Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Baslåde bygget gas 12tum av NikoR

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 December 2009 - 00:18

NikoR
  • NikoR
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Kommentarer till Baslåde bygget gas 12tum av NikoR

Postad 17 December 2009 - 00:18

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
HA HA HA HA HA !!! DEN FULASTE JAG NÅGONSIN SETT !!! DU FÅR EN TIA ENBART FÖR DET GODA SKRATTET !!! KLOCKRENT !!!

Postad 17 December 2009 - 00:20

NikoR
  • NikoR
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

HA HA HA HA HA !!! DEN FULASTE JAG NÅGONSIN SETT !!! DU FÅR EN TIA ENBART FÖR DET GODA SKRATTET !!! KLOCKRENT !!!

hahahhahahah ;)

Postad 17 December 2009 - 00:27

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Ja, den var inte så jättevacker.. =P Hur hade du tänkt att koppla in den och vad ska den vara till?

Postad 17 December 2009 - 00:44

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0
bakerman22: +1 AGREEEEEE men jag ger oxå en 10 bara fär att du vågar lägga ut en sån bild på detta forum =)

Postad 17 December 2009 - 01:25

NikoR
  • NikoR
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Ja, den var inte så jättevacker.. =P Hur hade du tänkt att koppla in den och vad ska den vara till?

innan jag visste hur den spelade så tänkte jag ha den i bilen, nu får den va på vinden ;) långt in där ingen aldrig mer ser den

bakerman22: +1 AGREEEEEE men jag ger oxå en 10 bara fär att du vågar lägga ut en sån bild på detta forum =)

hahaha lol !

Postad 17 December 2009 - 01:36

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
hahaha kul att du kan ta det med en nypa salt iallafall. Ett tips till nästa gång är att använda filt istället. Det täcker upp eventuella ojämnheter väldigt bra. Extremt förlåtande ytbehandling, och passar väldigt bra i en bil. Förstår inte riktigt vad du tänkte när du valde plastfanér till en bilbas =P

Postad 17 December 2009 - 02:06

Unregistered46986fd8
  • Unregistered46986fd8
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Hahhaha, satt och småflinade när jag såg bilderna. Men den kommentaren fick mig att spotta ut mitt te hahah! Totalsågning, men bygget var ju väl genomfört. Finishen...not so much! ;)

Postad 17 December 2009 - 02:09

NikoR
  • NikoR
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Hahhaha, satt och småflinade när jag såg bilderna. Men den kommentaren fick mig att spotta ut mitt te hahah! Totalsågning, men bygget var ju väl genomfört. Finishen...not so much! ;)

hahahhaa . Funderar faktist starkt på att dra port "plast-filmen" och ersätta med gammal hederlig färg :wub: ser nog bra mycket bättre ut än vad den gör nu

hahaha kul att du kan ta det med en nypa salt iallafall. Ett tips till nästa gång är att använda filt istället. Det täcker upp eventuella ojämnheter väldigt bra. Extremt förlåtande ytbehandling, och passar väldigt bra i en bil. Förstår inte riktigt vad du tänkte när du valde plastfanér till en bilbas =P

haha , men kom på det efter jag tätat och satt i alla skruv att jag borde haft någon klädsel, om man ska ha tyg är det ju finast om man häftar fast det på insidan.

Postad 17 December 2009 - 02:14

Unregistered46986fd8
  • Unregistered46986fd8
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

hahahhaa . Funderar faktist starkt på att dra port "plast-filmen" och ersätta med gammal hederlig färg :wub: ser nog bra mycket bättre ut än vad den gör nu

Det låter som en bra idé ;) Ta något neutralt, svart/grått och måla hela lådan bara. Blir nog toppen!

Postad 17 December 2009 - 03:15

animag
  • animag
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
FANTASTISKT!!

Postad 17 December 2009 - 03:22

mullvaden
  • mullvaden
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
måste hålla med dem andra, ser ju troligen fördjävligt ut. hoppas att det låter bra ändå.

Postad 17 December 2009 - 03:58

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Varför inte göra detta till ett av de populäraste gallerierna ;)

10 points för den fulaste plastfilmen på en bas

Postad 17 December 2009 - 06:55

AdamA
  • AdamA
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Hehehe mycket fin!

ta o köp lite spraylim o typ fleece tyg så ska du se att den ser fabriksgjord ut.

Postad 17 December 2009 - 07:52

jockeee_övik
  • jockeee_övik
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Ryck bort plastfilmen och bredspackla och slipa hela lådan tills allt är jämnt och fint. Då borde plastfilmen göra sig lite bättre. Fint bygge, om än en mycket ful folie. Du får en 10:a för ett bra försök.

Postad 17 December 2009 - 08:23

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Nej, ta bort filmen, spackla å måla eller lägg på en filt med spraylim.

Postad 17 December 2009 - 09:35

_Tomten_
  • _Tomten_
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
impad av bygget men besviken på "platsfilmen"

Postad 17 December 2009 - 10:13

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Haha, försöka duger ju och du har iaf gjort det!
Lycka till med ljudet, hoppas du kan låsa in den i skuffen och slänga nyckeln... ;)

Postad 17 December 2009 - 10:33

Unregistered60f3a1d1
  • Unregistered60f3a1d1
  • Forumräv

• 687 inlägg
  • 0
Plastfilmen är inte så svår att få snygg om man bara är långsam och noggrann. Du ska bara dra av skyddet från klistersidan i små etapper och hela tiden jobba ut filmen över lådan med en spackelspade eller liknande för att jobba bort bubblor, men samtidigt kommer du alltid få bubblor om du inte spackalr och slipar alla kanter, skruvhål osv. Så riv av plasten, jobba på grundarbetet och var mer nogran med appliceringen så ska du se att det kan bli riktigt snyggt.

Postad 17 December 2009 - 11:55

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0

haha , men kom på det efter jag tätat och satt i alla skruv att jag borde haft någon klädsel, om man ska ha tyg är det ju finast om man häftar fast det på insidan.

Min kompis och jag lyckades faktiskt få det riktigt bra från utsidan. Filten är så tjock att den döljer häftstiften.

Här är den https://www.minhembi...m/hi-fi/248219/

Du kan inte tro så oseriöst underarbete vi gjorde =P Det började på skämt så vi sågade ut alla sidor på måfå med ett A4 som mått =P Sen när vi satte ihop skiten stack typ sidor ut så vi kapade slarvigt med sticksåg. Maken till oseriös låda men det blev skitbra efter lite spackel och filt.. Förvånansvärt.

Postad 17 December 2009 - 15:27

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0
En sol klar 10

Postad 17 December 2009 - 16:41

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
synd att du bygger en sådan gedigen låda med så kassa element bara :/

Postad 17 December 2009 - 17:34

NikoR
  • NikoR
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Det låter som en bra idé ;) Ta något neutralt, svart/grått och måla hela lådan bara. Blir nog toppen!

har ganska grått i rummet, typ vitt och grått. Så det skulle nog passa in bra. Frågan är bara om jag orkar lägga ner mer tid på skiten. Kanske kan sälja den (tvekar starkt, men nån borde vara dum nog för att köpa skiten)

Min kompis och jag lyckades faktiskt få det riktigt bra från utsidan. Filten är så tjock att den döljer häftstiften.

Här är den https://www.minhembi...m/hi-fi/248219/

Du kan inte tro så oseriöst underarbete vi gjorde =P Det började på skämt så vi sågade ut alla sidor på måfå med ett A4 som mått =P Sen när vi satte ihop skiten stack typ sidor ut så vi kapade slarvigt med sticksåg. Maken till oseriös låda men det blev skitbra efter lite spackel och filt.. Förvånansvärt.

hahah när man kollar på hur den ser ut som färdig ser det faktist lite ur som ett seröst bygge ;) hehe det blev iaf snyggt !!

Postad 17 December 2009 - 17:44

NikoR
  • NikoR
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

synd att du bygger en sådan gedigen låda med så kassa element bara :/

Jo verkligen , nästa "skit" element jag ska köpa blir nog mutant Conquest 15". får se hur den spelar. Den kostar runt tusen lappen bara.
Bifogad fil  mutant.JPG   24.15K   0 Antal nerladdningar

Plastfilmen är inte så svår att få snygg om man bara är långsam och noggrann. Du ska bara dra av skyddet från klistersidan i små etapper och hela tiden jobba ut filmen över lådan med en spackelspade eller liknande för att jobba bort bubblor, men samtidigt kommer du alltid få bubblor om du inte spackalr och slipar alla kanter, skruvhål osv. Så riv av plasten, jobba på grundarbetet och var mer nogran med appliceringen så ska du se att det kan bli riktigt snyggt.

mmh funderar starkt på att måla den istället om jag så ska lägga ner mer tid på skiten

Haha, försöka duger ju och du har iaf gjort det!

Lycka till med ljudet, hoppas du kan låsa in den i skuffen och slänga nyckeln... ;)

hahhahahaha mmh ! ;)

impad av bygget men besviken på "platsfilmen"

Nu vet jag iaf hur jag ska bygga en låda, har fått en del tips också som säkert kommer göra så jag får en finare låda än denna

Ryck bort plastfilmen och bredspackla och slipa hela lådan tills allt är jämnt och fint. Då borde plastfilmen göra sig lite bättre. Fint bygge, om än en mycket ful folie. Du får en 10:a för ett bra försök.

hahah tackar !! :blush:

Varför inte göra detta till ett av de populäraste gallerierna :blush:

10 points för den fulaste plastfilmen på en bas

haha lär väll bli det när alla lägger en tia för det blev så fult xD Nån måste ju göra det fulaste bygget också

Postad 18 December 2009 - 03:00

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Pyramid e juh kult! 2st pyramid 10" i polarnes golf spelade skiten ur min VegaLine 12à :-P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.