Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PIONEER VSX-920

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 januari 2011 - 14:49

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Hej! nu har jag bestämt mig för att köpa nytt ljud.
har läst en del här om olika förstärkare och högtalare, men ju mer man läser destå mer förvirrande blir det tycker jag ;)
i alla fall så var jag på BRL igår och kikade lite, fastnade då för den här pioneerförstärkaren.


sen har jag kollat på högtalare och det är kanske ännu svårare att välja tycker jag.
men efter att ha läst och sökt och jämfört så har jag fastnat för Dynavoice Dynamite 10 högtalarna


det jag har tänkt att använda dom till mest är tv spel och film, men även till lite musik.
ska även kompletera med en sub, vet dock inte vilken än så den gamla som jag har nu får duga så länge.

så vad tror ni om den här setupen? kommer den täcka mina behov?

kan säga att i dagsläget har jag ett biopaket med förstärkaren inbyggd i DVD spelaren, ca 7 år gammalt.

Mvh Andreas

#2

Postad 09 januari 2011 - 12:10

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
ingen som har något att säga?

sitter och väntar så jag kan trycka på köpknappen :)

#3

Postad 09 januari 2011 - 12:35

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Ett alternativ är väl annars Definition DF-6 paketet?

http://www.fynda.se/...php?prodid=3791

Ett tips gällande stärkaren är att besöka tillverkarens hemsida å ladda ner manualen för att läsa igenom den så ser du vilka funktioner enheten har osv. Har den tex en EQ så du kan justera ljudet eller är det endast en "tonecontrol" för bass/treble osv?

#4

Postad 09 januari 2011 - 12:47

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
har kollat på definition paketet men jag fastnade inte riktigt för dom, plus att dom är 2000kr dyrare .

ska kika på deras hemsida och läsa lite om den.

#5

Postad 09 januari 2011 - 13:27

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
det är ju väldigt många som har onkyo 608 , är den ungefär i samma klass som den pioneerförstärkaren jag har tänkt att köpa,?

ja frågade lite om den på brl när jag var där och han sa nåt med att på onkyon kunde man inte köra musik i frontarna samtidigt som suben är igång, man kunde alltså inte spela 2.1 utan enbart 5.1 eller bara frontarna, det var ju ganka kasst tyckte jag, sen har den inte heller internetradio och inte den där mic kallibreringen eller va de heter, dock så har den ju fler HDMI ingångar, men är fulare :)
så vilken hade ni valt mellan dom två?




#6

Postad 09 januari 2011 - 13:37

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Orsaken till att många har den är gissningsvis främst pga mellandagsrean då dom såldes ut för 2990kr/st

Det där med subban har jag för mig är en inställningsfråga (du ska ställa in "LFE: Both" eller nåt sånt bland menyerna för att subban alltid ska låta) vilket även säger lite om säljaren på BRL (att inte ta reda på sånt). Sen kan man få alla högtalarna att arbeta när stereoljud är källan genom att välja "MultiCH" eller vad nu inställningen heter.

Det som talar till 608an nackdel är att den har en del värmeutveckling (eldar för kråkorna).

Sen huruvida den är ful eller inte... ptja... du vet väl att den även finns i svart? :)

Harman Kardon har ett mer sobert utseende men kostar lite mer. En nackdel som HK har haft på vissa modeller är högt fläktljud (dock svårt att säga om detta är högre än hos andra tillverkare), så hur man än vrider å vänder på det så finns det alltid nackdelar oavsett vilken receiver du väljer.

Så börja med hur stor plånbok du har för att lägga på det hela samt vilka krav som är måste-krav och vilka krav som är bör-krav. Om du tex MÅSTE ha 5st hdmi-ingångar, ja då är det dumt att titta på receivers som endast har 4st osv (även om just denna punkt finns det workarounds för som för så många andra av "nackdelarna" som finns med dom olika modellerna som finns på marknaden idag).

#7

Postad 09 januari 2011 - 13:54

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
tack så mycket för svaret. jo rean gjorde nu sitt, hade den rean fortfarande pågått hade jag nog inte tvekat att köpa den.
ja det va ju klantigt av honom att inte veta om sånt. :)
alltså jag har inte sådär jättestora krav. kan inte speciellt mycket om sånt här och detta blir min första förstärkare jag köper, så om jag ska jämföra alla olika modellers för och nackdelar så kommer jag inte få köpt nån alls tror jag :(

jag tror inte jag behöver så många hdmi ingångar, har ingen dvd eller bluray utan enbart ps3, fördelen med onkyon var ju att den hade en anslutning fram vilket inte pioneeren har, dock är väl inte det ett jättestort problem men...

jag såg att onkyon även fanns i svart men jag tycker den är ganska ful ändå, den ser inte så exklusiv ut som pioneeren tycker jag.
jag får tänka några timmar till och läsa vidare här, sen beställer jag nog ikväll :blink:

#8

Postad 11 januari 2011 - 17:24

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
idag fick jag hem min förstärkare ;) det blev pioneeren
dock har jag inte fått mina högtalare än men är lite sugen på att sätta igång den och knappa runt lite i menyerna,
kanske en dum fråga men kan jag göra det utan att något händer? jag måste tex int koppla in högtalare först eller nåt sånt?

#9

Postad 11 januari 2011 - 17:29

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

idag fick jag hem min förstärkare ;) det blev pioneeren
dock har jag inte fått mina högtalare än men är lite sugen på att sätta igång den och knappa runt lite i menyerna,
kanske en dum fråga men kan jag göra det utan att något händer? jag måste tex int koppla in högtalare först eller nåt sånt?


Nej då, knäpp igång den du.

#10

Postad 11 januari 2011 - 17:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Nej då, knäpp igång den du.


bra, spännande ;)

#11

Postad 11 januari 2011 - 23:01

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Men du får ju av naturliga skäl inte ut något ljud ;)

(ja såvida du inte ansluter hörlurar, dock får du tänka på att receivers ofta har annan inställning för hörlurarna men ändå :P

#12

Postad 12 januari 2011 - 15:47

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
hörlurar har jag inte tänkt på, har dock bara hörsnäckor till ipoden och tror det blir för smått.
vad menar du med det sista att receivers ofta har annan inställning för hörlurarna? annan inställning än vad? :)

#13

Postad 12 januari 2011 - 20:37

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Ja det är inte helt ovanligt att när du pluggar in hörlurarna så är det andra ljudinställningar än när du kör med högtalarna men allt sånt står i manualen :)

#14

Postad 12 januari 2011 - 22:01

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Ja det är inte helt ovanligt att när du pluggar in hörlurarna så är det andra ljudinställningar än när du kör med högtalarna men allt sånt står i manualen :)


du menar att det kanske inte kommer något ljud om jag bara pluggar i dom? utan jag måste trycka på nån knapp eller så? spelar ingen roll för jag hittade inga hörlurar med så stor plugg.
får vänta tills högtalarna kommer.. can´t wait :)

#15

Postad 17 januari 2011 - 12:56

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
nu har jag äntligen fått hem mina högtalare :blink:
mycket fina måste jag säga ;)

tänkte börja koppla in dom men så klart så förstår jag inte riktigt hur man ska göra.

bak på högtalarna finns det 4st uttag

en svart och röd uppe och en svart och röd nere
och emellan dom två svarta finns det någon slags bygel av nåt slag, samma sak mellan dom två röda.

sen finns det ett hål på varje rätt framifrån, antar att det är till banankontakter, jag som inte har det, ska jag bara skruva ur dom lite och sen trycka ner kabeln emellan istället?

#16

Postad 17 januari 2011 - 13:07

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
fick du inte med någon manual till receivern?

#17

Postad 17 januari 2011 - 13:12

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
det klart jag fick :blink:
men trodde faktiskt inte att det stod i den hur jag ska koppla på högtalarna i den, utan bara på förstärkaren, då ska jag genast bläddra i den och se om jag hittar nåt istället.
tack för hjälpen.


det stod faktiskt lite om det jag ville ha svar på i boken, dock så förstår jag inte riktigt ändå, kan inte alla dessa termer och så, speciellt inte på engelska

det står så här:
"Most speakers with both HIGH and LOW terminals have two melal plates that connect the high to the low terminals.
These must be removed when you are biamping the speakers or you could severely damage the amplifier. se your speaker manual for more information.

if your speakers have a removable crossover network, make sure you do not remove it for bi-amping. doing so may damage your speakers."


så istället för att chansa och riskera att förstöra nåt så frågar jag igen, är det någon som vet exakt hur jag ska göra och kan förklara det lite snabbt så vore jag tacksam ;)

Redigerat av andreassofus, 17 januari 2011 - 13:27.


#18

Postad 17 januari 2011 - 14:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ska du biampa? Om inte kan du bortse helt från den meningen.

På sidan 15 är en fin bild på hur du ska koppla om du inte ska biampa. Använd den.
Det kan inte bli tydligare än så.

#19

Postad 17 januari 2011 - 14:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Jag vet inte om jag ska biampa för jag vet inte vad det är :blink: så antagligen ska jag inte göra det så då låter jag byglarna va kvar, dock vet ja fortfarande inte om jag ska koppla på high eller low

#20

Postad 18 januari 2011 - 12:38

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
så nu har jag kopplat in mina högtalare.
har provlyssnat lite och knappat lite i menyerna och så, förstår inte så mycket men jag läser i manualen och lär mig kanske något i alla fall ;)

just nu kör jag utan subb och tyckte att basen i frontarna var obetydlig, läste då nåt i manualen att man skulle ställa in frontarna på LARGE för att få ut basen genom dom, visst blev det lite bättre men inte riktigt som jag vill ha det.

jag har satt förstärkaren på stereo eftersom jag provar olika inställningarna på musik, är det den enda inställnigen som finns när man nyssnar på musik? ändrar man på "listening mode" knapparna så försvinner ju stereo och han börjar skicka ut ljudet genom alla högtalarna.

kommer förresten basen bli djupare ju mer inspelade högtalarna blir? just nu vibrerar dom bara lite lite grann när man spelar.

#21

Postad 18 januari 2011 - 12:44

CBR
  • CBR
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
Har du testat dra upp basen i receivern? Det gör du genom att välja audio parameters, bläddra ned till Tone och sätt den till off (kan var on, kommer inte riktigt ihåg). Då kan du manuellt ställa in basen. Jag tyckte också att den var lite klen ur kartongen, men efter att ha dragit upp den ett par steg låter det mycket bättre.

#22

Postad 18 januari 2011 - 12:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Har du testat dra upp basen i receivern? Det gör du genom att välja audio parameters, bläddra ned till Tone och sätt den till off (kan var on, kommer inte riktigt ihåg). Då kan du manuellt ställa in basen. Jag tyckte också att den var lite klen ur kartongen, men efter att ha dragit upp den ett par steg låter det mycket bättre.


tackar för det, letade efter nån knapp där man kunde höja och sänka den manuellt men jag hittade inte, men då ska jag testa det ;)

#23

Postad 20 januari 2011 - 23:32

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
har en liten fråga till :)
jag har kopplat in min bärbara dator till förstärkaren så jag kan lyssna på spotify. använder en sån kabel med en högtalarplugg i ena änden och tv st i andra (vet ej va den heter) har i alla fall kopplat den video 1 ingången på förstärkaren

sen har jag ett ps3 som är inkopplat med hdmi
frågan är helt enkelt om det inte går att lyssna på datorn samtidigt som man spelar tex playstation eller något annat som är inkopplat via hdmi

för så fort ja bläddrar fram till rätt hdmi så försvinner ju ljudet eftersom jag måste trycka bort video 1

#24

Postad 21 januari 2011 - 07:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

har en liten fråga till :)
jag har kopplat in min bärbara dator till förstärkaren så jag kan lyssna på spotify. använder en sån kabel med en högtalarplugg i ena änden och tv st i andra (vet ej va den heter) har i alla fall kopplat den video 1 ingången på förstärkaren

sen har jag ett ps3 som är inkopplat med hdmi
frågan är helt enkelt om det inte går att lyssna på datorn samtidigt som man spelar tex playstation eller något annat som är inkopplat via hdmi

för så fort ja bläddrar fram till rätt hdmi så försvinner ju ljudet eftersom jag måste trycka bort video 1


Nej det kan du inte. En kanal för varje enhet.

Eller ja du kan men då får du inget ljud på din ps3 istället med ps3 kanalen och inget ljud med datorn när du har datorbilden uppe.

Redigerat av Unregistereddc471864, 21 januari 2011 - 07:04.


#25

Postad 21 januari 2011 - 11:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
oki då vet ja de. misstänkte nästan det

#26

Postad 22 januari 2011 - 12:05

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
håller på att försöka programera in lite nya radiokanaler på förstärkaren vilket verkar va omöjligt

ville få in fix fm så jag gick in på deras sida för att ta reda på URL
och skrev först in http://www.fixfm/webbradio.com vilket inte funkade.
hittade då en annan streamadress som stod skulle funka till dom flesta internetradioar
http://stream-ice.mtgradio.com/rix_fm .
funkade inte heller, står bara connection error hela tiden

är det nåt jag gör fel tror ni?

#27

Postad 22 januari 2011 - 22:47

fredde73a
  • fredde73a
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Pröva med den här.
http://mtg-wms.bahnhof.net/rixfm

Trevlig helg. Mvh. Fredrik

#28

Postad 23 januari 2011 - 01:10

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
ska testa den i morgon (är för trött nu) och se om den funkar. dock verkar det ju bara va adresser som slutar på pls som funkar, men jag ska som sagt testa och se.
tack så länge.

#29

Postad 23 januari 2011 - 13:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

ska testa den i morgon (är för trött nu) och se om den funkar. dock verkar det ju bara va adresser som slutar på pls som funkar, men jag ska som sagt testa och se.
tack så länge.


Ja det måste ju vara hela adressen till strömmen. Du kan inte skriva in en adress till en webspelare.

#30

Postad 24 januari 2011 - 17:00

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
frågan hör väl inte hemma här egentligen men skit samma
jag kör med en ljudkabel mellan datorn och förstärkaren
och det är glapp i ingången på datorn så det sprakar lite i högtalarna. är det skadligt för högtalarna?

#31

Postad 24 januari 2011 - 19:26

fredde73a
  • fredde73a
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Hej.
Fick du tag på rätt adress till rix-fm? Om så är fallet kan du väl skriva den här. Fler lär ju få problem med det.

//Fredrik

#32

Postad 24 januari 2011 - 20:19

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
nej tyvärr ingen adress än dit, den du gav mig funkade inte heller.
alltså hur gör alla som har en vanlig internet radio eller squeesebox eller liknande, vad lyssnar dom på för kanaler? p1 och p2?

#33

Postad 24 januari 2011 - 20:47

fredde73a
  • fredde73a
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Hej.
Jag ska höra med en kille på jobbet som har en 920 om han kan ge mig adresserna. Jag är nämligen lite sugen på en sån här förstärkare själv. Och då är det ju bra om man vet hur det funkar.

//Fredrik

#34

Postad 24 januari 2011 - 22:01

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Hej.
Jag ska höra med en kille på jobbet som har en 920 om han kan ge mig adresserna. Jag är nämligen lite sugen på en sån här förstärkare själv. Och då är det ju bra om man vet hur det funkar.

//Fredrik


ja det vore ju bra om han vet om några adresser som fungerar, inte bara rix fm.
har skickat iväg ett mail till lugna favoriter och frågat efter nån fungerande URL men har inte fått nåt svar än.

#35

Postad 29 januari 2011 - 11:16

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

frågan hör väl inte hemma här egentligen men skit samma
jag kör med en ljudkabel mellan datorn och förstärkaren
och det är glapp i ingången på datorn så det sprakar lite i högtalarna. är det skadligt för högtalarna?


ställer om frågan :D

#36

Postad 29 januari 2011 - 16:11

martinvsx920
  • martinvsx920
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

nej tyvärr ingen adress än dit, den du gav mig funkade inte heller.
alltså hur gör alla som har en vanlig internet radio eller squeesebox eller liknande, vad lyssnar dom på för kanaler? p1 och p2?


jag har oxå köpt en vsx 020.
varje gång jag försöker starta internet radio så får jag bara "connection error".
drar jag ut sladden och kopplar den till datorn så har jag internet connection.
är det någon som har en lösning på detta ?

#37

Postad 30 januari 2011 - 11:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

jag har oxå köpt en vsx 020.
varje gång jag försöker starta internet radio så får jag bara "connection error".
drar jag ut sladden och kopplar den till datorn så har jag internet connection.
är det någon som har en lösning på detta ?


har du läst det som står i den här tråden om ditt problem?
annars kan du läsa här
https://www.minhembi...howtopic=277347
verkar inte va nån direkt som har någon lösning

#38

Postad 30 januari 2011 - 20:56

Torino gt
  • Torino gt
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Här är några adresser som jag anväder till min reciver:

RixFm
mms://mtg-wms.bahnhof.net/rixfm?MSWMExt=.asf

Mixmegapol
mms://streaming.sbsradio.se/03872_MixMegapol_mid?MSWMExt=.asf

Rockklassiker
mms://streaming.sbsradio.se/03872_Rockklassiker_mid?MSWMExt=.asf

Bandit
mms://mtg-wms.bahnhof.net/banditsthlm/?MSWMExt=.asf

NRJ
mms://mtg-wms.bahnhof.net/nrj/?MSWMExt=.asf

Här finns mer

#39

Postad 30 januari 2011 - 22:54

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
sweet, ska se om dom funkar i morgon
har en fråga till

satt och kolla på en film förut från datorn och tyckte ljudet var lite konstigt, kör stereoljud och ljudet kommer fel, det som ska höras i vänster högtalare kommer i höger, blir ju helt fel.

kollade bak på förstärkaren om jag hade kopplat fel med det hade jag inte.

klickade då på ljudkontrollknappen nere i högerhörnet och där finns ju ett sånt där ljudtest, det är ju en bild med en tv med två högtalare på var sin sida, trycker jag på den vänstra kommer det ljud från den högra.

någon som vet vad det kan vara för fel?

har försökt pilla lite på förstärkaren om det är någon inställning där man kan göra men hittar inget

vet egentligen inte om felet är i datorn eller förstärkaren.

Redigerat av andreassofus, 31 januari 2011 - 00:47.


#40

Postad 30 januari 2011 - 23:28

khamchanam
  • khamchanam
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Tjena!


Tack för alla länkar till radiokanaler. Tänkte bidra med några jag med,,,

Lugna favoriter:
mms://mtg-wms.bahnhof.net/lugnafavoriter?MSWMExt=.asf

StarFM:
mms://mtg-wms.bahnhof.net/starfm?MSWMExt=.asf

Redigerat av khamchanam, 30 januari 2011 - 23:29.


#41

Postad 31 januari 2011 - 13:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Här är några adresser som jag anväder till min reciver:

RixFm
mms://mtg-wms.bahnhof.net/rixfm?MSWMExt=.asf

Mixmegapol
mms://streaming.sbsradio.se/03872_MixMegapol_mid?MSWMExt=.asf

Rockklassiker
mms://streaming.sbsradio.se/03872_Rockklassiker_mid?MSWMExt=.asf

Bandit
mms://mtg-wms.bahnhof.net/banditsthlm/?MSWMExt=.asf

NRJ
mms://mtg-wms.bahnhof.net/nrj/?MSWMExt=.asf

Här finns mer


har du en sån förstärkare jag har?

dom adresserna du skrev här fungerar inte i alla fall.

#42

Postad 31 januari 2011 - 16:39

khamchanam
  • khamchanam
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Alla Radiokanaler funkar klockrent för mig.
Och Jag har en " Pioneer VSX-920" förstärkare.

#43

Postad 31 januari 2011 - 16:49

Torino gt
  • Torino gt
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

har du en sån förstärkare jag har?

dom adresserna du skrev här fungerar inte i alla fall.


Ja, en VSX-920 och det funkar kanon med dom adresserna som jag skrev.
Ligger inte problemet i routern/modemet typ brandvägg eller något?

Redigerat av Torino gt, 31 januari 2011 - 16:59.


#44

Postad 31 januari 2011 - 17:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Knepigt. Det konstiga är ju att det redan finns förindrallerade som funkar och även sr kanalerna funkar som jag har knappat in.
Alla kanaler som funkar hos mig slutar på pls.

Kan det ändå va nåt med routern eller?
Vad är det jag ska ändra på i så fall?

#45

Postad 01 februari 2011 - 17:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
igår så gjorde jag en sån där multi calibration grej md den mikrofonen man fick med

innan det hade jag ställt in mina frontar till "large" så dom hade fullregister eftersom jag inte har någon subbas.

sen när han hade kalibrerat färdigt ljudet så blev allt ljud mycket sämre tycker jag, i alla fall mycket tystare och all bas försvann nästan.
försökte leta upp de där stället igen där man kunde ställa in högrtalarna på small eller large men den menyn verkar ha försvunnit.
det färdigimställda ljudet finns ju på "memory 1" nu, och väljer jag memory 2 så blir ljudet som det var innan, alltså mycket högre och med mer bas.

letade även efter menyn där man kunde ställa in hur många högtalare man hade men hittar inte den menyn heller,
har man bara typ ett försök på sig eller sen försvinner alla menyer? :)

Jag har läst instruktionsboken och gjorde som det stod där.

någon som vet med en gång om jag har gjort något fel eller om det ska va så att allt ljud blir mycket lägtre samt att basen nästan uteblir bara för att man kalibrerar?

tackam för svar
/sofus

#46

Postad 04 februari 2011 - 17:58

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

igår så gjorde jag en sån där multi calibration grej md den mikrofonen man fick med

innan det hade jag ställt in mina frontar till "large" så dom hade fullregister eftersom jag inte har någon subbas.

sen när han hade kalibrerat färdigt ljudet så blev allt ljud mycket sämre tycker jag, i alla fall mycket tystare och all bas försvann nästan.
försökte leta upp de där stället igen där man kunde ställa in högrtalarna på small eller large men den menyn verkar ha försvunnit.
det färdigimställda ljudet finns ju på "memory 1" nu, och väljer jag memory 2 så blir ljudet som det var innan, alltså mycket högre och med mer bas.

letade även efter menyn där man kunde ställa in hur många högtalare man hade men hittar inte den menyn heller,
har man bara typ ett försök på sig eller sen försvinner alla menyer? :D

Jag har läst instruktionsboken och gjorde som det stod där.

någon som vet med en gång om jag har gjort något fel eller om det ska va så att allt ljud blir mycket lägtre samt att basen nästan uteblir bara för att man kalibrerar?

tackam för svar
/sofus


ingen som känner igen de?

#47

Postad 03 mars 2011 - 19:11

Taekwondo
  • Taekwondo
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Hejsan! Jag skulle uppskatta om ni kunde hjälpa mig med en sak. I två veckor har jag försökt få ut True HD dts hd från ps3 genom förstärkaren. men den lyser inte på förstärkarens skärm true hd eller dts hd. Har ni någon anning om vad jag ska göra. Jag har köpt till dynavoice högtalare 5.0 till förstärkaren. Min hotmail [email protected] kan någon som kan hjälpa mig meila till denna adressen så är jag jätte tacksam.

#48

Postad 03 mars 2011 - 20:29

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Jag gissar på att du har den gamla tjocka PS3an, det går nämligen inte att få ut TrueHD / DTS-HDMA från den. Har du den nya ska det inte vara något problem dock.

#49

Postad 04 mars 2011 - 14:25

Taekwondo
  • Taekwondo
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Jag gissar på att du har den gamla tjocka PS3an, det går nämligen inte att få ut TrueHD / DTS-HDMA från den. Har du den nya ska det inte vara något problem dock.

Jag har slim versionen 250gb och jag har rätt inställningar i ps3 och alla sladdar sitter rätt men den visar inte ändå true hd ljud. kan du förklara steg för steg hur jag ska gå till väga? skulle uppskatta verkligen. kan det kanske bero på att jag inte har subwoofer? det skulle ju visa på displayen true hd ljud, den visar istället pcm.

#50

Postad 06 mars 2011 - 11:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag har slim versionen 250gb och jag har rätt inställningar i ps3 och alla sladdar sitter rätt men den visar inte ändå true hd ljud. kan du förklara steg för steg hur jag ska gå till väga? skulle uppskatta verkligen. kan det kanske bero på att jag inte har subwoofer? det skulle ju visa på displayen true hd ljud, den visar istället pcm.


Du har bitstream inställt i ps3an?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.