Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Infocus x10 problem PS3

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 april 2009 - 21:47

Nille83
  • Nille83
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Köpte äntligen en ny projektor idag och blev mycket nöjd. Tills jag skulle koppla in PS3:an.

Jag får ingen bild på 1080p. Började att testa med en budget kabel från netonnet 10m. Fick ingen bild alls.

Testade med en netonnet kabel 1.5m med signalförstärkare fick bild i 720p men inte i 1080p.

Är det så illa att man måste köpa svindyra kablar för att det ska funka med 1080p?

Jag har PS3 80GB

#2

Postad 29 april 2009 - 22:26

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Gör så att du förklarar läget för din lokala hifihandlare, han kommer säkerligen låna ut en hdmi kabel utav bra kvalitet till dig om du bara är trevlig och visar att du kommer handla utav han om det fungerar. Slår till med en gissning att han kommer lägga en supra i dina händer :blink:

Funkar inte det så har jag inte en susning om vad det kan vara.

#3

Postad 29 april 2009 - 22:35

Nille83
  • Nille83
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Handla på The rock i Lund, trevliga grabbar.

Åkte in me ps3:an och projjen till dem.

De kopplade upp det och fick ingen bild först även me de dyra kablarna. Sen körde han med signalförstärkare och det funkade direkt.

Så egentligen kan jag lägga ihop ett och ett att det behövs dyrare kabel. Men tycker det är skumt att det beror på det.

Då det inte ens funkar med 1.5m kabel.

Har testat lite nu ikväll.

Resultaten blev.

576p fungerar alla kablar utan signalförstärkare.
720p fungerar inga kablar. Men med signalförstärkare fungerar alla kablar.
1080p fungerar inga kablar inte ens med signalförstärkare.

#4

Postad 29 april 2009 - 22:43

QAM
  • QAM
  • Forumräv

  • 755 inlägg
  • 0
Det tycks vara många som har problem med Infocus x10 och PS3.
Ärligt talat så ska det fungera med vilken kabel som helst när du bara kör 1,5m, något är ruttet med kombinationen, och med tanke på hur bra PS3 brukar fungera så lutar det åt att x10 är boven.

Jag kör 5m Deltaco kabel för 199:- på Jula, och jag kan köra 1080p 60Hz utan några som helst problem från min PS3 40Gb.

#5

Postad 29 april 2009 - 22:50

Nille83
  • Nille83
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Ska låna en 10m Supra imorgon. Funkar inte det, så blir det att lämna tillbaka projektorn. Lite synd för jag älskade verkligen bilden från den.

#6

Postad 30 april 2009 - 06:15

overtone
  • overtone
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej, jag har precis samma problem med min. Har en X10 och PS3, blir bara "ingen signal" Men lyckades på något vis få igång den 1 gång, så jag kom in i PS3 menyn, oj jäklar tänkte jag, va kul, tills jag satte in ett spel. och allt slocknade och "ingen signal" - "tar emot bilddata" om vartannat blinkade igen från projektorn. Skall till butiken nästa vecka för o koppla upp mitt nyinköp. Inte roligt det här. Kan för övrigt berätta att jag har en 4m Supra HDMI jag försökt med. Trodde först det var PS3 an som strulade och tog den till butik, men där funkade den direkt mot en lcd-tv. Provade då hemma på plasman, och det fungerade.

Redigerat av overtone, 30 april 2009 - 07:33.


#7

Postad 30 april 2009 - 08:06

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

  • 893 inlägg
  • 0
Ni skulle kunna testa att köra genom en (aktiv) HDMI-switch eller splitter. De kan ibland göra så att kompatibilitetsproblemen försvinner.

#8

Postad 30 april 2009 - 08:44

hembiobutiken
  • hembiobutiken
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Då skall vi se om vi kan bringa lite klarhet i problemen. DDC står för ”Display Data Channel” och är en industristandard för att göra det enklare för digitala enheter att ”prata” med varandra.
Tyvärr följer inte alla tillverkare detta protokoll och då kan det istället bli ett problem. För att gå in på ännu mer tekniskt snack så pratar vi också om EDID ”Extended Display Identification Data”
PS3 har en benägenhet att lagra gammal EDID information och detta kan ställa till problem i en del konfigurationer. Speciellt när mottagande enhet väntar på handskak innehållande DDC information. Därför bör man i denna uppsättning ha DDC avslagen. För att rensa gammal EDID i PS3 kan man hålla on/off intryckt vid påslag i ca 5 sekunder tills man hör ett andra pip. Då kommer man dessutom tillbaka till grundupplösningen på 480p som man då får ställa in igen i PS3:ans inställningar. Lås dessutom projektorn på den ingång du använder och deaktivera autosearch. Se dessutom till att uppgradera PS3:an till senaste mjukvara. Även om den är nyinköpt finns det säkert uppdateringar med diverse buggfixar.

Jag tror att hela problematiken beror på gammal lagrad EDID som ligger kvar i PS3:an från när den var kopplad till din TV.

Det kan naturligtvis också vara så att din X10:a är defekt. Då kan det vara bra att veta att du har en utbytesgaranti som i ditt fall betyder att du får en ny maskin.

Har fått denna info ifrån Septon som är distributör för Infocus i Sverige.

#9

Postad 30 april 2009 - 09:15

overtone
  • overtone
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
En dum fråga. Är inte så hemma med alla benämningar, men DCC finner man det i PS3 menyn på något vis? För övrigt så fick jag en viss lättnad i själen. Håller verkligen tummarna idag när jag kommer hem. Hur gör man lättast för att uppdatera PS3an?? Jag har ADSL (telia) sedan en router, och laptop. Hmmm. kanske inte rätt forum att ställa ytterligare en fråga på.

#10

Postad 30 april 2009 - 09:19

hembiobutiken
  • hembiobutiken
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
DDC hittar du i projektorns menyer under avancerade inställningar där du kan välja att stänga av den.

Enklaste sätt att uppdatera ps3 är att koppla den till ditt nätverk så letar den upp senaste uppdatering själv. Inte vårt område, men man har ju en ps3 hemma:)

#11

Postad 30 april 2009 - 09:50

Nille83
  • Nille83
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Alltså du som skriver från hemmabiobutiken.se. Måste säga att jag ÄLSKAR DIG!!! Gjorde precis som du sa och det fungerade klockrent!!!

Höll inne till 2 pip och stängde av DDC. Så fungerade det direkt på 1080p, även testat med spel.

TACK!!!

EDIT: Den gick även upp med min 199:- 10m HDMI från netonnet med dessa inställningar.

Redigerat av Nille83, 30 april 2009 - 09:58.


#12

Postad 30 april 2009 - 10:14

hembiobutiken
  • hembiobutiken
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Härligt att det löste sig:)

#13

Postad 30 april 2009 - 10:24

overtone
  • overtone
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Nu börjar mitt ansiktsuttryck ändra sig mot i förrigår, & klumpen i magen börjat tyna bort. Jag vill hem från jobbet nu!! :blink:

#14

Postad 30 april 2009 - 10:31

Nille83
  • Nille83
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Dock märkte jag en sak nu när jag satt och lekte. Projektorn måste vara igång innan PS3:an för att det ska funka av någon konstig anledning.

Sen har jag även märkt att denna projektorn är svårplacerad. Man kan knappt höja och sänka bilden. Är det ok att "luta" projektorn? alltså vinkla den? Eller är det något som tar skada?

#15

Postad 30 april 2009 - 10:35

Nille83
  • Nille83
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Nu börjar mitt ansiktsuttryck ändra sig mot i förrigår, & klumpen i magen börjat tyna bort. Jag vill hem från jobbet nu!! :blink:


Jag har inte vågat prova utan signalförstärkare ännu :blink: Blev bara så glad när det funka.

#16

Postad 30 april 2009 - 10:42

hembiobutiken
  • hembiobutiken
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Att projektorn måste vara igång först är tyvärr ännu ett problem som kommer med handskakningsprotokoll. Vissa produkter spelar det ingen roll, medans en del andra tyvärr behöver en viss startprocedur för att synka med varann.

Vad gäller lutning av projektorn så är det ingen fara för produkten i sig, men ljuset kommer projiceras felaktigt. Tänk dig en ficklampa som du lyser mot en vägg från olika håll och lutningar. Det blir inte en rund ring mer än om du lyser rakt framifrån.

Om installationen mot duken blir omöjlig så kan du tilta den lite grann, och i värsta falla använda dig av keystone, men det är inte optimalt direkt. Du kommer märka att bilden blir bredare i nederkant och smalare i överkant om du tiltar den nedåt. Använder du keystone så förlorar du upplösning samt att du kan få lite konstiga linjer i bilden.

#17

Postad 30 april 2009 - 10:54

Nille83
  • Nille83
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Just nu har jag en skillnad på 8 cm mellan "baken" och där fram.

#18

Postad 30 april 2009 - 11:03

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

  • 578 inlägg
  • 0
Jag har samma uppsättning som trådskaparen och har samma samma problem... Ingen kabel i världen hjälper. Att stänga av DDC funkade inte för mig heller... Bara genom att växla mellan en oanvänd ingång på projjen och HDMI:n kunde jag till slut få fram bild. Men när spel eller film startades skulle den ju byta upplösning igen och då fick jag växla mellan ingångarna igen. Så här höll det på. Tills jag köpte en ny förstärkare med HDMI in- och utgångar. Då löste sig alla problem. Det tråkiga är att PS3:an funkade mot en vanlig tv och Projektorn med en vanlig DVD-spelare.. Det verkar som om ´just dessa två maskinerna inte funkar tillsammans...
Se min gamla tråd:
https://www.minhembi...howtopic=221330

Har varit i kontakt med infocus som snackar med Sony tydligen, men om de löser problemet vet jag inte...

#19

Postad 30 april 2009 - 11:04

Nille83
  • Nille83
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Jag har samma uppsättning som trådskaparen och har samma samma problem... Ingen kabel i världen hjälper. Att stänga av DDC funkade inte för mig heller... Bara genom att växla mellan en oanvänd ingång på projjen och HDMI:n kunde jag till slut få fram bild. Men när spel eller film startades skulle den ju byta upplösning igen och då fick jag växla mellan ingångarna igen. Så här höll det på. Tills jag köpte en ny förstärkare med HDMI in- och utgångar. Då löste sig alla problem. Det tråkiga är att PS3:an funkade mot en vanlig tv och Projektorn med en vanlig DVD-spelare.. Det verkar som om ´just dessa två maskinerna inte funkar tillsammans...
Se min gamla tråd:
https://www.minhembi...howtopic=221330

Har varit i kontakt med infocus som snackar med Sony tydligen, men om de löser problemet vet jag inte...


Har du provat med en signalförstärkare?

För jag fick ingen bild heller alls innan. Satte signalförstärkare då fick jag iaf 720p. Sen när jag stängde av DDC så fick jag 1080p + att projektorn var igång innan ps3:an

#20

Postad 30 april 2009 - 11:07

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Jag har kört samma uppsättning (ps3 & x10) i ett år nu och aldrig stött på problem. Det här med DDC var något nytt, men men, man ska ju läara sig nåt sådant varje dag :blink:
...För mig har det aldrig spelat någon roll i vilken ordning apparaterna sätts igång.

Redigerat av martiin82, 30 april 2009 - 11:08.


#21

Postad 30 april 2009 - 11:29

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

  • 578 inlägg
  • 0

Har du provat med en signalförstärkare?

För jag fick ingen bild heller alls innan. Satte signalförstärkare då fick jag iaf 720p. Sen när jag stängde av DDC så fick jag 1080p + att projektorn var igång innan ps3:an


Min nya förstärkare gör ju något med HDMI-signalen, så den fungerar väl som en signalförstärkare... Så nu har jag inga problem längre.

#22

Postad 30 april 2009 - 13:52

Nille83
  • Nille83
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Min nya förstärkare gör ju något med HDMI-signalen, så den fungerar väl som en signalförstärkare... Så nu har jag inga problem längre.


Jepp. För det funkade hos The rock också genom förstärkare.

#23

Postad 30 april 2009 - 15:36

overtone
  • overtone
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Ja ha då har man kommit hem och gjort det man fick tips om. Hållt nere knappen i ca 5 sek, piper 2 ggr. OK. sedan går jag in i menyn på X10an, markerar av det jag skulle. Jo det funkar.........MEN, när jag skall prova med ett spel i HD format, (helt nytt) följde med PS3, så går återigen X10 till att blinka "ingen signal" bla bla bla............ Nu blir jag irriterad. Känns som ett besök hos HBB väntar. (Har ingen HDMI på förstärkeriet) :blink:



Ja ha nu gick spelet igång?????? När jag bockade i DDC??? Märkligt, Fasiken skall man hålla på o bocka i & bocka av hela tiden??

Redigerat av overtone, 04 maj 2009 - 13:00.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.