Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem inför FRIA Digitala kanaler!

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 november 2009 - 20:49

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
http://www.comhem.se...20/-/index.html

Alla i Com Hem-hus får tillgång till digital-tv
Sju fria digitala kanaler.

De som bor i ett Com Hem-hus får första kvartalet nästa år tillgång till sju fria digitala kanaler. Det enda som behövs är en godkänd digitalbox eller en tv med inbyggd digitalbox godkänd av Com Hem.

Kunder som hittills enbart tagit emot analoga tv-signaler får då alltså även tillgång till digital-tv, utan några extra abonnemangskostnader. De sju kanalerna som ingår är
SVT 1
SVT 2
Barn och Kunskapskanalen
SVT24
TV4
TV6
AXESS TV

För de kunder som vill få tillgång till Com Hems stora utbud med cirka 140 Tillvalskanaler, HDTV och Premiumpaket som CANAL+ krävs fortfarande ett digital-tv-abonnemang.

Lanseringen av sju fria digitala kanaler till 1,8 miljoner Com Hem-hushåll är en mycket efterlängtad och efterfrågad nyhet och ytterligare ett steg i Com Hems resa mot digitalisering.

Ahhhhh, äntligen slut på larvet med att man måste ha kort även för de kanaler som sänds fritt i marknätet!

Redigerat av anderswillhelmsson, 23 november 2009 - 20:50.

Postad 23 november 2009 - 22:13

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
för en annnan som haft detta genom att hyresvärden tecknat avtal, t.om. fler kanaler än dessa, e det ändå kass, vårt stora problem är ju TV3 o TV5 som vi bara får analogt med sämre bild, och inte kan se med digitalboxen, och ständigt måste byta till TV-fjärren. Men visst e det bra för övriga.

och därmed har jag oxå gjort debut här......

Postad 23 november 2009 - 22:17

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Analoga kanaler kommer försvinna eftersom och dom är redan nersläckt lite här och där (förutom SVT och TV4).
Istället blir det lokala avtal där man får visst antal digitala kanaler istället och/eller hyressänkning.
Men när dom försvinner beror väl mycke på avtalen hyresvärdarna har.

Redigerat av Leatherface, 23 november 2009 - 22:44.

Postad 18 augusti 2010 - 14:35

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Hur vet man om man tar emot de digitala kanalerna? Kanske gör det utan att veta om det ev. Hursomhelst är bildkvaliteten sådär här hemma i lägenheten i Arvika (bor i comhem-hus)

Anledningen till att jag frågar är att jag strax ska köpa en ny tv, Det lutar åt en LG 50pk950 och nu undrar jag om jag skall köpa till CA-Modul eller om det inte behövs?

Postad 18 augusti 2010 - 14:42

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Hmm anders skrev att de va slut på kort. Då har ja en fundering. Kommer man kunna ta imot de kanalerna som idag tar imot 1 och 2an? För hur ja än tänker så måste man väll ändå ha ett kort?

Postad 18 augusti 2010 - 14:47

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0

Hur vet man om man tar emot de digitala kanalerna? Kanske gör det utan att veta om det ev. Hursomhelst är bildkvaliteten sådär här hemma i lägenheten i Arvika (bor i comhem-hus)

Anledningen till att jag frågar är att jag strax ska köpa en ny tv, Det lutar åt en LG 50pk950 och nu undrar jag om jag skall köpa till CA-Modul eller om det inte behövs?

Näää, ingen Ca-modul behövs. Inget kort heller.... din bildkvalitet kommer att bli bättre när du får digitalt (sannolikt) även ljudet

Postad 18 augusti 2010 - 14:52

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0

Hmm anders skrev att de va slut på kort. Då har ja en fundering. Kommer man kunna ta imot de kanalerna som idag tar imot 1 och 2an? För hur ja än tänker så måste man väll ändå ha ett kort?

Näää, inget kort. Anders säger att kort inte behövs mer... han säger inget om att korten är slut :)

Postad 18 augusti 2010 - 15:55

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Hur vet man om man tar emot de digitala kanalerna?

Har du inte en platt-tv med DVB-C (Cable/Kabel) mottagare i, gör du naturligtvis inte det ...

Det lutar åt en LG 50pk950 och nu undrar jag om jag skall köpa till CA-Modul eller om det inte behövs?

Som sagt; inga CA-Moduler eller Programkort för de sju fria digitala kanalerna.
Men se till att TVn har både DVB-T (Terrestrial/Mark) och DVB-C (Cable/Kabel) mottagare, samt klarar MPEG4.

Man kan ta emot de marksända kanaler med bara en förstärkt inomhusantenn i stora delar av landet, och med tanke på priser och utbud kan det ju vara bra om din TV klarar det också, om du tröttnar på Comhem...

Redigerat av anderswillhelmsson, 18 augusti 2010 - 15:56.

Postad 18 augusti 2010 - 16:51

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0

Men se till att TVn har både DVB-T (Terrestrial/Mark) och DVB-C (Cable/Kabel) mottagare, samt klarar MPEG4.

I vilket läge behövs Pairad TV? Är det om man vill börja betala och skaffa kort?

Postad 18 augusti 2010 - 17:17

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

I vilket läge behövs Pairad TV? Är det om man vill börja betala och skaffa kort?

T ex Comhem kör med Paring för sina HD-kanaler.
Men jag tippar de kommer tvingas släppa det så pass att det åtminstone funkar med en Tv/Modul som har CI+.

Postad 18 augusti 2010 - 17:36

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Pillarn: han skrev exakt så här

Ahhhhh, äntligen slut på larvet med att man måste ha kort

Mm och ja uppfattade också att han menade att kort inte behövs mera.

Postad 19 augusti 2010 - 06:26

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Pillarn: han skrev exakt så här

Citera
Ahhhhh, äntligen slut på larvet med att man måste ha kort

Mm och ja uppfattade också att han menade att kort inte behövs mera.

NEJ, det gjorde jag verkligen inte!

Jag skrev exakt så HÄR:

Ahhhhh, äntligen slut på larvet med att man måste ha kort även för de kanaler som sänds fritt i marknätet!

Du ska inte klippa sönder folks meningar när du citerar!

Det är en jäävla skillnad på det du påstår att jag skrev, och det jag verkligen skrev!

Dessutom behöver det inte alls diskuteras - alla kan ju själva läsa innantill i inlägget allra högst upp!

Redigerat av anderswillhelmsson, 19 augusti 2010 - 06:28.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.