Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ljudnivå Optoma HD20

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 November 2009 - 11:19

Unregisteredd2e3e4e3
  • Unregisteredd2e3e4e3
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej,

Jag är ute efter en ny projektor och tycker att Optoma HD20 verkar som ett bra alternativ.

Jag har läst en hel del om den och det enda som jag bekymrar mig över är ljudnivån.
Min tidigare projektor, en LG JT-92 tyckte jag var helt ok i ljudnivå (enligt prisjakt 24/30db i eco/standard).
Enligt prisjakt så är ljudnivån på HD20:an 29db, men om det är i eco-mode eller standard/bright mode hittar jag ingen tydlig information om.
Jag har lyssnat på en HD65:a i eco-mode vilket jag tycker är en helt ok ljudnivå (den har också 29db enl. prisjakt)

Jag har googlat rätt mycket och hittat en hel del motstridig information. Vissa säger att HD2:an låter mer än en HD65:a andra tvärt om. Vissa säger att 29db är i eco-mode andra säger att tvärt om.

Någon som har någon erfarenhet gällande ljudnivån?

(HD20 är i den övre gränsen av den budget jag har och vill då helst inte öka budgeten mer för att ta någon annan projektor)

Postad 02 November 2009 - 12:24

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0
Jag kan tyvärr inte jämföra med andra projektorer men jag har HD20 och visst låter det lite, men inte så att det stör mig. Och då har jag endast testat den precis framför mig på ett bord, så när den kommer upp på en hylla så lär jag ju höra den ännu mindre. Eco-mode är vad den är inställd på från början och jag testade lite snabbt med vanligt läge men det gav inte så mycket i bildkvalitet och den lät betydligt mer då dessutom. Jag rekommenderar den projektor starkt!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.