Jag har givetvis sökt igenom hemmabio.com och andra svenska och engelska forum efter hjälp. Trots det kommer jag inte i mål. Kan vara ett begåvningshandikapp...
Jag har alltså försökt byta HDD i min gamla SAGEM PVR 6240T SW. Har stoppat i en snarlik men större HDD (250 GB)
Boxen kommer aldrig till INIT läget utan fastnar under uppstart och efter 5-10 sek blinkar boxen Error 01 och Error 09. Eftersom boxen inte startar kommer jag inte åt servicemenyn för att göra en formatering. Inte heller hjälper det att trycka menu 2 ggr för att försöka få boxen att göra en uppgradering via antennen.
Går det att byta HDD i en gammal SAGEM av PVR modell?
Är det den nya HDDn som spökar? Kräver den mer ström än boxen kan ge?
Eller har jag fel på antennsignalen så att ingen uppdatering kan ske.
Gamla HDDn är en WD400BB
Nya HDDn är en WD2500AAJB
Tack WCH
Jag har alltså försökt byta HDD i min gamla SAGEM PVR 6240T SW. Har stoppat i en snarlik men större HDD (250 GB)
Boxen kommer aldrig till INIT läget utan fastnar under uppstart och efter 5-10 sek blinkar boxen Error 01 och Error 09. Eftersom boxen inte startar kommer jag inte åt servicemenyn för att göra en formatering. Inte heller hjälper det att trycka menu 2 ggr för att försöka få boxen att göra en uppgradering via antennen.
Går det att byta HDD i en gammal SAGEM av PVR modell?
Är det den nya HDDn som spökar? Kräver den mer ström än boxen kan ge?
Eller har jag fel på antennsignalen så att ingen uppdatering kan ske.
Gamla HDDn är en WD400BB
Nya HDDn är en WD2500AAJB
Tack WCH
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?