Vill du få ett fotouppdrag att utföra? Vill du ge ett fotouppdrag till någon annan?
Gör då så här att du börjar med att ge ett fotouppdrag till personen som står närmast ovanför dig i tråden. I samband med att du gör det anmäler du dig samtidigt till att få ett eget fotouppdrag av nästa person som skriver i tråden.
Ge en bra och vettig beskrivning av ditt fotouppdrag och ange även din egen adress (stad) så att din egen uppdragsgivare vet var du befinner dig och kan ge dig ett uppdrag som fungerar i din stad. Det bör vara uppdrag som tidsmässigt är rimliga att utföra lite närsomhelst. Exempel på uppdrag kan vara något i uppdragstagarens stad som du vill få fotograferat. Sök på Google om du behöver veta mer om uppdragstagarens stad. Eller använd generella teman som exempelvis människor, resande etc. Använd helt enkelt din fantasi när du ger uppdrag.
Tanken är att ett utfört fotouppdrag skall resultera i en, två eller max tre bilder som du publicerar som i denna tråd. Alltså precis på samma sätt som när du postar bilder till Dagens Bild. Du går alltså in och redigerar din gamla postning i efterhand när du utfört fotouppdraget.
Det finns inga begränsningar över hur många fotouppdrag du får ta på dig. Den enda lilla regeln är att du såklart inte ger ett fotouppdrag till dig själv.
Jag hoppas att denna tråd kan leva länge och att många vill vara med. Det här är nog det närmaste du kan komma att få känna på hur livet kan vara som proffsfotograf. Alltså att fotografera på uppdrag för någon annan.
Jag börjar med att anmäla mig själv. Kom med ett uppdrag så ska jag försöka utföra det. Jag bor i Malmö (Köpenhamn är också ok) - Har inte tillgång till bil.