Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp ska köpa min första system Canon 1000D!

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 maj 2010 - 01:42

FotoTokig
  • FotoTokig
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
hej
nu är det så här att jag ska köpa min första canon och första system kamera så att jag är nybörjare på den här. jag vet iaf att jag vill ha canon eos 1000d och så till den vill jag ha en objektiv för macro bider eftersom jag har sett några på nätet och de är jätte häftiga. jag vill också ta bilder på allt annat inte bara på nära håll men det känns som att jag kommer att klara mig med den originela objektiven som kamera har så länge.

har iaf kollat runt på nätet och så har jag hittat två alternativ som är

1- Canon 70-300mm HAMA300076

2- Tamron AF Di 70-300mm 4-5,6 Canon

eftersom de ligger under de 2000:- som jag kan tänka mig att spendera för att inte kunna slösa bort så mycket enligt mig.

sedan har jag tänkt mig att köpa en dvd till canon cameror så att jag vet hur jag ska hantera kameran med alla sina funktioner men vet inte om det är så nödvändigt eller en bok annars kanske går det och hitta allt info på nätet eller?

tar tacksam allt sorts hjälp och funderingar också eftersom jag har tänkt mig att använda den för att ta massor med bilder så vet inte om jag ska tänka på nåt mer speciellt.

mvh
FotoTokig =)

Postad 16 maj 2010 - 13:24

paccc
  • paccc
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Vill inte sabba ditt intresse men ett 'riktigt' macro objektiv är t.ex

Jag valde sony eftersom du då har nytta av bildstabilisering i huset, vinklingsbar skärm och en bra liveview.

Ett annat alternativ är

Canon har varken bildstabilisering eller vinklingsbar skärm, men detta räknas ändå som 'billigt'