Postad 01 februari 2009 - 12:21
Postad 01 februari 2009 - 14:21
Jag har en hel del kanaler hos Comhem och ESPN America har definitivt SÄMSTA BILD!!!
Postad 02 februari 2009 - 16:58
samma hos Tele2... bitrate viewern säger ca 2700kbit....
Till sport?!
Intelligensen flödar bland de ansvariga...
Postad 02 februari 2009 - 17:29
samma hos Tele2... bitrate viewern säger ca 2700kbit....
Samma bitrate hos Canal Digital
Postad 03 februari 2009 - 00:22
Stor skillnad i bildkvalité gentemot Comhems ESPN America (UK version).
Jag fattar inte att Comhem leverar så dålig bild på en sådan kanal som är mycket populär bland sportfans i Sverige. ESPN America UK visar massor med NHL matcher och NCAA basket. Men denna kanal har mycket dålig bild via Comhem. Därför väljer jag att titta på den via satelliten eller eftersändningar på Canal+Sport1-2.
Funderar på att byta ut Comhems ESPN America UK mot nån annan kanal, kanske ANIMAL PLANET HD om den blir aktuell hos Comhem.
OBS! Min ANALOGA BILD på TV är mycket bättre än Comhems DIGITALA BILD på ESPN America UK! Garanterat!
Redigerat av Brando70, 03 februari 2009 - 00:25.
Postad 03 februari 2009 - 06:56
Redigerat av Leatherface, 03 februari 2009 - 07:00.
Postad 03 februari 2009 - 18:07
Du har rätt, allting handlar om TV-rättigheter. Jag tror att Canal Digital levererar samma UK version som Comhem, alltså ESPN America UK (ex. NASN UK). Den kanalen levereras på grund av att Canal+Sweden har NHL TV-rättigheter och Viasat Sport har NFL TV-rättigheter. ESPN America (Europeisk version) visar däremot massor med NHL matcher samt NFL vilket krånglar till och krockar med Canal+Sweden/Viasats TV-rättigheter. Och därför får man inte sända ESPN America (Europeisk version) i Sverige.
Folk vill till exempel se NBA basket på ESPN America, men TV-rättigheter tillåter inte det för tillfället.
Dessutom är NBA rättigheter mycket dyrare än TV-rättigheter för NHL och NFL. Fråga mig inte varför!
Huvudpoängen är att Comhem levererar ESPN America med USEL BILD!!!
Man betalar för att se bra digital bild, inte nån suddig bild som är mycket sämre än den analoga bilden!
Tro mig, bilden som visas via ESPN America via Comhem är HUR DÅLIG SOM HELST!
Redigerat av Brando70, 03 februari 2009 - 18:09.
Postad 03 februari 2009 - 18:44
Postad 03 februari 2009 - 21:00
@Leatherface
Du har rätt, allting handlar om TV-rättigheter. Jag tror att Canal Digital levererar samma UK version som Comhem, alltså ESPN America UK (ex. NASN UK). Den kanalen levereras på grund av att Canal+Sweden har NHL TV-rättigheter och Viasat Sport har NFL TV-rättigheter. ESPN America (Europeisk version) visar däremot massor med NHL matcher samt NFL vilket krånglar till och krockar med Canal+Sweden/Viasats TV-rättigheter. Och därför får man inte sända ESPN America (Europeisk version) i Sverige.
Folk vill till exempel se NBA basket på ESPN America, men TV-rättigheter tillåter inte det för tillfället.
Dessutom är NBA rättigheter mycket dyrare än TV-rättigheter för NHL och NFL. Fråga mig inte varför!
Huvudpoängen är att Comhem levererar ESPN America med USEL BILD!!!
Man betalar för att se bra digital bild, inte nån suddig bild som är mycket sämre än den analoga bilden!
Tro mig, bilden som visas via ESPN America via Comhem är HUR DÅLIG SOM HELST!
Du har fel, det är NASN (ööh, ESPN) som har rättigheterna för NHL för hela europa och sedan har Canal+ ett vidaresändningsavtal. Det märks bland annat genom att ESPN loggan allt som oftast sitter i bild även på C+ sändningar. Tror även detta är en anledning till varför inte NHL sänds i HD då ägaren av NASN (någon brittisk konglomerat som jag inte kommer på namnet på just nu) är lika anti-framtid som Viasat. NFL har jag för mig är uppdelad per land så NASN sänder där de har rätten vilket då inte är England och Norden. Detta kan kanske ändra sig nu om ESPN går in och dikterar lite. allra värst vore om det tog över NFL, NBA osv och inte startar en HD kanal.
Postad 04 februari 2009 - 20:50
Allstar matchen sändes faktiskt i HD
Typiskt att sända sådan skit i HD....men det är ju klart All star matcher har ju inget med sport att göra så då tycker dom väl att det är värt att satsa på HD:)
/Han som hatar uppvisnings och träningsmatcher...
Postad 05 februari 2009 - 11:35
Allstar matchen sändes faktiskt i HD
Jo jag såg det (inte matchen dock, orka sitta uppe och titta på en match som spelas utan backar) och det väckte mitt hopp om att de kanske börjar med HD till slutspelet eller iallafall nästa säsong.
Postad 10 februari 2009 - 23:33
Det är mycket skönare att titta på ESPN America (Europe version) som sänds via satelliten ASTRA 19.2East!
Stor skillnad i bildkvalité gentemot Comhems ESPN America (UK version).
Jag fattar inte att Comhem leverar så dålig bild på en sådan kanal som är mycket populär bland sportfans i Sverige. ESPN America UK visar massor med NHL matcher och NCAA basket. Men denna kanal har mycket dålig bild via Comhem. Därför väljer jag att titta på den via satelliten eller eftersändningar på Canal+Sport1-2.
Funderar på att byta ut Comhems ESPN America UK mot nån annan kanal, kanske ANIMAL PLANET HD om den blir aktuell hos Comhem.
OBS! Min ANALOGA BILD på TV är mycket bättre än Comhems DIGITALA BILD på ESPN America UK! Garanterat!
Vad krävs för att se ESPN America på ASTRA 19.2? Är det kodat?
Mvh
Magnus
Postad 13 februari 2009 - 14:27
Mvh Brando
Postad 17 maj 2009 - 19:59

Nu är det i alla fall Detorit - Chicago!
Postad 17 maj 2009 - 22:24
Japp ESPN(NASN) hemma hos mig från comhem har skitbild, riktigt tråkigt ich jag framför detta varje gång de ringer och frågar om jag är nöjd med mina tjänster. "vi skall framföra det till teknikerna" , yeah right
.
Nu är det i alla fall Detorit - Chicago!
Ja men så här dålig bild har det inte varit förut, som det är idag. Det är inte TSN eller Versus som sänder utan NBC... Men det brukar vara exakt samma bild på Canal +. Samma utsändning.
Nu står det i alla fall 4-2 till Detroit, så jag klagar inte

Postad 17 maj 2009 - 23:18
Vet inte om det är likadant för er men en detalj jag lagt märke till är att när Canal+ & ESPN visar samma NHL match live så ligger ESPN några minuter före Canal+ även fast båda kanalerna tydligt visar live loggan under matchens gång, nån annan som lagt märke till detta och varför är det så här?
Postad 18 maj 2009 - 13:18
När det gäller bildkvaliten så är den ilka usel hos Canal Digital så det är inte Tele2 eller Com Hem's fel...
Redigerat av Leatherface, 18 maj 2009 - 13:19.
Postad 18 maj 2009 - 19:53
Vet inte om det är likadant för er men en detalj jag lagt märke till är att när Canal+ & ESPN visar samma NHL match live så ligger ESPN några minuter före Canal+ även fast båda kanalerna tydligt visar live loggan under matchens gång, nån annan som lagt märke till detta och varför är det så här?
För att de på Canal+ ska veta när pauser, intervjuer osv inträffar. Så de kan planera vad de ska visa i powerbreaksen mm.
Postad 18 maj 2009 - 20:11
För att de på Canal+ ska veta när pauser, intervjuer osv inträffar. Så de kan planera vad de ska visa i powerbreaksen mm.
Ok, det förklarar ju saken, såg även att det skrivits lite om just detta i en annan tråd här också.
Tack för infon.
Postad 21 maj 2009 - 09:49
Postad 21 maj 2009 - 10:44
Om de är så varför inte visa nå reklam som ESPN gör istället... hellre de än att ha matchen fördröjd med några minuter...För att de på Canal+ ska veta när pauser, intervjuer osv inträffar. Så de kan planera vad de ska visa i powerbreaksen mm.
Tja folk betalar ju 99:- och liknande per match för webtv sändningar så med tanke på det kan väl 30:- vara värt...Är det så bedrövlig bild att det inte ens är värt 30kr/mån? Någon som kan fixa foto på bilden?
Postad 21 maj 2009 - 20:44
Om de är så varför inte visa nå reklam som ESPN gör istället... hellre de än att ha matchen fördröjd med några minuter...
För att det blir bättre tv och känns mer seriöst då de kan plocka ihop sändningen bättre och mer "sömlöst".
Postad 21 maj 2009 - 23:39
Är det så bedrövlig bild att det inte ens är värt 30kr/mån? Någon som kan fixa foto på bilden?
Skojar du? 30 spänn för att se hela stanley cup slutspelet? Bästa TV-deal jag gjort i hela mitt liv.
Om de är så varför inte visa nå reklam som ESPN gör istället... hellre de än att ha matchen fördröjd med några minuter...
Näe, reklamen är det enda dåliga med ESPN. JAg stör mig betydligt mkt mer på den än på den halvtaskiga bilden. Men så sitter jag med ganska liten bild också.
Postad 22 maj 2009 - 09:55
Reklamen hinner man ju hämta lite mer kaffe på eller liknande ändå så

Och nog borde dom kunna fixa det utan att ha födröjt... ESPN och TV6 under hockey VM bla klarar ju av att göra det utan att ha sändningen fördröjd...
tror mer på att det är nåt i avtalet då...
Redigerat av Leatherface, 22 maj 2009 - 09:58.
Postad 22 maj 2009 - 21:27
Även om inte jag heller gillar reklam så har jag hellre kvar den än att ha sändningen fördröjd...
Reklamen hinner man ju hämta lite mer kaffe på eller liknande ändå så
Och nog borde dom kunna fixa det utan att ha födröjt... ESPN och TV6 under hockey VM bla klarar ju av att göra det utan att ha sändningen fördröjd...
tror mer på att det är nåt i avtalet då...
Exakt, jag håller helt & hållet med dig leatherface, hellre lite reklam än den fördröjningen som nu är.
Ja ja, så länge jag kan se matcherna live (på riktigt) via ESPN så är jag nöjd

Postad 23 maj 2009 - 02:04
Postad 23 maj 2009 - 02:13
Postad 23 maj 2009 - 02:57
mmm.. var flera år sedan jag hade canal + men det enda som jag saknar är att slippa reklamen. De svenska kommentatorerna kan man slippa, och de amerikanska analyserna i studion etc. är knivskarpa så jag föredrar helt klart ESPN,.-.. TROTS den förbannade reklamen (Det värsta är att den är så enformig och kommer så ofta)
Tur att de bytte till ESPN i alla fall, NASNdjingeln var jag RIKTIGT trött på

"All our students will going pro, in something other than sports"

Någon som känner igen sig?
Mer upprörande är att Kronwall just fick matchstraff för slutspelets snyggaste tackling. Domarskandal!
Jo fifan, kändes som en crowdpleaser

******** vilken tackling han fick in dock

Gött att det hämtat upp nu, 3-3!
Lite kul att de säger innan matchen att den sänds i HD, undras hu man lyckas förstöra den bilden så till den milda grad

Redigerat av genstruktur, 23 maj 2009 - 13:10.
Postad 23 maj 2009 - 03:56
Men det blev verkligen en grym match i natt. Första perioden hade Detroit numerärt underläge nästan hela perioden men domaren kompenserade för sin misstag genom att ge Detroit en massa PP i andra. Lidström gör en riktig monstermatch,
Overtime!
Postad 23 maj 2009 - 04:06

Aja Söndag kl21 då skall Chicago smiskas!

Lidström är som vanligt nästan alltid kanon.
Redigerat av genstruktur, 23 maj 2009 - 04:07.
Postad 23 maj 2009 - 04:14
Hoppas på final mot pingvinerna, det vore en drömfinal tycker jag.
Mmm, repris. Dock tror jag Pittsburgh vinner i år i så fall, tycker Detroit inte ser lika sugna ut i år. Innerst inne hoppas jag dock förstårs

Postad 27 maj 2009 - 02:09
Höll på att grejja framme vid tvbänken när jag kollade hockey på ESPN nyss, brukar köra Dolby Proligic II med optisk ansluten från digitalboxen till recievern. Ljudet ur centern är helt ok men ur de andra 4 högtalarna kommer bara ett förvrängt lågt gnissel. Provade med SVT 2 och nattmusiken där men då lät det bra. Någon annan som har detta problem på ESPN? Inte nog med att bilden suger nu verkar ljudet göra likså

Redigerat av genstruktur, 27 maj 2009 - 02:12.
Postad 27 maj 2009 - 13:58
Postad 02 juni 2009 - 09:48
Redigerat av Unregistered43614, 02 juni 2009 - 09:50.
Postad 02 juni 2009 - 09:52
Givetvis blir det ingen HD för oss som har det i SD men ändå, hur FAN(!!!!!!) kan bilden bli SÅ MYCKET sämre?

De måste köra signalen genom ett bildförsämringsfilter eller nåt

Ikväll skall i alla fall Detroit smiska prettyboy Crosby så han får lipa lite till

Redigerat av genstruktur, 02 juni 2009 - 09:57.
Postad 02 juni 2009 - 10:11
Orsaken är för låg bitrate och den har lika låg bitrate på satellit med...Seriöst ESPN America har sämst bild och ljud av alla kanaler på comhem. Helt sjukt egentligen... ingen som orkar dra igång en petition eller försöka får klarthet i orsaken till problemet?
Postad 02 juni 2009 - 10:17
Orsaken är för låg bitrate och den har lika låg bitrate på satellit med...
Är det Amerikanarna som bestämmer detta?
Postad 02 juni 2009 - 11:02
Postad 02 juni 2009 - 14:55

Postad 02 juni 2009 - 17:13
Postad 03 juni 2009 - 09:14
Den långa väntan blir svår tills "rites of the autumn" sätter igång, iofs kanske jag är klar med allt annat i huset till NCAA fotbollen sätter igång, finns inget bättre än att spendera en lördagseftermiddag med College Gameday samt efterföljande matcher, tur att man har en så förstående fru som tillåter detta under varje höst!
EK
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar