Kommentarer till Gamla anläggningen av zarniwoop
Postad 28 February 2010 - 18:30
Postad 01 March 2010 - 12:34
Postad 23 August 2010 - 23:20
Riktigt sjyssta högtalare! Men driver du dem med den där lilla cambridge-förstärkaren? Du ska nog gärna upp i en förstärkare i i klassen Bladelius Thor, Hegel H200, NAD M3 osv. innan 804:orna låter som de ska.
Jo, naturligtvis går det nog att kräma ur mer ur burkarna med en schysstare förstärkare men man måste ju börja i någon ände. Dock slog nautilus-burkarna ganska hårt mot sparkontot så det är ett senare projekt
Men man ska inte underskatta den "lilla" Cambridge-stärkaren. Den gör på inget sätt bort sig med att driva högtalarna, det låtar strålande. Och eftersom jag bor i lägenhet så kan jag ändå inte spela så väggarna skakar...alltför ofta...
Postad 24 August 2010 - 13:36
Aha, okej! Nu har jag ju inte några 804:or utan jag har 683:orna. De är dock rätt snarlika rent resursmässigt. Jag drev mina med en "liten" förstärkare ifrån början, och såhär i efterhand så lät det skit i jämförelse med att driva dem med en rejäl förstärkare. Basen gick från att vara flåsig och slapp till att vara rapp och stenhård. Diskant och mellanregister öppnade sig och var inte alls ansträngda längre.
Ja, jag kommer nog sikta in mig på Bladelius, Primare, Nad eller något annat runt 20-30 tusen. Men skulle tro att det blir efter jul någon gång... Sen vet man ju aldrig vad som dyker upp på begagnat-marknaden. För 20-30 tusen kan man köpa sig riktigt smaskiga saker
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
28 bilder
168 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?