Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sonus Faber-La Famiglia

130 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sonus Faber Amati Homage (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
Sonus Faber Cremona (Golvhögtalare) 1 8,75 (3) Inga priser
Sonus Faber Cremona Auditor (Surroundhögtalare) 1 8,5 (5) Inga priser
Sonus Faber Cremona Center M (Centerhögtalare) 1 (0) Inga priser
Sonus Faber Cremona Subwoofer M (Subwoofers) 1 7 (1) Inga priser
Sonus Faber Guarneri Homage (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Sonus Faber Concertino (Surroundhögtalare) 1 8,33 (2) Inga priser
Sonus Faber Domus Center (Centerhögtalare) 1 8,33 (2) Inga priser
Sonus Faber Domus Grand Piano (Golvhögtalare) 1 9,14 (6) Inga priser
Sonus Faber Domus Gravis (Subwoofers) 1 7,5 (1) Inga priser
Sonus Faber Amati Anniversario (Golvhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
Sonus Faber Elipsa Auditor (Surroundhögtalare) 3 7,5 (1) Inga priser
Sonus Faber Cremona Auditor M (Surroundhögtalare) 1 8,6 (4) Inga priser
Sonus Faber Cremona M (Golvhögtalare) 2 7,5 (1) Inga priser
Sonus Faber Elipsa (Golvhögtalare) 1 8,33 (2) Inga priser
Sonus Faber Guarneri Memento (Surroundhögtalare) 2 7,5 (1) Inga priser
Sonus Faber Stradivari Homage (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
Sonus Faber Toy Tower (Golvhögtalare) 2 (0) Inga priser
Sonus Faber Toy (Surroundhögtalare) 4 8,33 (2) Inga priser
Sonus Faber Liuto (Golvhögtalare) 1 8,67 (5) Inga priser
Sonus Faber Toy Center (Centerhögtalare) 1 (0) Inga priser
Sonus Faber Minima Vintage (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Sonus Faber Amati Futura (Golvhögtalare) 4 8,8 (4) Inga priser
Sonus Faber Venere 2.5 (Golvhögtalare) 9 9,09 (10) Inga priser
Sonus Faber Venere 1.5 (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Sonus Faber Guarneri Evolution (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Sonus Faber Venere Center (Centerhögtalare) 4 8,33 (2) Inga priser
Sonus Faber Venere 1.5 (Högtalarstativ & högtalarfästen) 1 (0) Inga priser
Sonus Faber Venere Wall (st) (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Sonus Faber Venere 3.0 (Golvhögtalare) 8 7 (1) Inga priser
Sonus Faber Venere 2.0 (Surroundhögtalare) 5 (0) Inga priser
Sonus Faber Olympica I (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
Sonus Faber Olympica II (Golvhögtalare) 6 (0) Inga priser
Sonus Faber Olympica III (Golvhögtalare) 5 (0) Inga priser
Sonus Faber Chameleon B (Surroundhögtalare) 6 (0) Inga priser
Sonus Faber Chameleon C (Centerhögtalare) 1 (0) Inga priser
Sonus Faber Chameleon T (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
18 relaterade trådar
Köpråd - Högtalare för stereo från 30000 (105 inlägg) 2 år sedan
Sonus Faber släpper ny högtalar-serie (Venere). (206 inlägg) 4 år sedan
Sonus Faber Venere 2.5 (82 inlägg) 5 år sedan
Ny högtalarserie från Sonus Faber, Olympica! (366 inlägg) 7 år sedan
Köpråd stativhögtalare max 50 000 (57 inlägg) 8 år sedan
Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand (27 inlägg) 9 år sedan
Vill ha tips på golv-högtalare för max 20k där diskanten inte går att mosa. (175 inlägg) 10 år sedan
Sonus Faber Toy (14 inlägg) 10 år sedan
Rengöring av Sonus Faber, trä och läder (5 inlägg) 10 år sedan
bra stativhögtalare under 5000kr.. höjt budgeten till 7000kr (73 inlägg) 10 år sedan
Stativhögtalare i spannet 10-15.000 kr? (67 inlägg) 11 år sedan
Tar upp jakten igen på nya högtalare. LÄS! (56 inlägg) 12 år sedan
Sonus Faber, Focal Electra eller Dynaudio Contour?? (11 inlägg) 12 år sedan
Högtalare till > McIntosh MA 6900 (13 inlägg) 12 år sedan
Vill ha tips på sovrums högtalare max ca: 50.000:-! (66 inlägg) 13 år sedan
Sonus Faber Toy Tower! (15 inlägg) 13 år sedan
Sonus Faber med ny serie (14 inlägg) 14 år sedan
Sonus Faber Grand Piano Domus (27 inlägg) 18 år sedan

Postad 08 oktober 2010 - 10:54

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2 082 inlägg
  • 0
Hej!
Vi lyckliga Sonus Faber ägare ska väl också ha en liten klubb eller hur.
Själv är jag en unerbart nöjd kund utav ett par Guarneri Memento, dessa små godingar är byggda med ett hantverk som närmast kan jämföras med ett instrument bygge helt otroligt.
Ljudet är så brett och djupt så man kan inte vara annat en supernöjd.
Hoppas ni har lust att skriva lite om era Sonus prylar!
/Mats

Redigerat av Unregistered89a7be48, 20 september 2011 - 08:21.

Postad 09 oktober 2010 - 15:45

Unregistered1084
  • Unregistered1084
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Äntligen en klubb jag kan och vill vara med i! :D

Postad 10 oktober 2010 - 13:54

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2 082 inlägg
  • 0
Du är så välkommen så!! ;)
Hoppas på flera.
/Mats

Postad 16 oktober 2010 - 17:13

Bergen
  • Bergen
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Ja, jag ansluter mig väl jag också, då.
Det kryllar ju inte direkt med Sonus Faber högtalare härinne kan man väl säga.
Kul ändå att vi blir fler och fler.

Postad 23 oktober 2010 - 15:54

Bergen
  • Bergen
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Nu har det blivit en subb till Sonus familjen min.
En Domus Gravis blev det.
Det skall bli intressant att höra hur det låter med den inkopplad till systemet.
Finishen kan man ju inte direkt klaga på. Den är grymt snygg och låter den bara hälften så bra som den är snygg så blir jag nöjd:)
Den är stor, fet och tung. 25 kilo väger den in på och det sitter en 12 tummare framtill, med en tio tums slavbas på undersidan.

Redigerat av Bergen, 23 oktober 2010 - 15:56.

Postad 23 oktober 2010 - 16:01

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2 082 inlägg
  • 0
Man får gratulera så mycket!
Hoppas du återkommer med lyssningsintryck!
/Mats

Postad 19 november 2010 - 02:39

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Liuto ser otroligt läckra ut i trä ;) Kanske blir detta nästa högtalare i tv-rummet där hemma, hoppas det iaf :P

Sonus Faber Liuto Wood.

Postad 28 november 2010 - 23:01

Jucky
  • Jucky
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Jag har visseligen redan blivit välkomnad in i familjen, men nu har jag iallafall fått hem mina Sonus Faber Concertino Domus. Jag saknar stativ och dom står lite skevt så jag avvaktar med intryck, men spontant känns det som att jag fick det jag hoppades på (köpte dem olyssnade!)

Postad 08 december 2010 - 18:11

Bergen
  • Bergen
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Man får gratulera så mycket!
Hoppas du återkommer med lyssningsintryck!
/Mats

De låter för j-la bra alltså. Jag trodde inte att det skulle bli så bra och ändå har jag inte anslutit dem via högnivå, som det rekommenderas att de skall vara anslutna för att det skall bli riktigt bra.
Jag skall skaffa mig en platt Nordostare så att den kan gömmas bakom väggen. Den enda nackdelen som jag ser det med denna bas är att det bara går att ansluta högnivå via XLR, men det är ju ett i-landsproblem om man säger så...
Jag har beställt en, så jag återkommer sedan när jag får den, men det kommer väl att ta ett tag antar jag.

Jag har visseligen redan blivit välkomnad in i familjen, men nu har jag iallafall fått hem mina Sonus Faber Concertino Domus. Jag saknar stativ och dom står lite skevt så jag avvaktar med intryck, men spontant känns det som att jag fick det jag hoppades på (köpte dem olyssnade!)

Ja, visst är de underbara. Finishen är ju helt enorm. Man ler varje gång man tittar på dem:)
Roligt att du blev nöjd. Du får återkomma med lite lyssningsintryck sedan.

Redigerat av Bergen, 22 december 2010 - 19:06.

Postad 19 februari 2011 - 23:42

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Edit: Raderad

Redigerat av Unregistered2141, 20 februari 2011 - 05:52.

Postad 10 mars 2011 - 17:44

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0

Redigerat av Unregistered2141, 10 juli 2011 - 20:06.

Postad 20 maj 2011 - 22:31

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Hej!
Nu kommer Sonus Faber med en ny stativ modell i highend-klassen :lol:

Guarneri Evolution och kan ses här! :D

Postad 26 maj 2011 - 17:50

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Hej!
Beställde ett par högtalare . Dom dyker troligtvis upp om en vecka :unsure:

Audio Physicarna kommer jag att köra i sovrummet tillsammans med Thor 3:an. Den som väntar på något gött!!! :)

Mvh

Redigerat av Unregistered2141, 12 juni 2011 - 03:59.

Postad 26 maj 2011 - 17:54

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2 082 inlägg
  • 0

Hej!
Nu kommer Sonus Faber med en ny stativ modell i highend-klassen :unsure:

Guarneri Evolution och kan ses här! :lol:

Så LÄCKRA :rolleyes:
Och ett stort Välkommen, Perra :)
/Mats

Redigerat av Unregistered89a7be48, 26 maj 2011 - 17:58.

Postad 26 maj 2011 - 22:19

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Tack Mats! :P

Ringradiatorer är min grej, jag hade det i mina QRS :)

Så LÄCKRA :P
Och ett stort Välkommen, Perra ;)
/Mats

Redigerat av Unregistered2141, 12 juni 2011 - 04:00.

Postad 28 maj 2011 - 10:42

Cedric
  • Cedric
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Tja nu är jag med jag också i SF klubben.

Eftersom vi har så många SF proffs här så börjar jag med en fråga direkt och den lyder så här:

Kör primare i30 försteg till primare A 33.2 slutsteg idag men börjar tröttna på dem och vill ha något annat har tittat en del på krell eftersom krell å sonus faber brukar köra tillsammans å då kanske halv nya krell s300 i som den heter den är inget snygg men vem fan bryr sig om det låter mumma, har ej testat den än men kommer göra det snart hoppas jag - men till frågan sorry hihi,skriv ner några förstärkar alt. till mig som passar ihop med mina Cremona auditor M tack på förhand mina sonus bröder.

Mvh Cedric.

Ps. vi vet alla att det kostar skjortan med förstärkare så försök att hålla er till allt under 45 lax snälla.

Postad 02 juni 2011 - 00:06

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Hejsan!
Du kanske skulle åka till en hifi butik som säljer Sonus Faber och försöka lyssna i lugn och ro med deras egna elektronik, då dom brukar vara experter på sina egna märken. Testa dig fram helt enkelt och glöm inte att ta med din egna musik. Om det låter skit så be dom att byta ut elektroniken och testa med något annat. Det är mitt ena tips. Mitt andra tips är Bladelius Tyr Mk1 eller varför inte Tyr Mk2 Novitas. Det är en smaksak vilken man föredrar. Jag tycker att Mk1:an är en bättre maskin om man ser till ljudet än Mk2:an, men tyvärr så har jag ej hört dessa två med Sonus Faber, men jag tror att detta kan vara något :D Om du vill ha ännu mera tjoong i basen så borde du testa Thor Mk3, den kan nog sätta fart på dina Cremonor hehe :D Den som testar får se :rolleyes:

HaDE fint!

Mvh Perra

Tja nu är jag med jag också i SF klubben.

Eftersom vi har så många SF proffs här så börjar jag med en fråga direkt och den lyder så här:

Kör primare i30 försteg till primare A 33.2 slutsteg idag men börjar tröttna på dem och vill ha något annat har tittat en del på krell eftersom krell å sonus faber brukar köra tillsammans å då kanske halv nya krell s300 i som den heter den är inget snygg men vem fan bryr sig om det låter mumma, har ej testat den än men kommer göra det snart hoppas jag - men till frågan sorry hihi,skriv ner några förstärkar alt. till mig som passar ihop med mina Cremona auditor M tack på förhand mina sonus bröder.

Mvh Cedric.

Ps. vi vet alla att det kostar skjortan med förstärkare så försök att hålla er till allt under 45 lax snälla.

Postad 30 juni 2011 - 19:31

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Nu är dom här och jag vill ha mer Sonusar där hemma :) :) Det här märket måste jag handla fler gånger.
Sonus Faber är som en drog, när du väl har testat så är du fast :)

Redigerat av Unregistered2141, 30 juni 2011 - 19:32.

Postad 10 juli 2011 - 00:47

lappen69
  • lappen69
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Sonus Faber Guarneri Memento :D

Postad 10 juli 2011 - 00:52

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Köp dom du :D Men en fråga. Blir det inte rätt mycket inbyte om man köper dom till nypris? Det borde ju bli en 30k iaf, ibland mer och då hamnar man ju ungefär på samma peng ändå om man har något att byta in vill säga. Kan ju vara schysst om man har sina gamla prylar stående :rolleyes:

Postad 10 juli 2011 - 13:05

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1 625 inlägg
  • 0
Goddag alla Sonus Faber-diggare. Har bara en liten fråga som någon av er kanske kan svara på.
Det är nämligen så att OM jag någon gång skulle ha råd att köpa lite dyrare/finare högtalare så är SF ett av dom hetaste alternativen då jag tycker att dom är snuskigt snygga och verkar låta fantastiskt bra. Men jag är väldigt nyfiken på vilken generell karaktär en SF-högtalare har. Ljusa och avslöjande eller lite mörka och förlåtande? Eller en blandning kanske?

Postad 10 juli 2011 - 13:25

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Dom är riktigt förlåtande mot sämre inspelningar men samtidigt superdetaljerade. Detta märktes redan efter att mina Cremona M hade gått 60 timmar. Klangen är väldigt varm och mycket detaljerad med en riktig snärt i basen. Detaljerna kommer fram riktigt bra och dom klarar demo skivor lika bra som sämre inspelningar. Dom passar med vad man än stoppar i cd:n och någon baslåda behövs knappast heller. Jag har hittills sett Quantum Of Solace samt Avatar på blu-ray och min kusin utbrast " Det här är ju bättre än att gå på bio" :D Om jag hade lyssnat på Sonus Faber tidigare så hade det nog hamnat en hel drös hemma hos mig. Det finns inte en enda högtalare som jag har hört som lyckas med det ljudet så man kan säga direkt att dom låter lika bra som dom är vackra att se på :rolleyes: Om du har fler frågor så svarar jag gärna på dom med :D

Mvh

Goddag alla Sonus Faber-diggare. Har bara en liten fråga som någon av er kanske kan svara på.
Det är nämligen så att OM jag någon gång skulle ha råd att köpa lite dyrare/finare högtalare så är SF ett av dom hetaste alternativen då jag tycker att dom är snuskigt snygga och verkar låta fantastiskt bra. Men jag är väldigt nyfiken på vilken generell karaktär en SF-högtalare har. Ljusa och avslöjande eller lite mörka och förlåtande? Eller en blandning kanske?

Redigerat av Unregistered2141, 10 juli 2011 - 13:38.

Postad 10 juli 2011 - 14:48

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1 625 inlägg
  • 0
Jösses, verkar ju vara drömhögtalare detta. MÅSTE provlyssna ett par någon gång. Har för mig att Hifi-Stället i GBG har några par stående så det blir att bege sig dit till hösten.

Postad 10 juli 2011 - 20:04

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Ja, dom låter verkligen som en dröm hehe :D Cremona Auditor M är nog ett klipp. Den kostade runt 50k innan och nu ligger den på 37k om jag inte minns fel :rolleyes:

Här kommer en prislista från distributörens hemsida. Det är dom priserna som gäller just nu :D

Jösses, verkar ju vara drömhögtalare detta. MÅSTE provlyssna ett par någon gång. Har för mig att Hifi-Stället i GBG har några par stående så det blir att bege sig dit till hösten.

Redigerat av Unregistered2141, 10 juli 2011 - 20:07.

Postad 11 juli 2011 - 08:46

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1 625 inlägg
  • 0
Ja det är riktigt fina priser på Sonus Faber i dagsläget. Auditor M eller Liuto-golvaren är väl ungefär vad jag skulle kunna tänkas köpa innan priserna skenar i väg för min del.
Det "jobbiga" är ju att man behöver en fin 2-kanalare till detta också. Såg att Moon har samma distributör som SF och Moons integrerade I3.3 tycker jag verkar mycket intressant. Annars funkar väl Bladelius bra antar jag? :D

Postad 11 juli 2011 - 15:22

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Köp en Bladelius Tyr Mk1 eller en Primare I30. Det fungerar lika bra. Nu går dom väl att hitta under 10k.

Ja det är riktigt fina priser på Sonus Faber i dagsläget. Auditor M eller Liuto-golvaren är väl ungefär vad jag skulle kunna tänkas köpa innan priserna skenar i väg för min del.
Det "jobbiga" är ju att man behöver en fin 2-kanalare till detta också. Såg att Moon har samma distributör som SF och Moons integrerade I3.3 tycker jag verkar mycket intressant. Annars funkar väl Bladelius bra antar jag? :D

Redigerat av Unregistered2141, 11 juli 2011 - 15:53.

Postad 23 augusti 2011 - 22:28

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Om man gillar Hiphop och Snoop Dog så är detta verkligen rätt högtalare. Allt går perfekt ihop. Ljudbilden är exakt rätt. Distinkt bas, varm klang och riktigt mycket detaljer. Nu spelar jag med min Bladelius Thor Mk3 Novitas, en Marantz CD5003 och min Vincent STU-1. Det enda som skulle kunna vara ännu bättre är utseendet på själva högtalaren. Men med ett par spottar i taket vinklade ner mot dom är nog ändå det billigaste jag kan komma på. Nu är det lite mörkt i rummet så jag ser dom knappt på kvällen. Finare träslag med violin lack är det enda som jag saknar lite. Skulle kanske slagit till på ett par Futura Amati istället för att få den där finishen men nu hade jag inte tänkt att handla mer högtalare på ett bra tag så nu får det vara. Skall prioritera andra grejor nu annars är violin lack fin fina grejor hehe :)

Redigerat av Unregistered2141, 23 augusti 2011 - 22:29.

Postad 24 augusti 2011 - 00:07

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Mmm, det blev ju mycket snyggare med spotlights. Hade en
i källaren. Vilken grym skillnad. Nu är dom ju till och med snyggare än Amati Anniversario hehe :) Tänk vilken skillnad lite ljus kan göra :)

Om man gillar Hiphop och Snoop Dog så är detta verkligen rätt högtalare. Allt går perfekt ihop. Ljudbilden är exakt rätt. Distinkt bas, varm klang och riktigt mycket detaljer. Nu spelar jag med min Bladelius Thor Mk3 Novitas, en Marantz CD5003 och min Vincent STU-1. Det enda som skulle kunna vara ännu bättre är utseendet på själva högtalaren. Men med ett par spottar i taket vinklade ner mot dom är nog ändå det billigaste jag kan komma på. Nu är det lite mörkt i rummet så jag ser dom knappt på kvällen. Finare träslag med violin lack är det enda som jag saknar lite. Skulle kanske slagit till på ett par Futura Amati istället för att få den där finishen men nu hade jag inte tänkt att handla mer högtalare på ett bra tag så nu får det vara. Skall prioritera andra grejor nu annars är violin lack fin fina grejor hehe :(

Postad 07 september 2011 - 02:04

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Jag börjar undra vad det är som jag har köpt ;) Nu är basen stenhård och exakt och det har nu gått 157 timmar på inspelningstiden. Klangen är varm och alla detaljer bara finns där. Detta måste vara den ultimata högtalaren för alla som gillar all typ av musik men som ändå vill ha något snyggt att titta på. Jag måste spela ännu mer musik för att förstå för detta är otroligt vilket ljud som kommer ur dessa burkar B)

Mats, vad tycker du om dina Guarneri? Har du upptäckt något liknande med dina? :D

Postad 08 september 2011 - 19:18

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2 082 inlägg
  • 0

Jag börjar undra vad det är som jag har köpt :D Nu är basen stenhård och exakt och det har nu gått 157 timmar på inspelningstiden. Klangen är varm och alla detaljer bara finns där. Detta måste vara den ultimata högtalaren för alla som gillar all typ av musik men som ändå vill ha något snyggt att titta på. Jag måste spela ännu mer musik för att förstå för detta är otroligt vilket ljud som kommer ur dessa burkar :)

Mats, vad tycker du om dina Guarneri? Har du upptäckt något liknande med dina? :(

Ja exakt det är snud på sjukt :rolleyes:
/Mats

Postad 08 september 2011 - 20:48

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Stämmer bra det :)

Redigerat av Unregistered2141, 08 september 2011 - 20:50.

Postad 16 september 2011 - 05:59

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0

Redigerat av Unregistered2141, 16 september 2011 - 19:09.

Postad 27 oktober 2011 - 15:19

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2 082 inlägg
  • 0
Så ja då går man och väntar på sina nya skönheter Amati Futura :wub:

Postad 27 oktober 2011 - 15:24

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Nu behöver du väl aldrig uppgradera igen? :D Det lilla jag har läst om dom säger att man får det som finns i Elipsa, Anniversario och Stradivari fast allt på samma gång, kan inte bli mycket bättre :P

Så ja då går man och väntar på sina nya skönheter Amati Futura :wub:

Postad 27 oktober 2011 - 15:28

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2 082 inlägg
  • 0
Nej nu blir man helt nöjd :)

Postad 31 oktober 2011 - 20:15

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2 082 inlägg
  • 0
Så nu har jag packat upp mina Amati Futura :wub:
Vilket hantverk :wub:
Har börjat lite smått med inspelningen.

Postad 05 november 2011 - 11:45

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2 082 inlägg
  • 0
Inspelningen fortsätter nu uppe i 43 timmar och måste bara säga WOOOOW :o vilka högtalare dom har allt som jag vill ha, så skönt att kunna vara så här nöjd :wub:
Det otroliga är ju att dom tydligen ska låta ännu bättre när dom är fullt inspelade ca 200 timmar

Postad 10 december 2011 - 01:07

Unregistered2110
  • Unregistered2110
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Får väl skriva in mig här också! liuto monitor är man lycklig ägare av! så vackra :) och växer med tiden (på ljudfronten) , helt underbart. kör med i30 just nu men märker att det behövs något mer kraft, liuton är riktigt trögdriven har jag kommit fram till^^ lutar åt Moon

Postad 10 december 2011 - 15:40

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2 082 inlägg
  • 0
Moon funkar kanon ihop med Sonus Faber, Välkommen till La Famiglia förresten :)

Postad 11 december 2011 - 11:56

Unregistered2110
  • Unregistered2110
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
ja det gör det verkligen :) tack !

Postad 11 december 2011 - 16:08

Unregistered2110
  • Unregistered2110
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
många här kör just nordost+sonus faber!

Postad 12 december 2011 - 05:39

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Purist Audio / Clou Cable fungerar också :D

Postad 12 december 2011 - 05:43

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Nordost är troppo caro (för dyrt) :P

Postad 12 december 2011 - 05:47

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
No capisco :D

många här kör just nordost+sonus faber!

Redigerat av Unregistered2141, 12 december 2011 - 05:47.

Postad 12 december 2011 - 17:42

Unregistered2110
  • Unregistered2110
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
haha! förstod nästan 0 där :) självklart fungerar alla kablar bra! såg bara ett mönster :)

Postad 13 december 2011 - 07:13

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Det var bara lite Italienska hehe :P Jo, givetvis kan man köra med dom flesta kablar. Har du lyckats spela in dina Liuto Monitor än? :D

Mvh

Postad 13 december 2011 - 10:58

Unregistered2110
  • Unregistered2110
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
ja det känns så! måste ha spelat minst 300 timmar :) dem är verkligen underbara! går faktiskt förvånansvärt djupt i basen i rummet jag lyssnar i :o framför allt jämfört i butik

Postad 13 december 2011 - 17:47

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Dom kanske körde med annan elektronik i butiken :)

Postad 13 december 2011 - 18:04

Unregistered2110
  • Unregistered2110
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
har hört dem med både billigare och mycket dyrare elektronik :o jag tror rummet spelar stor roll

Postad 14 december 2011 - 05:23

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Klipp från Sonus Fabers fabrik!

Tyvärr är det på Italienska och så bra är jag inte på detta språk så jag kan översätta vad han säger :(

Redigerat av Unregistered2141, 14 december 2011 - 05:22.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.