Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Konstiga linjer i bilden

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 August 2009 - 06:20

gunnar__blom
  • gunnar__blom
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hejsan.

Jag har ett konstgt problem med min nya projektor som är en Sanyo Z700. Det är så att det finns bågformade (lite som ett stort fingeravtryck på duken) linjer som alternerar mellan ljusare och mörkare fält. Det syns mest vid ljusare färger. Skakar jag på duken så förändras linjerna, petar jag till projektorn kan linjerna också röra sig mycket, fast oftast snabbare än själva bilden rör sig. Jag kan inte se det om jag rullar upp duken och kör på en vägg (som dock e skrovlig e dan). Detta tyder på duken, men jag såg ingenting med min förra projektor som var en Sanyo Z3. Det skumma är också att tittar man från olika vinklar så syns det olika mycket, och linjerna växlar också mellan varandra vid olika vinklar. T.ex. kan den vita linjen bli mörk och den mörka bli vit, så de inverteras. Det är också en liten röd ton i de mörka linjerna. Det tyder på att det inte är vanliga vågor i duken som brukar te sig på andra sätt.

Har någon koll på vad det skulle kunna vara?

Mvh,
Gunnar

Redigerat av gunnar__blom, 13 August 2009 - 06:44.

Postad 13 August 2009 - 13:45

dnlar
  • dnlar
  • Forumräv

• 562 inlägg
  • 0

Hejsan.

Jag har ett konstgt problem med min nya projektor som är en Sanyo Z700. Det är så att det finns bågformade (lite som ett stort fingeravtryck på duken) linjer som alternerar mellan ljusare och mörkare fält. Det syns mest vid ljusare färger. Skakar jag på duken så förändras linjerna, petar jag till projektorn kan linjerna också röra sig mycket, fast oftast snabbare än själva bilden rör sig. Jag kan inte se det om jag rullar upp duken och kör på en vägg (som dock e skrovlig e dan). Detta tyder på duken, men jag såg ingenting med min förra projektor som var en Sanyo Z3. Det skumma är också att tittar man från olika vinklar så syns det olika mycket, och linjerna växlar också mellan varandra vid olika vinklar. T.ex. kan den vita linjen bli mörk och den mörka bli vit, så de inverteras. Det är också en liten röd ton i de mörka linjerna. Det tyder på att det inte är vanliga vågor i duken som brukar te sig på andra sätt.

Har någon koll på vad det skulle kunna vara?

Mvh,
Gunnar

Sätter min femma på duken. Kanske har duken fått ojämnheter efter att du körde din Z3 senast.. Har du den kvar så du kan koppla in den mot duken igen?

Postad 13 August 2009 - 14:42

gunnar__blom
  • gunnar__blom
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
det är nog moire jag upplever vilket förklarar skillnaden mellan 720p-projektorn och 1080p.

tack för svaret!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.