Kommentarer till Börjar närma sig highend av mr Plutten
Startad av
mr Plutten
, Mar 11 2009 19:20
19 svar till detta ämne
Postad 14 March 2009 - 03:39
Hur kan skillnaden bli så enorm med en bättre nätkabel? vad upplever du som bättre vill jag gärna veta ? jag tror knappast att ledarna fram till strömuttaget är av större kvallite eller du kanske har bytt ut kablaget i kåken ? om inte, vad skulle dom sista metrarna spela för roll då igentligen. Fin anläggning förövrigt
Postad 17 March 2009 - 18:51
OJ,OJ,OJ. Över 30 år sedan som jag lyssnade en längre stund på ett par QUAD-elektrostater. Minnesvärt. Gäller säkert fortfarande. Jag har i mtt galleri några foton på nätablar av betydlgt enklare kvalite än vad du har. Men försöker visa något. Kanske startar en tråd om nätkabel. Men först lite löpning.
Postad 18 March 2009 - 21:04
imponerande
"börjar närma sig highend" haha jag tycker du har mer än närmat dig. Jag är dock som vissa andra här i kommentarerna lite skeptisk till ett bättre nätkablar den sista metern skulle göra någon skillnad. Berätta gärna mer om detta!
Postad 19 March 2009 - 13:59
Jisses vilka leksaker. Ett par timmars njutande framför dessa skulle ju vara nästan som sex... Hahahaha!
Postad 19 March 2009 - 17:19
oh! dessa Quadar är riktigt fina
Har hört dem med Bladelius prylar och det lät faktiskt riktigt bra fast jag inte gillar Bladelius
riktigt nära High-End är du! haha, skulle vilja påstå att du är där rent stereomässigt, nu är det bara akustiken som bör fixas för få high-End klass...
riktigt nära High-End är du! haha, skulle vilja påstå att du är där rent stereomässigt, nu är det bara akustiken som bör fixas för få high-End klass...
Postad 12 May 2009 - 19:55
Det här var ju fina grejor;)
Måste ha kostat en rejäl slant
Betyget blir en tia!
Måste ha kostat en rejäl slant
Betyget blir en tia!
Postad 12 May 2009 - 20:06
Imponerande anläggning, hörde ett par Quad för länge sedan, lät fantastiskt bra.
Kablarna är naturligtvis "top notch" rakt igenom. Syggaste CD-spelaren på länge. Given 10:a
Earshot
Kablarna är naturligtvis "top notch" rakt igenom. Syggaste CD-spelaren på länge. Given 10:a
Earshot
Postad 17 May 2009 - 22:03
Jag undrar vad "Caps" är för något, alltså ett "lock" man sätter på utgångarna på det som INTE används? Och det skulle på något vis ge mer "svärta" eller förändra ljudbilden på den utgången man faktiskt använder....?
Tror nog jag förstått fel bara, men kul om man fick en klarare bild där, och kanske lär sig något nytt =)
Vackra högtalare annars, och spännande slutsteg som jag aldrig sett hos Kenwood tidigare.
Tror nog jag förstått fel bara, men kul om man fick en klarare bild där, och kanske lär sig något nytt =)
Vackra högtalare annars, och spännande slutsteg som jag aldrig sett hos Kenwood tidigare.
Postad 17 July 2010 - 01:58
Riktigt intressant anläggning!
Det där med nätkablar och nätrening är lite av nästa projekt i min anläggning. Efter varit på mässa och fått en demo på Isotek prylar! Att byta del för del och självklart fått höra skillnaderna i varje steg upp! Man nästan häpnar av förvåning vilken skillnad det gör! Att strömmen kan göra så mkt är otroligt!
Det där med nätkablar och nätrening är lite av nästa projekt i min anläggning. Efter varit på mässa och fått en demo på Isotek prylar! Att byta del för del och självklart fått höra skillnaderna i varje steg upp! Man nästan häpnar av förvåning vilken skillnad det gör! Att strömmen kan göra så mkt är otroligt!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
55 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?