Tänkte bara ge min input angående LD 450 då jag köpte den för ca 1 vecka sen och har testat allt från HD film 720p,1080p från Data via supra HDMI kabel samt spelat både via data och ps3.
* Jag ställde om bilden med picture wizard , sen ändrade jag lite genom ps3:an för att få de så att grått inte syns när det ska vara svart etc. En bra bild i mina ögon så jag är nöjd. Inte allt på max.

SPEL
Efter har spelat God of war 3 samt Black Ops sing/muti så ger tvn en bra skärpa , man ser vad som händer i snabba scener , det är bra färger och flyter på fint. Litet minus är juh svärta som inte är som på riktigt fina plasmor typ panasonic modellerna ala 2010. Men för övrigt så är jag jätte nöjd med färgerna och att de flyter på lika bra som på min lcd data skärm (22" Samsung 2008 års vinnare Gaming skärm, M3).
47 " känns stort , polaren sitter på en 50 " plasma samsung och jag ser i princip ingen skillnad , det känns inte som att de är någon och split screen zombie mode (black ops) fungerar utmärkt när man sitter allt från 3-4m ifrån.
Så överlag är det en jätte bra tv för just tv/data spel.
FILM
Har testat Blue Planet 1080p , Life samt lite blandad filmer som Avatar,Star Trek men även Simpson , Naruto och lite annan anime etc för kolla hur de ligger med färg. Nu är jag ingen super tv nörd alls , aldrig varit men full hd filmerna flyter på ritkigt bra och är riktigt fina. Finns inget jag kan klaga på , skärpan är bra och färgen lika så. Det jag märkte på lite blandad modeller på Media Markt (LCD och plasmor t.ex Pk550 och samsung modeller) var att skärpan inte var lika bra. De såg suddigt ut ibland och lite utsmetat. Men på LD450 finns det inget sådant alls.
Vanliga tv sändningar ser bra ut , mycket bättre än den gamla tjock tvn och det är väldigt lätt att ställa in kanaler samt navigera sig runt i menyerna.
ÖVRIGT
Har inte testat USB , man kan hacka den har jag sett via forumet men de har jag inte testat. 100 % pixelgarati och 2 år vanlig till ett pris på 5990:- gör att jag är jätte nöjd med mitt val. Då jag är extremt rädd för inbränningar blev de en LCD efter 3 månader av letande , lusläsningar på forum och tittande i olika affärer. Jag kan inte allt om tvs eller så men har lärt mig lite under de senaste månaderna och på jobbet har vi plasmor som alla har extremt inbrända menyer från olika kanaler samt tablåer (detta är 2009-2010 års modeller).
Den reflekterar ljus från den blanka kanten samt lite från skärmen så är man super kräsen vad som gäller refektioner bör man nog titta någon annanstans , men annars så är designen fin och slät och passar jätte bra i ett modernt hem.
En HDMI kontakt bakom och en på sidan funkar bra , dock hade kanske inte ytterliggare en till skadat men man kan inte få allt för 6k.
Tyvärr har den ingen picture in picture så är de ett måste får du helt enkelt hitta en tv som har detta.

Totalt: 8/10
+ Skärpa , Färg , Design
+ Gaming/Full hd skärm
+ inga inbränningar
- Mer HDMI portar
- Reflektioner
- Svärta
Funderar ni köpa en ny tv så fråga gärna på om det är något eller dra iväg ett pm.
*stavfel kan förekomma

Mvh
Eric