Kom hem och satte på Bad Santa som precis börjat på SVT2. Mitt i filmen, efter ca 50 minuters tittande, hör vi ett rejält "KRZK!!!" i högtalarna samtidigt som bilden "blixtrar" till eller liksom blir ljus för ett kort kort ögonblick. Sen är tv'n helt död. Den står och klickar en stund - som om stand-by funktionen har pajat - sen...inget! Alla andra prylar som satt i samma grendosa funkar perfekt (PS3:a, digitalbox, ip-telefonimodem).
Jag har testat att dra ur strömmen och alla andra kablar, väntat ett antal minuter och sen sätta på tv:n, men den är totalt död - inga som helst ljud eller indikationer på att den får ström igenom sig alls.
Jag köpte GIVETVIS ingen s*tans försäkring, som låg på dryga 2000 kr, och så händer det här - bara ett halvt dygn efter att jag hämtat hem burken! Vad tror ni om mina chanser att få ut en ny TV direkt i butiken? Har ni någon erfarenhet av ON/OFF's policy när man köper fabriksfelande saker utan försäkring?
Jag ska ringa dem så fort jag kan, men jag vill gärna veta hur andra har blivit bemötta... Hoppas ni har goda erfarenheter!
PS... En till "rolig" detalj är att vi pga pågående lägenhetsflytt kastade allt emballage i återvinningscontainrar (eftersom vi hade så mycket annat att kasta samtidigt) så jag har INGENTING att frakta TV:n i!
Redigerat av Unregistered31b041e6, 26 december 2008 - 01:07.