Var nyligen och inhandlade en ny Moccamaster KBG-871 1799:- minus lite rabbat, för övrigt väldigt nöjd med bryggaren.
Dock tycket jag att Experts modellbeteckning är lite konstig. Modellen heter KBG 871, Bokstäverna står för kalkvarnare och automatiskt dropstopp. Numren vet jag inte. En av de vanligare modellerna heter KBG-741, inga konstigheter än sålänge.
Framtills idag när jag fick nettobladet, dom sålde en KBG-741 för 1199:-, jag kollade på förpackningen vad min hette, på en vit påklistrad lapp står det KBG-871 och under den finns det en annan lapp som jag inte får bort utan att riva bort den och göra den oläsbar. Efter lite sökningar på google och prisjakt så kom jag fram till att bara Expert sålde denna modell ?!
Jag vänder upp och ned på kaffekokaren och där hittar jag en lite mera seriösare lapp med serienummer m.m där det står KBG-741, tycker det är väldigt konstigt att det finns två olika modellbeteckningar. Jag litar ju mest på lappen som sitter på kaffekokaren
Så nu till min fråga, kan det vara så att Expert hittar på egna modellbetäckningar för att undgå prisgarantin, dvs hittar du en annonserad vara billigare får du mellanskillnaden. Tycker det är märkligt att man hittar just denna modell enbart på Expert samt att det står ett helt annat modellnummer.
Någon som har varit med om något liknande?, skall ringa till dom imorgon....
Experts Prisgaranti
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Vilken Moccamaster är bäst?

28 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?