Har nu byggt en finfin htpc, tyst och rask.
Har inget extert grafikkort utan använder P5Q-EMs
inbyggda, vilket också ska klara 1080i/p. Kör Supra HDMI från Asus Xonar
till plasman (Panasonic PX70 42 tum) (integrerade grafiken går via dvi på mobo till hdmi på Xonar).
Har senaste drivisarna för Xonar och grafiken.
Har dock ett problem. Min plasma tv ska klara upp till 1080i/p upplösning, men när jag kopplar in htpc:n så får jag automatiskt 1280x720p, vilket jag inte kan ändra till en högre upplösning (hö-klick på desktop och "properties").
Varför kan jag inte få 1080-upplösning?
När jag kör en 1080-film via ArcSofts medföljande Home Theatre spelare så ser det jäkligt bra ut, men jag undrar om inte bilden är nerskalad till 720p (och hur kan jag se/bekräfta det?)?
Har inte hittat någon manual, instruktion eller inställning som åtgärdar detta, så all hjälp mottages tacksamt.
/M
Har inget extert grafikkort utan använder P5Q-EMs
Har senaste drivisarna för Xonar och grafiken.
Har dock ett problem. Min plasma tv ska klara upp till 1080i/p upplösning, men när jag kopplar in htpc:n så får jag automatiskt 1280x720p, vilket jag inte kan ändra till en högre upplösning (hö-klick på desktop och "properties").
Varför kan jag inte få 1080-upplösning?
När jag kör en 1080-film via ArcSofts medföljande Home Theatre spelare så ser det jäkligt bra ut, men jag undrar om inte bilden är nerskalad till 720p (och hur kan jag se/bekräfta det?)?
Har inte hittat någon manual, instruktion eller inställning som åtgärdar detta, så all hjälp mottages tacksamt.
/M
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
* Officiell tråd - Panasonic PX70 *
10 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?