Var, när, hur, vilket, varför? Spel m.m.! (aka "köptips 2")
16 svar till detta ämne
Postad 04 February 2009 - 11:54
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Eftersom vissa tycker att "köptips" skall vara en renodlad tråd om just Köptips,
slippa diskussioner om spel, priset, förhållanden gällande frakt etc etc..
I den här tråden kan vi ta upp ALLT om spel, bra spel, sämre spel, spelmotor, grafik, prisnedsättningar, speltips, spel-releaser, co-op-spelande m.m.
Kort och gott - en tråd som kan behandla allt som inte Köptips gör! (om det nu egentligen alls borde?)
//najkks
Redigerat av Unregisterededb978dd, 04 February 2009 - 11:58.
Postad 04 February 2009 - 12:23
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Releasedatum av spel?
Vid förbokning av tex KZ2 eller RE5, krävs förskottsbetalning, eller betalar jag via faktura när spelet kommit?
Någon som kan ge tips på var jag kan förbest. dessa spel till bra pris - samt betala via faktura senare?
//najkks
Postad 04 February 2009 - 12:53
Unregistered59e1f178
-
Unregistered59e1f178
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
Releasedatum av spel?
Vid förbokning av tex KZ2 eller RE5, krävs förskottsbetalning, eller betalar jag via faktura när spelet kommit? Någon som kan ge tips på var jag kan förbest. dessa spel till bra pris - samt betala via faktura senare?
//najkks
Hej! Utmärkt att du skapade denna tråd. Jag har förbokat KZ2 från game.se. Priset är 599kr inkl frakt. Men jag valde via faktura, då gick det på 29kr till. Har ingen erfarenhet av game, men kollade på priskjakt att dom fått fina omdömen.
Redigerat av Unregistered59e1f178, 04 February 2009 - 12:59.
Postad 04 February 2009 - 13:27
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Hej!
Utmärkt att du skapade denna tråd.
Jag har förbokat KZ2 från game.se. Priset är 599kr inkl frakt. Men jag valde via faktura, då gick det på 29kr till. Har ingen erfarenhet av game, men kollade på priskjakt att dom fått fina omdömen.
Tja, funderade själv på att förhandsboka KZ2, när är releasedatumet? Vid best. från game får du väl fakturan relativt snart, alltså innan spelet kommer fram? Eller kommer fakturan först tillsammans med spelet och sedan har du typ 10 dagar på dig? Samt.. vid köp av dem, kommer du få spelet exakt på releasedagen, eller dagen efter?  //najkks
Postad 04 February 2009 - 13:33
Unregistered59e1f178
-
Unregistered59e1f178
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
Tja, funderade själv på att förhandsboka KZ2, när är releasedatumet?
Vid best. från game får du väl fakturan relativt snart, alltså innan spelet kommer fram? Eller kommer fakturan först tillsammans med spelet och sedan har du typ 10 dagar på dig?
Samt.. vid köp av dem, kommer du få spelet exakt på releasedagen, eller dagen efter? 
//najkks
Rellen är satt 25:e Feb. Fakturan borde komma samtidigt som spelet, allt annat vore ju riktigt lustigt. Sen har man ett visst antal dagar att pröjsa. Kommer inte spelet på releasedagen, då lackar jag riktigt mkt. Sista gången jag handlar från dem isf. Tyvärr vet jag inte mkt om detta företag, skicka ett mail till dom och fråga annars
Postad 04 February 2009 - 13:35
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
StarCraft II Terrans: Wings of Liberty när? Förhoppningsvis i mars iaf.
Håll med om att det finns något sadistiskt i att annonsera ett spel mer än 1,5 år innan release av vad som kom att bli ett tredjedels spel.. Skräddaren säger nej, bestämt nej..
Skepsisen växer, förväntningarna avtar och hypen är borta för länge sedan.. flipp eller flopp? Det är frågan..
Kan inte annat än hålla med.. jobbigt med hypade spel med extrem fördröjning till release.. men är detta verkligen till PS3? (ingen höjdare med strategi till konsoll direkt? mer mus/tangentbord  tycker det är jobbigt nog att vänta tills RE5-släppet, trots allt kan man nog spela sig less på de två tillgängliga bitar av banor som finns ute på demot för närvarande.. //najkks
Postad 04 February 2009 - 13:44
Unregisteredf01a5c15
-
Unregisteredf01a5c15
-
Användare
-
-
124 inlägg
Kan inte annat än hålla med.. jobbigt med hypade spel med extrem fördröjning till release.. men är detta verkligen till PS3? (ingen höjdare med strategi till konsoll direkt? mer mus/tangentbord 
tycker det är jobbigt nog att vänta tills RE5-släppet, trots allt kan man nog spela sig less på de två tillgängliga bitar av banor som finns ute på demot för närvarande..
//najkks
Haha, nä nu skriver jag på utan att se efter vilken forumdel det är igen.. SC2 är ju PC exklusivt än så länge. Har inte ens en PS3 lols.
Redigerat av Unregisteredf01a5c15, 04 February 2009 - 13:45.
Postad 04 February 2009 - 13:46
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Snabb frakt vs Snigelpst!
Beställde LBP från blahdvd, efter ca. 23 dygn anlände det..
häromdagen halkade jag dit på Destiny warriors 6, också detta från blahdvd,
hör och häpna.. förvånad blev jag när det låg i lådan idag! (alltså från den 2a- 4e Februari)
Ibland blir man positivt överraskad
//najkks
Postad 04 February 2009 - 15:46
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Hos Discshop får du faktura.
Postad 04 February 2009 - 15:49
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Hos Discshop får du faktura. 
I know... dessvärre är de inte längre ett alternativ för min del, tack ändå för tipset! //najkks
Postad 04 February 2009 - 16:09
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Jag vet. Därav  Jag fick inte heller nåt MGS4, men jag bojkottar inte för det.
Postad 04 February 2009 - 16:13
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Jag vet. Därav Jag fick inte heller nåt MGS4, men jag bojkottar inte för det.

Kan bero för min del på att de tom. makulerade min order på 2st. GH-aerosmith, trots att det flera dagar efter fanns väldigt många kvar i lager, typ den 17e.. //najkks
Postad 04 February 2009 - 16:29
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
RE5-demot!
Tycker det vore intressant om de kunde uppdatera demot, kanske med nån ny bana eller nåt sånt
Fler som tröttnat på att spela samma om och om igen? hehe
//najkks
Postad 04 February 2009 - 16:33
Yoshimitsun
-
Yoshimitsun
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
RE5-demot!
Tycker det vore intressant om de kunde uppdatera demot, kanske med nån ny bana eller nåt sånt 
Fler som tröttnat på att spela samma om och om igen? hehe
//najkks
Dum tråd, känns mer som det blir spontan frågor. Det finns ju trådar för just detta spelet och ska man fråga den som tipsat om det gäller i alla butiker hänger kanske inte han här utan mer strävar efter uppdateringar på sin post. Spontant tänkande bara.
Postad 04 February 2009 - 16:37
Unregistered33c38b9d
-
Unregistered33c38b9d
-
Beroende
-
-
1086 inlägg
Den här tråden känns väldigt onödig, ta bort den då den egentligen inte behövs.
Postad 04 February 2009 - 16:54
Unregistered59e1f178
-
Unregistered59e1f178
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
Utmärkt tråd ju! Kan alla ställa sin dumma frågor här, istället för att kladda ner Köptips.
Postad 04 February 2009 - 17:07
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
I den här tråden kan vi ta upp ALLT om spel, bra spel, sämre spel, spelmotor, grafik, prisnedsättningar, speltips, spel-releaser, co-op-spelande m.m.
Men allt det där finns det redan trådar för. Köptips är väl en tråd för köptips, visst kan man snacka lite, det behöver inte vara helt sterilt, men om man vill veta om spelen så finns speltrådar. Vill man veta något om butikerna så finns det oftast i butiker och import. I 360-forumet finns EN tråd. När vi försökte göra den till en helt steril speltipstråd så var det inte populärt, utan nu fungerar det som så att man tipsar om spel och det kan bli visst snack runtomkring också. Jag föreslår att vi kör på samma sätt i PS3-forumet och sedan ställer man spelfrågor i resp tråd. /Tråd låst
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|