Mina funderingar är alltså kring bredbandsbolagets (BBB) iptv, och även boxen.
Kruxet med boxen är att den suger rätt hårt. Seg. Smått buggig. Inte nåt digitalt ut.
PVR funktion hade inte suttit fel heller (den gamla VHS-tröskan börjar sjunga på sista versen...).
Framförallt har man inget val...
Jag läste för ett tag sen nånstans här att nån frågat BBB (maj ifjol) om de planerade en uppgradering av denna box. Har för mig att svaret var att de inte visste.
Jag ville inte vara sämre utan skickade en liknande fråga på mail till BBB, och fick följande svar:
Ang era frågor på boxarna som vi kör är vi låst i dags dato till det som Viasat använder. Vi har inga andra digitalboxar än just de som vi har ute nu.
Vi vet egentligen lika mycket som maj 2008, lika med ingenting om eventuell uppgradering av boxarna till inspelningsbart och HDMI. Ni lär få information lika fort som vi här på supporten att ny utrustning kommit gällande TV tjänsten.
Detta tyckte jag var lite underligt... vilket jag också kommenterade i ett svar. På detta fick jag inget svar överhuvudtaget.
Jag tänkte skicka frågan vidare till Viasat. Men, som säkert många kunder av BBB IPTV vet så ifall man försöker få nån slags kontakt med Viasat så är det strört omöjligt. "Våra underleverantörer svarar gärna på Dina frågor!"... Jo, tack.
Nån fler som hört/läst nåt om detta?
Alternativen att ersätta den gamla VHS:en är väldigt få... av vad jag fått fram. Har bara hittat två boxar som klarar det; TViX R-3300 och Ellion 700A. Fast det känns lite som en nödlösning. Det vore ju mer vettigt att byta ut boxen till nåt mer på den här sidan 2005 istället.