Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Leverantörsval: Comhem vs BBB

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 december 2010 - 00:00

ogredani
  • ogredani
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Jag sitter för närvarande med Comhem Medium 8 favoriter och deras standard Samsung digital-TV-box (ingen HD alltså). Funderar på att byta till Bredbandsbolaget TV bas.

Kalkylen ser ut som följer:
(månadsavgifter)	BBB	Comhem
					===	======
Telefoni			19 kr   79 kr
Nummerpresentation  15 kr	0 kr
TV				  99 kr  159 kr
Kortavgift		  50 kr   30 kr
---------------------------------
Månadskostnad:	 183 kr  268 kr

Under de första 12 månaderna betalar jag inget hos BBB, så slutsumman under dessa kommande 24 månader blir

BBB	  Comhem
===	  ======
3188 kr  6432 kr

Med BBB får jag även en digital-TV-box som klarar HDTV. Inte för att min nuvarande TV är HD-ready, men det lär ju min nästa plasma vara.

Vad är er åsikt om BBB? Lider de fortfarande av letterbox-bild och sänder i 4:3-format trots att programmet är i bredbild?

Är det värt att byta leverantör? Comhem funkar ju annars väldigt bra just nu, men sänkta kostnader är alltid bra samt en ny digitalbox.

#2

Postad 29 december 2010 - 09:24

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Jag tittar snabbt på BBBs hemsida. Där får du med en HDTV-box med hårddisk...
Inte alls fel. I övrigt har jag ingen erfarenhet av BBB som leverantör men tvivlar starkt på att de har de problem du undrar om.

Slå en pling till ComHem och se om de kan kontra erbjudandet från BBB. Annars skulle jag säga, om du kan få de kanaler du vill, byt! Deras erbjudande ser mycket bra ut enligt det du beskriver.

Du sparar 3 000 kr samt får en ny digitalbox...låter nästan för bra för att vara sant.


ed:
Det är nog inte sant. Kontrollera de där uppgifterna, du missar nog något.
Tycks som att du missar att du även måste beställa bredband av dem. Kostnaden för BBB blir då 249 kr/månad första året, därefter 299 kr.
kostnaden över 24 månader blir med andra ord 6 576 kr.
Ivartfall om jag tolkar erbjudandet på deras hemsida korrekt.

De skriver dock på sidan att det är ett prisexempel och kostnaden kan bero på vad de kan leverera.

Redigerat av Monshi, 29 december 2010 - 09:35.


#3

Postad 29 december 2010 - 09:32

ogredani
  • ogredani
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Jag tittar snabbt på BBBs hemsida. Där får du med en HDTV-box med hårddisk...

Mja, för 0 kr ingår en HDTV box utan hårddisk. Får slanta upp en tusenlapp för den med hårddisk, vilket jag gör isf.

Du sparar 3 000 kr samt får en ny digitalbox...låter nästan för bra för att vara sant.

Har bredband 100 Mbit/s hos BBB sen innan (man måste ha/beställa bredband för att få dealen).

#4

Postad 29 december 2010 - 10:16

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Vad gäller box... ah, okej, ser det nu. Lägg till 995 kr och du får en inspelningsbar box. Värt det alla gånger. En gång med sådan box och man vill aldrig vara utan.

Om du redan har bredband hos dem, ja då... räkna själv. Jag är inte helt säker på att dina uppgifter stämmer helt men å andra sidan kan jag inte se exakt ditt erbjudande.
När jag räknar på det jag skulle få och drar bort kostnaden för bredbandet hamnar jag på 3 600 kr exklusive HDD-box. (med bredband minsta kostnad över 24 månader, enligt BBB, mellan 9 800 kr och 10 800 kr beroende på fart (ADSL))

Jag skulle slå till. Fast rätt av dig att fråga här. Dyker troligen upp någon här snart som kan berätta hur det fungerar hos BBB.

#5

Postad 30 december 2010 - 21:59

ogredani
  • ogredani
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Har nu sagt upp mitt Comhem-abonnemang. De gjorde sitt bästa att matcha erbjudandet, men de kunde inte släppa en HDPVR för samma pris.

Ingen här som har erfarenheter av BBBs TV? ;) Lär ju uppleva det själv iofs...

#6

Postad 01 januari 2011 - 13:24

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Fast ComHem boxen är bättre. Med Humax 1000c kan man spela in 4 kanaler samtidigt.

#7

Postad 01 januari 2011 - 18:07

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Vad är er åsikt om BBB? Lider de fortfarande av letterbox-bild och sänder i 4:3-format trots att programmet är i bredbild?

Det är inte BB som sänder i 4:3 format utan TV kanalerna och inget BBB kan göra nåt åt.
4:3 LB heter det och är inte samma sak som bredbild (16:9)
Men det blir bättre och bättre på den fronten.
Nu är det bara den gigantiska textning som dom flesta kanalerna lägger in kvar och fixa.
Eller åtminstone göra det valbart så man kan ta bort istället för inbränd text.

#8

Postad 01 januari 2011 - 18:11

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Har nu sagt upp mitt Comhem-abonnemang. De gjorde sitt bästa att matcha erbjudandet, men de kunde inte släppa en HDPVR för samma pris.

Ingen här som har erfarenheter av BBBs TV? ^_^ Lär ju uppleva det själv iofs...

Vad jag sett hos andra har dom ofta haft störningar, sega kanalbyten och IPTV boxarna är inget vidare.
Nu är säkert HDTV boxen lite bättre så kan inte uttala mig om den.

Redigerat av Leatherface, 01 januari 2011 - 18:12.


#9

Postad 02 januari 2011 - 14:12

ogredani
  • ogredani
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Fast ComHem boxen är bättre. Med Humax 1000c kan man spela in 4 kanaler samtidigt.

Comhem ville ändå inte släppa på sina HDPVR billigare.

Det är inte BB som sänder i 4:3 format utan TV kanalerna och inget BBB kan göra nåt åt.
4:3 LB heter det och är inte samma sak som bredbild (16:9)

Förstår givetvis skillnaden, därav frågan. Hörde bara talas om nåt att detta var BBB-specifikt, men då är det inte så.

Vad jag sett hos andra har dom ofta haft störningar, sega kanalbyten och IPTV boxarna är inget vidare.
Nu är säkert HDTV boxen lite bättre så kan inte uttala mig om den.

Det har jag hört också och var en av de saker den nya IPTV-boxen skulle lösa när den släpptes i våras hos BBB (om jag inte minns fel).

#10

Postad 22 januari 2013 - 14:52

Unregistered94bbe618
  • Unregistered94bbe618
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Hej :)
Fick ett erbjudande från BBB i dag med 12 HD-kanaler + en massa andra.för 199 kr i mån.
En HD-box följer med, man kan få en HD-pvr för 39kr i mån. extra, den har 320 GB

Någon som har detta paket?
Hur är bilden jämfört md typ comhem-HD ?

#11

Postad 24 januari 2013 - 00:00

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Hej :)
Fick ett erbjudande från BBB i dag med 12 HD-kanaler + en massa andra.för 199 kr i mån.
En HD-box följer med, man kan få en HD-pvr för 39kr i mån. extra, den har 320 GB

Någon som har detta paket?
Hur är bilden jämfört md typ comhem-HD ?


Jag tror nog bilden är ganska likvärdig med Com Hem, så de är definitivt mer prisvärt skulle jag säga. Fick själv erbjudande om halva priset på mitt Canal Digital Medium i 6 månader och ingen kortavgift i 12 månader när jag förlängde mitt abonnemang med 12 månader bindningstid.
Kan dock inte rekommendera deras HD-pvr, haft min i snart två år och jag tycker hårddisken surrar alldeles för mycket speciellt när man tittar på HD-kanalerna.

#12

Postad 24 januari 2013 - 00:52

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Kan man inte stänga av permanent timeshift då eller vad BBB nu kallar det på sin box?

Redigerat av Leatherface, 24 januari 2013 - 00:52.


#13

Postad 08 februari 2013 - 10:52

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Kan man inte stänga av permanent timeshift då eller vad BBB nu kallar det på sin box?


Det verkar tyvärr inte gå, hör att hårddisken surrar även när man kollar på t.ex. deras "Play-kanaler" som går helt över bredbandet. Mycket dåligt fakstiskt och borde lätt att gå att lösa med någon slags uppdatering av boxen.
Jag skaffade faktiskt även en box utan hårddisk och den är helt ljudlös, så måste man inte absolut ha den där inspelningsfunktionen skulle iallafall jag valt den vanliga HD-boxen.

#14

Postad 08 mars 2013 - 21:51

kanelbullen2
  • kanelbullen2
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Comhem har Sveriges bredaste betal-TV utbud. Det ska vara nåt att se på tycker jag, så Comhem vinner hos mig. Tyvärr ska min brf byta till Telia med sämre utbud



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.