Kommentarer till Foliering av högtalare av Sgart
Startad av
Sgart
, Feb 01 2011 14:29
21 svar till detta Àmne
Postad 01 February 2011 - 17:28
Gubbslyna: Tack! Googlade pÄ Torx och det var sÄdana
Tack för hjÀlpen.
Postad 01 February 2011 - 17:52
Grymt! Blev lite pepp pÄ att göra samma sak med mina burkar. men jag tror inte det skulle bli sÄ bra dÀr dom Àr fasade.
Postad 01 February 2011 - 18:18
Ser bra ut, Lite sugen pÄ och göra det pÄ mina oxÄ.. För er som e sugna pÄ dc fix, sÄ finns det Àven pÄ Bauhaus =)
Postad 01 February 2011 - 18:20
Det gÄr att göra det Àven om dom Àr fasade. Kanske blir svÄrare dock, vet ej. Galleriet jag fick inspiration av hade ocksÄ fasade bafflar pÄ sina högtalare han folierade.
Postad 01 February 2011 - 18:25
Vad kostar D-C-Fix pÄ bauhaus?.
DÀr jag köpte dom kostade det 78,25 Euro för 15m lÄng 45cm bred
DÀr jag köpte dom kostade det 78,25 Euro för 15m lÄng 45cm bred
Postad 01 February 2011 - 21:29
SjÀlv har jag klÀtt mina i vitt fejkskinn. Blev grymt bra och skön kÀnsla.
Postad 03 February 2011 - 21:52
blir fint det dÀr du 
men hur hÄllbara och bra blev kanterna?? det Àr inte risk för att komma Ät och riva upp eller sÄ??
kanske sitter fast bra.men som sagt snyggt..
men hur hÄllbara och bra blev kanterna?? det Àr inte risk för att komma Ät och riva upp eller sÄ??
kanske sitter fast bra.men som sagt snyggt..
Postad 03 February 2011 - 21:56
Hur hÄllbart det blir Àr ju svÄrt att sÀga eftersom det inte Àr slitet pÄ sÄ att sÀga. Men intrycket jag fÄr Àr att det bör vara bra hÄllbart. Det Àr egentligen hur pass vÀl man gör kanten som sÀtter grÀnsen, samt om man fÄtt luft innanför eller inte. Om det inte kommer in smuts eller sÄ i folien tror jag inte det lossnar i första taget.
Ăven faner och andra ytor kan ju bli stötta och fĂ„ mĂ€rken osv
Jag tror pÄ det hur som helst
Jag kommer dock givetvis att rapportera om/nÀr jag fÄr problem med det.
Ăven faner och andra ytor kan ju bli stötta och fĂ„ mĂ€rken osv
Jag tror pÄ det hur som helst
Postad 09 February 2011 - 22:34
Softish: Visst har jag det
Annars hade jag aldrig vetat om att det gick
Tack för det!
Postad 24 February 2011 - 11:56
Riktigt schysst foliering.
Funderar sjÀlv pÄ foliera ett par gamla högtalare jag har liggandes... =)
Funderar sjÀlv pÄ foliera ett par gamla högtalare jag har liggandes... =)
Postad 28 October 2011 - 13:48
Sjukt snyggt!
Men var har du köpt folien?
Sent svar men ändå, DCfixen är köpt direkt från tyskland (tror butiken är officiellt DCfix egna butik)
Kostade ca 500kr vill jag minnas och jag har rätt mkt folie kvar så det räckte mer än väl så att säga.
Fint blev det :-D
Verkar vara en del pill att få kanterna fina?..
Det svåraste är att gå med folien runt hörn, det bör man förmodligen egentligen inte göra. Varken insidan eller utsidan av hörn. När man kapar kanten på folien tyckte jag det var lättast att sträcka sidan med handen och dra ett rakblad tight mot andra kanten av högtalaren.
Wierd förklarat kanske. Då blir iallaf resultatet att kanten slutar exakt där kanten på högtalaren är. En nackdel med folie som jag har upptäckt i efterhand är att kanterna är aningen klistriga pga självfäst-klistret som sitter på baksidan av den, därför kan damm mm fastna i skarvarna i detta "lim".
Något man kan vara lite medveten om. Jag har också fått lite märken i folien där mina katter stuckit ner klorna. Å andra sidan kanske en fin lack hade fått märken istället, är ju svårt att säga.
Jag tycker detta är en helt ok metod att förändra sina högtalare på så länge det inte är svindyra högtalare, då bör man förmodligen försöka få dom sprutmålade istället om materialet tilåter (vilket de förmodligen gör om de är dyra) då får man en finnish som är hållbarare.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
25 bilder
7 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?