Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer VSX-LX 51

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 juli 2009 - 16:10

anli
  • anli
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har ett högtalarsystem, Canton Ergo Rcl, med frontar, center samt två surrond bak. Detta har jag drivit med en HK AVR 7000 under ett antal år. Varit nöjd med detta. HK:n har ju kraft så det räcker till dessa högtalare.
Funderar nu på att uppgradera förstärkaren till HD-bild och ljud.
Jag har en 42" tum plasma Pioneer Kuro, som jag är otroligt nöjd med. Ingen HD-TV men matchar många full-HD apparater.
Är sugen på en Pioneer VSX-LX 51. Denna apparat är ju, enligt vad man läst, väldigt modern, mycket välbyggd och har en fin ljudbild, även i det högupplösta ljudet. Bra autokalibrering, m.m.
Frågorna jag har är först och främst, har denna fösrtärkare tillräckligt med kraft att driva ett Canton Ergo-system? (Är ju van vid AVR 7000).
Canton Ergo har ju en liten justeringsbox för ljudet, kan denna finess störa den autokalibrering som de nya förstärkarna är försedda med ?
Hur koppla in denna box på de nya förstärkarna ?

Finns det någon som har samma högtalare och som har erfarenheter av denna förstärkare elle någon annan med samma kapacitet, Onkyo 806, HK 355, Marantz 6003, etc ?

Postad 17 juli 2009 - 22:00

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Jag tror att du förlorar mer än du vinner på att byta ut din HK 7000 mot en LX51. LX51 är en bra förstärkare, men HKn tror jag är ännu kraftfullare.

Möjlighet att hantera HD-bild ger dig ingenting som du inte får genom att koppla bilden direkt till Tvn, förutom lite smidighet. HD-ljuden må vara ett lyft, men jag tror att du förlorar mer i ljudkvalité på det här bytet än du vinner, om det inte är så att du nästan uteslutande tittar på filmer med bra HD-ljudspår.

Din HK verkar, så vitt jag kan se, ha ingång för extern dekoder. Då kan du använda slutstegen i den för att behålla kraften som den har och ett extern försteg / en enklare reciever som avkodare för HD-ljuden.

Min gissning är att du behöver gå upp till 15-20k segmentet för att matcha ljudkvalitén hos din HK.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.