Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Min elektronik av ---Don-Corleone---

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 December 2008 - 07:25

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Kommentarer till Min elektronik av ---Don-Corleone---

Postad 16 December 2008 - 07:25

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Rikligt med spännande bilder. Mycket intressanta DIY-högtalare!

Postad 16 December 2008 - 14:16

Ambiance
  • Ambiance
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hei.

Jo takk jeg er fornøyd. :wub:

Ser du har en flott leilighet også, med lyd i alle rom. Flott og minmalistisk stil som jeg liker.

A.

Postad 16 December 2008 - 15:32

Jarnbjer
  • Jarnbjer
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
snyggt hembygge

Postad 21 December 2008 - 17:29

Ambiance
  • Ambiance
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Praktiske løsninger.

Men mister litt oversikten av hvordan det er sattopp til deg.. Nye bilder? :rolleyes:

A.

Postad 21 December 2008 - 17:52

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Praktiske løsninger.

Men mister litt oversikten av hvordan det er sattopp til deg.. Nye bilder? :rolleyes:

A.

Jag ska fixa lite fler och mer beskrivande bilder ganska snart.

Väntar dock på nya högtalare/frontar och då kommer jag att koppla om en del. Jag väntar tills dess vilket förhoppningsvis sker inom en vecka till 10 dagar.

Idag kör jag faktiskt ps3:an som cd/dvd/blue-ray och sedan optiskt till Yamahan. Det blir rätt bra ljudmässigt (men inte alls perfekt). Center och surround högtalare är bortkopplade i väntan på nya frontar. Efter det blir det nog Rotel via Qed-RCA till yamaha och "pure-direct" via XT-Silver till ... tja, du får väl vänta på bilderna på nya högtalarna (ska inte avslöja något i förtid). Sedan får vi se om det blir någon surround-lösning eller om det bara blir stereo till vidare. En stereoförstärkare och kanske en DacMagic ligger bra till för inköp efter nyår någon gång. Då ska PS3 få förnyat förtroende som transport så får vi se hur den klarar det. Annars bör Roteln mer än väl kunna ta sig an uppgiften som transport (men ju färre apparater, desto bättre) :-)

Postad 21 December 2008 - 22:43

Ambiance
  • Ambiance
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Spennende! Ceep me posted. :rolleyes:

A.

Postad 22 December 2008 - 13:09

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Mmm, TL !!! =)

Me Love TL! kan tänka mig att det e resonansdöd, transient snabb och väl artikulerad panorama som hemma hoss dig :)

Postad 12 February 2009 - 22:21

Unregisteredb2633e1e
  • Unregisteredb2633e1e
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tänkte berömma ditt snygga jordan bygge! De högtalarna låter helt fantastiskt. Byggde själv byggsatsen av mdf och kör de med xtz-dII förstärkaren och det låter otroligt bra. Den förstärkaren hjälper nog till en del då det med klassA inställningen lyfter ljudet ytterligare ett snäpp.

Ett tips till dig är att hänga upp högtalaren på väggen. Jag fäste en grov träbit(regel) på väggen och satte gångjärn på och hängde sedan högtalaren i rätt höjd. Därigenom kan jag vrida högtalaren beroende på lyssningspositionen och får fri golvyta under. Vädigt snyggt!

Postad 13 February 2009 - 10:25

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Åhh, tack! Kanonbra idé!

I början var jag lite kluven till att ha dem för nära väggen och flyttade ut dem varje gång jag skulle lyssna ordentligt. Men med den extra bas som blir när de står nära väggen kommer verkligen väl till pass och högtalarna är ju så bra att man knappast behöver mer i form av stereoperspektiv och exakthet i övriga register.

Tids nog tänker jag verkligen pröva din idé den är toppen. Skulle du inte kunna lägga in ett par bilder på lösningen så jag får se hur du gjort. Det låter supersmart att så enkelt kunna vinkla dem som man vill.

Tänkte berömma ditt snygga jordan bygge! De högtalarna låter helt fantastiskt. Byggde själv byggsatsen av mdf och kör de med xtz-dII förstärkaren och det låter otroligt bra. Den förstärkaren hjälper nog till en del då det med klassA inställningen lyfter ljudet ytterligare ett snäpp.

Ett tips till dig är att hänga upp högtalaren på väggen. Jag fäste en grov träbit(regel) på väggen och satte gångjärn på och hängde sedan högtalaren i rätt höjd. Därigenom kan jag vrida högtalaren beroende på lyssningspositionen och får fri golvyta under. Vädigt snyggt!

Postad 16 March 2009 - 20:22

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Riktigt roligt att se ett par hemmabyggda transmissionline. Har själv ett par stående i källarförådet. Dina bilder har nog räddat dem. Konen av papp är slut. Något skydd har de inte haft och detta har nog bidragit till åldrandeprocessen. Mina har ett par diskanthorn som låter mycket bra. Hade någon tanke att bygga någon så enkel förstärkare som möjligt. Alltså på prov. Sparar nog högtalarna ett tag. Skall nog ta en bild av dem och presentera dem i mitt galleri.

Postad 29 May 2009 - 09:45

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Vart tog den vänstra högtalaren vägen i sovrummet på sista bilden (från sovrummet)?

Läckert!

/Christian

Postad 29 May 2009 - 09:55

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Snyggt hemmabygge,trevlig anläggning har du!

Postad 30 May 2009 - 01:28

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Väldigt kul att se DIY-projektet. Blev ju riktigt trevliga utseendemässigt dessutom!

Postad 05 June 2009 - 10:03

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Fina grejor! Var nära att köpa en Arcam A38 själv... :(

Postad 18 September 2009 - 17:17

salami
  • salami
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Samma kombo som mig ju!:P Det gillar vi.
Antar att du är nöjd? :)

Postad 03 October 2009 - 09:12

Gäst_Glenn Andersson_*
  • Gäst_Glenn Andersson_*
  • 0
Tycker att du har en väldigt snygg uppsättning

Postad 04 October 2009 - 00:41

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Jättefint!!! Jag gillar båda dina riggar. Har du testat dina tunna sovrumshögtalare i vardagsrummet, kopplad till Rotel + Arcam?

Postad 14 September 2010 - 17:52

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt! Den där Arcam förstärkaren är ju så grymt läcker :blush: 10p

Redigerat av Unregistered2141, 14 September 2010 - 17:53.

Postad 14 September 2010 - 17:59

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0
Mycket trevligt album! 2 kanaler är allt som behövs :blush:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.