Sony Bravia KDL-46EX402
(TV)
|
6
|
(2)
|
Inga priser |
Sony 2010 - Tv (744 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 04 April 2010 - 22:03
Postad 08 July 2010 - 20:26
Med vänlig hälsning
at
Postad 11 July 2010 - 16:53
(Gör man sitt första inlägg efter att ha läst på sidan kanske ett år.)
Postad 18 July 2010 - 09:46
Postad 06 August 2010 - 16:45
Är väldigt nöjd änsålänge. Men jag upplever lite problem när jag kopplar min Laptop med ATI grafikkort till tvn via HDMI
Lite då och då blir bilden "Trukos" eller "rosa" om man kan säga så. Ibland ändrar den tillbaka själv efter några sekunder men ibland så stannar den i de bildläget och man måste byta ingång (kanal) och sen tillbaka igen för att bilden ska rätta till sig.
Har läst om ett par andra som har detta problemet. Har provat olika HDMI ingångar och olika kablar. Men inget hjälper.
Skumt coh störrigt
Nån som vet hur man löser detta?
Mvh MisterEq
Postad 13 August 2010 - 10:57
http://esupport.sony...;mdl=KDL40W3000
Men har inte hittat liknande för denna modellen ännu.
MVH
PG
Postad 13 August 2010 - 11:03
MVH
PG
Postad 13 August 2010 - 19:49
Jag har varit i kontakt med Sony och dom har själv provat en 46EX402 tillsammans med en dator med ett ATI graffekort. och dom la också märke till problemet. Dom har nu skickat ärandet vidare och jobbar på en lösning. De kan ta allt ifrån 2 veckor till ett par månader. Om dom ens hittar lösningen.
Jag har själv valt att behålla min tv (hade bytesrätt). Jag tror att Sony kan lösa detta. Är i övrigt grymt nöjd med denna TVn.
Redigerat av MisterEq, 14 August 2010 - 07:59.
Postad 06 September 2010 - 11:08
MisterEq. Har du provat spela upp film via USBn?
Kan den ta .mkv?
Postad 06 September 2010 - 18:29
mrpg99: Jag har provat att uppdatera TVn med den och de hjälpte inte.
Jag har varit i kontakt med Sony och dom har själv provat en 46EX402 tillsammans med en dator med ett ATI graffekort. och dom la också märke till problemet. Dom har nu skickat ärandet vidare och jobbar på en lösning. De kan ta allt ifrån 2 veckor till ett par månader. Om dom ens hittar lösningen.
Jag har själv valt att behålla min tv (hade bytesrätt). Jag tror att Sony kan lösa detta. Är i övrigt grymt nöjd med denna TVn.
Sent svar men jag har nyss köpt TV och även jag hade till att börja med samma problem med ATIs inbyggda grafik men efter att jag ändrade "Pixel Format" från "YCbCr 4:4:4" till "RGB 4:4:4" så funkar allt klockrent och jag är mycket nöjd med bilden via hdmi.
i CCC:
Välj förs "Desktop & Displays" och därefter högerklicka på skärm ikonen och välj configure efter det hittar du nog
Mvh
BortCom
Postad 07 September 2010 - 12:40
Hej!
MisterEq. Har du provat spela upp film via USBn?
Kan den ta .mkv?
Hejsan
Nej de har jag inte provat.
Men enligt deras egna hemsida så klara den bara mpeg1/DivX/mpeg4 via USB
Mvh MrEq
Postad 07 September 2010 - 12:43
Sent svar men jag har nyss köpt TV och även jag hade till att börja med samma problem med ATIs inbyggda grafik men efter att jag ändrade "Pixel Format" från "YCbCr 4:4:4" till "RGB 4:4:4" så funkar allt klockrent och jag är mycket nöjd med bilden via hdmi.
i CCC:
Välj förs "Desktop & Displays" och därefter högerklicka på skärm ikonen och välj configure efter det hittar du nog
Mvh
BortCom
Hej BortCom
Har också läst att detta ska lösa problemet. Har dock ej provat de ännu. Men de får väl bli en film ikväll.
Tack för tipset.
Om de funkar för mig me så ska jag meddela detta till Sony support. Så kanske dom kan komma ett steg närmare en lösning.
Mvh MrEq
Postad 08 September 2010 - 15:38
Postad 08 September 2010 - 16:10
Vänta bara ett litet tag tills de släpper de nya apparaterna som klarar den nya HDTV standarden, som kallas DVB-T2.
Dessa sändningar skall komma igång om några månader.
Detta gäller endast om Ni tar in marksänd digital-TV, men det är inte så kul att behöva köpa en extra box plus kablar, bara för att man köpt en "gammal" TV.
Redigerat av Röbetan, 08 September 2010 - 16:11.
Postad 30 September 2010 - 14:52
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Sony 2010 - Tv
27 bilder
53 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?