Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ninja Gaiden III

91 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Ninja Gaiden 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) 231:-
Ninja Gaiden 3 - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser

#51

Postad 21 mars 2012 - 15:40

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Spelar du Heavenly Sword nu? Det har ett par väldigt frustrerande sköldkastningar och den där jävla Bohan så jag höll på att bryta itu kontrollen innan jag fattade att man måste "ta emot" blåa attacker innan man kan kontra dom, men när man väl fattar och får till det så är det än idag ett glimrande underbart spel. :)

Jag spelar Castlevania nu, men tänkte börja med Heavenly Sword direkt efter.

#52

Postad 21 mars 2012 - 17:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Måste spela Heavely Sword någon gång, har tänkt spela det sedan det släpptes -_-

#53

Postad 22 mars 2012 - 07:29

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Måste spela Heavely Sword någon gång, har tänkt spela det sedan det släpptes -_-


hehe jag med :P

#54

Postad 24 mars 2012 - 20:53

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
2/5 på GiantBomb: http://www.giantbomb...-32687/reviews/

Ninja Gaiden 3 is a sequel that tosses aside nearly every single thing you might have liked about its predecessors. It's ill-conceived from top to bottom, seemingly completely unaware of what it was that made Ninja Gaiden interesting to begin with. Namely, its stiff challenge, deep and brutal combo system, and overwhelming sensation of ninja bad-assery. Instead of any of these things, Ninja Gaiden 3 offers up an experience that practically holds your hand from beginning to end. In place of truly thrilling moments of action, it's rife with brain-dead button mashing and enough haphazard quick time eventsto make Asura's Wrath blush.


Edit: Sabla coloring system...

Redigerat av Unregistered6810b893, 24 mars 2012 - 20:53.


#55

Postad 24 mars 2012 - 21:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Det har fått mycket spridda recensioner, men känns som att jag inte kommer gilla det =/.

#56

Postad 24 mars 2012 - 23:55

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Devil May Cry 1-3 HD ... Jag ska trösta mig med det. Har inte spelat mer än nån timme av de på PS2 och det var innan jag öppnade upp mig för den här genren.

#57

Postad 26 mars 2012 - 11:31

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Devil May Cry 1-3 HD ... Jag ska trösta mig med det. Har inte spelat mer än nån timme av de på PS2 och det var innan jag öppnade upp mig för den här genren.

Javisst, men glömmer du inte DMC4 nu? Ett av mina all time topp 10 spel. Spelat ut tre gånger. Blir nog en till runda framöver. :)

#58

Postad 26 mars 2012 - 16:38

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ja, faktiskt. Hade glömt DMC4 helt. Är det bättre än 1-3?

#59

Postad 26 mars 2012 - 22:34

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Ja, faktiskt. Hade glömt DMC4 helt. Är det bättre än 1-3?

Jag har bara spelat en bit på tvåan och trean. Dom är bra sådär men de första tre är ju trots allt PS2 spel, går ju inte riktigt jämföra med fyran som är PS3/360/PC.

#60

Postad 26 mars 2012 - 23:00

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Jaha, det var synd NGIII verkar inte vara något kanonlir direkt och inte alls likt de första två :( . Får ta och spela om de andra istället när andan faller på!

#61

Postad 28 mars 2012 - 14:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
53/100 på Metacritic nu, baserat på 22 kritiker.
User score 4.7/10.0 baserat på 86 ratings.

Skippar det här. Oerhört synd att kvarlevorna av teamet bakom de tidigare spelen inte kunde leverera.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 28 mars 2012 - 14:44.


#62

Postad 28 mars 2012 - 16:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Mja, har inte fått det än och känner inte för att fråga efter det heller, dyker det upp så dyker det upp.

Itagaki gör ju ett annat ninjaspel som tur är, vi får se det som det nya Ninja Gaiden. Eller varför inte Metal Gear Solid Rising.

#63

Postad 28 mars 2012 - 20:51

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Rising känns som ett last guardian, börjar tvivla på att det kommer att leverera. Itagakus nya däremot, blir nog riktigt bra.

#64

Postad 28 mars 2012 - 21:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Rising känns som ett last guardian, börjar tvivla på att det kommer att leverera.

Never doubt Platinum Games.

#65

Postad 29 mars 2012 - 17:15

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Borde spela om Ninja Gaiden Sigma på Hard. NG2 satte stopp redan vid första bossen. :)

#66

Postad 29 mars 2012 - 18:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Fattar inte varför du inte ger NG2 en chans? Om du tyckte det var för svårt kan du dra ner svårighetsgraden. Du gillade ju Ninja Gaiden. Jag tycker NG2 var nästan lika bra, framförallt jäkligt gött att kapa lemmar.

Edit: Det lät nästan tyket :D . Men jag menar, jag ser tillbaka på NG2 med varma känslor och det jag kommer ihåg var hur bra det kändes att slåss med alla vapen. De var alla användbara liksom. Kommer inte ihåg vem som var första bossen men det är ju bara att härda ut eller sänka? Nu när NG3 verkar vara skit så får man ta vad som finns ^_^

Edit2: Eller nu förstår jag inte, du har ju redan varvat NG2? Läste tråden. Härligt nostalgisk läsning för övrigt.

Menar du NG2 på hard?

Redigerat av Zoiler, 30 mars 2012 - 00:02.


#67

Postad 30 mars 2012 - 07:05

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Precis. ;-)

Arg, kan inte editera på telefonen!

Jag måste försöka klara första bossen på Hard (NG2), känns väldigt tidigt att faila där. Problemet är att han får hjälp av ninjor med explosiva projektiler som inte hjälper honom när man spelar på Normal.

Första bossen är den där ninjaspindeln Ritetzu eller vad han kallar sig.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 30 mars 2012 - 15:15.


#68

Postad 30 mars 2012 - 14:10

Dariush
  • Dariush
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Ville verkligen att detta skulle lyckas och trodde att det skulle kunna gå trots att Itagaki inte var med men känns som att det blir en omspelning av NG2 istället när hack n' slash lusten står som högst...

Angående första bossen på hard så rekommenderar jag starkt att du bara går på offensiven och attackerar konstant. Kommer ihåg hur jag kämpade med att försöka undvika allting hela tiden och få ner bossen med ett sving i taget, sedan ändrade jag taktik och vann enkelt (det kändes i alla fall enkelt efter att ha spenderat så mycket tid på att slå huvudet i en vägg med den förra taktiken)

#69

Postad 30 mars 2012 - 15:16

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ah, ska prova det, men först Castlevania LoS och sedan Heavenly Sword (och eventuellt Devil May Cry serien som jag knappt rört).

#70

Postad 16 maj 2012 - 12:44

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Eftersom vi inte har någon Devil's Third tråd, och vi pratar ändå om andra spel i den här tråden och det handlar om Itagaki:

Tomonobu Itagaki'sDevil's Third will no longer be published under the THQ banner.


Devil's Third was the first game scheduled to be published from Valhalla Game Studios, the studio founded by former Team Ninja head Tomonobu Itagaki. Originally, the third-person action title had been targeted for release in early 2013, but now that will only come to fruition if THQ can quickly find a new home for the game. CEO Brian Farrell stated that the game "no longer fit THQ's profitability profile," and that they are currently talking to other companies about taking on the project.

When asked for further comment during the Q&A, Farrell explained that the company that produced the game engine that was originally to be used in Devil's Third went out of business, which meant that THQ had to step in and help them build a new engine. That expense, coupled with the current value of the Yen, factored into in the decision to drop the title.


#71

Postad 16 maj 2012 - 12:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Mja, jag såg det. Hoppas verkligen de löser det.

#72

Postad 06 juni 2012 - 19:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Lite ironiskt att man kan hugga av lemmar endast på en Nintendo-plattform =P

Genre: Action
Publisher: Nintendo
Developer: Team NINJA / Tecmo Koei
Release: Holiday 2012
Players: 1

Ryu + Wii U = Ninja Awesomeness

The solitary Ninja, Ryu Hayabusa, must find a way to lift the deadly curse on his right arm before it destroys him... NINJA GAIDEN 3 has been reworked to bring to Wii U the truly intense, high-speed challenge and action NINJA GAIDEN fans demand. With more weapon and Ninpo types, a new character progression system, a redesigned battle system and the return of dismemberment, NINJA GAIDEN 3: Razor's Edge improves upon the original NINJA GAIDEN 3 in every way and offers Wii U exclusive features and functionalities.
Features:

Unique Wii U controls – During single-player mode, players can enjoy faster and more fluid action by using the touch screen of the Wii U GamePad controller to select weapons, execute Ninpo, see in-game information and much more.

New Weapons and Ninpo Types – Exclusive to the Wii U version, the game includes six weapon types and three Ninpo types, allowing for greater game-play variation and deeper strategy.

Character/Weapon Progression System – Using the Karma points earned during game play, a player can upgrade his weapons and Ninpo and increase the character HP level.

Faster, More Intense Battles – Improved enemy AI, the return of dismemberment, as well as new enemy types and battle areas have been added for greater variety in battles and increased replay value.

#73

Postad 19 september 2012 - 21:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Verkar som Wii U-versionen kanske kan redeema spelet, tur man inte köpt det än. Får testa det då kanske.

"After launch, we learned again what fans of the series expect from the series and a Ninja Gaiden game," Team Ninja head Yosuke Hayashi said when introducing Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge. "We feel we focused too much on getting new action game fans and perhaps not enough on the fans who have supported the series for so long. Now, we have heard those voices and know very well what fans of the franchise expect from a Ninja Gaiden game and we’re ready to start again. That’s Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge for Wii U."

I admit, I was skeptical that Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge was just a gorier port of Ninja Gaiden 3. Team Ninja changed my mind when I played the game with Ayane, a character added for the Wii U version. Ayane’s mission takes place on Day 2 in Paris where she is getting massage. A mercenary storms in and points his machine gun at Ayane’s head then moves down to her… um… chest and attempts pulls her towel down a tad. Ayane, in a cutscene, quickly slaughters the gunman and after a few more cinematic kills the game gives control to the player.

The first thing I noticed about Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge is that the enemies are more aggressive and they won’t plead for their lives anymore. Director Fumihiko Yasuda confirmed that they removed cowering enemies from Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge. Enemies feel "smarter" since you can’t repeat the same attack pattern and they will gang up on a player instead of waiting for you to kill them. The "steel & bone" quick time kills are gone. Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge has dismemberment instead.

While I breezed through the first wave of enemies, the third group finished Ayane off. One enemy who lost his leg crawled towards Ayane and self destructed taking off about 1/3 of Ayane’s life. Ouch. I changed my tactics a bit and used ninpo to recover Ayane’s life much earlier after I died the first time. At least for Ayane’s missions, Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge is challenging. Yasuda who was watching everyone play had a wry smile when he saw a player die. I asked him if Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge would have difficulty levels for new players and he said the game does. However, if you play Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge at a lower difficulty you’ll earn less karma. Players can use karma to unlock moves like the Guillotine Throw, the Flying Swallow technique, and more ninpo.

Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge will have free downloadable content after the game launches. Hayashi didn’t reveal the content, but gave hints saying there was "quite a bit" and "series fans are going to love it."

#74

Postad 19 september 2012 - 21:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Smutt, Nintendo fortsätter att överraska.

#75

Postad 15 januari 2013 - 14:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Smutt, Nintendo fortsätter att överraska.

Faktiskt, jag har varvat det nu på normal (recension här: https://www.minhembio.com/spelrec/2532) och det var faktiskt helt okej, klart förbättrad version. Men riktigt svårt, svårare än både NG och NG2. Synd det inte var roligare, då hade jag provat på hard och uppåt kanske, men en genomspelning får räcka.

De bossarna alltså...

Det här hade vart coolt att ha när jag gillade Ayane förr i tiden eftersom man spelar lite som henne i storyn. Man kan t o m styra hennes boobs. Skaffar du en Wii U när Christie blir spelbar Humming? :P

Lite gameplay


I'm about to CRY AND SCREAM and THROW THE GAMEPAD AND DESTROY MY WIIU and TV.

FRAK these Assassins Creed/Air Bender guys in Day2. Frak it all. Why is this game so hard? I've been struggling throughout this whole thing. I am not here for this


=P



Edit: Ska bli kul att jämföra med DmC och MG: Rising.

Redigerat av Zoiler, 15 januari 2013 - 14:12.


#76

Postad 16 januari 2013 - 00:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Hade jag haft en WiiU så kanske. :)

#77

Postad 16 januari 2013 - 01:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Ja det är ju inte värt att köpa en Wii U för bara det. Men det är riktigt svårt som sagt, DmC på hard är en barnlek jmft med Razor's Edge på normal. Har inte ens dött där. Dock är DmC det bättre spelet.

#78

Postad 06 februari 2013 - 09:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Bekräftat till 360/PS3. Vilken tur du har :)

http://www.neogaf.co...ad.php?t=511862

#79

Postad 06 februari 2013 - 23:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
:-)
Eller så spelar jag om tvåan.

#80

Postad 08 februari 2013 - 10:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Varför? Det var rätt bra till Wii U tack vare förbättringarna. Lär vara ännu mer finslipat till 360-versionen. Du kan inte klaga på utmaningen i NG3 iaf.

#81

Postad 08 februari 2013 - 10:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ok det är så bra iaf?

#82

Postad 08 februari 2013 - 18:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Vet inte om du läser mina recensioner men det är väl lättast?

Sämst i serien, men värt att spela om man är fan. Och du gillar ju utmaning dessutom.

#83

Postad 21 mars 2013 - 08:38

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Provade demot på X360. Spelkontrollen kändes inte ens *lite* tajt. Ospelbart t.o.m. :-(

DMC-demot kändes mycket bättre.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 21 mars 2013 - 08:39.


#84

Postad 21 mars 2013 - 12:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Om de har behållit samma spelkontroll som i Wii U-versionen så är det inte ospelbart, jag hade inga problem whatsoever förutom med kameran som i alla NG. Svårt att tänka mig att de har nedgraderat?

#85

Postad 21 mars 2013 - 17:47

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Om de har behållit samma spelkontroll som i Wii U-versionen så är det inte ospelbart, jag hade inga problem whatsoever förutom med kameran som i alla NG. Svårt att tänka mig att de har nedgraderat?

Det kändes som 500 ms delay på kontrollen.

#86

Postad 21 mars 2013 - 18:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Det känner jag inte igen, man var tvungen att blocka blixtsnabbt och hade det inte reagerat direkt så hade det inte gått att klara spelet.

#87

Postad 18 december 2013 - 23:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

I didn't see any posts about the announcement mentioned, but in the recent video Yosuke Hayashi announces that a new Ninja Gaiden is coming, but in the meantime enjoy Yaiba (hopefully >_>).


Försiktig optimism =/?

#88

Postad 19 december 2013 - 09:07

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Håller mig fast vid att det är ointressant utan Itagaki.

Devil's Third är väl dött vid det här laget?

#89

Postad 20 december 2013 - 15:40

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det påminner mig, jag har kvar en bit av Metal Gear Solid Rising. Blev nån
Spoiler
som jag inte orkade med. Blir att spela Ninja Gaiden 3 när priset är rätt och tiden inne. :)

#90

Postad 20 december 2013 - 16:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
På Wii U då alltså, de andra versionerna är ju fubar.

MG: Rising var ingen höjdare direkt. Lite oroväckande för Bayonetta 2 att jag inte gillat Platinum Games två senaste spel (Rising, W101).

Devil's Third är väl dött vid det här laget?

Tydligen inte.

"That’s because we haven’t released any information,” Itagaki replied. “It’s like we’re continuing to go along under the surface, waiting for the right timing to launch our missiles. Besides, if we revealed where we were hiding under the surface, it wouldn’t be much of a war, would it?”


Men det känns ju inte jättebra, nu har de dessutom övergått i en ny generation. Undrar om de bytt till nextgen då.

Redigerat av Zoiler, 20 december 2013 - 16:42.


#91

Postad 20 december 2013 - 22:39

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

På Wii U då alltså, de andra versionerna är ju fubar.

Jag trodde de släppt uppdaterad version till ps3?

MG: Rising var ingen höjdare direkt.

Inte? Jag tycker det är rätt bra faktiskt. Har iofs varit en torka i den här genren sedan Ninja Gaiden 2 så jag kanske är förlåtande. MGSR tycker jag är bättre än DMC-spelen iaf.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 20 december 2013 - 22:39.


#92

Postad 21 december 2013 - 00:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Jag trodde de släppt uppdaterad version till ps3?

Först släppte de en uppdaterad till Wii U tidsexklusivt, detta måste vara samma då som släpptes efteråt till PS3/360.

Inte? Jag tycker det är rätt bra faktiskt.

Jo det var okej, jag tog mig till slutbossen iaf. Men ingen höjdare relativt Platinums andra spel eller tidigare NG-spelen.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.