser" Sen fyller du i ip 192.168.0.1 på översta raden.
5. Nu kan du behöva starta om datorn. Detta är förutsatt att du har windows xp/vista!!!
Hur du sen gör i twixen vet jag inte då jag aldrig lekt med en twix!
Detta är snabbt skrivet så hoppas du hajjar.
/R
Redigerat av robber, 17 December 2008 - 08:52.
Postad 06 May 2009 - 20:50
Kan jag koppla nätverks sladden in i datan och sen överföra? eller ska den in i modemet? tack för svar Yamaha-Lover
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
* Officiell tråd - TViX M-6500A *
14 bilder
79 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?