Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ge mig ett fotouppdrag

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 oktober 2009 - 21:35

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1 697 inlägg
  • 0
Har tagit den här från en flickr group :)

Vill du få ett fotouppdrag att utföra? Vill du ge ett fotouppdrag till någon annan?

Gör då så här att du börjar med att ge ett fotouppdrag till personen som står närmast ovanför dig i tråden. I samband med att du gör det anmäler du dig samtidigt till att få ett eget fotouppdrag av nästa person som skriver i tråden.

Ge en bra och vettig beskrivning av ditt fotouppdrag och ange även din egen adress (stad) så att din egen uppdragsgivare vet var du befinner dig och kan ge dig ett uppdrag som fungerar i din stad. Det bör vara uppdrag som tidsmässigt är rimliga att utföra lite närsomhelst. Exempel på uppdrag kan vara något i uppdragstagarens stad som du vill få fotograferat. Sök på Google om du behöver veta mer om uppdragstagarens stad. Eller använd generella teman som exempelvis människor, resande etc. Använd helt enkelt din fantasi när du ger uppdrag.

Tanken är att ett utfört fotouppdrag skall resultera i en, två eller max tre bilder som du publicerar som i denna tråd. Alltså precis på samma sätt som när du postar bilder till Dagens Bild. Du går alltså in och redigerar din gamla postning i efterhand när du utfört fotouppdraget.

Det finns inga begränsningar över hur många fotouppdrag du får ta på dig. Den enda lilla regeln är att du såklart inte ger ett fotouppdrag till dig själv.

Jag hoppas att denna tråd kan leva länge och att många vill vara med. Det här är nog det närmaste du kan komma att få känna på hur livet kan vara som proffsfotograf. Alltså att fotografera på uppdrag för någon annan.

Jag börjar med att anmäla mig själv. Kom med ett uppdrag så ska jag försöka utföra det. Jag bor i Malmö (Köpenhamn är också ok) - Har inte tillgång till bil.

Postad 19 oktober 2009 - 08:30

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Fan vad roligt helt rent ut sagt. Okej, här kommer mitt uppdrag till dig:

Att Malmö är parkernas stad har vi länge hört, men Malmö är även kontrasternas stad med djärv modern arkitektur i kontrast med den historiska utformning som stadskärnan präglas av. Jag letar efter foton som speglar dessa kontraster på ett säljande vis och är då framförallt intresserad av spännande hur nya konstruktioner interagerar med stadens gamla hjärta.

Själv är jag Stockholmsbaserad, men håller mest till i Norrort i Hårdrockens hjärta - Upplands Väsby men jobbar i Farsta. Äger bil, båt, cykel och ett hopprep.

Postad 20 oktober 2009 - 07:56

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1 697 inlägg
  • 0

Att Malmö är parkernas stad har vi länge hört, men Malmö är även kontrasternas stad med djärv modern arkitektur i kontrast med den historiska utformning som stadskärnan präglas av. Jag letar efter foton som speglar dessa kontraster på ett säljande vis och är då framförallt intresserad av spännande hur nya konstruktioner interagerar med stadens gamla hjärta.

Nice, inte någon lätt uppgift får tänka lite över den här och hoppas på bra väder i helgen B)

Postad 20 oktober 2009 - 14:58

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Trodde inte du backade på en utmaning? :)

Postad 20 oktober 2009 - 18:50

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1 697 inlägg
  • 0

Trodde inte du backade på en utmaning? :)

Backa??? Näh måste bara tänka lite :lol:

Postad 20 oktober 2009 - 19:11

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Verkar vara dåligt med folk som vill ge mig uppdrag :)

Postad 20 oktober 2009 - 21:20

kinjon
  • kinjon
  • Beroende

• 1 015 inlägg
  • 0

Verkar vara dåligt med folk som vill ge mig uppdrag :)

Hösten är här och det har blivit kallare och blåsigare. Jag vill ha en bild som visar på de förändringar som sker hos människor när regnet lurar runt hörnet och kalla vindar viner.

Med reservation för att vädret den kommande veckan blir fantastiskt :lol:

Själv bor jag norr om sthlm i järfälla. Har inte tillgång till bil och har knepigt att hinna iväg till storstaden. Nära till järvafältet och mälaren har jag dock, och en förbannat fräsig cykel!

Redigerat av kinjon, 20 oktober 2009 - 21:21.

Postad 31 oktober 2009 - 16:28

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1 697 inlägg
  • 0

Här är bilderna, hoppas dom är ok :P

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Själv bor jag norr om sthlm i järfälla. Har inte tillgång till bil och har knepigt att hinna iväg till storstaden. Nära till järvafältet och mälaren har jag dock, och en förbannat fräsig cykel!

Uppdrag: Dokumentera fattigdomen i värdagen.

Jag bor i Malmö (Köpenhamn är också ok) - Har inte tillgång till bil.

Postad 01 november 2009 - 13:28

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Ett litet kort inlägg (utan att själv ställa upp för deltagande):

Snygga bilder Hamsteren! Det svartvita känns helt rätt för motiven.
Det gamla/nya biblioteket är riktigt snyggt, synd att politikerna/proffstyckarna här i Sthlm aldrig får tummen ur och bygger till Asplunds bibliotek här. Så fort något är på gång drar bevarar-maffian ut och ser till att inga förändringar kommer till stånd. Men ert tjusiga bibliotek är ju ett praktexempel på hur snyggt och vackert man kan kombinera gammalt och nytt!

Postad 01 november 2009 - 17:40

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1 697 inlägg
  • 0

Ett litet kort inlägg (utan att själv ställa upp för deltagande):

Snygga bilder Hamsteren! Det svartvita känns helt rätt för motiven.
Det gamla/nya biblioteket är riktigt snyggt, synd att politikerna/proffstyckarna här i Sthlm aldrig får tummen ur och bygger till Asplunds bibliotek här. Så fort något är på gång drar bevarar-maffian ut och ser till att inga förändringar kommer till stånd. Men ert tjusiga bibliotek är ju ett praktexempel på hur snyggt och vackert man kan kombinera gammalt och nytt!

Tackar B)
Hehe dom gnällar alltid här också, men ingen lysnar på dom B) (dom hållar på att göra om den gamla station just nu :))
Mmm stadsbiblioteket var nog första grejen jag tänkte på :o

Postad 04 november 2009 - 09:22

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0

Jag vill se den typiska stressen som ofta uppstår i storsta´n! :unsure:

Jag själv bor på "landet" (mindre ort med ca. 500-600 invånare) men har hyffsat nära till Kalmar!
Studerar och har ej tillgång till bil, är också ganska limiterad med mitt Tamron 90/2.8 som enda objektiv just nu (om man bortser från ett 35-70/3.5-4.5 som ligger på hyllan)! ;)

Postad 19 november 2009 - 14:57

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1 697 inlägg
  • 0

Jag vill se den typiska stressen som ofta uppstår i storsta´n! :rolleyes:

Jag själv bor på "landet" (mindre ort med ca. 500-600 invånare) men har hyffsat nära till Kalmar!
Studerar och har ej tillgång till bil, är också ganska limiterad med mitt Tamron 90/2.8 som enda objektiv just nu (om man bortser från ett 35-70/3.5-4.5 som ligger på hyllan)! :D

Stress bilder kommer (har bara regnat typ hela nov :()

Uppdrag: Din tolkning av ordet "Förfall".

Väldigt lite aktion i den här tråden :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Baslåda nr5
    Anton
    2025-06-02 13:28:15
  • Nya stativ
    Anton
    2025-05-30 12:20:04
  • Powercon ”grendosa”
    Anton
    2025-05-28 20:37:24
  • Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.