Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Split Second

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Split/Second: Velocity (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 6.5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 28 May 2009 - 20:04

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Finns det någon anledning att orka bry sig om ett spel med ett så löjligt namn som Split Second? Ja, för det första så finns det faktum att det är Blackrock Studios, pågarna och töserna bakom Pure, ett av förra årets bästa racingspel och att de verkar ha gett sig på den smått uttjatade men ack så blommande actionracinggenren. Split Second (eller Split/Second som Disney envisas med att kalla det) är en lite annorlunda tolkning av den genre Flatout och Burnout mer eller mindre dominerat den senaste tiden, med ett misslyckat försök att rubbas av Sonys Motorstorm. Split Second kommer med inspiration från Burnout och allmänt röj från Flatout att ge oss stora möjligheter att manipulera banorna och staden spelet utspelas i, allt i ett redan nu vackert skådespel av förstörelse och galenskap.

Split Second kommer precis som sin inspirationskälla Burnout att använda sig av snabb och vacker racing för att fylla den mätare som skiljer spelet från mängden – Powerplay-mätaren. Sladdar, hopp och annan riskfylld körning fyller mätaren som är uppdelad i tre sektioner, där varje sektion tillåter dig att detonera en explosion eller aktivera diverse funktioner i världen för att förstöra för dina motståndare. De här explosionerna blir inte bara simpla attacker mot andra bilar maskerade i läckra partikeleffekter och Havok-fysik, de kan också förändra tävlingsbanan helt vilket gör att ett race nödvändigtvis inte är likadant varje gång.

När mätaren är fylld kan du utlösa så kallade Super Powerplays som utlöser en enorm explosion som kan jämna hela byggnader med marken för att öppna upp vägen för dig. Hur dessa kommer att användas i praktiken ska bli intressant att se, men det kommer att krävas varierade miljöer för att hålla nyhetens behag levande längre än de tre första explosionerna. Jag tänker Grand Canyon, Alaska eller Närkeslätten, alla de platserna skulle vara ganska fina i en enda explosion. Men det är nog bara önsketänkande från min sida. Spelets handling, om man nu kan kalla det för det, cirkulerar kring ett realityprogram i en stad riggad till bredden med bomber och granater där ett gäng våghalsar tävlar om att komma över mållinjen först, och förmodligen vinna en hel del pengar. Lite som om Big Brother gjordes i Gaza med hypermoderna bilar istället för dumma blondiner. Eller kanske inte.

Än finns det dock frågetecken med spelet som flerspelarlägen och miljöer utöver det gråa, urbana som hittills visats, men som det är nu ser Split Second ut att göra något intressant av racinggenren på samma sätt som Pure gjorde förra året. Möjligheterna med förstörbara miljöer är enorma och det är bara att hoppas att Blackrock Studios utnyttjar konceptet så mycket det bara går. Det är långt kvar till det släpps under 2010, så nog har spelet lång tid kvar i pipen i Brighton.

Bifogad fil  9d4ec391291721958226a87a43423b77.jpg   110.06K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  c7842aaa42abccdee059a7330a2b3fbe.jpg   100.31K   0 Antal nerladdningar

Källa: www.Kong.se

Trailer Här

Redigerat av Axxident, 28 May 2009 - 20:05.

Postad 20 May 2010 - 10:01

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0
Någon som provat detta nu när det existerar i butikshyllan?

Postad 20 May 2010 - 12:40

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Testade demot - och mot förmodan så gillade jag det.

Det blir nog ett köp sen när priset sjunkt en bit.

Postad 20 May 2010 - 17:05

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0
Jag provade också demot och det var inte min kopp av racing.
Förstår inte varför eller hur man kan göra ett så intetsägande o tråkigt bilspel år 2010, nu körde jag som sagt var bara demot men jag undrar om det kan bli något bättre i fullverision.

Postad 20 May 2010 - 17:24

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
testade också demot och gillade det inte alls, så otroligt intetsägande. hade inga stora förhoppningar fårn början heller, men en del spel överraskar, men dock inte detta

Postad 20 May 2010 - 17:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Det BÖR vara rätt hyfsat med tanke på IGN:s 8.7.. tror man måste ge det lite mer tid. Det är tänkt att jag ska få det så jag återkommer i så fall.

Postad 20 May 2010 - 17:31

salllle
  • salllle
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
spelet i demot verkade va simpelt dåligt, mer fantasi o ambition om de ska bli en långkörare

Postad 27 May 2010 - 14:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Well, nu har jag gett det tid i enlighet med mitt inlägg ovan mentyvärr föll det mig inte i smaken =/

Recension: Split/Second - Velocity

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.