Kommentarer till Projekt Diffusors av ÖrjanB
Postad 24 July 2009 - 19:27
Hålkärlslist har jag för mig att den kallades , skall bli kul och se vad du skall ha den till.
Fantastisk anläggning har du med , hyggligt avundsjuk är man ju förstås också.
Postad 25 July 2009 - 08:22
Och ja hkforever, det är hålkärlist 15x56mm som används till ändamålet.
Detta var prototypen på projektet, bilder kommer eftersom projektet fortskrider
Postad 26 July 2009 - 12:34
Tanken med dessa är att hindra direkta/hårda reflektioner att nå lyssningspositionen.
//Loofy
Postad 26 July 2009 - 14:02
Jovisst hur många ska du ha? 2-3 30? säg bara till, jag har så gott om tid såDu kan väl göra några extra till mig när du ändå håller på
Eller så väntar du och ser hur resultatet blir innan du lägger in en order
Ska du förbi hitåt nått ? kanske hinner med en till filmkväll innan semestern är över?
Postad 26 July 2009 - 14:49
Japp helt rätt, kommer att placeras ut mellan pelarna på sidoväggarna.Jarbo: Diffusorer (tror jag)
Tanken med dessa är att hindra direkta/hårda reflektioner att nå lyssningspositionen.
//Loofy
Vill ta bort lite onödiga reflexer som uppstår och sen blir det förhoppningsvis lite snyggare åxå =)
Postad 26 July 2009 - 22:36
Vad hamnar det på prismässigt för dig, är inte sån list ganska så dyr?
Postad 27 July 2009 - 06:39
Får man fråga hur du just har kommit fram till dom här listerna, har du sett mätningar ifrån andra som har använt dom. Eller är det att du tror att dom kommer funka bra? Tyckte inte det såg ut att blir så bra när man såg dom första bitarna, men nu när du har gjort en"vägg" så ser det bra mycket bättre ut.
Vad hamnar det på prismässigt för dig, är inte sån list ganska så dyr?
Inga mätningar har gjorts, jag chansar på samma sätt som resten av biorummet
Listen är köpt här: http://www.byggmax.c...D-08515056.aspx kostar 17kr/m så listerna kostar 1356kr + bets, lim och annat lull lull så vi säger 2500kr för allt, det tycker jag inte blir för dyrt för ändamålet.
Redigerat av ÖrjanB, 27 July 2009 - 06:40.
Postad 27 July 2009 - 19:28
Postad 31 July 2009 - 11:43
Postad 01 August 2009 - 13:38
Postad 01 August 2009 - 19:18
Postad 03 August 2009 - 11:52
ser ritkigt bra ut, och hoppas det blev bra resultat också ! =P
Postad 03 August 2009 - 15:44
Varför plyfan med hål i framför absorbenterna ?! =S
ser ritkigt bra ut, och hoppas det blev bra resultat också ! =P
Har väntat på att någon skulle fråga om det ;)heh
eftersom rummet i sig är väldigt dämpat, så valde jag att göra så i tron att det skulle bli för mycket med att "bara" ha moltontyget och sedan dämpningen. Därför valde jag att ha en plyfa framför, hade tänkt köpa en perforerad plyfa men fick inte tag i en sådan utan gjorde några egna lite större istället. Dämpplattan har även en distans på baksidan för att få lite luft bakom.
Hoppas åxå att det ska bli bra heh, kommer nog inte hinna hänga upp den förrän om nån dag eller två, bilder kommer
Postad 03 August 2009 - 17:17
Det blir några kilo, men det är smällar man får taRiktigt snygga, hoppas de ger den effekt du söker. Men vad väger de styck? Stadiga pjäser som sagt
Om du inte redan gör det så borde du tillverka för att sälja. Jag skulle lätt köpa ett par:) 10 poäng!
Avisst! allt är till salu för rätt pris, det är måååånga timmar bakom dessa
Postad 12 February 2010 - 12:18
(Tusan att man eldade upp massa lister från renoveringen........)
Postad 06 August 2011 - 19:34
Upplever du ljudet bättre eller märktes det inte (hemska tanke efter allt slit).
Men det skulle ju vara kul att veta hur mycket det gör för ljudet.. Innan man sätter igång med ett sånt bygge ;o)
Men snygga blev dom iaf ...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
266 bilder
34 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?