Stör du dig på Samsungs reflekterande paneler?
Postad 09 April 2009 - 13:40
Postad 09 April 2009 - 14:04
Postad 09 April 2009 - 14:08
Kollade lite på brorsans blanka laptop vid min tv, det var ju oerhört mkt reflektioner men den kanske är värre. Går tex inte att använda den utomhus.
Postad 09 April 2009 - 14:16
Postad 09 April 2009 - 15:16
Har också 90 grader till fönster hemma så det känns ju som en liknande miljö. Hur är det om det är lite mörkare runt om och man har en lampa vid soffan framför tv'n då. Syns inte lampan tydligt då?
Kollade lite på brorsans blanka laptop vid min tv, det var ju oerhört mkt reflektioner men den kanske är värre. Går tex inte att använda den utomhus.
Bra fråga - har faktiskt inte några lampor som kan reflektera, men är på väg att sätta upp nya (ommöblering pågår). Skall särskilt beakta detta. Bra tips!
Dom dära sträcken som man ser när den är avslagen är mycket irriterande! Har en annan plasma också och den har inte det så det är mycket jobbigt
Jo reflerktioner är inte alls bra - i nåt sammanhang. Hade en matt LCD förut som var bättre i detta avseende. En av mina negativa synpunkter med min A676:a är just reflektionerna vid avstängt läge (se mitt galleri).
Postad 09 April 2009 - 18:56
Tycker sen verkligen att den reflekterande panelen gör stor nytta för svärtan och 3d-ljupet, framförallt när det är ljust i rummet.
Postad 13 April 2009 - 07:27
Postad 13 April 2009 - 10:22
Emellertid är dämpad belysning bättre även för matt lcd och TV-tittande i övrigt.
Postad 15 April 2009 - 09:13
Räcker att min ram runt tvn är blanksvart, det är irriterande emellanåt, skulle aldrig klara av ett spegelglas som många plasma har.
Postad 15 April 2009 - 09:46
Dom dära sträcken som man ser när den är avslagen är mycket irriterande! Har en annan plasma också och den har inte det så det är mycket jobbigt
Är de irriterande och mycket jobbigt när tv'n är avslagen? Förstår inte riktigt hur det kan vara jobbigt när man inte tittar på den. Hade förstått om det var problem när den användes.
Angående reflektioner så är det väl frontglaset som reflekterar mest, och inte panelen i sig. Har bytt 3 paneler på min plasma och de har aldrig bytt frontglaset i samband med detta.
Postad 15 April 2009 - 16:56
Hursomhelst har jag en matt toshiba zf355 i dagsläget som jag har varit supernöjd med. inget att klaga på men tyvärr har jag fått ett panelfel och eftersom toshiba inte kan erbjuda någon ersättare kommer jag få pengarna tillgodo hos återförsäljaren och ska välja en annan tv.
Har sneglat på sonys w5500 och samsung b7070 men kan inte bestämma mig. Sony har grova problem med bleeding och samsung sätter speglar på sina paneler så jag vet inte hur det blir.
Skapade den här tråden för att känna av lite hur andra upplever reflektionerna, svårt att avgöra under butiksbelysning men jag störde mig rätt hårt på reflektioner på crt tiden.
Postad 16 April 2009 - 09:33
Postad 16 April 2009 - 15:36
Den har blank panel.
Redigerat av Unregisterede2a9c094, 20 July 2009 - 16:27.
Postad 16 April 2009 - 15:42
Postad 16 April 2009 - 16:44
Det är som du säger, det var egentligen ZF575 som var uppföljaren, men den kom väl aldrig i produktion.Uppföljaren till ZF355 skulle blivit ZF575 men den lades ner innan den kom i produktion, vad jag fått höra hette nya toppmodellen något i stil med CV men den skulle inte komma på ett bra tag enligt toshiba så jag har tröttnat på dem. väntat i ett år men det kommer aldrig något i klass med zf'en. de har nu ställt ut en kredit till åf så jag väljer nåt annat.
Den som kommer i Augusti heter ZV635.
SV635 kommer i augusti och är en LED-LCD.
Redigerat av Unregisterede2a9c094, 20 July 2009 - 16:27.
Postad 16 April 2009 - 16:59
http://www.toshiba.d...o...&Itemid=259
Redigerat av Unregisterede2a9c094, 22 April 2009 - 12:01.
Postad 22 April 2009 - 12:42
Postad 24 April 2009 - 17:45
Postad 25 April 2009 - 12:25
Har de högre kontrast och bättre svärta?
Postad 18 July 2009 - 08:29
Postad 19 July 2009 - 02:10
Kan någon reda ut detta för mig. Är det själva panelen, bildytan eller frontglaset som skapar reflektioner? är alla TV-apparater som är antireflexbehandlade matta? Har Samsung inga LCDs i 40-42" som är matta?
Vad gäller LCD så finns det i regel inget frontglas. Det är yttersta lagret av LCD-panelen (ett plastlager) som sitter ytterst.
Detta har traditionellt varit antireflexbehandlat vilket gjort det matt, någon lustigkurre har på senare tid hittat på att det är bättre att allting blänker...
Postad 28 July 2009 - 10:28
Har bestämt mig nu, det blir en Samsung 46" B7070 . Får väl möblera om/skaffa rullgardiner om det blänker för mycket. Väldigt trevlig tv i övrigt och vissa problem är nu lösta via servicemenyn (tack tolou).
Hur blev det sen? Har du några bilder på om det blev några reflektioner?
Postad 28 July 2009 - 13:53
Postad 28 July 2009 - 14:12
På grund av detta köpte jag nu senast en datorskärm med kravet att den skulle vara matt. Nästa TV blir garanterat en med matt panel. För såpass mycket bättre svärta och färgåtergivning blir det inte med blank skärm tycker jag personligen.
Värst är dock min laptop som pga sin blanka skärm knappt kan användas utomhus dagtid... OMG säger jag bara om den skärmen...
Man borde starta ett upprop mot blanka skärmar (i alla fall på laptops, för på TVs verkar ju en majoritet inte klaga nämnvärt!) =)
Redigerat av masp86, 28 July 2009 - 14:12.
Postad 29 July 2009 - 09:05
Går man i butik ser jag knappt matta TV skärmar, det är väl bara Sony som fortfarande kör med det, eller finns det någon mer?Har en Samsung med blank skärm och upplever det som störande med reflektioner då och då. Har fönster som sitter i 90graders vinkel men ljuset där lyser upp såpass mycket att man ser sig själv i bilden många gånger.
På grund av detta köpte jag nu senast en datorskärm med kravet att den skulle vara matt. Nästa TV blir garanterat en med matt panel. För såpass mycket bättre svärta och färgåtergivning blir det inte med blank skärm tycker jag personligen.
Värst är dock min laptop som pga sin blanka skärm knappt kan användas utomhus dagtid... OMG säger jag bara om den skärmen...
Man borde starta ett upprop mot blanka skärmar (i alla fall på laptops, för på TVs verkar ju en majoritet inte klaga nämnvärt!) =)
Blanka skärmar har sina fördelar men om jag enbart ser en spegel i den på dagtid så föredrar jag en matt. Det är därför jag köpte en sådan då jag har fönster utmed hela ena sidan.
Postad 29 July 2009 - 09:27
Postad 30 July 2009 - 10:51
Strilar det inte in ljus ändå mot TV:n så att själva persiennerna syns i skärmen? Det bästa är nog ändå rullgardiner...Har ett fönster bakom mig när jag tittar och vid mycket sol så blänker det rätt mycket men drar man ner persienner/gardin så är det inga problem.
Postad 31 July 2009 - 06:16
Går man i butik ser jag knappt matta TV skärmar, det är väl bara Sony som fortfarande kör med det, eller finns det någon mer?
Blanka skärmar har sina fördelar men om jag enbart ser en spegel i den på dagtid så föredrar jag en matt. Det är därför jag köpte en sådan då jag har fönster utmed hela ena sidan.
Nej det är nog sant som du säger. Och det är synd tycker jag. Det borde vara vanligare att de har lite av varje egentligen eftersom så många tycker olika. Det kan ju inte vara så dyrt att göra en modell där du slänger på en ruta framtill och en annan där du inte gör det utan har panelen matt..
Så nästa TV är ju i princip garanterat en Sony för mig..
Postad 03 August 2009 - 21:10
Ja om man råkar ha ett väldigt ljust rum kan det vara en fördel med en matt. Det alternativet bör ju finnas för konsumenterna.Nej det är nog sant som du säger. Och det är synd tycker jag. Det borde vara vanligare att de har lite av varje egentligen eftersom så många tycker olika. Det kan ju inte vara så dyrt att göra en modell där du slänger på en ruta framtill och en annan där du inte gör det utan har panelen matt..
Så nästa TV är ju i princip garanterat en Sony för mig..
Postad 02 October 2009 - 14:23
Blev riktigt imponerad av dina kabel dragningar, jag är så trött på alla lister som syns. Jag skulle jätte gärna vilja veta hur du har gått till väga när det gäller de kablar som du har drat från tv och ner. Riktigt snyggt
Postad 02 October 2009 - 14:34
Hej
Blev riktigt imponerad av dina kabel dragningar, jag är så trött på alla lister som syns. Jag skulle jätte gärna vilja veta hur du har gått till väga när det gäller de kablar som du har drat från tv och ner. Riktigt snyggt
He he..vem heter "dragningar" på forumet?
Postad 02 October 2009 - 14:36
Sen när satt man och glodde in på en avstängd tv undrar jag?
Sen är det ju dessutom så att man drar igen fönster osv när man vill titta mer seriöst ändå så det är inget problem alls.
Postad 02 October 2009 - 20:26
Det är ENORMT idiotiskt att tillverka blänkande teveapparater (om man nu inte måste göra dem blanka p.g.a. material e.d., men så är det ju inte i fallet LCD iallafall). Detta snedsteg är det enda, enligt mig, som talar mot Samsung. Man önskar att andra märken kunde vara lite bättre på bildvisning och prisvärde, så att man kunde välja bort blänkandet.
Postad 05 October 2009 - 21:15
Så fort det är en mörk scen på filmen ser man grannens buskar och träd i TV:n. Jag vill inte behöva mörklägga mitt vardagsrum. Med tre stora fönster i vardagsrummet är det nästan omöjligt att se en film om det är ljust ute.
OK att Samsung får bra resultat i tester i diverse tidningar då man sitter i svarta testrum och testar.
Pryltidningarna skulle packa in alla apparater i ett normalt Svenskt vardagsrum och testa nästa gång. Hur kul är det då att rosa Samsung (mfl.)?
Postad 05 October 2009 - 23:00
3 Frågor
Vilket företag är ledande i världen med att tillverka LCD paneler och säljer till alla stora TV tillverkare?
Tror du (Du som läser detta) att "ultra clear" står för hur mycket du kan spegla dig i panelen/bildytan?
Piano black, Rose black, Platinum black (Den högblanka designen från samsung) tror ni/du att dom sålt bra?
Postad 06 October 2009 - 10:06
Jag tycker den här tråden är rolig.
3 Frågor
Vilket företag är ledande i världen med att tillverka LCD paneler och säljer till alla stora TV tillverkare?
Tror du (Du som läser detta) att "ultra clear" står för hur mycket du kan spegla dig i panelen/bildytan?
Piano black, Rose black, Platinum black (Den högblanka designen från samsung) tror ni/du att dom sålt bra?
Samsung har anammat det svarta högblanka på sina apparater tillsammans med bra paneler och ett hyggligt pris. Detta tillsammans med bra testresultat som säljande argument gör naturligtvis att apparaterna säljer bra.
Nu är det inte frågan hur bra detta fabrikat säljer eller ej som är frågan eller vad deras design serier heter. Att apparaterna kan uppfattas som snygga är en helt annan sak. Det är en trend som gäller nu. För något år sedan skulle alla vara i borstat aluminium eller silver. Nu är det högblankt svart som gäller över lag. Det kan se snygga ut om man gillar det. Speciellt i de stora varuhusen som inte har några fönster eller t.o.m. som MediaMarkt som släcker ned ljuset i affären i TV avdelningen för att minimera reflexer. Det ser helt annorlunda ut då man sitter och tittar på TV i sitt hem mitt på ljusa dagen.
Att apparaten har en högblank plast yta behöver inte innebära att det är en bra design eller att den är funktionell utan att det för närvarande säljer.
Om något år kanske alla apparater ska vara mattsvarta, vita eller någon annan färg, vem vet?
Men för all del njut av din Samsung om du gillar den Daratach det är det inte alla som gör...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 filmer
177 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?