Redigerat av bokossa, 27 maj 2009 - 18:12.
Postad 27 maj 2009 - 17:54
Postad 03 juni 2009 - 15:36
Ringde till sagem och fick samma svar som du: Testa en annan sladd, funkar inte det så är det hårddisken....
En ny boxjävel kostar 2600:-! Om man förlänger abonnemanget! Det är mycket billigare om man nytecknar... Víll dom inte ha kvar sina kunder?! Det är billigare att byta till canal digital då dom bjuder på dom tre första månaderna (det är ju 3 månaders uppsägningstid på boxer).
Jag ska låna en sladd av en kompis och se om det är den som är felet... Återkommer ikväll!
Postad 03 juni 2009 - 16:53
Ringde till Sagem och dom skickar ut en ny sladd trots att min garanti gick för ett antal månader sen! Mycket bra service!
//Emil
Postad 04 juni 2009 - 19:12
Postad 05 juni 2009 - 13:36
Postad 05 juni 2009 - 13:46
Har precis konstaterat att det inte är strömsladden!!! Finns det någon på detta forumet som har bytt hårddisk på en sådan?? Är det överhuvudtaget möjligt?? Mvh
Om du läser tråden om byte av hårddisk så kan du se att jag nyss bytt hårddisk från 250 till 320. Du kan förmodligen
göra samma sak.
Postad 05 juni 2009 - 14:18
Postad 05 juni 2009 - 14:31
Postad 05 juni 2009 - 15:07
Postad 05 juni 2009 - 15:18
Postad 05 juni 2009 - 16:09
Postad 16 januari 2010 - 11:53
Behöver jag tillägga att det var inte länge sedan garantin gick ut...
Postad 24 mars 2010 - 16:03

verkar vara hdd som är död, ska testa o byta till en annan.
Postad 24 mars 2010 - 17:42

är väl bara att kassera den o köpa nytt antar jag
Postad 21 november 2010 - 23:06
Min Sagem PVR 6240T visade upp samma serie av meddelanden i frontdisplayen.
Pb03, 00--, Er01, Er09.
Det började med att jag en morgon häromdagen hörde ett högt fläktljud från TV-rummet, väl där möttes jag av Pb03. Tryckte lite knappar och ovanstående tecken-serie visades samtidigt som TVn var helt svart.
Hårddisken tänkte jag direkt och plockade fram en gammal IDE-disk, problemet kvarstod med identiska error-koder.
Testade ytterligare en disk, samma problem.
Tillbaka till ritbordet, alltså Google, och hamnade på denna tråd.
Såg det här om strömadaptern som jag själv aldrig skulle tänka på då display, fläkt och annat fungerade.
Hämtade adaptern från min DTR 94160TA för att testa även om jag kanske inte trodde på det, men hoppas gör jag alltid.
Märkte på en gång att det gjorde någon typ av skillnad, maskinen lät mycket bättre. Hårddisken spann bättre eller något åt det hållet. Tidigare tjöt och nästan gnisslade maskinen.
Men fortfarande samma meddelanden i displayen...
Okej, det gjorde som sagt någon typ av skillnad med nya adaptern så jag stoppade tillbaka den gamla hårddisken igen och nu var allt som vanligt igen. Maskinen gick snällt igång och visade min favoritkanal.
Kort sagt min strömadapter hade alltså get med sig även om den gav ström, den kanske inte längre pallade att leverera tillräkligt med ström.
Noteras kan att adaptern från DTRen ger 12V 3,5A medan PVRens skall ge 12V 2A.
Frågan är vad man gör nu, hittar någon billig adapter som klarar att leverera, köpa original-adapter eller kanske testa att felanmäla den gamla som snart fyller fyra…
Slutligen, ett stort tack för tipset om strömsladden!
Postad 14 januari 2011 - 20:53
Sagemcom skickade en ny adapter med korrekta specifikationer, dvs 12V 3,5A.
Måste även plussa för deras support som hanterade mitt ärende utan krångel och dessutom väldigt snabbt.
Postad 18 januari 2011 - 18:20
Måste även plussa för deras support som hanterade mitt ärende utan krångel och dessutom väldigt snabbt.
Hej, hur kontaktade du Sagems support?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar