Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony stänger fabriker

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 May 2009 - 19:06

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 15 May 2009 - 08:29

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Det är lätt att skylla på finsanskrisen men jag skulle vilja säga att problemet ligger i att man inte längre är den tillverkare i framkant man alltid varit historiskt?

Postad 15 May 2009 - 09:57

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Det är lätt att skylla på finsanskrisen men jag skulle vilja säga att problemet ligger i att man inte längre är den tillverkare i framkant man alltid varit historiskt?

Skulle tro det, kombinationen finanskris samt de inte är top-of-the-line som har satt dem i den positionen de är i.

Postad 15 May 2009 - 10:22

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Förstår inte var som hänt med dem? De låg riktigt bra till med bra prylar, men när de inte hade hdmi i sina tv när konkurrenterna hade det var bara början på tappet.

Postad 15 May 2009 - 12:22

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Jag har skjutit mitt strå till stacken iom att jag beställt en KDL-52W5500. Efter det måste de väl börja gå bra?

Postad 15 May 2009 - 13:00

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Top of the line,,? som Pioneer, ja det går ju så bra för dom ju.

Postad 15 May 2009 - 18:25

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0

De låg riktigt bra till med bra prylar

Det beror ju helt på var man befinner sig. Tar du dig till Japan så ska du få se på schyssta prylar.

Vore intressant o se vart de har tappat mest ? Är den största procentdelen i Japan så kan man ju börja undra med tanke på att när jag var där för några veckor sedan flödade det av Sony-produkter i varenda hörn tillsammans med Sharp och Hitachi...skulle bli mindre förvånad ifall det skulle vara i Euopa de tappat mest med tanke på att de absolut tråkigaste modellerna oavsett segment av nån anledning verkar leta sig hit.

Postad 15 May 2009 - 23:37

Arvin
  • Arvin
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Alla har en nedgång, men då får Sony göra lite mer Marvel filmer för att få kassan att höjas lite :wub:

Postad 17 May 2009 - 07:30

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Bokslutet blev 24 miljarder i förlust.

Och sony är inte ensam att göra Marvel filmer heller.

Postad 17 May 2009 - 09:32

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Är inte förvånad, varje gång jag kollar på en Sony TV så har det kommit ut en ny modell på marknaden. Vet inte om det alltid har sett ut så här, men nu för tiden kommer det en ny modell en gång i kvartalet. Dom hinner väl knappt sälja slut på den gamla modellen innan nästa kommer ut. Det säger sig själv att det måste vara en olönsam metod att pumpa modell efter modell innan man har tömt lagret på dom gamla, tillverkningen verkar gå snabbare än försäljningen. Kanske Sony skulle göra en Top of the line TV som man säljer under minst 1 års tid, då kanske man skulle få lite ekonomi igen. Nu rear dom ut sina apparater efter några månader eftersom nya modeller är på ingång.

Postad 20 May 2009 - 18:04

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0

Är inte förvånad, varje gång jag kollar på en Sony TV så har det kommit ut en ny modell på marknaden. Vet inte om det alltid har sett ut så här, men nu för tiden kommer det en ny modell en gång i kvartalet. Dom hinner väl knappt sälja slut på den gamla modellen innan nästa kommer ut. Det säger sig själv att det måste vara en olönsam metod att pumpa modell efter modell innan man har tömt lagret på dom gamla, tillverkningen verkar gå snabbare än försäljningen. Kanske Sony skulle göra en Top of the line TV som man säljer under minst 1 års tid, då kanske man skulle få lite ekonomi igen. Nu rear dom ut sina apparater efter några månader eftersom nya modeller är på ingång.

Tja, kan Sony släppa en LED local dimming LCD-TV som inte kostar skjortan kanske de kan få lite försäljning och då få plus i kassan.
Sony har varit dåliga på att sälja bra förstärkare sedan 1990-talet och deras Blu-ray och Dvd-spelare är ju inte så bra de heller, kan inte säga hur PS3 konsollförsäljningen går men antar att den inte är på plus.
Sony är tyvärr en stor koloss och när det barkar åt h-vete så blir det så här.

Postad 28 May 2009 - 15:02

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Skulle inte sörja speciellt. Jag anser Sony vara ett skitbolag. Det enda bra dom gjort är psx och ps2.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.