Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ingen bild via scart

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 December 2009 - 19:36

joccca
  • joccca
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag köpte en SONY KDL-40W5500 och kastade ut min tjock tv.
Wii kör jag via komponent och ett annat tv-spel via komposit o det fungerar bra.
Men digitalboxen och dvdn ansluts för närvarande med scart och det fungerar inte alls lika bra.
När jag ser på tv o startar dvdn eller digitalboxen växlar den automatiskt över till AV1 respektive AV2 precis som den ska och jag hör ljudet i tvns högtalare.
Men bilden är svart förutom iconen för AV1 respektive AV2 i överkanten av bilden.
Om någon kan komma med tips och ideer på lösningar så är jag tacksam!

MVH Joakim

Postad 29 December 2009 - 22:32

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Tja!

Jag tycker att det låter som att du har valt fel utgångar för bilden på dina apparater. Men det är ju lite skumt att de slår över till AV1 resp AV2 som du säger.
Har du möjlighet att koppla på annat sätt än med scart bara för att testa? Om du inte får nån bild alls så kan det ju antingen vara fel på TV:ns ingång eller de andras utgångar. Det borde vara ganska enkelt att komma fram till vilken det är fel på om du har nån annan apparat att testa med (annan TV eller annan DVD etc som kan skicka ut bild via scart).

Lycka till. Hoppas det löser sig!!!

Postad 31 December 2009 - 11:31

joccca
  • joccca
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Provade att byta plats på scarterna och nu funkar det! ^_^
Måste ha varit glapp? Men att det blir precis lika mycket glapp i båda samtidigt är ju galet!?
Skall jag försöka hitta något att skylla på får det ju bli anslutningarnas placering, med tvn fastskruvad på väggen är det ju allt annat än smidigt att komma till...
Lycklig att jag slipper skruva ner den o skicka iväg den!! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.