Har jag förstått det hela rätt eller "bör" man spela något annat spel före så storyn "makes more sense"?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
14 år sedan |
Postad 03 oktober 2010 - 09:50
Har jag förstått det hela rätt eller "bör" man spela något annat spel före så storyn "makes more sense"?
Postad 03 oktober 2010 - 22:12
Inte kollat på den själv, ska göra det strax. Men den kanske svarar på din fråga, om inte annat tycker jag detta spelet förtjänar lite hype.
Postad 04 oktober 2010 - 01:25
Postad 04 oktober 2010 - 06:07
Helt klart ett köp..
Postad 04 oktober 2010 - 16:10
gillar att det ska ha en öppen struktur och vara runt 20h.
Postad 04 oktober 2010 - 20:09
Postad 08 oktober 2010 - 19:42
+1...Är storyn bra blir det kanske ett köp när det gått ner i pris.
De har ju varit ganska hogljudda om att Kojima ska ha varit med i utvecklingen, och jag gillar hans berattarteknik, sa man kan alltid hoppas.
Jat tyckte det var valdigt skon musik i spelet. Laddade ner OST och lyssnade hela eftermiddagen.
Redigerat av Unregistered6116c5cb, 08 oktober 2010 - 19:45.
Postad 08 oktober 2010 - 23:42
Riktigt sugen på att skaffa.
allt i spelet känns bara Episkt, och demot gav mersmak.
att det sen hamrar in fina betyg gör det inte sämre.
dock är jag mitt uppe i bayonetta just nu som är underbart Fubar!
Postad 09 oktober 2010 - 09:08
Hur mycket kostar Castlevania i Sverige på typ On-Off osv? Här i Irland så kostar spelet 450kr på Game, jag tycker det verkar väldigt billigt, på Game i Sverige kostar det väl minst 600 eller 700kr?
Enslaved köpte jag för 500kr på Game
Postad 09 oktober 2010 - 09:40
Ingen som köpt det? det släpptes väl idag/igår?
Riktigt sugen på att skaffa.
allt i spelet känns bara Episkt, och demot gav mersmak.
att det sen hamrar in fina betyg gör det inte sämre.
dock är jag mitt uppe i bayonetta just nu som är underbart Fubar!
Jag har köpt det! Riktigt trevligt än så länge!
Postad 09 oktober 2010 - 13:48
Kan du inte kolla Minhembio från Irland -_-? 520 just nu billigaste priset på CV. Sverige är dyrt som vanligt.Jag köpte Enslaved istället, avvaktar lite med Castlevania.
Hur mycket kostar Castlevania i Sverige på typ On-Off osv? Här i Irland så kostar spelet 450kr på Game, jag tycker det verkar väldigt billigt, på Game i Sverige kostar det väl minst 600 eller 700kr?
Enslaved köpte jag för 500kr på Game
Jag ska också få detta.. vi har ju samma smak så jag återkommer

Postad 09 oktober 2010 - 14:37

Men lägsta priset där representerar inte genomsnittet på typ elektronikkedjorna osv, kan ju kolla på deras hemsida också. Men roligare att diskutera det

Jag köper Castlevania när det har blivit billigt eller om jag har tråkigt efter Enslaved, men då kommer ju Medal of Honor istället, och så spelar jag lite Halo i mellan
Redigerat av derpious, 09 oktober 2010 - 14:40.
Postad 09 oktober 2010 - 15:11
Mjo, det var ju Elgiganten som hade det priset. Det är säkert billigare i Irland totalt dock.Men lägsta priset där representerar inte genomsnittet på typ elektronikkedjorna osv, kan ju kolla på deras hemsida också. Men roligare att diskutera det
Postad 10 oktober 2010 - 00:19
Nu bygger dom om Elgiganten i Helsingborg, så då fick man offra sig att handla på dom dyrare ställena, (dvs 599-650kr). Både GAME och Gamestop ligger ju som vanligt på 699kr.
Anyway..
Castlevania är oerhört likt Tomb Raider, fast att man kör med piska och kombos istället för en massa olika vapen. Annars är det att klättra, svinga, slåss, lösa puzzle osv. Tycker spelet är rätt bra, då jag tycker om Tomb Raider.

Något som är negativt är kassa kameravinklar och där kontrollerna går bananas iom kameravinklen byts. Sedan så känns det även väldigt enkelt när det kommer till att klättra o svinga sig, allting lyser liksom där man ska klättra och svinga. Dessutom tycker jag det är lite väl instängt, man kan inte hoppa på alla saker man vill, ställen man tycker man skulle kunna gå in på funkar inte m.m.
Sen något som irriterar mig(för det blir så enkelt) är när man svingar o klättra. Man kan svinga/dra sig neråt och uppåt, man kan hoppa ut från väggen och man kan svinga vänster samt höger. Men du kan inte göra mer än en sak på en krok(du hänger i), du kan alltid dra dig upp o ned ELLER dra dig upp o ned samt svinga höger vänster ELLER dra dig upp o ned samt hoppa ifrån väggen. Så jag känner att spelet är relativt låst.
Men tycker ändå det är roligt.

Postad 10 oktober 2010 - 10:33

Postad 10 oktober 2010 - 10:38

Postad 10 oktober 2010 - 13:18
Ja, det är ju lite konstigt med tanke på hur hajpat deras förra speltitel Heavenly Sword var. Men det kanske har något att göra med att det var PS3-exklusivt.......Jag skulle tro att Castlevania och Enslaved är ungefär lika bra spelupplevelser, beror nog bara på vad man själv är sugen på. Jag tycker det är tråkigt också att Enslaved inte får den Hype/erkännande som den förtjänar, ställs direkt på blädderhyllan i spelbutikerna t.ex. och Castlevania får en egen hylla vid ingången, mycket därför jag valde Enslaved
.....
..
.
Postad 19 oktober 2010 - 19:11
Blev klar med spelet idag, tyckte det var rätt bra rakt igenom, undra dock hur många timmar man lagt ned på det, känns som det e jäkligt mer än 17timmar.
Slutet var även jäkligt coolt, dock
Postad 31 oktober 2010 - 16:06
Zorak? Nu tänker du väl på en annan serie du kanske brukar titta påSlutet var även jäkligt coolt, dock
Spoiler

Min recension är uppe och jag vill bara rekommendera detta å det allra yttersta som går. Närmare än God of War än så här kommer ni inte på Xbox 360. Men Mdag, det är också lite Ninja Gaiden i fightingen, spela på Paladin bara.
Verkar precis som Enslaved inte vara så hajpat, det är tur att man är recensent så man inte missar några av de här grymma pärlorna som många nog missar pga mindre bra marknadsföring.
Postad 31 oktober 2010 - 20:45
Postad 31 oktober 2010 - 23:07
Ska kolla in det, men inte för fullpris.Men Mdag, det är också lite Ninja Gaiden i fightingen, spela på Paladin bara.

Postad 01 november 2010 - 21:26
I så fall utgår jag ifrån att demot inte gör spelet rättvisa.Det är värt två gånger fullpris
. Men det får du se sen då.

Postad 01 november 2010 - 21:37
Det är värt två gånger fullpris
. Men det får du se sen då.
och hur mycket betala du för spelet? host host

jag antar att det är noll.
och då tycker jag du kan köpa spelet till mig så behövde du bara betala halva priset!
Postad 01 november 2010 - 21:54
Jag fastnade inte för spelet förrän efter ett par-tre kapitel och sen växte det bara. De inledande kapitlen är de sämsta efter vad jag hört andra säga också.I så fall utgår jag ifrån att demot inte gör spelet rättvisa
Postad 07 november 2010 - 23:42
Klarat av allt i spelet och låst upp alla achievements, känner nästan för att börja gråta så lycklig jag är.

Efter att klarat av det på Warrior(2 av 4 i svårighetsgrad) och låst upp dom flesta combos, så blir spelet rätt enkelt fast man kör på Paladin(det svåraste). Det dryga är dock alla dessa trials som finns på varenda bana, fy fan va jag hatar dom.

Lär ju aldrig spela Castlevania igen efter ha spelat det dygnet runt på sistonde "typ".
Postad 08 november 2010 - 00:03
Grattis, ett bra sätt att förstöra minnet av spelet om inte annatSäger bara en sak, ÄNTLIGEN!
Klarat av allt i spelet och låst upp alla achievements, känner nästan för att börja gråta så lycklig jag är.
Efter att klarat av det på Warrior(2 av 4 i svårighetsgrad) och låst upp dom flesta combos, så blir spelet rätt enkelt fast man kör på Paladin(det svåraste). Det dryga är dock alla dessa trials som finns på varenda bana, fy fan va jag hatar dom.![]()
Lär ju aldrig spela Castlevania igen efter ha spelat det dygnet runt på sistonde "typ".

Hörde också att det skulle bli klart lättare med allt uppgraderat. Svåraste man kan spela är nog 3/4 (knight?) på första genomspelningen.
Postad 08 november 2010 - 09:13
Grattis, ett bra sätt att förstöra minnet av spelet om inte annat
![]()
Hörde också att det skulle bli klart lättare med allt uppgraderat. Svåraste man kan spela är nog 3/4 (knight?) på första genomspelningen.
Mm, är lite dumt så sätt med achievements, det blir ju inte kul att spela. Men tyckte dom var så enkla så det skulle gå igenom. Håller med att köra Knight direkt är det svåraste, sen när man har alla combos o mycket hälsa etc så blir det för enkelt. Sista bossen på Paladin var en klackspark iom att man har den sista combon för 25000p till "shadow power" eller vad det kallas, ha man mätaren fylld så dör dom flesta bossar av den endast.
Postad 08 november 2010 - 16:56
Av en hit?? Jag låste aldrig upp dem, vill ju inte ha det för lättha man mätaren fylld så dör dom flesta bossar av den endast.

Postad 08 november 2010 - 17:24
Av en hit?? Jag låste aldrig upp dem, vill ju inte ha det för lätt
Nä, men fiende blir sölig och man slår konstant, när man väl träffar dom så blir det typ 10träffar på raken som alla ger rätt bra skada. Oftast räcker det för att fälla dom, men sen brukar det ju även vara "laddstation" innan boss, då kan man ju ladda upp så man har dubbel "shadow power".
25000p-combon för light power är inte lika bra, men den kan man göra på fler fiende, samt att man får hälsa för varje träff(är som en tornado).
Postad 16 november 2010 - 18:11

Har bara spelat första kapitlet än, men jag älskar spelet redan, det känns väldigt lagom svårt när man kör på högsta svårighetsgraden (som man kan välja i början).
Postad 16 november 2010 - 22:08
Det gjorde inte jag så det lär väl bli en tolva från dig dåHar bara spelat första kapitlet än, men jag älskar spelet redan,

Postad 16 november 2010 - 22:18

Jag antar att när man väl kommer till skiva nr 2 så slipper man se skiva ett igen...?
Redigerat av -Palle-, 16 november 2010 - 22:18.
Postad 16 november 2010 - 22:23
Hmm, jag undrar det jag. Man kan ju spela om och göra utmaningar men det borde väl inte gå om de första nivåerna ligger på skiva 1. Vet inte hur det fungerar faktiskt.Jag antar att när man väl kommer till skiva nr 2 så slipper man se skiva ett igen...?
Men jag menar, du lär ju knäcka ryggen när du ska byta första (enda?) gången. Det är ett h-vete med två skivor vettu.
Postad 17 november 2010 - 15:16
Ja det blir ju mycket bättre, tyckte inte inledningen var överdrivet imponerande och jag vet att i stort sett alla som spelat håller med mig (efter vad jag läst).
Jag tyckte det var grymt, gillar verkligen God of War känslan. Än så länge känns det inte riktigt Castlevania som man är van att se spelen, men det kanske kommer?
Postad 17 november 2010 - 17:42
Och ja, ska du sen klara av Trials och liknande så kommer du få byta skiva o hålla på.

Postad 17 november 2010 - 17:49
MeeeehOch ja, ska du sen klara av Trials och liknande så kommer du få byta skiva o hålla på.

Det var ju tråkigt, men men, jag antar att man inte kan få allt

Postad 17 november 2010 - 18:00
Nä, det kan jag inte påståÄn så länge känns det inte riktigt Castlevania som man är van att se spelen, men det kanske kommer?

Jo, om man har PLAYSTATION 3 ENTERTAINMENT SYSTEM TM ME CELLPROCESSOR O BLURAYYY DOT TMDet var ju tråkigt, men men, jag antar att man inte kan få allt

Postad 17 november 2010 - 20:32
Ja Cell är är verkligen värd all hype den fick, det tog fyra år men nu ser man verkligen vad allt snack handlade om -- finns ju inget PS3-spel som inte har dubbelt så bra grafik som Xbox 360 längre. Kolla bara på Castlevania. 8 kärnor vs 3 säger jag bara.Nä, det kan jag inte påstå
![]()
Jo, om man har PLAYSTATION 3 ENTERTAINMENT SYSTEM TM ME CELLPROCESSOR O BLURAYYY DOT TM
Postad 17 november 2010 - 23:57

Anyway, vill ni läsa en patetisk recension så kan ni läsa denna (nu när ni har spelat och vet lite om spelet)
http://arstechnica.c...-not-a-game.ars
Tack vare drägg som honom säljer spelet inte som det ska =/.
Redigerat av Zoiler, 17 november 2010 - 23:57.
Postad 18 november 2010 - 00:01
Jo, om man har PLAYSTATION 3 ENTERTAINMENT SYSTEM TM ME CELLPROCESSOR O BLURAYYY DOT TM

Postad 23 november 2010 - 15:24
Castlevania: Lords of Shadow passes 1,000,000 mark
KONAMI’s reinvention of classic series enjoys massive success
Konami Digital Entertainment GMbH has announced that its Castlevania: Lords of Shadow title for PlayStation®3 and the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft has shipped one million units across Europe and the US.
The latest Castlevania experience was developed by Mercury Steam in association with Kojima Productions Studio, and has rapidly become a fan favourite thanks to its rich storytelling, innovative gameplay, intricate graphics, and iconic voice acting by illustrious stars, such as Patrick Stewart, Robert Carlyle, Natasha McElhone and Jason Issacs. Castlevania: Lords of Shadow will be released in Japan this December.
“The public and press response to the reinvention of Castlevania has been astonishing, and we are delighted that such a classic franchise is entertaining a new generation of games players,” said Martin Schneider, European Marketing and PR Director of Konami Digital Entertainment GmbH. “The remarkable sales achieved in such a short time are a true testament of the work and dedication that went into this project, and we’re very grateful to have partnered with such fine talent in the rebirth of one of KONAMI’s most successful franchises.”
Fan vad gött, då blir det en fortsättning med det episka slutet!

Postad 23 november 2010 - 17:47
Jag t o m bad om att få recensera till 360 men ändå skickades en PS3-version
![]()
Anyway, vill ni läsa en patetisk recension så kan ni läsa denna (nu när ni har spelat och vet lite om spelet)
http://arstechnica.c...-not-a-game.ars
Tack vare drägg som honom säljer spelet inte som det ska =/.
Inte helt 100 på att han missar som gravt som du vill få det att framstå. Respekt att du gillade spelet så mycket som du gjorde. Samt att du redogör för det via recensionen. Jag däremot tenderar nog att hålla med honom på några punkter. Visst miljöerna är halvroliga. Men spelet har sina fel. Jag drogs aldrig in i storyn. Tråkiga karaktärer. Schablon hela kitet. Patrick stewarts röst är guld och han kan verkligen berätta med inlevelse....men ändå. FÖr mycket rinse and repeat över hela gameplay biten. Kolossus fighterna är bara , im sorry, dåliga. Repetitiva samt ytterst fantasilösa. Fastnade aldrig för liret.
Postad 23 november 2010 - 23:41
Tja, det finns inget spel som alla gillarFastnade aldrig för liret.

Håller med om kolosstriderna, det var inte de bästa.
Postad 24 november 2010 - 12:15

Postad 24 november 2010 - 14:27
Japp, andra kolossen är väldigt tidigt. Vid det laget har storyn inte börjat utvecklats. Castlevanias problem är att det börjar relativt omärkbart, jag var knappast imponerad inledningsvis. Så det blir asmycket bättre.Nä det är sant. Har inte varvat spelet. Slutade att spela vid den andra? kolossen tror jag, när man ska kasta tillbaka stenarna.....så sjuuukt fantsilöst aptråkigt
Kunde inte motivera mig till att fortsätta. Men jag antar väl att det ä rätt tidigt i spelet. Till saken hör ju då att jag är inte en GOW3 fan heller...
Men gillar du inte GOW3 så lär du nog inte gilla detta heller, de är ju hyfsat lika

Postad 24 november 2010 - 15:33
Japp, andra kolossen är väldigt tidigt. Vid det laget har storyn inte börjat utvecklats. Castlevanias problem är att det börjar relativt omärkbart, jag var knappast imponerad inledningsvis. Så det blir asmycket bättre.
Men gillar du inte GOW3 så lär du nog inte gilla detta heller, de är ju hyfsat lika. Men vet med dig att jag inte heller direkt hade fallit för spelet där du är nu.
Spoiler
Ok. Jag tycker inte om GOW3 av den enkla anledningen att fighterna känns..ja meningslösa. Ta ninja gaiden. Eller vanquish för den delen. Varenda fight kan potentiellt bli en utmaning. Här räcker det om man mer eller mindre spammar sönder knapparna. Trist.
Jag ska ge det en chans till. Hiva stengrejen har dock den minst intuitiva kontroll lösningen jag någonsin har skådat.

Postad 24 november 2010 - 15:38
Kör du på svåraste som går från början då? Du måste tajma attackerna och rulla mer senare i spelet, främst mot vissa bossar.Här räcker det om man mer eller mindre spammar sönder knapparna.
Postad 24 november 2010 - 15:50
Kör du på svåraste som går från början då? Du måste tajma attackerna och rulla mer senare i spelet, främst mot vissa bossar.
KOmmer faktiskt inte ihåg vilken nivå jag kör på. Men det hade suttit fint med bättre rull oavsett.

Postad 24 november 2010 - 16:00
Jag tror att om man kör på allt annat än paladin så blir det tråkigare eftersom då krävs ju också mindre taktik. Du kanske tål mer skada och behöver inte rulla lika mycket. Men jag undrar om du verkligen kör på paladin för där behöver man rulla en hel del eftersom fienderna stunnas inte av ens slag direkt. Hit and run typ. Eller blocka i takt då. Jag ska inte säga att det är assvårt, men spamma går då inte och det var vad jag gillade.KOmmer faktiskt inte ihåg vilken nivå jag kör på. Men det hade suttit fint med bättre rull oavsett.
Upplever redan troll...varg fighterna som tröttsamma...kan givetvis vara för att dom redan har upprepats ett antal gånger.
Har du fått tillgång till mörk och ljus magi ännu? Jag tror inte man hade det vid det skedet. Det är också en grej som höjer det taktiska inslaget lite när man måste variera och samla magi.
Bestfighterna är tröttsamma indeed. Allt du klagar på (nästan) har jag klagat på i recensionen faktiskt

Förresten hiva stengrejen, var det jobbigt att klara av pga kontrollen eller var det bara så tråkigt och oinspirerande att du lade av?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar