Posta gärna det ni tycker att jag ska uppdatera denna tråd med! För om jag uppdaterar denna tråd med allt så håller vi ju all viktig info inom detta inlägg för att folk ska kunna se det lättare.
Eftersom alla säkerligen vill hinna spela lite på egen hand så tänkte jag att det kanske kan vara lagom om vi startar med första eventet på kanske Lördag eller Söndag. Vad tycker ni? I frågor som denna så måste vi ju i början i alla fall ha lite diskussion om när vi ska ha våra events.
Sedan när det är flera (Om vi blir flera), så kan man ju bara ta en tid och datum så får alla rätta sig efter detta.
Vårt första event tycker jag kanske ska vara något som en björnjakt kanske. Då kan vi ju lära oss lite om RDR först innan vi börjar spel en massa matcher mot andra klaner. Vad sägs om detta event som första?
________________________________________________________________________________
Nu tänkte jag posta lite regler inom klanen för hur vi ska lösa saker.
Först så måste vi ju ha en Event-ledare. Självklart kan jag vara det, men då jag är upptagen många dagar ibland så kanske någon annan kan ta på sig detta. Men sedan så den som blir Event-ledare får vara den som bestämmer över eventets utveckling osv. Vad vi ska göra, annars kanske allt blir väldigt ostrukturerat ute i Freeroam i alla fall.
Om det blir många fler än vad som tillåts i en grupp som vill vara med så kör vi med anmälning där det är först till kvarn som gäller. Blir det så pass många att flera grupper kan bildas görs detta självklart också efter anmälan.
Om det inte funkar med en viss spelare att han endast förstör för gruppen osv. (Vilket vi hoppas att det inte händer), så får vi ta tag i detta efter hand!
________________________________________________________________________________
Känns detta som för hårda regler? Jag vet inte riktigt hur seriöst vi ska göra det hela. Men känns roligare att spela om man anordnar lite events osv. Så man kan spela lite mer seriöst och inte bara med de som är online för tillfället.
Komplettera gärna genom att skriva i tråden så uppdaterar jag detta inlägg med mer info!
Redigerat av ogge666, 18 maj 2010 - 21:05.