Jag läste om denna sub i senaste hemmabio. Men jag hittar inte så mycket info om den på nätet.
Det är ingen som har lyssnat på den?
Mvh
Linus
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
3 relaterade trådar
Postad 04 January 2009 - 10:12
Hej
Jag läste om denna sub i senaste hemmabio. Men jag hittar inte så mycket info om den på nätet. Det är ingen som har lyssnat på den? Mvh Linus Postad 04 January 2009 - 20:26
Jag blev också sugen på denna lilla pjäs när jag läste om den, men hittar inte så mycket info jag heller.
Postad 06 January 2009 - 05:58
Den låter helt sjukt mycket. Var o lyssna på den på Arkenmässan 08, i ett stort rum med 2 små sateliter till som stod ovanpå ett annat par högtalare. Någon gubbe bakom mig som fråga om de va det stora paketet som spelades (Jamogolvare). Visst den har inte den tyngsta basen, men högt spelar den. Gubben som snacka om dom sa att dom hade/var avvägda för 115 sp-dBw / 115 dBSP hur man nu skriver det. Någon som var på mässan och mer intresserad av dom borde veta mer Edit: https://www.minhembi...7/206197#251023 9 bilder ner Nu när jag såg bilderna blev jag osäker om den basen spelades med Mirage OMD-5 högtalarna eller dom små satteliterna som står på Jamo högtalarna. Edit2: Grappar ni får göra eran hemläxa 800W 6.5" http://www.miragespe...specifications/ Redigerat av TijY, 06 January 2009 - 06:20. Postad 06 January 2009 - 21:26
Tja, två stycken får det nog bli, för att det ska få ricktig verkan.
Ska bara flytta först och se hur det nya rummet blir. Postad 06 January 2009 - 22:12 Skär sig lite med detta:
Vilket motsvarar 91dB, ground plane 2m som mätningarna på HTS anger. Onekligen en imponerande liten sub men det är verkligen bortkastad förstärkareffekt. Postad 07 January 2009 - 16:15
Japp, det är minnet som sviker, MM6 spelades med OMD-5 högtalarna.
De små satteliterna från klipsch som står på jamo högtalarna samt den trådlösa subben var det som hade så hög dBspl/W . Postad 16 February 2009 - 20:24
Ingen som har eller har testat denna sub ännu ?
Är lite intresserad av den men osäker på om den inte går djupt nog. Vad tror ni kring det faktum att den "bara" går ned till 42hz... /N Postad 19 February 2009 - 10:34
Jag har denna, köpte den på Paus på Sveavägen nära Sergels torg tidigare i vintras. Ett spontanköp kan man säga. Gick förbi utanför och såg denna lilla kub i fönstret och frågade om det var en baslåda. Jag behövde just en liten sådan manick till min anläggning som ibland inte spelar så som jag vill på basfronten, framför allt när jag spelar med min CD (Cambridge 640). När jag kör från datorn direkt in i förstärkaren (Cambridge 740) så behövs den lilla kuben inte alltid men en liten extra knuff är ju aldrig fel. Har Monitor Audio Bronze 5-högtalare.
Så, till själva Miragebaslådan. Den är verkligen inte stor, och mycket stilig med sin superblanka svarta yta. Man kan justera i vilken frekvens den ska komma in, men jag brukar har den på ca hälften, beroende på ljudkälla och musik (äldre musik behöver ofta lite mer bas på min stereo, nyinspelad musik behöver aldrig något i stort sett). En volymkontroll finns också såklart. Basljudet är inte brutalt på något sätt, det är ingen "magbas" som strömmar ur den direkt, men det är ett mycket rappt fint ljud som jag inte något alls att klaga på. Rent och snärtigt. Så, vill man inte ha en mycket djuptung bas, utan ett rent, fint och snärtigt basljud, så är den perfekt och jag rekommenderar den varmt. Men provlyssna och be att köpa på öppet köp, det gjorde jag, men jag behövde inte gå tillbaka. Är nöjd! Postad 19 February 2009 - 14:15 Tack för informationen. Du använder den inte alls för hembio ljud låter det som ? Jag behöver inget som kan spela super högt/tungt, men vill gärna att den ska gå hyffsat djupt. /N Postad 19 February 2009 - 15:03
Nej precis, jag har faktiskt inte testat den till film. (Har inte haft en teve sedan oktober, det är märkligt jag vet.) Så jag kan inte garantera att den spelar djupt nog för att passa till dina önskemål. Går du upp till en 8"-variant, MM8 så lär det passa dig bättre, eller Velodyne, också liten och sägs vara bra. Men då är det 6000 kr som gäller, och inte det pyttelilla formatet på lådan. Det är ett riktigt fint basljud, men du borde nog provlyssna på MM6 före du köper, eftersom det är helt omöjligt att läsa sig till ett ljud man gillar.
Postad 26 September 2009 - 21:27
Jag skaffade den här subben idag och jag vet inte riktigt vad jag skall säga, ett helt underbart lyft till mitt numera 2.1-system. Då har jag iofs ett par Dali Lektor 1 som jag kör med...
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |