Jag har köpt en begagnad 42PFL9664 som saknar fot. Någon som råkar ha en sådan liggandes och kan tänkas vilja sälja den eller vet var man kan få tag i en??
/Mats
Redigerat av Moah, 01 December 2010 - 14:38.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 30 November 2010 - 15:13
Halloj!
Jag har köpt en begagnad 42PFL9664 som saknar fot. Någon som råkar ha en sådan liggandes och kan tänkas vilja sälja den eller vet var man kan få tag i en?? /Mats Redigerat av Moah, 01 December 2010 - 14:38. Postad 30 November 2010 - 15:36
Du kan köpa en ny av Infocare där jag jobbar som är Philips verkstad, den är dock väldigt dyr (2500+moms) så jag skulle rekommendera dig att köpa ett väggfäste istället
Postad 01 December 2010 - 11:45
Jag vet! Har varit i kontakt med er och höll på att få en mindre hjärtinfarkt när jag hörde priset på en fot.. Får mig att tro att största värdet i en Philips-tv sitter just där, i foten. Allt annat i en tv är bara billigt Taiwan-skräp medan foten, det är ett riktigt hantverk utförd av en liten skara människor vars kunskaper är en utdöende konst som gått i arv i generationer...
Nåt konstigt är det iallafall.. Postad 01 December 2010 - 14:09
Har en fot till Philips 40PFL8605H
Vet inte om det är samma men om det är kan du få köpa den för en peng. Mvh Postad 01 December 2010 - 14:25
Åh, jättesnällt, malmapagen82, men det verkar som att din fot ser helt annorlunda ut än den jag behöver
Skickade dej ett PM också men det kan du nog glömma verkar det som.. Postad 01 December 2010 - 14:32
Ok, om jag nu ska köpa ett väggfäste istället nåt som kan tipsa om ett som funkar med min tv?
Som ni ser på bilden så sitter alla anslutningar minst sagt lite dumt till för väggmontering... Har hittat lite fästen men ett som placerar tv:n 2 cm från väggen är nog knappast möjligt. Nån som har nåt tips eller lite erfarenhet av detta lilla problem?
Postad 02 December 2010 - 08:32
Det här har jag till min TV och det har bra med utrymme bakom: http://www.kjell.com...00000,676500000
Min TV har också ingångarna bakåt och jag får plats med HDMI-kablar utan problem, har precis som du ambilight på min TV och då är det bra att den inte sitter direkt på väggen för då sprider sig ljuset lite dåligt. Angående pris på delar så kostar alla reservdelar skjortan, tror det bara är satt så höga priser för att man inte ska vilja köpa några reservdelar själv, exempelvis kostar frontramen till din TV också runt 2500+moms och en ny panel kostar 17000+moms så räknar du ihop alla delar löst blir det mycket dyrare än hela TV:n. Postad 06 December 2010 - 11:11
Det blev ett väggfäste från Netonnet till slut (Netonnet Universal Wallmount Tilt) och nu är tv:n på väggen! Blev riktigt bra måste jag säga, TV:n hänger ca 10 cm från väggen vilket är bra för Ambilighten.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |