Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer X-HM50 iPod receiver

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer X-HM50 (Kompaktstereo) 6 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 03 april 2011 - 10:42

tolou
  • tolou
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Liten & smidig receiver, mycket nöjd.
Men, har ett specifikt problem med den automatiska avstängningen efter 15 minuter.
När man kör en iPod App annan än själva iPod funktionen, t.ex. Shoutcast eller DI och antagligen Spotify så stänger receivern av efter 15 minuter. Den verkar inte känna av dessa Appar på samma sätt som IPodens vanliga musikspelare, som också kan visa låt-titel i displayen, utan tror att iPoden är inaktiv.
Inga andra inställningar som Sleep eller Clock setting osv. kan komma runt detta, den bara stänger av helt enkelt.

Otroligt enerverande, jag är beredd att öppna locket och ev. löda någonstans om jag får en teknisk beskrivning hur man skulle kunna eliminera detta problem.

Jag har felanmält detta till Pioneer, men hyser inga större förhoppningar om några åtgärder från deras sida. det skulle väl krävas någon typ av firmware uppdatering i själva receivern för att åtgärda felet. Om man bara kunde förlänga tiden till åtminstone en timme(eller 2) så hinner man antagligen trycka på någon knapp innan den gör timeout.

(Alternativt kunde man eventuellt ge sig på iPod dockan och kanske finns någon "pin" där som anger en signal om att iPoden faktiskt är påslagen som man skulle kunna "modda" lite?)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.