Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

An error has occured - officiellt erkänt fel

172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 mars 2010 - 07:16

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0
Det verkar som om något major knas har hänt med ursprungs PS3. En datumbug relaterat till 28 februari - 1 mars. Det är inte bekräftat exakt vad som felar men Sony erkänner att de har ett fel.

Jag märkte det genom att min PS3 hängde sig. När jag startade om den hade datumet nollställts och det går inte att logga in på PSN. När jag tittar bland mina gamesaves så fattas det nu en del. Jag var i slutgrottan på Uncharted 2 på Crushing. Om jag nu måste spela om, bryter jag ihop lite. Det värsta är att jag i sådant fall måste spela om både hard och crushing. Fy f-n...

http://kotaku.com/54...etwork-lockdown

http://blog.us.plays...-status-update/

http://twitter.com/sonyplaystation

Från Twitter:

PSN status update (part 2): Readers/followers are confirming that "slim" units (120/250 GB models) are connecting normally.

PSN status update: We're narrowing down the issue and continue to work to restore service to all. Updates as soon as we have them.

We're aware that many of you are having problems connecting to PSN, and yes, we're looking into it. Stay tuned for updates

Redigerat av Kimpost, 01 mars 2010 - 07:25.

Postad 01 mars 2010 - 07:36

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0
Mitt DLC till fallout 3 funkar inte längre, antar att det beror på det där.

Men mina saves ligger kvar iaf, alltid nåt...

Bara hoppas att det kommer igång under dagen, och jag får väl tanka ner allt DLC igen, 2300mb, kul... :P

Postad 01 mars 2010 - 07:37

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Samma här, går inte att logga in samt hade datumet nollställt. Är mitt uppe i inFamous och nu syns inte spelet i trophy listan! Drygt och köra om allt om save filerna e borta.

Edit:
Hittade lite roliga bilder angående problemet... (från neogaf forumet)

Postad bild

Postad bild

Everyone READ THIS PLEASE.

Here's what's going on right now: something with the PS3's internal clock has borked in some pre-slim models. This is not a PSN issue; it has to do with your PS3's clock. This clock is NOT related to the OS clock. It seems to be a leap year bug. Setting your clock ahead will do nothing. All PS3s around the world were affected at the exact same time.

Does this affect me?

-If you have a Slim PS3, you're good to go. Continue playing it as normal.
-If you have a "fat" PS3, you may be affected. Some fat PS3s have worked ok, but it seems a good majority have been bugged.

What does this bug mean?

-If affected, your date and time has been set to a random past date. This prevents you from signing into PSN, playing any PSN games, or using any DLC. Your trophies will also not display correctly or be able to sync.

How do I fix it?

-You can't. Even if you don't sign into PSN, it won't help. This is a hardware issue.

So, what do I do?

-Wait 24 hours. Other products that have had similar bugs have corrected themselves after the "bugged" day. On Monday around 6pm central time, all PS3s will automatically correct themselves...maybe.

-If that doesn't work, we'll need a firmware update from Sony, which should be a pretty important priority for them right now.

Did I lose my data/themes/etc?

Your save data/games/dlc/themes are fine. They'll be fixed when the PS3 is fixed. Trophies are uncertain right now, but they'll be fine if you've synced them before the PS3 was bugged. Unsynced trophies are an unknown right now.

If I have a bugged PS3, can I still use it?

It's probably not a good idea, as I have no idea what will happen to the trophies you earn during the bugged time. Movies/media will work fine.

So there ya go, my handy FAQ.

Allt stulet ifrån NeoGAF.com

Redigerat av xdusty, 01 mars 2010 - 08:24.

Postad 01 mars 2010 - 07:41

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0
Jag skulle gissa att de trophies man har fått (och som man har synkat) finns kvar. De lagras ju centralt. De borde alltså dyka upp igen. Jag är mycket mer osäker på gamesaves. Om de inte syns manuellt, så förstår jag inte riktigt hur de ska kunna dyka upp igen.

Postad 01 mars 2010 - 09:10

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Oj.. Får strunta i att starta min PS3 idag. Den står med helt bruten ström så förhoppningsvis löser det sig. Annars får man väl vänta på en firmware-uppgradering...

Postad 01 mars 2010 - 09:13

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Min har stått på hela natten och datumet är 1/3 09.15

Postad 01 mars 2010 - 09:45

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2 625 inlägg
  • 0
Jag spelade till strax efter midnatt och då var det inga problem, ska starta nu och se vad som händer. Kan det ha ngt att göra med om man hade igång den = inga problem, avstängd = problem?

EDIT: Nepp, jag kom inte heller in :P

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 01 mars 2010 - 10:09.

Postad 01 mars 2010 - 10:07

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Samma fel här, men tror inte jag har blivit av med några sparade spel men det återstår ju att se om dom fungerar och ladda också.

Postad 01 mars 2010 - 10:11

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
vilken tur att jag köpte ig en 250gb i förrgår då, funkar finfint här :P

Postad 01 mars 2010 - 10:14

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0
Min kastade ut mig mitt under ett spel. Eller rättare sagt; spelet hängde sig och jag tvingades starta om den. Efter omstart var datumet satt till 2000-01-01 (har jag för mig), och PSN gick inte att logga in på.

När jag tittar bland mina gamesaves så fattas det flera. De kom inte fram när jag ställde in datumet heller, så jag undrar om någon eller flera gamesaves blev korrupta när det här skedde. Om så har skett blir det till att spela om Uncharted 2 på både Hard och Crushing för mig - om jag nu vill ha min platina.

Postad 01 mars 2010 - 10:15

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Hmm Heavy Rain fungerar inte för mig. Och det verkar inte vara sparade spelet som krånglar utan får ett meddelande om att "Registrering av trophy-uppgifterna inte kunde slutföras. Spelet avslutas."
Förstår inte hur det kan komma sig då det enbart är ett singelplayerspel, har dragit ur nätverkskontakten och startat om PS3n men det verkar inte gå att spela Heavy Rain utan att vara uppkopplad mot nätet.

Någon mer som varit med om nåt liknande?

Edit: Mina Heavy Rain Trophys har visst försvunnit, iaf från PS3n. Och det är tydligen flera runt om på internet som har haft samma fel så det är väl bara att vänta och hoppas det löser sig.

Jävligt surt bara för vi fick gå hem från jobbet direkt i morse för det är snöröjning på taket, så jag tänkte att det passar ju bra för då kan jag spela massor av Heavy Rain :P

Redigerat av kokkelimokk, 01 mars 2010 - 10:22.

Postad 01 mars 2010 - 10:16

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Dyker de inte upp om du ställer rätt klockan då?

EDIT: Save-filerna alltså, kan ju vara något om att de inte kan visas för att de har ett datum senare än vad systemklockan är inställd på.

Redigerat av JockeJ, 01 mars 2010 - 10:17.

Postad 01 mars 2010 - 10:23

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0

Min kastade ut mig mitt under ett spel. Eller rättare sagt; spelet hängde sig och jag tvingades starta om den. Efter omstart var datumet satt till 2000-01-01 (har jag för mig), och PSN gick inte att logga in på.

När hände de?

Postad 01 mars 2010 - 10:27

Unregisteredbbae5b34
  • Unregisteredbbae5b34
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Känns som en skottårsbugg. Att den på något sett har "tänkt fel". Man får ha lite koll på http://twitter.com/SonyPlayStation

Om det nu mot all förmodan skulle vara så att felet ej är åtgärdsbart (Vilket är en minimal risk). Vad tror ni då händer med ersättningsfrågan?
Jag tror jag håller min fet-PS3'a avstängd ett tag iallafall.

Postad 01 mars 2010 - 10:31

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1 156 inlägg
  • 0
Satt och spelade till klockan 23:00 igår, då fick jag vara kvar på PSN hela tiden. Stängde av den och allt fungerade. Men nu skulle jag sätta på den och se om jag var påverkad eller inte, och mycket riktigt har jag precis detta fel. Tur att jag syncade trophies innan jag stängde av.

Men jag vill ju spela! Började precis på Uncharted :P

Postad 01 mars 2010 - 10:36

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

PSN status update (part 2): Readers/followers are confirming that "slim" units (120/250 GB models) are connecting normally.

Så ni som har "slim units" kan nog vara lugna.
Ska bli intressant att se vad som har hänt med min när jag slår igång den ikväll.

Postad 01 mars 2010 - 10:48

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0

Dyker de inte upp om du ställer rätt klockan då?

EDIT: Save-filerna alltså, kan ju vara något om att de inte kan visas för att de har ett datum senare än vad systemklockan är inställd på.

Nej, de dyker inte upp då. Spelet jag var inne i kanske gjorde dem korrupta? Nå, återstår att se om de kommer fram igen. Med min otur gissar jag att det är kört.

Det hände kring sextiden imorse.

Postad 01 mars 2010 - 10:57

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0
Jag har två fet-ps3 och 60gb har fuckat upp sig medans den nyare 80gb funkar fint. Som sagt, antagligen något hårdvarurelaterat. Frågan är bara om maskinen kan ta emot en firmwareuppdatering när den knäppar sig?

Redigerat av Unregistered50fe2819, 01 mars 2010 - 10:58.

Postad 01 mars 2010 - 10:59

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1 156 inlägg
  • 0
Ska bli jäkligt intressant att se vad som händer om de inte lyckas lösa det :P

Massreparation? Nya konsoller?

Postad 01 mars 2010 - 11:06

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Ja man har ju 3 års reklamationsrätt på fel som har funnits i varan sen den tillverkades och Sony har väl nästan redan bekräftat att det är nåt sånt fel så. För det verkar ju inte spelat någon som helst roll om man har haft den avstängd och utan uppkoppling man har ju fått samma fel ändå. Så nog borde det gå som tillverkningsfel.

Men hoppas dom löser de och dom gör det snabbt, jag vill ju spela :P

Postad 01 mars 2010 - 11:08

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0
Sony fixar det säkert med FW... Och går inte det så ska jag ha en ny konsoll och jag tänker inte lägga en spänn för att få en ny konsoll.

Och jag ska ha pengar för psykiskt lidande. :P

Edit: nu står det undergoing maintenance.

Redigerat av Unregistered0b87209e, 01 mars 2010 - 11:11.

Postad 01 mars 2010 - 11:20

ousk
  • ousk
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Attans vad detta är knäckande jag som precis skulle spela mw2 ... shit vad de är klantiga om de har lyckats trycka in en datumbugg .... :-(

Postad 01 mars 2010 - 11:22

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1 156 inlägg
  • 0

Edit: nu står det undergoing maintenance.

Vart då?

Postad 01 mars 2010 - 11:23

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Så länge de funkar när BF2 släpps så är de hur lugnt som helst ju :P

Postad 01 mars 2010 - 11:30

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0

Vart då?

När man försöker logga in.

Postad 01 mars 2010 - 11:41

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2 834 inlägg
  • 0
Är det inte fixat tills Torsdag som kommer jag bli fullständigt vansinnig!!!! :) Har mitt första lov på 3år, så tänkte skönt då kan jag spela lite BF BC2. Å sen det hära...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Har backuppat alla mina Saves nu iaf...

Postad 01 mars 2010 - 11:57

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0
vi har ju allafall inget krig här i Sverige, det kanske kan trösta någon.....

Postad 01 mars 2010 - 12:04

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2 834 inlägg
  • 0

Nej vill ha krig på torsdag!

Postad 01 mars 2010 - 12:06

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0

Nej vill ha krig på torsdag!

:)

Postad 01 mars 2010 - 12:07

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1 156 inlägg
  • 0

När man försöker logga in.

Mystiskt, inte för mig :)

Postad 01 mars 2010 - 12:40

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0

Krig, jordbävningar, svält. Visst, det är allvarliga saker, men mina gamesaves då? Är inte de viktiga kanske?

:)

Postad 01 mars 2010 - 13:05

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Nä nu vill jag spela Heavy Rain :D:(
Tycker det är märkligt att det inte fungerar eftersom det är ett singelplayerspel, hade man inte kunnat spela de alls om man inte har internetuppkoppling?
Funderar nästan om jag skulle spara ner sparfilerna på ett USB och sen avinstallera spelet och installera igen, men finns ju kanske en risk att det inte fungerar ändå och att sparfilerna då är helt förstörda :)

Redigerat av kokkelimokk, 01 mars 2010 - 13:05.

Postad 01 mars 2010 - 13:33

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1 156 inlägg
  • 0
Offline borde väl fungera? Problemet blir ju bl.a att synca trophies. Eller är det jag som förstått det hela helt fel?

Postad 01 mars 2010 - 13:43

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

Offline borde väl fungera? Problemet blir ju bl.a att synca trophies. Eller är det jag som förstått det hela helt fel?

Man kunde ju tycka det, men nu verkar det ju som att folk har haft problem även offline med singleplayer-spel.

Jag tar det säkra före det osäkra och låter bli att spela tills Sony har kommit med någon fix. Ingen höjdare att bli av med sparfilerna.

Postad 01 mars 2010 - 13:48

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Jag kommer som sagt inte in i Heavy Rain alls även om jag drar ur närverkssladden och startar om min PS3.

Om min kompis som också har 40 GB kommer inte in på FIFA10 även fast han inte har nåt närverk inkopplat och aldrig har haft det heller.

Postad 01 mars 2010 - 14:02

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Felet har inte med PSN eller internet att göra utan är ett hårdvarufel och därför fungerar inte singelplayerspel heller. Försökte själv att spela klart kampanjen i MW2 igår men det gick ju så klart inte. Tänkte passa på när det ändå inte gick att spela multiplayer :)

How do I fix it?

-You can't. Even if you don't sign into PSN, it won't help. This is a hardware issue.

Postad 01 mars 2010 - 14:05

Unregisteredbbae5b34
  • Unregisteredbbae5b34
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Verkar som att flera och fler upplever att deras maskiner har delvis eller helt gått tillbaka till till fabriksutförande. Alltså helt tomma på inställningar, teman, videos, installerade spel etc. Detta känns rätt olustigt. Hur kul är det med alla savegames man har skaffat.

Snart 10 timmar sedan sista updaten från Sony. Dom borde väl åtminstone ha en gubbe som kan twittra lite om vad som sker. Det rör ju ändå X antal miljoner konsoler.

Postad 01 mars 2010 - 14:05

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Första gången jag känner en form av glädje eller rättare sagt lättnad, över att vara cirka 70 mil ifrån min PS3 60GB. För det är ju bland det jobbigare som kan inträffa. :)

Läskigt och klantigt, hoppas de löser problemet med en update och att "opåslagna" PS3 60GB konsoller ändå inte får problem när man väl startar upp för att hämta fixen. För problemet måste ju existera från det att man startar tills det att den startat om efter en eventuell fix?

Postad 01 mars 2010 - 14:22

Unregisteredb8ad097f
  • Unregisteredb8ad097f
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Läste alla tidigare inlägg nu fattar jag :)

F### va segt jag vill spela ju.. Inte ens singelplayer funkar (MW2)

Ni som har slim det har inte kommit ngn uppdatering idag?

Redigerat av Unregisteredb8ad097f, 01 mars 2010 - 14:30.

Postad 01 mars 2010 - 14:43

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Ojojoj, är det här verkligen en skottårsmiss? Det är ju ett riktigt nybörjarmisstag i.s.f.

Postad 01 mars 2010 - 14:56

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0
Min reaktion...

http://www.youtube.c...h?v=aimPRKfqKGw

Postad 01 mars 2010 - 15:06

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Min reaktion...

http://www.youtube.c...h?v=aimPRKfqKGw

"They're trying to get rid of fat things".. Hahaha, mycket underhållande video, trots hans anmärkningsvärda utseende :)

Postad 01 mars 2010 - 15:15

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Ska man undvika att sätta på sin PS3a idag eller vad tror ni?
Sitter med en 60Gb så det känns som att jag är i riskgruppen...

Postad 01 mars 2010 - 15:19

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2 532 inlägg
  • 0
Ja jag tänker inte röra den förrän jag vet att kusten är klar. Men fan vad det kliar i fingrarna..

Någon som har en 40gb som kan konfirmera mina misstankar?

Postad 01 mars 2010 - 15:30

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1 828 inlägg
  • 0
Jag lirade lite FIFA10 tidigare (demot) för att stilla spelsuget. Då såg PS3:an ut som vanligt förutom att jag inte kunde logga in då. Fan ta dem, om saker o ting försvinner :)

Postad 01 mars 2010 - 15:31

Laka76
  • Laka76
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Rätt illa med problem igen för Sony. Vi minns väl alla strulet som var i höstas i samband med att MW2 släpptes till PS3 och nästan ingen kunde spela.

Hoppas felet är så illa att de byter ut alla "feta" PS3, då jag vill ha en Slim :-)

Postad 01 mars 2010 - 15:35

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Ja jag tänker inte röra den förrän jag vet att kusten är klar. Men fan vad det kliar i fingrarna..

Någon som har en 40gb som kan konfirmera mina misstankar?

Min 40gb är också sjuk. Skulle logga in imorse men det gick inte, sen såg jag att infamous var borta ifrån min trophy lista... Stängde av och har inte rört den sen dess.

För er som inte rört era maskiner sen allt detta började måste ju någon gång starta den, hur ska man annars få uppdatera mjukvaran. Ni måste ju komma åt USB stickan eller nätet för firmwaren. Hoppas det går att lösa iaf på ett smidigt sätt så vi inte tappar något som t ex. sparfiler.

Postad 01 mars 2010 - 15:35

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Om det nu skulle vara så allvarligt att det måste bytas ut en massa konsoller, vilket jag tvivlar att det är, är det kört om man har en PS3 60GB från 7/11 2007? Jag får det att bli cirka 2,5 år sedan inköp, lite mindre, så då går det väl inom den där 3 års reklamationsrätten eller?

Jag som har varit nog så stressad och rädd för alla YLOD and whatsoevers problem med fetto trean..

Postad 01 mars 2010 - 15:44

brottarkungen
  • brottarkungen
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 01 mars 2010 - 15:46

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0
Jag vägrar tro att det här inte skulle gå att fixa via mjukvara, men om det inte skulle gå, är jag lika övertygad om att SONY kommer att strunta i hur gammal maskinen är, och oavsett ålder byta ut/laga de felaktiga. Allt annat vore ju fullkomligt vansinne...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.