Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel till DS: Mars 2009

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 February 2009 - 21:04

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Shit, jag glömde bort att februari månad är några dagar kortare än övriga månader - så det blev lite bråttom med att fastställa den här listan så att jag inte vaknar upp och plötsligt är det den 1:a mars och man är försenad :P Vilket ju dock inte vore första gången *host*

Hursomhelst, välkommen till mars månad - som kommer att leverera en hel del awesomeness såvida inte företagen sviker oss med sina löften om releasedatum. För det är ju denna månad, den 17:e för amerikanare och 20:e för oss i Europa, som Grand Theft Auto gör sin debut på Nintendos portabla konsol! Och kort därefter får Pokémon-fans sitt efterlängtade (?) Pokémon Platinum. Faktum är att det finns någonting för de allra flesta denna månad och jag är lika intresserad av i stort sett allt som finns med på listan - från äventyrsspelet Lux-Pain till det strategiska rollspelet Valkyria Profiles och beat ’em up-liret tokyo Beat Down. Så ja, varför inte hoppa över inledningspladdret och istället gå rakt på godsakerna!?

Avalon Code (US), Action/RPG, 10:e
På tal om releasedatum som inte håller - här har vi ett sådant fall då detta spel var menat att släppas i slutet av förra månaden. Så, en repris på vad jag skrev i förra tråden:

En berättelse om en pojke och flicka (man bestämmer själv vem av dem man vill spela) som har haft mardrömmar om att världen kommer att gå under. En dag när man vaknar upp så ligger det en magisk bok på nattduksbordet och i den är man menad att skriva ner allt det som man vill ska föras över när världen går under och sedan återföds.

Det låter som ett schyst koncept detta, just med boken som gör det lite roligt. Man kan ändra på det som existerar också genom att skriva om det i boken - t.ex ge en tidigare oöverkomlig fiende en svaghet eller bota de som är sjuka.

Hoppas kan man ju alltid :)

Postad bild Postad bild

------------------------------------------------------------------

Boing! Docomodake (USA), Pussel/Plattform, 10:e
Då detta spel tydligen släpptes här i Europa redan i oktober/november någon gång men det totalt tycks ha gått mig förbi, så tar jag med denna US-release nu istället.

Ett lite knasroligt koncept där man spelar som Papa Docomodake (en svamp) som letar efter sin försvunna familj. Det är pyttelite LocoRoco över sättet att spela då man kan plocka ut små svampar från den stora Papa Docomodake och använda dessa för att ta sig fram; bygga en bro t.ex eller göra små plattformar som man kan hoppa upp på. Är säker på att flertalet människor blir förälskade i det här spelet bara genom att titta på trailern - ett sånt där typiskt knasigt mysigt spel som får vissa typer av personer att bli alldeles saliga och kalla spelmekaniken för genial.

Jag ställer mig försiktigt positiv till det hela och vet åtminstone om personer som jag kommer att rekommendera det till :rolleyes:

Postad bild Postad bild

Broken Sword: Shadow of the Templars (US), Äventyr, 24:e
Skönt gammalt peka-klicka-äventyr som gjorde portabel debut 2002 på GBA, och det lär göra sig ännu bättre på DS - med mer animationer, röster och förstås ett faktiskt peka-klicka-användargränssnitt! :P Spelet ska dessutom vara av "Director's Cut"-slaget, vilket har sagts innebära en ny historia som vävs in och med många pussel designade för plattformens hårdvara.

Alla äventyrsfantaster bör spela detta.

Postad bild

Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Time (US), Action/RPG, 24:e
Ni tvivlade väl aldrig på huruvida det skulle komma något riktigt RPG (Pokémon räknas ju inte) även denna månad? :D Nu är vi redan där i form av ett nytt Crystal Chronicles. Historien är den att en pojke återvänder till sin by efter att ha dräpt en massa monster ute i skogen för att fira sin kommande födelsedag och den ceremoni som hör till att han ska fylla 16. Men så finner han flickan Eryll som lider av en kristallsjukdom och bestämmer sig för att hjälpa.

30/40 av Famitsu är inte fy skam! :D Det finns även en Wii-version som tidningen gav 29/40 och det riktigt coola är att spelmotorn, som Square Kallar för Pollux Engine, ska tillåta att DS- och Wii-spelare lirar detta tillsammans i multiplayer! :D

Postad bild Postad bild

Grand Theft Auto: Chinatown Wars (US), Action, 17:e
OMG så mycket hype! :D Hype hype hype, desu desu desu! Vad kan Rockstar Games ha gjort den här gången för att få GTA-fansen att vilja öppna plånboken på nytt och kanske rent utav köpa en DS Lite enbart för detta spel? Och svaret är ju massor av minispel varav ett av dessa, som går ut på att langa knark, enligt Rockstar själva ska vara så pass omfattande att det skulle kunnat vara ett spel för sig.

Mycket snart får vi se huruvida Chinatown Wars lever upp till den stora hypen och om Rockstar verkligen har arbetat så hårt på att göra ett fullskaligt GTA som de säger sig ha gjort (800.000 rader med kod ska spelet bl.a innehålla).

Postad bild

Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure (EU), Plattform/Pussel, 17:e
Det här ska tydligen vara någonting i alla fall - till skillnad från vad jag först trodden när jag läste titeln. Något slags jättelustigt plattformsspel med pusselinslag (det andra denna månad). På den övre skärmen sker allt hoppande på plattformar och spöande av fiender - vilka sedan faller till den nedre skärmen där de blir till olika block av varierande typer och storlekar. Här gäller det att försöka ordna dem minst tre och tre för att de ska försvinna från spelplanen, innan blocken kryper upp till kanten av skärmen - varpå de i så fall materialiseras till fiender på nytt.
En del block kan ge superkrafter och annat gott om man lyckas förstöra dem.

Kul koncept får man ju säga!

Postad bild

Lux-Pain (US), Äventyr, 24:e
Något slags äventyrsspel som kretsar kring unge herr Atsuki som bor i en liten stad där viruset Silent håller på att spridas - vilket får folk att agera utefter ilska och sorg. Atsuki lyckas efter en operation komma över en kraft som kallas för Lux-Pain och den ger honom möjligheten att utplåna Silent-viruset. Så ja, det är vad spelet går ut på och kolla bara in hur myskogrym trailern är så vet ni att ni vill ha det.

För lite mer gameplay och mindre ”wut??” finns ytterligare en trailer här.

Postad bild Postad bild

Peggle: Dual Shot (US), Pussel, ?
Peggle är ett riktigt sabla bra datorpusselspel som är lätt beroendeframkallat och nu har även DS-ägare möjligheten att spela detta. Målet är att på varje bana, som har en massa färgade ”pegs” (pluppar) på sig, träffa alla pegs en gång så att de skiftar färg. Fruktansvärt roligt och det finns en demoversion att ladda ner på http://www.popcap.co......e&oid=10203" target="_blank">hemsidan</a> för er med Windows och Mac.

I recommend \o/

Postad bild

Pokémon Platinum (US), RPG, 22:a
Ja jag tvivlar ju på att Pokémon-fans inte skulle harkoll på denna titel redan men, lite info kan jag ju ändå gräva fram bara för sakens skull :P Skillnaden mot Diamond samt Pearl är förstås i första hand pokémons i vanlig ordning. Spelets maskot denna gång är Giratina och storyn kretsar kring en portal på Mt. Coronet som leder till ”Distortion World” och gör att klimatet i Sinnoh blir kallare.
”Battle Frontier” från Pokémon Emerald är tillbaka här i Platinum.

Spelet har stöd för flera spelare online.

Postad bild

Suikoden Tierkreis (EU), RPG, 13:e
Ännu ett grymt RPG från Japan och Konami som har utvecklat en spinoff på Suikoden-serien! Och en riktigt, riktigt lovande sådan är det också; som utspelar sig i riket Salsaville vilket är beläget i en värld som är parallell med den från originalserien. Storymässigt spelar man en namnlös jeppe från Citro Village som ska försöka samla de 108 hjältarna (vilka de nu än är) för att leda en attack mot antagonisten känd som The One King.
Innehåller för första gången i serien multiplayer där spelare kan utbyta föremål och även slåss mot monster som är exklusiva för detta spelläge.

Fick 34/10 från Famitsu så pepp pepp!

Postad bild

[url="http://”http://www.youtube.c...h?v=blWGpM-MNWo""] Tokyo Beat Down [/url] (US), Beat ‘em up, 31:a
En genre som det kommer alldeles för lite spel av, så därför måste ju Tokyo Beat Down från Atlus få lite uppmärksamhet känner jag. Tycker det är kul att bara gå runt och basha folk ^^’

Kolla trailern då det var svårt att hitta vettiga skärmdumpar. Det här kan säkert bli sådär hjärndött underhållande som det kan vara kul att få en dos av :D

Postad bild

[url="http://”http://www.gametrail...ayer/44668.html""] Valkyrie Profile: Covenant of the Plume [/url] (US), Strategi /RPG, 17:e
Sist på listan har vi ett strategi-JRPG i form av Valkyrie Profile som kretsar kring en ung soldat vid namn Wylfred som hyser agg över Lenneth Valkyrie p.g.a att hon valde att göra Wylfreds far Thyodor till en Einherjar genom att ta hans själ när sonen bara var 10 år och hans far stöp i strid. Nu planerar Wylfred att bli en lika stor krigare som hans far en gång var och därefter även själv bli utvald till att få leva som en Einherjar och på så vis kunna hämnas på Lenneth.

Lät kanske en smula rörigt det där men. I alla fall så - strategi-JRPG woho! ;)

Postad bild

MINDRE VIKTIGA SPEL
Allt enligt mitt eget tycke och helt baserat på namn samt boxart:

Brave: Shaman's Challenge (?), Grey's Anatomy: The Video Game (17:e), Littlest Pet Shop: Spring (10:e), Monsters vs. Aliens (24:e), Scrabble (17:e).

Och förmodligen en massa till som jag bara inte har koll på, för det var lite körigt denna månad att hitta spel, faktiskt. Åtminstone dåliga spel - så kanske är det bara så att den här månaden var ovanligt fattig på skräp och rik på juveler ^_____^

Previously on Spel till DS
Februari
Januari

Redigerat av ConraDargo, 28 February 2009 - 15:21.

Postad 28 February 2009 - 00:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Suikoden har jag bara läst gott om, verkar vara väldigt omfattande. Tyvärr förstod jag inte vad Luxspelet gick ut på fastän jag tittade på gameplayvideon =/. Vad är det för gameplay liksom?

Postad 28 February 2009 - 08:40

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0
Jag har ett ds lite, men de spelar jag nästan aldrig på, någon som kan rekommendera nå skojj spel? Mario kart har jag tröttnat på, lika så new super mario.. Zelda e segt som fan. Gillar inte denna konsoll, måste ju använda pennan i dom flesta spel, vilket e jobbigt. Men hoppas någon kan tipsa om nå skojj spel?

Postad 28 February 2009 - 13:26

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Gillar inte denna konsoll, måste ju använda pennan i dom flesta spel, vilket e jobbigt.

Jag måste ju starkt ifrågasätta varför du köpte en DS? :P

Chrono Trigger går iaf att spela utan att blanda in pekskärmen. Där har du ju en riktig klassiker.

Postad 28 February 2009 - 14:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Egentligen så måste man absolut inte använda pennan i de flesta spel. Snarare tvärtom tycker jag. Många har dessutom båda alternativen.

Postad 28 February 2009 - 14:59

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Suikoden Tierkreis (EU), RPG, 13:e
Ännu ett grymt RPG från Japan och Konami som har utvecklat en spinoff på Suikoden-serien! Och en riktigt, riktigt lovande sådan är det också; som utspelar sig i riket Salsaville vilket är beläget i en värld som är parallell med den från originalserien. Storymässigt spelar man en namnlös jeppe från Citro Village som ska försöka samla de 108 hjältarna (vilka de nu än är) för att leda en attack mot antagonisten känd som The One King.
Innehåller för första gången i serien multiplayer där spelare kan utbyta föremål och även slåss mot monster som är exklusiva för detta spelläge.

Köpte en DS tidigare i veckan bara för detta spel. Ser fram emot det mycket. Suikoden III var även den främsta orsaken till att jag köpte en PS2, heh.

Konami släppte första Suikoden från PS1 till mobiler i Japan förra året. Önskar de kunde göra det här också.

Köpte även Soul Bubbles till DS denna vecka som jag kan spela tills Suikoden Tierkreis har släppts. Väldigt bra spel, som jag rekommenderar starkt.

Postad 28 February 2009 - 15:21

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Sådär, nu finns både Broken Sword och Henry Hatsworth med i rampljuset också!

Postad 28 February 2009 - 20:23

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0
Jag köpte ds för 2½ år sedan, just för att tjejen också va lite sugen på en bärbar konsoll, de va skojj i början men fan.. Finns ju inga vettiga spel till den ###### konsollen :P Final Fantasy och sånt skit, ursäkta språket.. Går helt bort för min del. Får väl helt enkelt låta den ligga kvar och samla damm

Postad 01 March 2009 - 12:28

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Får väl helt enkelt låta den ligga kvar och samla damm

Eller så kunde du, jag vet inte, sälja konsolen? :P

Postad 02 March 2009 - 10:29

Krisch
  • Krisch
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
GTA Chinatown måste jag nog bara köpa.

Postad 02 March 2009 - 11:14

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Jag köpte ds för 2½ år sedan, just för att tjejen också va lite sugen på en bärbar konsoll, de va skojj i början men fan.. Finns ju inga vettiga spel till den ###### konsollen :blush: Final Fantasy och sånt skit, ursäkta språket.. Går helt bort för min del. Får väl helt enkelt låta den ligga kvar och samla damm

du får nog ta och titta efter lite noggrannare.

Postad 06 March 2009 - 21:21

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0
Jag måste nog ta tillbaka det som jag skrev tidigare i denna tråden. Jag har lagt ner lite tid på dsen nu, och visst är det en skön konsoll! Jag har väl inte haft tålamod riktigt tidigare, jag tycker till och med att Call Of Duty World at war, är skojj. Och det trodde jag då aldrig, att jag skulle sitta och spela fps på dsen ;) Får väl försöka mig på Final Fantasy också, alla med ds verkar ju älska den typen av spel, så får som sagt försöka mig på att fatta hur man spelar dom spelen.

Postad 20 March 2009 - 14:31

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Skall hämta GTA nu som jag beställt via GAME =) BRa o ha när man ligger hemam sjuk i soffan!

Postad 20 March 2009 - 15:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
GTA har fått extremt bra betyg, förvånande faktiskt i mina ögon. Totalt sett har den här månaden varit fantastisk för DS betygsmässigt.

Postad 20 March 2009 - 20:04

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Har bara startat det , skall spela mera inatt... Men kom över det till ett bra pris för fullpris är nog fö mycket för ett sådant spel!

Postad 23 March 2009 - 19:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
GTA till DS är förbannat bra. Tom bättre än GTA 4.

Postad 23 March 2009 - 20:10

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

GTA till DS är förbannat bra. Tom bättre än GTA 4.

Haha visst är det bra ! Har njutigt från första stund =)

Har inte orkat speal så mycket dock =(

Postad 24 March 2009 - 11:22

Ka11e
  • Ka11e
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Alla ni som är så galna i GTA, glöm inte Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure! Riktigt underhållande spel :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.