Det står att jag ska kontrollera mina inloggningsuppgifter men jag är helt säker på att både lösenord och användarnamn är korrekt. Jag har testat att återställa lösenordet och skriva in ett nytt via hemsidan, men det hjälpte inte.
Nya modeller från Onkyo - TX-NR609, TX-NR579, TX-NR509, TX-SR309
Onkyo TX-NR609
(Förstärkare)
|
4
|
(95)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR309
(Förstärkare)
|
5
|
(3)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-NR509
(Förstärkare)
|
4
|
(25)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-NR579
(Förstärkare)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-NR709
(Förstärkare)
|
5
|
(12)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-NR809
(Förstärkare)
|
5
|
(26)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-NR1009
(Förstärkare)
|
6
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 30 December 2011 - 09:31
Det står att jag ska kontrollera mina inloggningsuppgifter men jag är helt säker på att både lösenord och användarnamn är korrekt. Jag har testat att återställa lösenordet och skriva in ett nytt via hemsidan, men det hjälpte inte.
Postad 30 December 2011 - 20:47
Du ska INTE ställa i subwoofer No, mät micken "vill själv" lokalisera vilka högtalare du har.
Tillägg: det kan vara så att det krävs en sub, Audessey vill ju att man ALLTID ska dela vid 80Hz hur stora frontar man än har.
Läs mer här http://www.audyssey....ology/avr-audio
Va? Mina högkvalitativa kinatillverkade Proson högtalare för flera hundra kronor på OnOff för ca tio år sedan ställer Audyssey-körningen in på 40Hz delning. Måste vara grymma speakers
Postad 30 December 2011 - 21:28
Har inte provat Spotifyklienten ännu, men jag kommer nog ändå köra med min airport express.
Postad 01 January 2012 - 06:52
Postad 01 January 2012 - 09:45
Upplever även hdmi through lite opålitlig. Ibland fungerar det direkt, men då och då måste jag stänga av och sätta på digitalboxen för att signalen ska gå igenom.
/Mange
Postad 01 January 2012 - 15:12
Postad 01 January 2012 - 15:13
Någon som har någon inställning som tar bort detta?
/Mange
Postad 01 January 2012 - 18:15
Upplever lite osynk mellan bild och ljud. Har en viasatbox (hd) inkopplad med hdmi till 609:an. Någon som har liknande problem. Hur kan det bli fördröjningar år 2011/2012?
Någon som har någon inställning som tar bort detta?
/Mange
Därför att processoren i TV är långsam med all bild behandling, bilden blir fördröjd. Vid HDMI in i TV`n direkt vet TV tillverkaren hur lång tid det tar och har kompenserat för det.
Punkt 4.3 i 609:an kan fixa det
Redigerat av OMD28, 01 January 2012 - 18:17.
Postad 01 January 2012 - 18:40
På den punkten kunde man ändra 10ms åt gången. Vad brukar diffen ligga på? Som sagt var detta vid digitalbox, det kanske även felar på ps3/bluray också?
Det finns en meny i digitalboxen där man kan ändra ljudsynk men kanske bara ska ändra på recievern?
/Mange
Postad 04 January 2012 - 08:58
Nu kör jag med en TOSLINK och det fungerar ju, men det vore smutt med färre kablar.
TVn är en Samsung PS64D8005. HDMI styrning är på i Onkyon och TVn styr korrekt Onkyons volym samt på/av.
RTFM! Endast HDMI2 på TVn är ARC kompatibel
Redigerat av dmr, 04 January 2012 - 09:28.
Postad 04 January 2012 - 20:13
När den är i NET läge så blir den helt svart om man inte rör den på någon minut, för att sedan tändas med ful styrka när man ändrar något tex. volym eller låt.
Men i CBL/SAT där jag har min digitalbox inkopplad lyser displayen hela tiden.
Har provat att klicka flera gånger på DIMMER på fjärrkontrollen men den inställning som jag söker kommer aldrig upp.
Någon som vet hur man gör?
Postad 04 January 2012 - 23:41
Varför går det släcka helt i NET läget?
Du kanske kör pure audio i net läget
Postad 05 January 2012 - 19:08
Synd att det inte blir likadant när man kör tex. sterio.
Postad 05 January 2012 - 21:48
Jag köpte den i mars 2007 och gissar på att det hänt en del sedan dess.
Jag vill gärna ha fler HDMI-portar samt HD-ljud.
Jag har Canton Movie CD 151 som högtalare.
Vilken nivå på dagens receiver ska man lägga sig på för att komma upp i samma kvalité?
Ser att de flesta idag, av de jag tittat på, verkar ha fler HDMI-portar men färre av de andra, ex optiska ljud, än min receiver. Några åsikter och tips?
Jag funderar på Onkyo TX-NR609 om den går ner i pris. En del verkar ju ha fått tag på den en tusenlapp billigare än vad den säljs nu.
Ett annat alternativ är att skaffa en förstärkare från Sony då jag har en Bravia EX 503 som TV och använder PS3 ganska flitigt.
Annars kommer en Boxee också vara inkopplad, samt en Wii (komponent) och kanske Xbox1 (komponent + optisk) vara inkopplad.
Här är en lista över receivers som ni gärna får kommentera.
Redigerat av Benedict, 05 January 2012 - 21:49.
Postad 05 January 2012 - 22:10
Funderar lite löst på att uppgradera min Onkyo TX-SR674E med en ny receiver.
Jag köpte den i mars 2007 och gissar på att det hänt en del sedan dess.
Jag vill gärna ha fler HDMI-portar samt HD-ljud.
Jag har Canton Movie CD 151 som högtalare.
Vilken nivå på dagens receiver ska man lägga sig på för att komma upp i samma kvalité?
Ser att de flesta idag, av de jag tittat på, verkar ha fler HDMI-portar men färre av de andra, ex optiska ljud, än min receiver. Några åsikter och tips?
Jag funderar på Onkyo TX-NR609 om den går ner i pris. En del verkar ju ha fått tag på den en tusenlapp billigare än vad den säljs nu.
Ett annat alternativ är att skaffa en förstärkare från Sony då jag har en Bravia EX 503 som TV och använder PS3 ganska flitigt.
Annars kommer en Boxee också vara inkopplad, samt en Wii (komponent) och kanske Xbox1 (komponent + optisk) vara inkopplad.
Här är en lista över receivers som ni gärna får kommentera.
På den listan du har finns bara ett allternativ ! 609:an det är den enda som kan konvertera den analoga video signalen från WII till HDMI. Dessutom är den bäst på allt annat.
Jag blir nästan arg när du skriver "om den går ner i pris" den är nästan gratis i förhållande till prestanda, "list pris" är typ 6300:- på den.som den kostade när den kom
Postad 07 January 2012 - 08:50
1.
Om man ska sätta igång allting och vill spela Ps3(t ex), så kan förstärkaren fastna på "HDMI start up" och aldrig ge bild. Jag måste starta om förstärkaren för att det ska bli bild. (Har inte på "hdmi throgh") Senaste firmwaren är inlaggd.
2.
Om jag "mutar" förstärkaren så låter det ingenting(precis som det ska...)
Använder jag THX ljudinställningarna så försvinner det ljudet nästan till 100%. Om man sätter örat mot diskanten så finns det där, men man stör sig inte på det i vanligt tittande.
Kan vara värt att nämna att frontarna Bi-ampas. Gjordes även på min gamla förstärkare, Marantz SR4600, och där va det aldrig några sådana störningar.
Fick tips från annan tråd som löste problem nr 2. nr 1 kvarstår dock.
Nån annan som har liknande problem och tips på hur de löses?
Redigerat av Lycksen, 07 January 2012 - 13:13.
Postad 07 January 2012 - 13:20
Postad 07 January 2012 - 14:04
På den listan du har finns bara ett allternativ ! 609:an det är den enda som kan konvertera den analoga video signalen från WII till HDMI. Dessutom är den bäst på allt annat.
Jag blir nästan arg när du skriver "om den går ner i pris" den är nästan gratis i förhållande till prestanda, "list pris" är typ 6300:- på den.som den kostade när den kom
Samtidigt ser jag en eventuell uppgradering som en lyx. Har en massa andra utgifter just nu så om jag inte kan få den billigare väntar jag bara något år till. Det är inget nödvändigt inköp precis.
Någon som vet vad man kan sälja en 674E för?
edit: finns det några saker 609 är sämre på än 674E?
Redigerat av Benedict, 07 January 2012 - 14:13.
Postad 07 January 2012 - 21:10
Funderar på att köpa 609, då min 606a har lite problem, och har inte råd att skaffa förstärkare för 10k, så verkar 606 ligga väldigt bra till i pris just nu sett till prestanda. Tänkte beställa den eller så köra till MM då de har den i lager så kan jag få den på en gång. men skiljer det i garantitid kan jag lika gärna beställa den och få 3 årsgaranti. Nån som vet hur det ligger till
Postad 07 January 2012 - 23:26
När man spelar från CD-skivor via datorns blurayspelare och via HDMI fungerar det perfekt vilket får mig att tro att problemet mer specifikt är att onkyon är lite långsam på att känna igen och avkoda vorbis-formatet som spotify använder sig av.
Frågan jag ställer mig är då om det går att få datorns inbyggda ljudkort att avkoda ljudet innan det skickas vidare via HDMI så att onkyon inte behöver göra detta?
Jag skulle helst slippa att köra 3,5 mm till RCA analogt (datorn har ingen optisk utgång) om det går att undvika så om någon har idéer hur detta går att lösa skulle det uppskattas.
Postad 08 January 2012 - 09:25
Jag skaffade 609 nyligen och det fungerar utmärkt med ett enda undantag. Jag börjar störa mig på det tidigare konstaterade problemet att ljudet klipps de första två sekunderna av vissa ljudinspelningar via HDMI. Problemet verkar ju vara ganska väldokumenterat i olika onkyo-modeller men jag har märkt att problemen jag har främst uppstår med spotify via HDMI (och ljudet på vissa videofiler men det kan jag leva med).
När man spelar från CD-skivor via datorns blurayspelare och via HDMI fungerar det perfekt vilket får mig att tro att problemet mer specifikt är att onkyon är lite långsam på att känna igen och avkoda vorbis-formatet som spotify använder sig av.
Frågan jag ställer mig är då om det går att få datorns inbyggda ljudkort att avkoda ljudet innan det skickas vidare via HDMI så att onkyon inte behöver göra detta?
Jag skulle helst slippa att köra 3,5 mm till RCA analogt (datorn har ingen optisk utgång) om det går att undvika så om någon har idéer hur detta går att lösa skulle det uppskattas.
Ett alternativ är att använda spotify lienten i Onkyon och skipa datorn
Postad 09 January 2012 - 01:00
Jo den tanken slog mig också men jag tycker att det är ganska smidigt att sköta både video och ljud från den bärbara datorn som jag alltid har bredvid mig i soffan.Ett alternativ är att använda spotify lienten i Onkyon och skipa datorn
Det är lite spännande det här, onkyon byter från "direct" till "no signal" och tillbaka igen mellan låtarna. Frågan är om det skulle gå att hålla igång ljudsignalen hela tiden istället så kanske problemet försvinner.
Postad 11 January 2012 - 11:27
Postad 11 January 2012 - 14:04
Postad 11 January 2012 - 16:12
Testade Transformers 3 som hastigast utan att ha kalibrerat högtalarna och det lilla jag hörde var riktigt bra. Speciellt Optimus Prime när han pratar.
Återkommer när man hunnit leka mer.
Jag har Monitor Audio RX högtalare.
Postad 11 January 2012 - 17:08
Postad 11 January 2012 - 17:58
Kan det bero på att du bara har stereouppsättning, men receivern försöker spela surroundljud i den icke-existerande centern ändå? Det skulle ju ge den effekten.Jag har skräphögtalare (dynavoice m85), men till saken hör att röster hördes tydligare med min gamla yamaha-förstärkare, allt annat i filmer hörs högt men just röster är väldigt lågt. Har även läst om andra som upplevt samma sak. Tänkte bara om någon testat både 606 och 609 som upplevt skillnad.
Sorry, 509 har inte videouppskalning vad jag vet (analog -> HDMI alltså), det är först 609 som stöder det. Du får köra komponent ut också.Har en 509:a som jag inte får igång komponentvideo ingången på. För att göra det enkelt så koppalar jag in digitalboxern i receivens framsidan i AUX INPUT men när jag trycker på AUX på receivens så får jag varken bild eller ljud. Måste man göra någon inställning? Har läst instruktionsboken fram och tillbaks men hittar ingenting. Har bara HDMI som bildutgång till tvn men det ska väl räcka?
Postad 11 January 2012 - 18:49
Har en 509:a som jag inte får igång komponentvideo ingången på. För att göra det enkelt så koppalar jag in digitalboxern i receivens framsidan i AUX INPUT men när jag trycker på AUX på receivens så får jag varken bild eller ljud. Måste man göra någon inställning? Har läst instruktionsboken fram och tillbaks men hittar ingenting. Har bara HDMI som bildutgång till tvn men det ska väl räcka?
NEJ det räcker med HDMI 509 har INTE video converter
Postad 11 January 2012 - 18:59
Glömde du ett "inte"?NEJ det räcker med HDMI 509 har INTE video converter
Postad 11 January 2012 - 19:13
Borde inte onkyon mata ut setup-menyerna via HDMI out även om den inte skickar vidare en bildsignal från en källa för närvarande?
Postad 11 January 2012 - 20:51
Glömde du ett "inte"?
Jo ! sorry
Hmm, har hittat en ytterligare utmaning. Jag kan bara få upp setup-menyerna som on screen display på min tv när onkyon är ställd på "PC" alltså den HDMI-input som jag har igång. Om jag byter till till "NET" i ett tappert försök att göra inställningar går det inte att se setup-menyerna heller på tvn.
Borde inte onkyon mata ut setup-menyerna via HDMI out även om den inte skickar vidare en bildsignal från en källa för närvarande?
Om du byter till NET och sedan trycker "reciever" på fjärren så löser det sig, annars "tror" fjärren att du vill styra NET funktionerna
Postad 12 January 2012 - 12:26
Laddade hem Onkyo fjärrapp till iphone, men där kunde man inte styra spotify, bara de andra sakerna under "net"
Postad 12 January 2012 - 12:32
Stämmer, och det är ett hinder i kompatibiliteten som du kan tacka Apple för. Däremot går det finfint med en Android-nalle.Laddade hem Onkyo fjärrapp till iphone, men där kunde man inte styra spotify, bara de andra sakerna under "net"
Redigerat av henke19822, 12 January 2012 - 12:33.
Postad 12 January 2012 - 12:44
Fungerar shuffle på Androidnallen? Eller på nåt sätt på fjärrkontrollen?
Redigerat av Bulldog76, 12 January 2012 - 12:44.
Postad 12 January 2012 - 17:07
När jag vill gå in under "net" på min 609 så funkar inte min Harmony. Jag kan trycka så att jag kommer till net-menyn men väl där måste jag plocka fram orginalfjärren om jag vill kunna göra något.
Postad 12 January 2012 - 18:11
Någon mer än jag som har problem med sin Onkyo och Harmony One?
När jag vill gå in under "net" på min 609 så funkar inte min Harmony. Jag kan trycka så att jag kommer till net-menyn men väl där måste jag plocka fram orginalfjärren om jag vill kunna göra något.
Den funkar hur bra som helst, men du har inte programmerat den till att klara det vågar jag säga utan att ha fel.
Om du använder orginalfjärren så måste den stå i läge NET för att det ska funka .I läge RECIEVER styr den recievern och inte NET. Det är olika IR koder.
Det är ingen skillnad på Harmony den kan bara hantera och veta att du menar just den eller den funktionen under en knapp i samma läge.
Det du får göra är att lägga till en till enhet. en till 609:a och använda den i den aktivitet där du kör NET och på den lägga in alla NET funktioner från orginal fjärren till de knappar du vill använde.
Själv har jag en TX-NR 5009 som jag styr med en Harmony One, jag har lagt in totalt 4 st 5009:or jag har en "orginal" reciever och 3 "virtuella" recievers en för NET och en för Zone 2 och en för Zone 3.
Om man är kreativ så funkar harmony one bra som f"n jag styr ALLT inklusive belysning med hjälp av Nexa prylare och en Marmitek IR-RF konverter
Redigerat av OMD28, 12 January 2012 - 18:12.
Postad 12 January 2012 - 18:29
Jag har inte ens lyckats att få igång en aktivitet som endast startar receivern på en viss igång. Satt i 45min med det igår utan att lyckas..
Postad 12 January 2012 - 21:53
Tackar men tyvärr är det bara menyerna på onkyons framsida som fungerar då också, inte på tv-skärmen.Om du byter till NET och sedan trycker "reciever" på fjärren så löser det sig, annars "tror" fjärren att du vill styra NET funktionerna
Postad 12 January 2012 - 22:27
Tackar men tyvärr är det bara menyerna på onkyons framsida som fungerar då också, inte på tv-skärmen.
Kör du med HDMI ?
Postad 12 January 2012 - 23:17
Ja, som det verkar skickar bara onkyon ut en utsignal när den har någonting från en källa att skicka vidare (alltså i PC-läget), den vill alltså inte skicka bara menyerna när det inte finns något annat att skicka också.Kör du med HDMI ?
Postad 13 January 2012 - 08:07
Ja, som det verkar skickar bara onkyon ut en utsignal när den har någonting från en källa att skicka vidare (alltså i PC-läget), den vill alltså inte skicka bara menyerna när det inte finns något annat att skicka också.
Den ska skicka ut i alla lägen oavsett "tom" ingång eller ej , du får alltså upp i displayen. Annars skulle jag misstänkt att du inte trycker på knappen RECIEVER i mellan innan du trycker SETUP.
Skumt fel isf.
Postad 13 January 2012 - 15:51
Mmm, menyerna kommer ju upp på framsidan av onkyon som de ska, bara inte på tv-skärmen.Den ska skicka ut i alla lägen oavsett "tom" ingång eller ej , du får alltså upp i displayen. Annars skulle jag misstänkt att du inte trycker på knappen RECIEVER i mellan innan du trycker SETUP.
Skumt fel isf.
Funderade på om det kan vara något med HDMI-handskakningen att göra, att den inte görs på samma sätt i de två fallen och att tvn inte är med i matchen när onkyon bara vill skicka menyer. Har tyvärr ingen andra tv med HDMI-ingång på att testa med.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000
10 bilder
24 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?