Kommentarer till Uppgredering av Some__One
Startad av
Some__One
, Jan 13 2009 19:46
29 svar till detta ämne
Postad 13 January 2009 - 19:49
Brutalt uppgradering. Önskar man kunde få lite löneökning och göra något liknande
Det som saknas som jag anser vara bland det viktigaste är översiktsbilder av slutresultatet. Tummen upp, tummen upp.
Postad 13 January 2009 - 20:56
Kul förändring och en rejäl förändring. Tummen upp gillar verkligen dina nya Kef. Men som du säger ger inte nätfiltret/överspänningsskyddet mycket i ljud, men å andra sidan sitter du lite säker när Herr spik knackar på
Postad 13 January 2009 - 21:21
Hahaha i början tänkte jag vafan är de här
Men sen när jag kom lite längre ner blev allt plötsligt mkt mkt bättre
trevliga prylar du införskaffat. MEN Gör en röjning i rummet och få bort strumpor och cola flaskor så kommer bilderna se mycket trevligare ut
Postad 19 February 2009 - 13:04
sjukt snygga dem nya kef iq90 va! sjukt sugen blev jag på ett par sånna(:
Postad 28 April 2009 - 07:21
hehe jo dom är riktigt fina. hehe kommer förmodligen uppgradera till xq serien då kan du få köpa mina
Postad 14 May 2009 - 20:37
Ett tips ifrån mig är att dela upp dina album, gamla setupen och den nya du har nu. och testa att plåta utan blixten, kör lite längre slutartider istället. Stativ är ett måste om du skall köra med mina tips. Hojta till när du har tagit lite nya kort på hur det ser ut nu.
Postad 27 May 2009 - 07:28
Oj, att den blir så varm lät inte bra. Jag ska faktiskt och hämta min 876 nu i veckan på MediaMarkt i Barkarby
Kan knappt bärga mig! Sen kommer det nya bakhögtalare, strömkablar och centerkablage
Lilla julafton mitt i sommaren
Vilken förändring ditt hem genomgått! Du har liksom inte bara gjort om lite, utan verkligen gått hela vägen! Imponerande! Det ser verkligen hur fett ut som helst!
Jag ska och lyssna på ett par IQ90 tillsammans med en Onkyo 806 på lördag (stereo-läge) men undrar vad du tycker om centern? Är den i klass med högtalarna? Polaren jag ska och lyssna hos har nämligen bara 2.1 just nu.. Det är grymt läckra högtalare! Det stod mellan iq90, Focals 807V och ett par Elac faktiskt
Men som du sett blev det ett par Focal
Jag är snart på jakt efter en ny tv.. är det värt att satsa på en Phillips med Amblight? Dom verkar ju sannerligen helt okej!
Avundsjuk på din HTS 2600!!
/Christian
Vilken förändring ditt hem genomgått! Du har liksom inte bara gjort om lite, utan verkligen gått hela vägen! Imponerande! Det ser verkligen hur fett ut som helst!
Jag ska och lyssna på ett par IQ90 tillsammans med en Onkyo 806 på lördag (stereo-läge) men undrar vad du tycker om centern? Är den i klass med högtalarna? Polaren jag ska och lyssna hos har nämligen bara 2.1 just nu.. Det är grymt läckra högtalare! Det stod mellan iq90, Focals 807V och ett par Elac faktiskt
Jag är snart på jakt efter en ny tv.. är det värt att satsa på en Phillips med Amblight? Dom verkar ju sannerligen helt okej!
Avundsjuk på din HTS 2600!!
/Christian
Postad 27 May 2009 - 09:04
Du skrev:
då tänkte jag komentera lite här då, måste säga riktigt trevligt, blev sugen på att göra samma sak själv, det jag skulle villja veta är
1. tycker du att det var värt pengarna såhär i effterhand?
2. hur mycket extra gör den till själva filmupplevelsen ?
jusste tänkte bara kolla, du skrev att man måste fasvända skakarna mot varandra så att dom inte motarbetar varandra. men gör dom inte det om man fasvänder dom ? hehe och vet du hur dom är uppbyggda inuti? är det en motor och en tungd som börjar snurra runt fortare som i en mobiltelefon eller något helt annat ? =P
Mvh/Christian
Svar:
Så här i efterhand har jag sålt mina
Men jag kan ångra det lite då och då.. tyvärr var jag dum nog att ha alldeles för hög volym vilket bidrog till att det skakade jättemycket vid minsta nysning
men med lagom volym får du det här härliga vibbarna i soffan som en tung subba ger vid hög volym.
Basspumper är en högtalare precis som alla andra, bara att den inte låter. Tänk dig att du spelar högt så att du ser hur membranet åker fram och tillbaka. Precis likadant är det med en Basspumper.. den rör på sig så mycket fast med sin fasta konstruktion så leder den vidare sina vibrationer till soffan istället. Så kort och gott, det är en högtalare som skickar vidare sina rörelser till soffan utan att låta.
Alltså man ska fasvända för att vibrationerna inte ska mot slå ut varandra.. kanske blir fel att beskriva det som motarbeta för där har du rätt. De ska ju motarbeta varandra egentligen
Då vibrerar det mest! Man kanske skulle skriva "fasvänd dem för att de inte ska samspela"
Hoppas du fick lite klarhet i Basshakers nu. Och för egen del funderar jag starkt på att köpa ett par igen
Men då av lärdom inte ge dem max med volym så att varje andetag känns som en käftsmäll 
/Christian
då tänkte jag komentera lite här då, måste säga riktigt trevligt, blev sugen på att göra samma sak själv, det jag skulle villja veta är
1. tycker du att det var värt pengarna såhär i effterhand?
2. hur mycket extra gör den till själva filmupplevelsen ?
jusste tänkte bara kolla, du skrev att man måste fasvända skakarna mot varandra så att dom inte motarbetar varandra. men gör dom inte det om man fasvänder dom ? hehe och vet du hur dom är uppbyggda inuti? är det en motor och en tungd som börjar snurra runt fortare som i en mobiltelefon eller något helt annat ? =P
Mvh/Christian
Svar:
Så här i efterhand har jag sålt mina
Basspumper är en högtalare precis som alla andra, bara att den inte låter. Tänk dig att du spelar högt så att du ser hur membranet åker fram och tillbaka. Precis likadant är det med en Basspumper.. den rör på sig så mycket fast med sin fasta konstruktion så leder den vidare sina vibrationer till soffan istället. Så kort och gott, det är en högtalare som skickar vidare sina rörelser till soffan utan att låta.
Alltså man ska fasvända för att vibrationerna inte ska mot slå ut varandra.. kanske blir fel att beskriva det som motarbeta för där har du rätt. De ska ju motarbeta varandra egentligen
Hoppas du fick lite klarhet i Basshakers nu. Och för egen del funderar jag starkt på att köpa ett par igen
/Christian
Postad 15 July 2009 - 05:20
Du har gjort en sån grym uppgradering! Sjukt avundsjuk på tv:n!
Funderar också på Chord-kablarna
/Christian
Funderar också på Chord-kablarna
/Christian
Postad 03 September 2009 - 11:09
Riktigt bra uppgradering du gjort.
Gillar inte Genexxa som du hade tidigare de låter bara mycket och inte bra alls.
Tror du kommer bli grymt nöjd med dina nya högtalare, det är lite ljudkvalitet i dem.
Häftig center var det, tv:n var snygg och en bra receiver.
Bra jobbat.
Om du vill förbättra ytterligare så kan du dämpa bakom och under högtalarna.
Mattor, gardiner, kuddar och annat gör mycket för rummets akustik.
Lycka till!
Gillar inte Genexxa som du hade tidigare de låter bara mycket och inte bra alls.
Tror du kommer bli grymt nöjd med dina nya högtalare, det är lite ljudkvalitet i dem.
Häftig center var det, tv:n var snygg och en bra receiver.
Bra jobbat.
Om du vill förbättra ytterligare så kan du dämpa bakom och under högtalarna.
Mattor, gardiner, kuddar och annat gör mycket för rummets akustik.
Lycka till!
Postad 18 September 2009 - 14:57
de var inge liten uppgradering! Skulle gärna se lite bilder på surrarna också... keep up the good work!
Postad 22 October 2009 - 07:47
Ingen dålig uppgradering där inte. Onkyon är nog grym, har 805an själv och imponeras över hur bra den spelar i 2 kanal, speciellt i Pure Audio läget.
Postad 12 January 2010 - 17:12
Oj oj oj, vilken skillnad!
Ser ju riktigt bra ut nu *Tummen upp*!
Smart lösning med fläktarna, Bra att ha stora och många så dom inte behöver så hög RPM, annars låter det ju för mycket för att kolla på film.
.
Lätt 10p om man jämför med innan
.
Ser ju riktigt bra ut nu *Tummen upp*!
Smart lösning med fläktarna, Bra att ha stora och många så dom inte behöver så hög RPM, annars låter det ju för mycket för att kolla på film.
Lätt 10p om man jämför med innan
Postad 12 January 2010 - 21:55
Men vilken uppgradering från innan.. grymt.
Riktigt avis på den röda xb´n
Riktigt avis på den röda xb´n
Postad 12 January 2010 - 22:23
Det är en av dom större uppgraderingar jag har sett på länge verkligen maffigt med så mycket nytt. Men tittar man på första bilden så var du om någon verkligen värd det. Kör hårt:)
Postad 21 May 2010 - 00:12
Ser riktigt schysst ut
. Påminner om hur jag tänkte i mitt huvud att det skulle se ut hos mig, hittade dock ingen schysst tv-bänk till försteget så gav upp idén...annars är det såhär jag tycker är snyggast!
På tal om kanallister, plocka fram stora plånboken om du är sugen på kanallisten, relativt dyra tyvärr... gick lös på 3500:- + dörrfoder för mig på ~20kvm. Får utan några som helst problem plats med subbaskabeln där i + el-kablage + surround-kablage. Uppskattar att det ryms ca 6-8 normalstora el-kablar i den stora listen.
På tal om kanallister, plocka fram stora plånboken om du är sugen på kanallisten, relativt dyra tyvärr... gick lös på 3500:- + dörrfoder för mig på ~20kvm. Får utan några som helst problem plats med subbaskabeln där i + el-kablage + surround-kablage. Uppskattar att det ryms ca 6-8 normalstora el-kablar i den stora listen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
56 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?