Läs mer här
Triangle kvalitetsljud för finsmakare
Triangle Comete TZX (Surroundhögtalare) | 0 | (1) | Inga priser | |
Triangle Comete 202 (Surroundhögtalare) | 1 | (1) | Inga priser | |
Triangle Australe 260 (Golvhögtalare) | 0 | (1) | Inga priser | |
Triangle Magellan Grand Concert Sw2 (Golvhögtalare) | 4 | (0) | Inga priser | |
Triangle Magellan Concerto Sw2 (Golvhögtalare) | 2 | (0) | Inga priser | |
Triangle Galaxy 2 5.1 (Högtalarpaket för hembio) | 3 | (5) | Inga priser | |
Triangle Magellan Quatuor (Golvhögtalare) | 2 | (0) | Inga priser | |
Triangle Magellan Cello Sw2 (Golvhögtalare) | 4 | (1) | Inga priser | |
Triangle Magellan Duetto Sw2 (Surroundhögtalare) | 5 | (3) | Inga priser | |
Triangle Genése Lyrr (Golvhögtalare) | 3 | (1) | Inga priser | |
Triangle Genése Quartet (Golvhögtalare) | 1 | (4) | Inga priser | |
Triangle Genése Voce (Centerhögtalare) | 3 | (1) | Inga priser | |
Triangle Genése Trio (Surroundhögtalare) | 3 | (1) | Inga priser | |
Triangle Esprit Antal Ex (Golvhögtalare) | 3 | (1) | Inga priser | |
Triangle Esprit Altea Ex (Golvhögtalare) | 1 | (0) | Inga priser | |
Triangle Esprit Comete Ex (Surroundhögtalare) | 2 | (1) | Inga priser | |
Triangle Esprit Titus Ex (Surroundhögtalare) | 2 | (0) | Inga priser | |
Triangle Esprit Voce EX (Centerhögtalare) | 3 | (0) | Inga priser | |
Triangle Esprit Heyda Ex (Surroundhögtalare) | 1 | (0) | Inga priser | |
Triangle IW16 (st) (Inbyggnadshögtalare) | 1 | (0) | Inga priser | |
Triangle IW12 (st) (Inbyggnadshögtalare) | 1 | (0) | Inga priser | |
Triangle IC16 (st) (Inbyggnadshögtalare) | 1 | (0) | Inga priser | |
Triangle Meteor 0.1TC (Subwoofers) | 3 | (0) | Inga priser | |
Triangle Meteor 0.5 (Subwoofers) | 2 | (0) | Inga priser | |
Triangle Magellan Voce SW2 (Centerhögtalare) | 5 | (1) | Inga priser | |
Triangle Magellan Quatuor Sw2 (Golvhögtalare) | 5 | (0) | Inga priser | |
Triangle Signature Theta (Surroundhögtalare) | 1 | (3) | 38 990:- | |
Triangle Signature Delta (Golvhögtalare) | 1 | (2) | 65 900:- | |
Triangle Signature Alpha (Golvhögtalare) | 4 | (3) | 74 900:- | |
Triangle Esprit Antal EZ (Golvhögtalare) | 3 | (1) | 12 990:- | |
Triangle Elara LN-07 (Golvhögtalare) | 4 | (1) | Inga priser | |
Triangle Elara LN-05 (Golvhögtalare) | 4 | (3) | Inga priser |
Köpråd - Högtalare för stereo från 30000 (105 inlägg) | 2 år sedan |
Kampanjer Högtalare. (37 inlägg) | 6 år sedan |
Köpråd stativhögtalare max 50 000 (57 inlägg) | 7 år sedan |
Triangle Esprit Antal EZ (30 inlägg) | 7 år sedan |
Triangle Galaxy 2 5.1 (30 inlägg) | 8 år sedan |
Focal Dome 5.1 vs. Triangle Galaxy 2 5.1 vs. KEF 3005SE/E305 (135 inlägg) | 8 år sedan |
Koppla in dubbla subwoofers? (30 inlägg) | 9 år sedan |
Försteg & Slutsteg 30-35000kr (89 inlägg) | 9 år sedan |
Stativare runt 30 000 kr som låter bra på låg volym? (41 inlägg) | 9 år sedan |
Golvhögtalare 25-35000kr (44 inlägg) | 9 år sedan |
Att gå från stort till litet (46 inlägg) | 10 år sedan |
Stereo eller Pure Direct vid musiklyssnande? (38 inlägg) | 10 år sedan |
Kommentarer till Mitt hembiobygge. av Drejaregatan (13 inlägg) | 11 år sedan |
Nytt hembiopaket i 15000-25000kr klassen (4 inlägg) | 11 år sedan |
Har ni stativhögtalare som klarar denna musik? (216 inlägg) | 12 år sedan |
Postad 17 november 2009 - 13:29
Läs mer här
Postad 18 november 2009 - 15:55
Någon som hört dessa och kan uttala sig lite vore trevligt?
/Mats
Postad 18 november 2009 - 20:20
Postad 18 november 2009 - 20:49
Märket i sig är snart 30 år. Och det är ju alltid trevligt med eventsHmm, känns mest reklam detta... Men alltid trevligt med nya märken
Synd bara att man inte bor i någon större stad så man kan medverka
Eller har den demodagen redan varit... nu blev jag osäker.
Redigerat av Martin, 18 november 2009 - 20:50.
Postad 18 november 2009 - 21:34
Redigerat av Gubbas83, 18 november 2009 - 21:35.
Postad 19 november 2009 - 07:30
Postad 19 november 2009 - 11:17
Postad 19 november 2009 - 12:27
Triangle_fransos1.jpg 746,42K 3 Antal nerladdningar
Nicolas Serra från Triangle tillsammans med Triangle Magellan Quatuor SE.
Det finns även gott om Triangle högtalare att lyssna på i Göteborg för dem som bor närmare där.
Redigerat av hbb_Daniel, 19 november 2009 - 13:44.
Postad 20 november 2009 - 10:52
Nu lyssnade jag visserligen bara på ett enstaka högtalarpar som dessutom hade ett par år på nacken. Triangle kanske gör annat som är vettigt, vem vet.
Redigerat av Frux, 20 november 2009 - 10:54.
Postad 08 december 2009 - 11:28
Du är hjärtligt välkommen för en ny provlyssning under rätt förutsättningar då jag tycker det är ett högintressant högtalarmärke!
/Erik - Hembiobutiken Gbg
Postad 14 april 2010 - 08:05
Postad 03 juni 2010 - 18:04
Är det stor skillnad mellan Antal och altea?
Postad 18 januari 2012 - 23:32
Nej, det är inga rockers/konsert högtalare som dunkar skiten ur rummet (jag har +30m2 vardagsrum med "snedtak" och +5m takhöjd i nock = stor volym), men jisses sicken bredd de har, och speciellt för gittarr. Gillar man musik och suverän ljudkvalité på film så kan jag rek. dem, men som sagt, vill man ha tung bas framför kristallklart ljud, så är de fel.
Själv sänker jag diskanten lite och ökar basen, samt kör sub:en rätt hårt för att kompensera om jag så önskar. Jag är så nöjd att jag funderar på att byta ut mina back-surround och center mot samma märke.
Postad 01 december 2013 - 11:59
Är hemsk sugen på "Triangle Esprit Altea Ex" ser riktigt fina ut , nån som har dom och kan säga nåt om dem.
Är det stor skillnad mellan Antal och altea?
Det undrar jag åxo med tanke på att HBB kör ett bra pris på 5.0 paketet. Någon som har dessa?
Postad 01 januari 2014 - 18:17
Postad 19 april 2014 - 00:31
På högtalaren är skruvterminalerna lite väl ömtåliga då jag nyss drog sönder gängorna på ena. Inga problem om man kör banankontakt eller kabel, men jag kör spade och de måste dras hårt för att sitta (tung kabel). Ska beställa ny men inte fått tummen ur än. Inget problem för de flesta, och jag har kört ca 1 år med spade.
Spikes är ett måste. Det gjorde en hel del för "skimret" på högtalarna.
Högtalarna spelar väldigt rent och med ganska bra bas. Nu har jag flyttat 3 gånger på under 2 år och uppgraderar anläggningen bit för bit så jag har inte riktigt haft tid att fixa allt perfekt. Dessutom har akustiken i rummen jag använt varit dåliga. Nästa uppgradering är rumsakustiken.
Det jag saknar i högtalarna är mer rumskänsla och livekänsla. De låter lite platt jämfört med de högtalarna jag kikar på nu, ProAc K6.
Elektroniken är Bryston SP3 surroundförsteg, 3x Bryston 28B SST2 monoblock och ett Bryston 2B till bakhögtalarna.
Högtalarkablarna är Wireworld gold 6 och signalkablar Wireworld platinum 7. Musik från Bryston BDP-1.
Postad 10 januari 2016 - 14:27
Skaffade precis ett par Triangle Signatur Alpha och är otroligt nöjd ! Bästa jag haft hitintills ! Är det någon som undrar något är det bara att höra av sig. Titta gärna förbi albumet
Postad 16 januari 2016 - 10:13
Spelar allt som jag kastar på dem. Har provat dessa mot div elektronik, så har ni ngn fundering så hojta till. 😀
Postad 17 februari 2016 - 23:22
Köpte Triangle Elara LN-05 nyss och håller på att spela in dem, men dom låter ju fruktansvärt bra redan nu!! Hade Canton GLE490 förr...
Postad 19 februari 2016 - 07:28
Köpte Triangle Elara LN-05 nyss och håller på att spela in dem, men dom låter ju fruktansvärt bra redan nu!! Hade Canton GLE490 förr...
Välkommen ! Ja, håller verkligen med !
När du spelat in dem 300h kommer dem verkligen leverera ! Jag har aldrig riktigt gillat Canton, dem gör bra högtalare men jag gillar inte karaktären.
Har lyssnat på båda och jämfört, och musiken låter mer levande med Triangle Elara !
Släng upp lite bilder så vi får se
Postad 20 december 2016 - 17:22
Ska förbi o lyssna innan jul är planen...får se vart detta landar
Postad 21 december 2016 - 00:41
Men jag tror jag kommer köra på Quatuor.. Är rätt säker!
Postad 21 december 2016 - 06:29
Håller med dig! Har själv blivit förälskad i dem. Kan va de bästa stativarna jag hört..
Men jag tror jag kommer köra på Quatuor.. Är rätt säker!
Löjligt svårt det här. Speciellt eftersom jag inte är missnöjd, det är väl inte du heller? Men just det där lilla extra som iaf de där stativarna gav för mig vid första lyssningen....damn
Tror att vid min musik så blev separationen så grymt bra med de burkarna. Jaaa blir att åka in på fredag ser det ut som
Postad 21 december 2016 - 15:40
Löjligt svårt det här. Speciellt eftersom jag inte är missnöjd, det är väl inte du heller? Men just det där lilla extra som iaf de där stativarna gav för mig vid första lyssningen....damn
Tror att vid min musik så blev separationen så grymt bra med de burkarna. Jaaa blir att åka in på fredag ser det ut som
Nope är absolut inte missnöjd Men magellan serien är en helt annat högtalare.. allt är helt enkelt lite bättre ! hehe
Postad 21 december 2016 - 17:13
Nope är absolut inte missnöjd Men magellan serien är en helt annat högtalare.. allt är helt enkelt lite bättre ! hehe
Japp....vet exakt vad du menar.
Tyvärr.....
Postad 07 mars 2017 - 11:29
Var inne på HBB i Sundbyberg i lördags och köpte ett Triangle Esprit Antal Comete EZ 5.0 paket.
Ska drivas med en Marantz SR7011.
Måste säga att jag är riktigt imponerad över hur dom lät. Nu har jag iofs bara lyssnat på dom hos HBB då jag väntar
på att dom ska levereras hem till mig. Hoppas det låter lika bra här hemma
I deras butik vart jag så imponerad att jag slog till direkt, och då kom jag ändå in fast bestämd att jag skulle gå därifrån med en beställning
på ett Monitor Audio paket. Hehe.
Går från ett Canton GLE 5.0 system med en Onkyo TX-NR646 så det är en ganska rejäl uppgradering prismässigt.
Sitter och tittar på en subwoofer som ska komplettera. Har en XTZ 10.17 nu men skulle vilja byta ut även den.
Blir nog en sån här: https://www.hembiobu...0-mk-sound-v12/
Redigerat av Lakritsen, 07 mars 2017 - 11:30.
Postad 09 mars 2017 - 12:43
Var inne på HBB i Sundbyberg i lördags och köpte ett Triangle Esprit Antal Comete EZ 5.0 paket.
Ska drivas med en Marantz SR7011.
Måste säga att jag är riktigt imponerad över hur dom lät. Nu har jag iofs bara lyssnat på dom hos HBB då jag väntar
på att dom ska levereras hem till mig. Hoppas det låter lika bra här hemma
I deras butik vart jag så imponerad att jag slog till direkt, och då kom jag ändå in fast bestämd att jag skulle gå därifrån med en beställning
på ett Monitor Audio paket. Hehe.
Går från ett Canton GLE 5.0 system med en Onkyo TX-NR646 så det är en ganska rejäl uppgradering prismässigt.
Sitter och tittar på en subwoofer som ska komplettera. Har en XTZ 10.17 nu men skulle vilja byta ut även den.
Blir nog en sån här: https://www.hembiobu...0-mk-sound-v12/
Grymt !
Har du fått hem grejorna än ?
Postad 10 mars 2017 - 09:55
Phonophilos nej inte än, väntar som ett barn på julafton. Marantzen fick jag hem samma dag men den ligger fortfarande i kartong.
Enligt hembiobutiken väntar dom in 2 kablar innan dom skickar allt. Tålamod är inte min starka sida.
Har köpt en ny tvbänk som jag ska montera ihop idag iaf så packar nog upp Marantzen och kopplar in iaf!
Postad 10 mars 2017 - 22:34
Phonophilos nej inte än, väntar som ett barn på julafton. Marantzen fick jag hem samma dag men den ligger fortfarande i kartong.
Enligt hembiobutiken väntar dom in 2 kablar innan dom skickar allt. Tålamod är inte min starka sida.
Har köpt en ny tvbänk som jag ska montera ihop idag iaf så packar nog upp Marantzen och kopplar in iaf!
Fan vad kul !
Det kommer, börja med bänken och Marantzen !
Postad 01 februari 2022 - 17:25
Postad 28 augusti 2022 - 12:03
Har några erfarenheter om Magellan serien? Kanske äger ett par? Jag håller på att ändra om min setup till Magellan. Med köp av en Magellan voce sw2 igår. Jag tycker de är verkligen hög nivå.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar