tips på allt som kan göra systemet ändå bättre förslag på player, usb kabel m.m
Music Streamer II 2011 tips för bästa ljud?
HRT Music Streamer II 2011 Edition
(DAC & hörlursförstärkare)
|
4
|
(22)
|
Inga priser | |
HRT Music Streamer II+ 2011 Edition
(DAC & hörlursförstärkare)
|
2
|
(11)
|
Inga priser |
DAC (Externa) (732 inlägg)
|
7 år sedan |
Audio Technica ATH-M50x till datorn (24 inlägg)
|
11 år sedan |
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg)
|
12 år sedan |
HRT MS II+ (2011) vs. Bladelius USB DAC (33 inlägg)
|
13 år sedan |
Music Streamer II+ 2011 ny USB DAC från HRT ? (96 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 10 April 2011 - 14:46
Postad 10 April 2011 - 20:30
Har köpt en Music Streamer II 2011 till mitt ljudsystem och är mycket nöjd med den men önskar
Välkommen till forumet, såg att detta var ditt första inlägg i forumet!
Om din nuvarande usb kabel fungerar som den ska, behöver du inte köpa någon dyrare/bättre usb kabel.
Satsa istället på att rippa din musik med ett bra program. T ex exact audio copy även kallat EAC här i forumet.
Rippa dina cd skivor till formaten Flac eller Wav, så få du bästa ljudkvalitet på dina musikfiler.
Använd dig av programmen Foobar 2000 eller WinAmp för att spela upp dom, så har du kommit långt i att få ut så bra ljud som möjligt ur din dator.
Mediamonkey använder jag för att tagga musikfilerna med omslag och andra uppgifter som saknas efter rippningen.
/turismo/
Postad 11 April 2011 - 15:25
Jag ska testa EAC & Foobar/WinAmp i morgon.
Postad 12 April 2011 - 14:33
köpa CD:n för bästa ljud, kanske?
Jag köper alltid de CD som jag tycker är bra men jag använder Spotify för att hitta bra musik som jag inte visste fanns
eller har glömt bort.
Ljudkvaliteten på köpta vanliga nerladdningar t.ex. iTunes är ej tillräckligt bra för att sparas.
Däremot tycker jag att det låter mycket bra med rippad musik från en köpt CD på datorn sedan jag köpte en
Music Streamer och använder Winamp Pro.
Har ej ännu hunnit testa med EAC.
När jag spelade Spotify i går så undrade frun vilken CD det var... hon blev förvånad när jag sa att det var Spotify med
en ny usb DAC.
Postad 13 April 2011 - 08:00
https://www.minhembi...howtopic=174300
Att rippa cd skivor bitkorrekt tar ofta lång tid, uppemot 1 timme är inget ovanligt. Är cd skivan repig kan det ta ännu längre tid att rippa skivan bitkorrekt.
Men man kan använda sig av "Burst-Metod" i programmet, tryck F10 och välj "Extraheringsmetod"och längst ner finns valet för Burst-Metod. Då läser EAC skivan rakt av och det går mycket snabbare.
Man använder sig då av menyvalet "Aktivitet" och sedan "Testa & Kopiera Valda Spår" med eller utan "Komprimering". Se bara till att "CRC" visar OK innan ni matar ut skivan. Om man får tecknet # istället för OK, så måste man göra om rippningen för det felaktiga spåret.
Det finns tillverkningsfel på många cd skivor. Utan korrigeringen skulle det bli sprak, knäppar och andra fel under avspelning. Felkorrigeringskretsarna i cd spelaren gör snabba beräkningar på felet och tar fram ett trolig resultat under uppspelning. Är skivan dessutom repig och spelarens lins börjar bli dålig, får felkorrigeringskretsarna gå för högvarv.
När man rippat cd skivan med EAC, har man fått en mycket bra kopia, som är inläst på bästa möjliga sätt. EAC har med sin noggranna rippning tagit bort många av cd skivans fel och brister. Därför är dator, EAC och AD/DA omvandlare en mycket bra kombination och ger den bästa ljudåtergivningen som finns för tillfället.
Postad 14 April 2011 - 09:05
Har köpt en Music Streamer II 2011 till mitt ljudsystem och är mycket nöjd med den men önskar
Jag har nyligen köpt en HRT Music Streamer II 2011 och fick några tips från en annan Music Streamer ägare.
Om man bara spelar okomprimerad musik PCM (Flac,Wav. Apple Lossless m.m) och komprimerad så ska Playern både på
PC & Mac ställas in på kontroll panelen till 44.1kHz.
Oftast så brukar fabriks inställningen vara 96kHz (Windows 7, Vista eller Mac OS) och då blir det kaka på kaka eftersom
vanlig CD är 44.1kHz.
OBS! Gäller ej när du spelar hög upplösta inspelningar i 96kHz då ska det vara 96kHz.
Postad 16 April 2011 - 14:29
Jag har nyligen köpt en HRT Music Streamer II 2011 och fick några tips från en annan Music Streamer ägare.
Om man bara spelar okomprimerad musik PCM (Flac,Wav. Apple Lossless m.m) och komprimerad så ska Playern både på
Oftast så brukar fabriks inställningen vara 96kHz (Windows 7, Vista eller Mac OS) och då blir det kaka på kaka eftersom
vanlig CD är 44.1kHz.
OBS! Gäller ej när du spelar hög upplösta inspelningar i 96kHz då ska det vara 96kHz.
Tack iPad2011 för tipsen.
Jag har testat med både CD och komprimerad musik(44.1kHz) och köpta 96kHz inspelningar och du har helt rätt.
Det var magi när jag lyssnade på HD-CD "Mike Garson-Jazz Hat".
Jag är bara förvånad över en sak och det är att Music Streamern börjar låta ändå bättre nu efter att jag har spelat ca 20 timmar.
Det borde väll inte vara inspelning på en DAC?
Postad 19 April 2011 - 10:17
Har precis kommit hem från en turné i USA där jag köpte en Music Streamer II.
Jag använde den i USA och den fungerade perfekt och lät fett nice.
Nu har jag ett problem hemma på den nya datorn (Windows 7) och det är att det låter inget..helt tyst.. och den gula
lampan lyser mute på Music Streamer!
Som tur upptäckte jag den här tråden och hoppas att någon kan hjälpa mig?
Tim
Postad 19 April 2011 - 14:53
//Erik
Hej,
Nu har jag ett problem hemma på den nya datorn (Windows 7) och det är att det låter inget..helt tyst.. och den gula
Tim
Ett hett tips är att uppdatera firmware. Brukar bli en klar förbättring! Bara att gå in på HRT hemsida.
//Erik
Postad 20 April 2011 - 07:20
Hej,
Tim
Testa följande som kan vara problemet.
Det kan vara så att din dator och Music Streamer inte är i sync och därför lyser den gula mute dioden.
Testa att klicka på högtalar ikonen till höger nere på aktivitetsfältet.
Klicka sedan på den lilla högtalare symbolen under volym reglaget två gånger.
Postad 22 April 2011 - 11:38
Testa följande som kan vara problemet.
Det kan vara så att din dator och Music Streamer inte är i sync och därför lyser den gula mute dioden.
Testa att klicka på högtalar ikonen till höger nere på aktivitetsfältet.
Klicka sedan på den lilla högtalare symbolen under volym reglaget två gånger.
Det fungerar fett bra nu efter ditt råd tack!
Val av usb kabel spelar ingen roll....men det verkar att många som har testat dyrare kablar tycker att det låter bättre.
Har någon HRT Music Streamer ägare testat?
Tim
Postad 27 April 2011 - 11:35
När det gäller val av usb kabel och om det påverkar ljudet till det positiva tycker många proffs att det inte spelar någon roll
vilken kabel man använder.
Jag tycker att det spelar roll och att det finns bättre och sämre kablar, men det finns också tok dyra som inte är värda pengarna.
Det Bästa är att strunta i vad alla andra tycker och testa själv med någon bekant till hjälp i ett blindtest.
Låna hem några kablar från din butik/bekant och testa är rådet.
Postad 28 April 2011 - 19:16
Han i affären dillade något om att man kunde göra något för att optimera ljudet från datorn DAC:en.
Men jag tänkte att jag löser nog det själv.
Väl hemma så funkar den finfint och 44k-dioden lyser. Är det så bra det kan vara eller kan man göra något mer? Har bara provat köra Spotify än så länge.
Tack på förhand!
Postad 28 April 2011 - 20:38
Köpte mig en idag jag med!
Han i affären dillade något om att man kunde göra något för att optimera ljudet från datorn DAC:en.
Men jag tänkte att jag löser nog det själv.
Väl hemma så funkar den finfint och 44k-dioden lyser. Är det så bra det kan vara eller kan man göra något mer? Har bara provat köra Spotify än så länge.
Tack på förhand!
Och va tycker du ? ngn skillnad mot hur du körde innan? och hur hade du det kopplat innan?
Postad 29 April 2011 - 08:24
En bra dac som Music Streamer är det inspelningstid på ca 75 till 100 timmar.Tack iPad2011 för tipsen.
Jag har testat med både CD och komprimerad musik(44.1kHz) och köpta 96kHz inspelningar och du har helt rätt.
Det var magi när jag lyssnade på HD-CD "Mike Garson-Jazz Hat".
Jag är bara förvånad över en sak och det är att Music Streamern börjar låta ändå bättre nu efter att jag har spelat ca 20 timmar.
Det borde väll inte vara inspelning på en DAC?
Det låter bättre och bättre hela tiden.
Låt den spela utan att förstärkaren är på när du sover och är borta så går det på några dagar.
Postad 29 April 2011 - 13:51
Och va tycker du ? ngn skillnad mot hur du körde innan? och hur hade du det kopplat innan?
Det är en rejäl uppdatering! Innan så körde jag, mot bättre vetande, 3,5mm-plugg med lakrits-snören till RCA pluggar i bak. Planen har ju hela tiden varit en DAC. Synd bara att man inte kan mata CD-spelaren genom den med.
Väldigt nöjd än så länge!
Hur stor är egentligen skillnaden mot dyrare DAC:ar?
Och hur kommer det sig att dom behöver inspelning???
Redigerat av Efterklang, 29 April 2011 - 13:54.
Postad 29 April 2011 - 15:27
När du spelar Spotify eller komprimerad musik är det ingen skillnad på vilken Music Streamer du använder.
Om du däremot spelar okomprimerad music PCM/FLAC/Losseles så klararMusic Streamer II fronthögtalare upp till
15.000-20.000 kr och motsvarande elektronik.
Har du dyrare högtalare så är Music Streamer II+ den man ska ha.
Postad 30 April 2011 - 09:12
Elektronik komponenterna behöver brännas in och därför ska ny HiFi elektronik (även högtalare) spelas in.
När du spelar Spotify eller komprimerad musik är det ingen skillnad på vilken Music Streamer du använder.
Om du däremot spelar okomprimerad music PCM/FLAC/Losseles så klararMusic Streamer II fronthögtalare upp till
15.000-20.000 kr och motsvarande elektronik.
Har du dyrare högtalare så är Music Streamer II+ den man ska ha.
Ok vad baserar du detta på?
Postad 30 April 2011 - 10:39
Ok vad baserar du detta på?
Från butiken där jag köpte den och en annan ägare.
Postad 30 April 2011 - 11:05
Ursäkta, men vilket sanslöst skitsnack. God morgon!
Jag kan ju utveckla mig, nu när jag fått i mig lite kaffe. Påståendena i tråden vilar på mycket lösa grunder. Inga grunder alls skulle jag vilja säga. Att det skulle finnas en skillnad i hur mycket bättre det blir med någon version av DAC:arna och att den skulle skilja sig åt beroende på om man spelar en datareducerad komprimering eller okomprimerat, ser jag som föga snarlikt. Finns där en förbättring lär den finnas på materialet alldeles oavsett.
Dessutom ställer jag mig hyfsat skeptisk till att det så alldeles solklart sker en inspelning aven DAC. Om det nu vore så, varför skulle den inträda efter ett så specifikt antal timmar, osv. osv. Det där kan man ju dra hur långt som helst, men det har jag ingen lust med eftersom de trådarna sällan blir givande för någon part. Att jag började haspla ur mig oförskämdheter så där på morgonen, berodde på att jag verkligen inte håller med om påståendena. Dumt att någon ska tro att det verkligen oemotsagt ÄR så bara. Vill visa att det inte nödvändigt vis är så, för att någon skriver det.
Att högtalare spelas in går jag med på. De har mekaniska delar som behöver mjukas upp en aning. Det sker således en förändring från fabriksny till en högtalare som fått spela X antal timmar.
Det där med högtalare och pengar ställer jag inte heller upp på. Det finns inga så tydliga gränser vad det gäller kostnaden och kvaliteten. As simple as that. Meeeeen, som sagt, detta brukar ju ältas in absurdrum. Kanske dumt att jag skrev något om det alls. Nu drar jag in tårna och går och lyssnar på Supersilent.
Redigerat av shifts, 30 April 2011 - 11:07.
Postad 30 April 2011 - 11:54
Första gången jag skriver i ett forum men nu var jag tvungen.
Har lånat hem flera dacar och kommit fram till att HRT Music Streamer är bäst för mig och har ett bra pris.
Den här tråden tycker jag är bra för att få tips till förbättringar för Music Streamer ägare och inget annat skitsnack eller spydigheter.
Alla har rätt att tycka olika och det är tur.
Tänk om alla skulle tycka om samma fru........
Postad 03 May 2011 - 13:34
Har en gammal dator med CD rom och jag undrar om det blir bättre ljud om jag köper en helt ny dator PC/Mac?
Det låter redan nu väldigt bra men jag vill optimera systemet till 100%.
Tänkte först köpa en iStreamer pga jag har en iPad men det blev en Music Streamer.
Postad 03 May 2011 - 15:05
Jag kan ju utveckla mig, nu när jag fått i mig lite kaffe. Påståendena i tråden vilar på mycket lösa grunder. Inga grunder alls skulle jag vilja säga. Att det skulle finnas en skillnad i hur mycket bättre det blir med någon version av DAC:arna och att den skulle skilja sig åt beroende på om man spelar en datareducerad komprimering eller okomprimerat, ser jag som föga snarlikt. Finns där en förbättring lär den finnas på materialet alldeles oavsett.
Dessutom ställer jag mig hyfsat skeptisk till att det så alldeles solklart sker en inspelning aven DAC. Om det nu vore så, varför skulle den inträda efter ett så specifikt antal timmar, osv. osv. Det där kan man ju dra hur långt som helst, men det har jag ingen lust med eftersom de trådarna sällan blir givande för någon part. Att jag började haspla ur mig oförskämdheter så där på morgonen, berodde på att jag verkligen inte håller med om påståendena. Dumt att någon ska tro att det verkligen oemotsagt ÄR så bara. Vill visa att det inte nödvändigt vis är så, för att någon skriver det.
Att högtalare spelas in går jag med på. De har mekaniska delar som behöver mjukas upp en aning. Det sker således en förändring från fabriksny till en högtalare som fått spela X antal timmar.
Det där med högtalare och pengar ställer jag inte heller upp på. Det finns inga så tydliga gränser vad det gäller kostnaden och kvaliteten. As simple as that. Meeeeen, som sagt, detta brukar ju ältas in absurdrum. Kanske dumt att jag skrev något om det alls. Nu drar jag in tårna och går och lyssnar på Supersilent.
Det här var lite kul :-) Varför kör då inte ALLA denna dac istället för dom dyrare USB dacarna iom att det inte skiljer sig något?
Är själv på jakt efter en dac och har sneglat lite på denna samt några andra. Läser man vissa recensioner så tycker vissa att det låter platt om vissa, livlöst om andra. Så det verkar ju faktiskt vara rätt stor skillnad mellan dessa dacar. Många använder säkert samma komponenter i sina utan att utveckla själva. Bladelius verkar t ex vara riktigt fin då dom utvecklat det mesta själva.
En god vän kör Music Streamer Pro och när den jämfördes med Streamer II så var det faktiskt hörbar skillnad mellan dom. Men då kostar också hans anläggning mer än vad vissas bilar kostar. Själv lutar det mer åt en budgetdac som Music Streamer II.
Angående kablar så är det också bara att lyssna sig fram. Väljer man en kabel runt 5-800 kr har man kommit en bra bit och behöver inte vara orlig för grisen i säcken. Är trots allt en väldigt liten investering och många här på forumet sitter på fina anläggningar så varför snåla på dessa små summor?
Postad 03 May 2011 - 15:10
Det här var lite kul :-) Varför kör då inte ALLA denna dac istället för dom dyrare USB dacarna iom att det inte skiljer sig något?
Jag sa inte att de inte skiljer sig åt. Jag skrev att jag inte tror på att den ena bara duger på datakomprimerad musik, men inte till okomprimerad, medans den dyrare minsann klarar av okomprimerat. DAC:en vet ju inte vad insignalen är, den bara hanterar materialet. Så om den dyrare är "bättre", så lär den vara det på både komprimerat och okomprimerat. Den billigare lär duga hur fint som helst till båda också. Det är helt ologiskt att den ena skulle duga till en sak, men inte en annan.
Redigerat av shifts, 03 May 2011 - 15:40.
Postad 05 May 2011 - 22:00
Glömde tala om att Exact Audio Copy är lite besvärligt att komma igång med. Så här hittat ni en mycket bra länk att ställa in programmet.
https://www.minhembi...howtopic=174300
Att rippa cd skivor bitkorrekt tar ofta lång tid, uppemot 1 timme är inget ovanligt. Är cd skivan repig kan det ta ännu längre tid att rippa skivan bitkorrekt.
Men man kan använda sig av "Burst-Metod" i programmet, tryck F10 och välj "Extraheringsmetod"och längst ner finns valet för Burst-Metod. Då läser EAC skivan rakt av och det går mycket snabbare.
Man använder sig då av menyvalet "Aktivitet" och sedan "Testa & Kopiera Valda Spår" med eller utan "Komprimering". Se bara till att "CRC" visar OK innan ni matar ut skivan. Om man får tecknet # istället för OK, så måste man göra om rippningen för det felaktiga spåret.
Det finns tillverkningsfel på många cd skivor. Utan korrigeringen skulle det bli sprak, knäppar och andra fel under avspelning. Felkorrigeringskretsarna i cd spelaren gör snabba beräkningar på felet och tar fram ett trolig resultat under uppspelning. Är skivan dessutom repig och spelarens lins börjar bli dålig, får felkorrigeringskretsarna gå för högvarv.
När man rippat cd skivan med EAC, har man fått en mycket bra kopia, som är inläst på bästa möjliga sätt. EAC har med sin noggranna rippning tagit bort många av cd skivans fel och brister. Därför är dator, EAC och AD/DA omvandlare en mycket bra kombination och ger den bästa ljudåtergivningen som finns för tillfället.
Tack Turismo!
Det fungerar fantastiskt bra med EAC nu.
Det låter såååå bra.
En bra dac som Music Streamer är det inspelningstid på ca 75 till 100 timmar.
Det låter bättre och bättre hela tiden.
Låt den spela utan att förstärkaren är på när du sover och är borta så går det på några dagar.
Har spelat i ca 200 timmar nu och både jag och familjen tycker att det har blivit successivt bättre upp till ca 150 timmar, då vi har spelat okomprimerad musik.
Hej alla glada poäng jagare.
Har lånat hem flera dacar och kommit fram till att HRT Music Streamer är bäst för mig och har ett bra pris.
Den här tråden tycker jag är bra för att få tips till förbättringar för Music Streamer ägare och inget annat skitsnack eller spydigheter.
Det är bra med tips till alla som äger en Music Streamer
We love it!
Postad 06 May 2011 - 09:42
vanlig CD är 44.1kHz.
Använd foobar2000 med WASAPI output pluing så kan du skita i vad Windows-mixern står på, den förbipasseras helt.
Ja herregud, håller helt med om vad du skriver.
Postad 07 May 2011 - 14:17
Var nyfiken på HRT streamern och begav mig till Reference Audio där en av de anställda var servicevänlig och erbjöd sig att dema 3 st olika Dacar.
1. HRT Musig Streamer II
2. Musical Fidelity V-dac
3. Regas nya DAC
Kan säga så här efter lyssning på dom 3. HRT:n lät burkigt och skrikigt jämfört mot dom andra. Musical Fidelityn hade rejält med värme och en helt annan pondus jämte HRT:n. Den absolut bästa av dom 3 var Regas DAC som verkligen separerade musiken. Blev en helt annan lyssningsbild, klarare, mer dynamik etc. Helt enkelt mycket bättre ljud än båda dom andra 2. Så det verkar som att prislappen kan spela in rätt bra på dessa produkter också.
Jag köpte Musical Fidelity Dacen då jag tycker att prislappen mot HRT:n var marginell samt var ljudet 2 ggr så bra som mot HRT:n. Har testkört den hos mig ni och ångrar inte mitt köp. Regan kommer vara hett eftertraktad på begagnatmarknaden kan jag lova, riktigt liten fin dac.
Postad 09 May 2011 - 08:48
Angående att det låter olika mellan dacarna fick jag bekräftat idag.
Var nyfiken på HRT streamern och begav mig till Reference Audio där en av de anställda var servicevänlig och erbjöd sig att dema 3 st olika Dacar.
1. HRT Musig Streamer II
2. Musical Fidelity V-dac
3. Regas nya DAC
Kan säga så här efter lyssning på dom 3. HRT:n lät burkigt och skrikigt jämfört mot dom andra. Musical Fidelityn hade rejält med värme och en helt annan pondus jämte HRT:n. Den absolut bästa av dom 3 var Regas DAC som verkligen separerade musiken. Blev en helt annan lyssningsbild, klarare, mer dynamik etc. Helt enkelt mycket bättre ljud än båda dom andra 2. Så det verkar som att prislappen kan spela in rätt bra på dessa produkter också.
Jag köpte Musical Fidelity Dacen då jag tycker att prislappen mot HRT:n var marginell samt var ljudet 2 ggr så bra som mot HRT:n. Har testkört den hos mig ni och ångrar inte mitt köp. Regan kommer vara hett eftertraktad på begagnatmarknaden kan jag lova, riktigt liten fin dac.
Jag startade den här tråden för att få tips och råd till mig som HRT Music Streamer ägare och även andra ägare av Music Streamer modeler.
Smaken är olika och jag har jämfört Music Streamer 2011 med många olika DACar på marknaden även
Music Fidelity V-dac och Rega.
I mitt tycke är Music Streamer bäst för mig med ett behagligt varmt och luftigt ljud samt att den är gratis uppgraderingsbar.
Jag ser inte vad ditt inlägg tillför oss Music Streamer ägare.
Postad 09 May 2011 - 21:36
Tack för att du startade tråden Syno.
Hej alla glada poäng jagare.
Du har helt rätt.
Music Streamer är bäst!Tack Turismo!
Det låter såååå bra.
Har spelat i ca 200 timmar nu och både jag och familjen tycker att det har blivit successivt bättre upp till ca 150 timmar, då vi har spelat okomprimerad musik.
We love it!
Postad 10 May 2011 - 21:04
Jag är Music Streamer 2011 ägare nu och har slängt ut CD spelaren.
Har en gammal dator med CD rom och jag undrar om det blir bättre ljud om jag köper en helt ny dator PC/Mac?
Tänkte först köpa en iStreamer pga jag har en iPad men det blev en Music Streamer.
Nej du får inget bättre ljud med en ny dator men rätt mjukvara är viktigt.
Tack för att du startade tråden Syno.
Du har helt rätt.
Music Streamer är bäst!
Jag håller helt med.
Postad 13 May 2011 - 23:59
Jag är Music Streamer 2011 ägare nu och har slängt ut CD spelaren.
Jämförde du iStreamer & Music Streamer ljudkvalite ?
Tack Turismo!
Det låter såååå bra.
We love it!
YES!
Var på besök på en studio i går och fick reda på följande.
Eftersom Music Streamer II 2011 har Asynkron usb port så spelar det ingen roll vilken usb kabel man använder.
Däremot om man har en äldre modell som inte har asynkron överföring då kan det spela roll!
Postad 16 May 2011 - 16:41
Jämförde du iStreamer & Music Streamer ljudkvalite ?
YES!
Var på besök på en studio i går och fick reda på följande.
Eftersom Music Streamer II 2011 har Asynkron usb port så spelar det ingen roll vilken usb kabel man använder.
Däremot om man har en äldre modell som inte har asynkron överföring då kan det spela roll!
Jag tycker att HRT iStreamer och HRT Music Streamer II 2011 låter lika bra.
Postad 13 June 2011 - 08:36
Klicka på länken nedan och läs om hur du gör för att installera Firmware 1.7 och få ännu bättre ljud.
http://www.highresol...es.com/support/
OBS! Din Music Streamer måste ha firmware 1.5 från början om uppgraderingen ska fungera.
Du uppgraderar genom att gå in på länken och hämta hem 3 stycken filer, "USBView Utiliy", "UpStream" och "Firmware" mappen. Läs noga igenom PDF dokumenten som finns på sidan och även det dokument som finns i mappen "Firmware".
"USBView Utility" visar vilken version du har i Music Streamern.
"UpStream" låter dig installera uppgraderingen. OBS! måste läggas i mappen "Firmware" annars hittar inte "UpStream" filen "MSII_1V7.bin".
"Firmware" Mappen innehåller (devlist, MSII_1V7.bin, MSII+_1V5.bin, MSP_1V5.bin och Music Streamer firmware upgrade instructions.pdf)
För Music Streamer II 2011 ägare är det filen "MSII_1V7.bin" som är den som ska användas vid uppgradering av firmware.
Det är lite besvärligt att göra uppgraderingen, men läs instruktionerna i PDF filerna, så ska det gå bra (varken turismo eller minhembio tar ansvar för felaktigt utförda uppgraderingar).
Är det värt att göra uppgraderingen? Absolut! Det blev ännu bättre ljud. Vad uppgraderingen gör vet jag inte, det finns inte någon uppgift om detta på sidan.
Music Streamer II 2011 är en riktig liten guldklimp, bra pris och uppgraderingsbar för bättre ljud med nedladdningsbara filer!!!
Och du kör väl din Music Streamer med inställningen 24bit/44.1khz för bästa möjliga ljud!?
/turismo/
Postad 13 June 2011 - 17:40
Postad 13 June 2011 - 20:15
Postad 15 June 2011 - 08:59
Det är det som också är bra med Music Streamer att det går att förbättra den hela tiden
Enkelt även för oss kvinnor
Postad 20 June 2011 - 13:19
Fick samma problem som Tim: Inget ljud och båda indikator-lamporna för Mute och 94 k lyste!
Efter lite sökande hittade jag här Tims goda råd och prövade: Gå ned till högtalar-ikonen och hö.klicka, sedan klicka 2 ggr på volym-kontrollen och simsalabim kom det härliga ljudet ut! Mycket nöjd med ljudet och klar förbättring mot vanliga laptop-ljudet. Mejlat till produktansvarig Kevin Halvorsen om problemet. Info borde ju ligga på sajten eller som tillägg i produkt-info.
Tveka inte-köp Streamern!
Postad 20 June 2011 - 14:57
Den har otroligt bra ljud och är gratis /full versionen kostar bara 30usd (220 kr)
Det är den bästa investeringen jag har gjort förutom nya HRT DACén.
http://sbooth.org
Postad 21 June 2011 - 13:04
http://www.hirestech...win_7_setup.pdf
så kolla den
Postad 26 June 2011 - 17:59
Headfonia testet är bara på de gamla modellerna.
http://positive-feed...55/streamer.htm
Redigerat av iPad2011, 26 June 2011 - 19:59.
Postad 01 July 2011 - 00:01
Tack Åke för informationen om Decibel.
Har googlat lite på nätet.....
Skillnaden i ljud kvalité är stor mot iTunes och det verkar vara fler proffs som tycker det med.
I senaste numret av ansedda amerikanska tidningen Stereophile (juli) 2011 har den respekterade Art Dudley
testat Decibel och kommit fram till att det är den bästa 33 usd investeringen han någonsin har gjort.
Min egen HRT Music Streamer låter ändå bättre nu
Postad 09 July 2011 - 12:02
I helgen uppgraderade jag min Music Streamer II 2011!
Klicka på länken nedan och läs om hur du gör för att installera Firmware 1.7 och få ännu bättre ljud.
http://www.highresol...es.com/support/
OBS! Din Music Streamer måste ha firmware 1.5 från början om uppgraderingen ska fungera.
Du uppgraderar genom att gå in på länken och hämta hem 3 stycken filer, "USBView Utiliy", "UpStream" och "Firmware" mappen. Läs noga igenom PDF dokumenten som finns på sidan och även det dokument som finns i mappen "Firmware".
"USBView Utility" visar vilken version du har i Music Streamern.
"UpStream" låter dig installera uppgraderingen. OBS! måste läggas i mappen "Firmware" annars hittar inte "UpStream" filen "MSII_1V7.bin".
"Firmware" Mappen innehåller (devlist, MSII_1V7.bin, MSII+_1V5.bin, MSP_1V5.bin och Music Streamer firmware upgrade instructions.pdf)
För Music Streamer II 2011 ägare är det filen "MSII_1V7.bin" som är den som ska användas vid uppgradering av firmware.
Det är lite besvärligt att göra uppgraderingen, men läs instruktionerna i PDF filerna, så ska det gå bra (varken turismo eller minhembio tar ansvar för felaktigt utförda uppgraderingar).
Är det värt att göra uppgraderingen? Absolut! Det blev ännu bättre ljud. Vad uppgraderingen gör vet jag inte, det finns inte någon uppgift om detta på sidan.
Music Streamer II 2011 är en riktig liten guldklimp, bra pris och uppgraderingsbar för bättre ljud med nedladdningsbara filer!!!
Och du kör väl din Music Streamer med inställningen 24bit/44.1khz för bästa möjliga ljud!?
/turismo/
Får inte uppdateringen att funka med min Mac, kan inte se vilken version det är?
Postad 09 July 2011 - 16:37
Det fungerar tyvärr bara med windows. Du kanske kan göra uppdateringen med en PC istället!
24 bitar ställer du in i "Kontrollpanelen", "Maskinvara och ljud", "Ljud" och sedan dubbelklickar du på högtalarikonen. Välj "Avancerat" där väljer du "24 Bitar, 44100 HZ Studikvalitet". Tryck i "OK" och ytterligare en gång i nästa "OK". Klart! (gäller för Windows 7)
Hoppas allt fixar sig för dig!
/turismo/
Postad 10 July 2011 - 12:57
Det blev bättre efter uppgraderingen.
Jag är imponerad![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
På vilket sätt blir ljudet bättre? Har inte gjort någon uppdatering än.
Postad 17 July 2011 - 22:46
Jag tyckte att musik HRT dac gjorde ljudet onatuligt stort nästan som ett eko effekt och rösterna försvann en aning.
Lead spelar mer korekt och natuligt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
DAC (Externa)
107 bilder
57 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?