Postad 04 September 2010 - 08:10
Det vore riktigt smidigt att ha ett sonos system så slipper man ha på datorn dygnet runt + att man inte behöver starta upp projjen för att kunna styra vilken musik man ska spela.
Postad 04 September 2010 - 08:30
Ser rätt trevligt ut det där. Men om jag ska bygga upp ett system från grunden men vill använda mina befintliga högtalare i vardagsrummet kan jag då börja med en zonebridge vid routern, en zp90 som kopplas till förstärkaren och sen valfritt antal S5 så kan alla dessa kopplas ihop, även i vardagsrummet?
Det vore riktigt smidigt att ha ett sonos system så slipper man ha på datorn dygnet runt + att man inte behöver starta upp projjen för att kunna styra vilken musik man ska spela.
Helt rätt uppfattat! En av grejorna måste vara ansluten till din router med kabel men sen är det bara att börja bygga trådlöst med ZP90, ZP120 eller S5:or i hela huset! Upp till 32 enheter så inget rum behöver bli tomt!
Köpte 2 S5 samt en ZP120 till altanen för ett tag sedan och jag är sjukt nöjd! Lyssna på musik har aldrig varit enklare eller snabbare. Styr via iPhone och den appen är riktigt nice!
Lycka till!
Postad 04 September 2010 - 08:49
Helt rätt uppfattat! En av grejorna måste vara ansluten till din router med kabel men sen är det bara att börja bygga trådlöst med ZP90, ZP120 eller S5:or i hela huset! Upp till 32 enheter så inget rum behöver bli tomt!
Köpte 2 S5 samt en ZP120 till altanen för ett tag sedan och jag är sjukt nöjd! Lyssna på musik har aldrig varit enklare eller snabbare. Styr via iPhone och den appen är riktigt nice!
Lycka till!
Som jag väntat på denna funktionalitet.
Går det inte att koppla zonebridge direkt till förstärkaren?
Går det att lyssna på radio (sveriges radio i synnerhet) på samma sätt?
Postad 04 September 2010 - 15:28
ZoneBridge är bara ett sätt att antingen nå till andra ZonePlayers eller utöka täckningen på ditt Sonos nät. ZP90 om du ska koppla in i befintlig förstärkare eller ZP120 som har inbyggd förstärkare om du ska koppla in på passiva högtalare.
Postad 04 September 2010 - 16:24
Lycka till!
Hmm är inte S5 aktiv? Behöver du en ZP120 då? Räcker det inte enbart med S5:orna?
Postad 04 September 2010 - 19:23
Jo, den har en trådlös mottagare för Sonosnätverket (samt nätverksuttag/RJ45), har inbyggd förstärkare samt högtalare. Du kan m.a.o. koppla in S5an direkt i din router alternativt koppla upp dig trådlöst i Sonosnätverket via ZP90, ZP120 eller ZoneBridge.Hmm är inte S5 aktiv? Behöver du en ZP120 då? Räcker det inte enbart med S5:orna?
Postad 04 September 2010 - 23:06
Nu är det dags att skaffa premium.
Detta har man ju väntat på länge nu.
Men det passar perfekt nu när jag också skaffat en HTC Desire så kan man lyssna på Spotify både när man är ute och rör på sig/i bilen och via Sonos när man är hemma!
Postad 05 September 2010 - 12:08
Postad 05 September 2010 - 17:47
Grattis till er alla med sonos. Hoppas det kommer till Squeezeboxen snart också
Finns redan en spotifyplugin för squeezeboxen. Dock bara om man kör squeezecenter på en x86 cpu. Funkar bra!
Kolla under 3rd party plugins.
Postad 05 September 2010 - 23:22
och ett par högtalare till denna?
Eller är förstärkaren i dessa tillräckligt bra, utan att behöva köpa en riktigt bra
förstärkare, säg Marantz SR6004 och ett par rejäla högtalare?
Postad 06 September 2010 - 23:05
De har gjort en Dummy där som passar de flesta frågor som kommit upp i tråden
http://www.sonos.com...p;LangType=1053
Postad 07 September 2010 - 08:24
Postad 07 September 2010 - 14:12
Postad 07 September 2010 - 21:07
Finns någon Android app?
Postad 08 September 2010 - 23:21
Har jag förstått det rätt att man kan koppla in en ZP90 i förstärkaren och routern och that's it? Eller behöver man en ZoneBridge?
Finns någon Android app?
Helt rätt! ZonBridge behöver du bara om din första Soundbrige inte skulle stå i närheten av ditt modem eller din router.
Postad 09 September 2010 - 09:33
Postad 10 September 2010 - 07:51
blir ju lite billigare att styra med en begagnad ipod touch än att köra med controllern.
Postad 11 September 2010 - 07:43
funkar iphone/ipod touch appen bra?
blir ju lite billigare att styra med en begagnad ipod touch än att köra med controllern.
Det funkar bra med iPhone men mycket bättre med Sonoskontrollen. Det kanske går att ställa in iPhone/iPod så att det funkar bättre, men det är bekvämt att Sonoskontrollern aldrig går ner i viloläge eller liknande.
Ska bli väldigt spännande hur den ny appen till iPad kommer att fungera
Postad 05 October 2010 - 16:01
Som sagt, 3000 kr mer, men bygger man upp ett sonos musiknätverk lägger man rätt många tusen på det, då är 3000 relativt lite.
Hur tänker ni?
Postad 06 October 2010 - 19:10
Men vänta bara... Det kan bli ännu bättre! Nu styr jag alltsammans med min Ipad. Och det är... helt jäkla fenomenalt. Gränssnittet är så löjligt mycket bättre än de riktiga Sonoskontrollerna och Iphone-appen. Det är precis så här man vill lyssna på musik. Snabbt, enkelt & oändliga möjligheter. Jag kan knappt släppa min padda.
Har märkt av ett par små märkliga ting:
Problem vid inkopplingen, när jag ska synka systemet som ny enhet. Tog en massa försök innan det gick.
Den kan tappa kontakten med Spotify, precis som andra noterat pga överbelastning - Tro fan det!
I början kunde jag inte spela upp enstaka låtar från Spotify, men det går nu.
Låt- och artistsökningen känns inte 100 % jämfört med Spotify på datorn. Den tycks inte ha samma smidiga indexering.
Slutligen är det lite märkligt att man inte kan skapa egna listor än i Ipad-versionen, dvs saknas stjärn-knapp.
Men - trots ovanstående små barnsjukdomar så ÄLSKAR jag Sonos via Ipad. Nu vill jag köpa på mig ett par nya zoner!!!
Ni som ännu inte sett Sonos officiella video, kolla här:
http://www.sonos.com...p;LangType=1033
TIps - Köp en Ipad och kasta alla andra kontroller!
Postad 03 January 2011 - 20:11
Jag har förstått att Spotify genom Sonos förutsätter en Iphone, Ipad eller Ipod Touch. Jag lutar därför åt att köpa en Ipod Touch, eftersom den är avsevärt billigare än de andra två alternativen. Jag undrar dock hur det funkar när man använder Touchen som musikkälla. Om man dockar den i WD100, måste man då också köpa Sonos nya fjärrkontroll CR200? Tacksam för all input.
Redigerat av Unregisteredcb51b299, 03 January 2011 - 20:12.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?