Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Takfäste/hylla för projektor

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 November 2009 - 11:10

JohanGbg
  • JohanGbg
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Hejhej,

Min nya projektor väntas anlända nästa vecka men jag har ännu inget takfäste till den.

Jag vill ha en så diskret installation som möjligt så jag funderar på att bygga en U-formad "hylla" att sätta i taket och sedan måla den i samma färg som taket, dvs vit. Jag tror att den bifogade bilden gör min förklaring extremt tydlig :P

Bifogad fil  takhylla.jpg   4.29K   8 Antal nerladdningar

Panasonicen tar in luft på baksidan och skickar ut den på framsidan så den här lösningen borde inte ställa till problem med kylningen eller vad tror ni?
Det blir naturligtvis lite svårt att komma åt en del av knapparna men jag tänkte lämna ett par centimeters mellanrum på alla håll.

Tror ni att det här kan funka bra eller har jag missat något uppenbart?

/Johan

Postad 17 November 2009 - 23:26

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
3 saker som jag direkt kommer på,

1 Lensskift på denna sitter under till tänka att ha plats för att justera detta iaf några gånger tills det blir kanon och du kan sprar inställningarna ( Om du har projektorn högre än duken så måste du manuellt justera varje gång du byter?

2 Vart sitter IR ögat så att det inte blockas och du inte kan styra projektorn.

3 Ibland behöver man justera projektorn på alla möjlga håll för att få det bra hur har du det med justeringsjmöjligeter och hur ska projektorn sitta fast?

För en sådan fin projektor skulle jag köpa ett ordentligt fäste tex cheif.

Postad 18 November 2009 - 07:12

JohanGbg
  • JohanGbg
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

3 saker som jag direkt kommer på,

1 Lensskift på denna sitter under till tänka att ha plats för att justera detta iaf några gånger tills det blir kanon och du kan sprar inställningarna ( Om du har projektorn högre än duken så måste du manuellt justera varje gång du byter?

2 Vart sitter IR ögat så att det inte blockas och du inte kan styra projektorn.

3 Ibland behöver man justera projektorn på alla möjlga håll för att få det bra hur har du det med justeringsjmöjligeter och hur ska projektorn sitta fast?

För en sådan fin projektor skulle jag köpa ett ordentligt fäste tex cheif.

Tack för ditt svar.

1, Lens shift sitter väl på ovansidan? Annars har jag missat nått.. vilket iofs inte skulle vara första gången :) Projektorn kommer att sitta ovanför duken men till en början kommer jag inte att behöva byta mellan zoomlägen eftersom jag har en 16:9 duk.
Jag tänkte hur som helst lämna tillräckligt med plats ovanför så att man kommer åt med handen att justera när projektorn är på plats.

2, IR-ögat får jag kolla upp, ordentligt var det kan tänkas sitta... det kan ju helt klart ställa till det.

3, Projektor kommer inte att sitta fast alls, jag tänkte att den skulle stå på hyllan, på så sätt kan man ju använde de höjbara benen för finjustering.

Jag skulle mycket väl kunna köpa ett riktigt fäste men tanken var att man på det här sättet kan dölja projektor lite.

/Johan

Postad 02 December 2009 - 13:26

JohanGbg
  • JohanGbg
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Nu är hylla och projektor på plats, det blir lite bökigt att rengöra filtret men annars är jag väldigt nöjd faktiskt.
Bifogad fil  IMG_5998.JPG   2.04MB   18 Antal nerladdningar

/Johan

Postad 29 January 2010 - 23:40

Ellma
  • Ellma
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag tycker det blev snyggt !

Postad 01 February 2010 - 13:48

JohanGbg
  • JohanGbg
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

Jag tycker det blev snyggt !

Tack :)

/Johan

Postad 11 February 2010 - 11:30

Unregisteredd3a16ffe
  • Unregisteredd3a16ffe
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Kolla på mitt fäste på min hemsida....
Besök min webbsida

under mappen Övervåningen.....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.