Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon som varit på Malmömässan idag?

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 oktober 2009 - 18:03

Lomen
  • Lomen
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Tex. hur pra presterade panna 4000, och hur står sig isåfall tex, Epsons fjolårsmodell EH-TW5000 mot pannan? Den är ju klart bättre än Panna 3000 (enligt mig). Därför mycket intressant att veta om panna 4000 slår denna. Mina tankar är att kanske köpa en en Epson EH-TW5000 nu när den går att fynda.

Postad 31 oktober 2009 - 18:41

tannat
  • tannat
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Tex. hur pra presterade panna 4000, och hur står sig isåfall tex, Epsons fjolårsmodell EH-TW5000 mot pannan? Den är ju klart bättre än Panna 3000 (enligt mig). Därför mycket intressant att veta om panna 4000 slår denna. Mina tankar är att kanske köpa en en Epson EH-TW5000 nu när den går att fynda.

Jag var där,

Pannan kördes på en grå grandview skärm. Jag kan inte säga så mycket mer utom att den verkade ha bra dynamik men vara lite sämre på skuggor. Starka färger.
Det är jäkligt behändigt med minnesfunktionen för zoom från 2,35:1 till 16:9.

Har inte sett TW5000 tyvärr.

Postad 31 oktober 2009 - 18:52

Lomen
  • Lomen
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Okej, kul med ett första intryck. Du skrev att den inte var så bra på skuggor (lågdagar), i jämförelse med vad? Vad har du att jämföra med?

Postad 31 oktober 2009 - 19:37

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Jag var där

AE4000
Helt oslagbart med 2.35.1, vill faktiskt inte ha något annat när jag väl sett det måste jag säga. Det var senaste Hulken som demades och mestadels med ljusa scener men det såg verkligen spektakulärt ut måste jag säga, jag upplevde AE3000 som "trist" vid demo hos The Rock, det gjorde jag inte med AE4000. Sen är jag ingen expert men jag tror att någon FI var påslaget i något milt läge och det gav klart mersmak. Bra flyt men minimalt av "studioeffekten". OM priset på denna närmar sig USA priser så blir den en killer tror jag.

Och Zoomfunktionen är optimerad, går automatiskt mellan 16:9 och 2.35.1, perfekt när man hoppar in i menyer och liknande.

edit:
Läsvärt, står en bit ner om den lyckade FI på AE4000 ( i mode 1)
http://www.projector...onic_ae4000.htm

JVC 950
Skadad grundkontrast, krossar nog allt annat ( i alla fall Sony HW15 som den jämfördes med)........under perfekta förutsättningar, dvs med svarta sammetsbekläda väggar och golv runtomkring.....pris 70000 kr..tack men nej tack, AE4000 here i come

Redigerat av PerssonsPack, 31 oktober 2009 - 19:53.

Postad 31 oktober 2009 - 22:00

Lomen
  • Lomen
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Jag var där

AE4000
Helt oslagbart med 2.35.1, vill faktiskt inte ha något annat när jag väl sett det måste jag säga. Det var senaste Hulken som demades och mestadels med ljusa scener men det såg verkligen spektakulärt ut måste jag säga, jag upplevde AE3000 som "trist" vid demo hos The Rock, det gjorde jag inte med AE4000. Sen är jag ingen expert men jag tror att någon FI var påslaget i något milt läge och det gav klart mersmak. Bra flyt men minimalt av "studioeffekten". OM priset på denna närmar sig USA priser så blir den en killer tror jag.

Och Zoomfunktionen är optimerad, går automatiskt mellan 16:9 och 2.35.1, perfekt när man hoppar in i menyer och liknande.

edit:
Läsvärt, står en bit ner om den lyckade FI på AE4000 ( i mode 1)
http://www.projector...onic_ae4000.htm

JVC 950
Skadad grundkontrast, krossar nog allt annat ( i alla fall Sony HW15 som den jämfördes med)........under perfekta förutsättningar, dvs med svarta sammetsbekläda väggar och golv runtomkring.....pris 70000 kr..tack men nej tack, AE4000 here i come

Fan vad kul, ser verkligen fram emot att få denna demad och se med egna ögon. Gärna mot Epron 5000 eller för den delen 5500. Ska bli bli riktigt kul att köpa ny projektor nu i höst/vinter, nyligen sålt min BenQ W10000 så det börjar att rycka i plånboken. VILL HA NÅGOT NYTT. Och då så ska den kunna knäppa W1000 på fingrarna.

Postad 31 oktober 2009 - 22:56

tannat
  • tannat
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Okej, kul med ett första intryck. Du skrev att den inte var så bra på skuggor (lågdagar), i jämförelse med vad? Vad har du att jämföra med?

På mässan;

Sony HW15 var bättre på lågdagrar, tredimensionalitet, ren filmkänsla, färger.

Ja kollade inte in FI:n på Pannan.

Sen var Pannan demad på en grå grandview. Sonyn och JVCn demades på en Stewart Studiotek. Där såg vi också en Benq W6000. Grymt ljusstark och bra bild. Den demades på React.

Och JVCn var grym. Fantastisk kontrast och tredimensionalitet.
FI:n på den var dock oanvändbar.

I mina ögon kom Pannan en bit efter Sonyn som inte rådde på JVCn. Missförstå mig rätt. Det är jäkligt bra projektorer det här, men jag njöt av att titta på Sonyn och JVCn

Sitter egentligen och väntar på Mits HC3800 men funderar på ta en rejälare titt på HW15 trots att den fullständigt krossar budgeten.

Postad 01 november 2009 - 08:18

Unregistered4402e3b7
  • Unregistered4402e3b7
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jämföra Grandwiew mot Studiotek går inte, uppgraderade själv i sommras från en Grandwiew till Studiotek
det är en stoor skillnad, helt annat tryck och djup.
/Johan

Postad 01 november 2009 - 11:10

tannat
  • tannat
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Kan tro det, det var därför jag var noga med att kolla in vad det var för dukar.

Pannan såg väldigt "serietidningsaktig" gentemot sonyn och JVCn som spelade i en helt annan dimension för verklighetskänsla.
Vad som berodde på duken eller projarna går inte att säga.

Postad 03 november 2009 - 09:09

sportbilsentusiasten
  • sportbilsentusiasten
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Fan vad kul, ser verkligen fram emot att få denna demad och se med egna ögon. Gärna mot Epron 5000 eller för den delen 5500. Ska bli bli riktigt kul att köpa ny projektor nu i höst/vinter, nyligen sålt min BenQ W10000 så det börjar att rycka i plånboken. VILL HA NÅGOT NYTT. Och då så ska den kunna knäppa W1000 på fingrarna.

Vad saknade du i W10000 som du nu villa ha i din nya projje??

Postad 03 november 2009 - 09:13

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0
Kan inte uttala mig om de andra projjarna men pannan var "out of the box" och okalibrerad enligt utställarna, den lär bli betydligt bättre med en kalibrering och en vassare duk.

Postad 03 november 2009 - 10:19

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0

Pannan såg väldigt "serietidningsaktig" gentemot sonyn och JVCn som spelade i en helt annan dimension för verklighetskänsla.

Håller konstigt nog med om att bilden kändes serietidningsaktig ut. Vet inte varför eller hur jag ska förklarade bättre än just serietidningsaktig ;) Det var Gladiator som visades och jag kommer inte ihåg att bilden i den hade den karaktären. Får kolla in den igen.

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 03 november 2009 - 10:20.

Postad 03 november 2009 - 18:45

Maggehjelm
  • Maggehjelm
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
:) Tsänare grappar!

Var också på mässan och kikade på projjarna. Både jag och mina polare tyckte att panasonicen var grymast (Bortsett från JVCn :D ). Den hade en skarp och fin bild med ett härligt djup! 2.35:1 zoomen var verkligen ett stort plus, det gav en riktigt skön känsla :o När vi sedan tittade på de andra projjarna (Sony hw15 och benq w6500) med 16:9 format så fick man inte alls samma känsla och vi var alla överens om att det inte var samma djup i bilden.

Håller konstigt nog med om att bilden kändes serietidningsaktig ut. Vet inte varför eller hur jag ska förklarade bättre än just serietidningsaktig Det var Gladiator som visades och jag kommer inte ihåg att bilden i den hade den karaktären. Får kolla in den igen.

Förstår inte riktigt vad ni menar med "Serietidningsaktig" men det var inget som jag tänkte på. Ni kankse är riktiga finsmakare som tänker skaffa en JVC :D

Ni som tittde på pannan, hur tyckte ni den stod sig mot sin föregångare 3000(har inte sett den)? Såg man stor skillnad? Det är ju ändå ca 8000 kr skillnad så nog borde den vara vassare.

// en göteborgare utan bensin efter en låååååång rese till malmööee

Postad 03 november 2009 - 21:49

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Håller konstigt nog med om att bilden kändes serietidningsaktig ut. Vet inte varför eller hur jag ska förklarade bättre än just serietidningsaktig :) Det var Gladiator som visades och jag kommer inte ihåg att bilden i den hade den karaktären. Får kolla in den igen.

Serietdningslooken kan komma av FI'n (som kan användas i olika hög grad eller slås av) kan jag tänka, dock inget jag la märke till. Nu demades iofs Hulken som ju är rätt serietidningsaktig i sig själv....

Postad 03 november 2009 - 22:33

MagPau
  • MagPau
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Fick sett Panasonicen först men tyckte att det fattades något, kunde dock inte sätta fingret på vad. Färgerna var mättade, kanske lite för mycket så. Fick inte sett den i Dynamicläge vilket kunde ha styrt upp det hela kanske.
Såg sedan lite av BenQ:n, och en "shootout" mellan Sony HW15 och JVC HD950. Alla tre projektorerna hade bättre tryck än Panasonicen! JVC:n är ju bara helt överlägsen, vilken närvarokänsla och 3D. Tillbaks hos Panasonic provade vi med en bit vit duk för att jämföra med den grå Grandview:en och enligt min mening är det vit duk som gäller och en miss att de inte demade med just en sådan. Kanske är det så att fabrikskalibreringen utgår från vit duk av bättre sort och grå duk blir bara fel?
Vit duk och kalibrerad projektor så ska Panasonic nog få till en bättre bild men den kommer fortfarande säkert att vara annorlunda än just BenQ och Sony. Tycke och smak antar jag men automatiskt minne för 2.35 läget är ju bara läckert och det ger en "rätt" känsla med duk anpassad för (blu-ray) FILM och inget annat.

Postad 03 november 2009 - 23:12

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0

Serietdningslooken kan komma av FI'n (som kan användas i olika hög grad eller slås av) kan jag tänka, dock inget jag la märke till. Nu demades iofs Hulken som ju är rätt serietidningsaktig i sig själv....

Kan ha varit FI'n men jag tror inte det, och det var Gladiator som var på när jag kollade. Det måste varit någon scen i filmen som var väldigt behandlad som jag reagerade på, så jag ska kanske inte klaga på projjen. Men bilden kändes väldigt konstlad.

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 03 november 2009 - 23:12.

Postad 04 november 2009 - 00:17

tannat
  • tannat
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Det var en bilfilm med Vin Diesel när jag tittade. Kan tänka mig att en kalibrering hade tagit bort mycket av serietidningskänslan, färgerna kändes övermättade som någon sade ovan.

Annars brukar ju projektorer i den här klassen vara någorlunda korrekta "out of the box" iofs.

Postad 04 november 2009 - 08:52

nilo
  • nilo
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Såg bara lite kort demon på "The Incredible Hulk". Upplevde att det var konvergensfel eller något annat skumt på panan? Tyckte kontrasten och djupet i bilden var helt sjukt bra, men att allt som egentligen skulle vara i fokus inte var det.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.